Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Trafic
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault Kangoo & Renault Vehicule Utilitare
sabinescu2006
Am un renault Trafic din 2001 motorizare 1.9 dci. Porneste foarte greu la prima cheie ...motorul invarte dar nu vrea sa porneasca ,cateodata termin bateria si sant nevoit sa o trag ca sa porneasca!
Am verificat bujiile, releul de bujii, am curatat EGR ...am facut si o diagnoza cu CAN CLIP atasez imagini(pdf) cu rezultatele poate cineva vede ceva suspect!
La prima pornire(daca porneste) nu sta nici la relanti...trebuie sa o tin din acceleratie c am 2 minute dupa aceia merge ok si pot pornii toata ziua fara nici o problema chiar si dupa 3~4 ore de stationare...
Aer fals nu cred ca trage ...( am montat pe retur un furtun transparent sa vad daca scoate aer/spuma/bule...)
Dupa prima pornire scoate fum..care dispare cand motorul se incalzeste,iar dupa pornire motorul trage foarte prost pana cand se incalzeste!
Ori ce parere care m-ar ajuta sa "repar" masinuta ar fi binevenita!
Multumesc!
Sabin.S
ady24
Cel mai probabil injectoarele 1 si 4 sunt cu probleme. In astfel de situatii ar fii indicati sa reconditionati toate 4 odata pentru a avea aceeasi corectie si acelasi retur pe fiecare injector in parte. Motorul nu ponreste la prima cheie pentru ca nu poate sa faca presiune de pornire datorita celor 2 injectoare care dau prea mult pe retur.
baciudibaciu
Asa cum a remarcat si colegul injectoarele 1 si 4 sunt cele care creaza pornirea grea-mai ales dimineata !

Repararea lor se impune de la sine .
Acum-dupa buget poti si chiar asa cred ca este bine sa procedezi,inlcuiesti supapele de retur la "nazdravane" si pentru cel putin 75-100.000 KM ai scapat de necaz.
Reparatia prin inlocuirea supapelor retur dureaza cel mult 2 ore.
sabinescu2006
Multumesc foarte mult pentru sugesti! Nu am inteles ce inseamna "nazdravane"( un user ?)...
Astazi am incercat sa o pornesc dar nu am reusit ...s-a terminat bateria!Mi-a aparut la final si pe bord semnul cu pompa de injectie rosie!...Am incercat sa o trag ...am traso 1 km dar degeaba nici vorba sa porneasca! Am pus testerul CAN CLIP si am dat de o eroare la pompa ceva de regulator de presiune ( nu retin exact descrierea ) am ridicat capota si m-am uitat direct la pompa de inalta presiune...si am gasit firul portocaliu intrerupt (vezi poza) se tinea doar in mantaua de protectie de plastic ...fiind contactul pus chiar a fascut o mica scanteie cand l am miscat cu mana...asa ca ... l am cositorit si i-am pus varnish termocontractabil pentru protectie...A pornit din prima la cheie ! biggrin.gif
Acuma sant tare curios cum se va manifesta dimineata ! Am fost cu ea la un service si au masurat debitul pe retur cu o instalatie cu eprubete si au zis ca nu e de la injectoare,si ca este o diferenta dar este nesemnicativa!( ce ziceti?).
Stiti cumva daca poate sa fie de la compresie ? Se poate manifesta cumva lipsa acesteia ? Am probato cu frana de motor pe penti ff mari si merge in treapta 1 fara sa tin nici un picior pe nici o pedala!Masina la drum dupa ce se incalzeste se comporta foarte bine singura problema fiind prima pornire!!!

24 Feb 2015, 22:08:
Am incercat azi sa o pornesc ...erau c am 10 grade... foarte greu a pornit la a 10-a cheie si foarte chinuita...ce am uitat sa mentionez este ca dupa ce porneste daca o las sa mearga la renanti ( in cazul in care sta) dupa aproximativ 1 minut se opreste motorul asta se intampla intodeauna la prima cheie pe ziua respectiva ! Stie cineva care ar fi cauza?
baciudibaciu
QUOTE(sabinescu2006 @ 23 Feb 2015, 23:24)
Multumesc foarte mult pentru sugesti! Nu am inteles ce inseamna "nazdravane"( un user ?)...

..............................................


Scuze pentru neintelegere !
Deruta a aparut de la acel ''la'' care habar nu am cum a ajuns acolo inaintea cuvantului nazdravane. Vroiam sa zic ca cele doua injectoare care iti pot creea probleme sunt nazdravane.
sabinescu2006
Un filmulet cu problema mea...prima pornirea grea ...dupa pornire la aproximativ un minut se opreste urmeaza iara pornire grea si apoi merge perfect...porneste la sfert si merge ok You tube link!
luck33ro
This video is private.

Sorry about that. biggrin.gif

Ai verificat injectoarele pana la urma?
ady24
Dupa cum am spus si mai sus, cel mai indicat este sa mergi neaparat sa faci o diagnoza si un test de presiune la injectoare pentru orice eventualitate.
sabinescu2006
QUOTE(luck33ro @ 25 Feb 2015, 20:58)
This video is private.

Sorry about that. biggrin.gif

Ai verificat injectoarele pana la urma?
*



In ce ar consta verificarea injectoarelor?
Am facut testul cu eprubete la un service cum am spus si mai devreme intr-un raspuns ulterior ...si testul cu diagnoza can clip din care am si postat initial rezultatele!
QUOTE(ady24 @ 25 Feb 2015, 22:58)
Dupa cum am spus si mai sus, cel mai indicat este sa mergi neaparat sa faci o diagnoza si un test de presiune la injectoare pentru orice eventualitate.
*


Diagnoza o pot face eu pentru ca am testerul Can Clip dar totul pare ok ...
Testul de presiune injectoare la ce se refera!(pierderile pe retur?)
Multumesc pt raspunsuri !
sabinescu2006
Am mai verificat regulatorul de presiune am inlocuit oringurile desii nu cred ca era necesar, am montat furtune transparente pe alimentarea cu motorina si am sesizat ca tragea un pic de aer fals...am remediat si aceasta problema ...
Am cumparat un injector la un pret bun/modic ( care clar nu este bun) si l am desfacut sa invat procedura de schimbare a supapei de retur. Rog pe cei care au schimbat aceste supape si au idee sa imi zica daca uzura ce se vede in poza poate afecta functionarea acesteia si de unde as putea cumpara acea supapa de retur!( injectorul e Bosch)
Va multumesc!

5 Mar 2015, 22:13:
Am studiat un pic problema si se pare ca este putin mai complicat cu acest tip de injectoare...
Un video foarte explicit aici:
https://www.youtube.com/watch?v=52vx2Gvimhw
Stie cineva daca se gaseste ceva kit de reparatie?
sabinescu2006
Am facut cateva poze cu montajul injectorului!
In prima imagine se vede o biluta ...am pus un pic de vaselina pt a sta sa nu cada jos...
Am mai gasit cum se numeste kitul de reparatie biggrin.gif F00VC01005
luck33ro
Pompa de injectie e verificata?
PANIF
Am de cateva zile un RENAULT TRAFIC de 2l , 90 cp . Mi se pare ca are un consum foarte mare 11-12 l /100km in oras . Care este consumul optim si care ar fii cauza la masina mea . Are 150000 Km .
luck33ro
Pai cat vrei sa consume ditai duba in oras? smile.gif
sabinescu2006
QUOTE(luck33ro @ 7 Mar 2015, 10:45)
Pompa de injectie e verificata?
*


Pompa a fost verificata tot pe tester . la pornire am aprox 300 bar.
Stie cineva cum se citeste corect parametrii injectoarelor?
Am schimbat injectoarele 1 & 3 ...observ ca lucreaza imperecheate 1 cu 3 si 2 cu 4...
Am schimbat injectoarele 1 si 3 dar am valori cu -2 respectiv +2.
Observ imbunatatirii...relantiul usor marit ( ceea ce e mai bine pt ca mi se parea usor subturata ) , inainte la aproximativ 1800 rpm in sarcina intra intr-o rezonanta care credeam ca este de pe la tampoanele motorului, acuma nu mai face acel "fenomen"...si cred ca trage un pic mai bine...dar tot nu porneste dimineata!( trasa porneste imediat)
espacern
Dupa schimb pozitie ai rescris codul injectoarelor?
toninastase
Salut ,am si eu o problema la un renault trafic 2002 1.9cc,porneste bine dar ramane turat nu se accelereaza si martorul de la bujii ramane aprins
espacern
Martorul respectiv inseamna si probleme la injectie.....e comun cu cel de la bujii.
O testare te ajuta cu exactitate in aflarea cauzei.
sabinescu2006
Stiam ca nu este necesar la motorul 1.9 dci din 2001 cu injectoare BOSCH!
Stiti sigur ca este necesara recodarea injectoarelor?
espacern
Recodare nu este la fel cu rescriere.
sabinescu2006
Rescrierea nu inseamna introducerea cu ajutorul testerului al noului cod al injectorului inlocuit ?
espacern
Rescrierea intervine cand se schimba amplasarea/locul sau injectorul......si nu este acceasi operatiune cu recodarea ( cum ai scris tu mai sus).
sabinescu2006
QUOTE(espacern @ 15 Mar 2015, 09:48)
Rescrierea intervine cand se schimba amplasarea/locul sau injectorul......si nu este acceasi operatiune cu recodarea ( cum ai scris tu mai sus).
*


Tocmai am incercat si imi apare mesajul " Calculator neprogramabil!"
espacern
Lasa pe cineva care se pricepe....mai bine!
sabinescu2006
Simplu de zis ...complicat de facut!Am duso la mai multe serviceuri ...primul raspuns a fost ...."sigur nu e de la injectoare"!...primul raspuns primit aici ... "e de la injectoare"...am mai facut motoare chiar segmentare,rectificare chiuloase,etc...(am un atelier mecanic general) .Am duso la mai multe serviceuri ,ceea ce stiu este ca nu prea am compresie biggrin.gif dar stiu ca mai este ceva pe langa ...,adica nu ma deranjeaza ca nu porneste caci poate este de la compresie dar ma deranjeaza faptul ca se opreste dupa 1 minut de functionare dupa care pornirea este la fel greoaie,cauza pe care inca nu o cunosc dar sigur nu este de la compresie sau de la injectoare!
Deci in concluzie "duo la cineva care se pricepe" ar fi ultimul raspuns pe care as vrea sa il aud!Am acces la ori ce scula,dispozitiv,tester posibil,am nevoie doar de sfaturi si sugesti!
Va multumesc!
Va rog a nu se considera ironic raspunsul meu dar deja am duso la serviceuri si nu i au dat de cap!Inclusiv tot serviceurile mi au spus ca injectoarele bosch de la 1.9 dci nu se reprogrameaza...eu am incercat azi pt ca am un can clip si mi-a dat eroarea calculator neprogramabil. Nu ma grabeesc ... sigur o sa ii dau de cap ...urmeaza cat de curand o resegmentare ,inlocuire cuzineti,rectificare scaun supape etc...pe care o sa le fac eu nu altcineva ...
O zi cat mai buna!
R19/16v
Nu e suficient sa ai o scula. Mai trebuie sa si stii sa o folosesti, asta cred eu ca-ti spune espacern.
sabinescu2006
QUOTE(R19/16v @ 16 Mar 2015, 00:12)
Nu e suficient sa ai o scula. Mai trebuie sa si stii sa o folosesti, asta cred eu ca-ti spune espacern.
*


Invatam sa o folosim! nu e nici o graba, doar nu am cumparato sa merg la alti care nici ei nu stiu biggrin.gif Nimeni nu s-a nascut invatat!
espacern
Daca ai mesajul cu Calculator neprogramabil nu esti pe sectiunea unde se scriu codurile la injectoare......de aia te-am indrumat la cineva specializat sa nu faci vreo interventie gresita si sa defectezi altceva.
E frustrant sa nu poti face setari cu testerul in mana dar trebuie si ceva experienta pe langa scula......chiar daca pare simplu nu este!
Service-urile alea multe la care ai fost nu au si un specialist in injectoare.....sa-ti faca testul cu borcanase/compresie/etc?
sabinescu2006
Am gasit un indiciu! Motorul se opreste la prima cheie dupa aproximativ 1 minut cum am zis si in posturile de mai sus ! Dupa multiple masuratori am ajuns la bujiile de la preincalzitor! Acelea se activeaza dupa 1 minut! Am montat o lampa control pe o bujie la preincalzitor ,am pornit masina( greu inca) si surpriza a fost ca odata aprinsa lampa de control si motorul s-a oprit! Ori este vre-o bujie in scurt ori chiar releul de comanda este in scurt! Am decuplat toate bujiile si maine dimineata verific din nou !Poate are vre o legatura dar imi aduc aminte ca am cumparat masina cu siguranta de la bujii arsa! Am inlocuit o de vre o 3 ori cu originala adica de 40 Amperi parca cea portocalie dar o ardea mereu si bineninteles acuma merg cu una de 60 A care nu s a mai ars! Stie careva care este releul si unde este de la preincalzitor ?
sabinescu2006
Astazi cu toate bujiile de la preincalzitor eliminate(borne scoase) nu s-a mai oprit dupa un minut.
Cauze care ar fi cred ca sunt:
-contact alimentare tensiune imperfect( masa sau +12v) ,
-releu bujii preincalzitor ,
-acumulator uzat,
-compresie prea slaba( am masurato si este 15 sad.gif ), urmeaza sa merg si la alt service sa o masor ca nu prea imi vine sa cred ...odata pornita masina merge foarte bine!.

O sa incerc metoda prin eliminare!Astept pareri si sugesti daca sunt! biggrin.gif
sabinescu2006
Am gasit in sfarstit comanda bujiilor de la preincalzitorul de antigel...cautam un releu electronic cum este si la bujiile motorului dar de fapt comanda este facuta cu 3 relee clasice unul este pentru 2 bujii si pe celelante relee merge cate o bujie pe fiecare releu!
user posted image

-releul 1 este pentru o bujie
-releul 2 este pentru alta bujie
-releul 9 este pentru 2 bujii
Sant comandate separat de catre calculator nu pornesc sau se opresc neeaparat toate odata!
Cred ca bujiile se alimenteaza doar din alternator pentru ca se simte foarte puternic pe motor diferenta cand cuplez si decuplez o bujie...
Inca mai caut ( in timpul liber ) biggrin.gif
sabinescu2006
Tot testand fenomenul cu efortul enorm depus de alternator la cuplarea unui consumator mai mare( in cazul meu bujiile de la preincalzitor), m-am hotarat sa ii fac o verificare la alternator!Am gasit doar o perie rupta, un rulment nu mai avea colivia bilelor si bilele se asezau cum vroiau ele in rulment , mai freca din cand in cand rotorul de stator( din cauza rulmentului ) si colectorul rotorului aproape nu mai era ...era foarte uzat .
Norocul meu a fost sa gasesc toate piesele necesare :
-rulmenti 15 lei
-capac plastic rulment 4 lei
-colector rotor 11 lei
-releu incarcare 124 lei

Dupa sarbatorile pascale o sa demontez chiuloasa si o sa verific / rectific supapele,un prieten mecanic auto care are si el un renault trafic mi-a sugerat sa fac aceasta treaba , parerea lui fiind ca , copresia este scazuta din aceasta cauza! biggrin.gif
sabinescu2006
Am rezolvat problema cu pornirea mea greoaie la rece biggrin.gif
Rezolvarea problemei ma costat aproximativ 1000 euro fara manopera care nu m-a costat nimic deoarece am lucrat eu.
Am fost nevoit sa fac/schimb/cumpar:
-alezare bloc motor ,honuit,rectificat plan - pret:550 lei
-pistoane cu segmenti reparatia 1 -pret 1400 lei
-schimbare supape,ghiduri supape,semering supape,rectificare scaun supape
-cuzineti palier ,cuzineti biela
-semering ax came,semering arbore cotit fata + spate
-garnitura chiuloasa ( a trebuit una mai groasa decat cea standard datorita rectificarii plan a blocului)
-posibil sa mai fi uitat din ele ,reparatia motorului am facuto in urma cu 3 luni...

Cu aceasta ocazie fiind dat motorul jos si consinderand ca necesita schimbarea am schimbat si kitul ambreiaj cu unul de la firma LUK care era si montat pe masina-pret:800 lei
- semering planetara dreapta - pret:35 lei
Problema era compresia foarte slaba ...pistonul avea un joc foarte mare in cilindru/camasa!
dethave
Monser, nu vreau sa fiu veninos dar la timpul pierdut, nervii consumați si calitatea finala a lucrării mai bine luai un alt motor, in toate mințile lui.... E doar părerea mea.
sabinescu2006
QUOTE(dethave @ 6 Dec 2015, 08:13)
Monser, nu vreau sa fiu veninos dar la timpul pierdut, nervii consumați si calitatea finala a lucrării mai bine luai un alt motor, in toate mințile lui.... E doar părerea mea.
*


Le-am "cantarit" pe toate ... un motor bun costa bani ...pe langa motorul cumparat la costuri se mai adauga si transportul acestuia ( aprox 100 euro) + trecerea in carte/motorina ( aprox 200 euro, pentru ca nu am de gand sa tin masina o vesnicie , as vrea sa o dau/vand intr-un an si sa iau un model mai nou de Trafic...)
Excluzand aceste costuri mai exista posibilitatea sa cumpar un motor second si acuma la rece sa o trag iara prin parcare ( am considerat ca am traso destul anul trecut ) si pentru costuri aproximativ egale imi pot garanta ca motorul meu este " nou " si nu am nici cea mai mica indoiala ca el nu va pornii la rece sau la cald si nici ca ma va lasa in viitorul apropiat ! Este alegerea mea personala, costurile au inclus si kitul ambreiaj, kit distributie, ulei cutie+ motor costuri pe care oricum trebuia sa le fac indiferent daca aveam un motor second sau unul facut !
( stiu ca exista firme care vand cu garantie si acte , dar in cazul unui defect asta inseamna tot bani ....transport ,manopera,nervi,timp pierdut...)
Numai bine!
[attachmentid=1628016077]
eugentrafic
Salut! Am si eu probleme cu pornirea dimineata de cand e foarte frig.Am fost cu masina la service Renault Valcea si mi-au spus ca am probleme cu preincalzirea ,dar nu mi-au ce anume. Daca vreau sa imi verifice circuitul costa 150lei(numai verificarea). Asadar, am plecat si citind pe forum am verificat eu bujiile cu fir tras de la borna+ si un bec de 12V ,iar becul sa aprins la toate,deci ar fi bune.Am desfacut releul si l-am verificat si pe acesta (metoda am gasit-o pe forumul Laguna2) si a reiesit ca si acesta este in regula.Pasul urmator a fost verificarea cu becul la fisele de la bujii,iar cand am pus contactul nu s-a aprins la nici o fisa(am pus contactul pentru fiecare fisa). Imi poate spune cineva care ar fi cauza si cum as putea remedia problema. Multumesc!(masina este Renault Trafic 2 2003).
eugentrafic
Am gasit siguranta de la releul de preincalzire arsa(este de 70A).Am inlocuit-o si a pornit la prima cheie,dar dupa aproximativ un minut de la pornire siguranta s-a ars.Care ar fi cauza?(am citit pe internet ca bujiile de preincalzire functioneaza si dupa pornirea motorului si au rolul de a stabiliza turatia motorului si a reducerii noxelor ).Daca aceasta este cauza nu-mi explic de ce se arde siguranta.Are cineva vreo parere?
dethave
Salut!
Siguranța înlocuită era de cumpărat sau una originala? Te întreb pentru ca am avut surprize neplăcute cu cele cumparate.
eugentrafic
Am cumparat-o de la un magazin de piese auto ,nu cred ca era originala.Am luat 2 bucati si amandoua s-au ars.Acum i-am pus o lita si vad ca merge deocamdata(nu este foarte groasa pentru ca mi-a fost frica sa nu imi prajeasca instalatia).
dethave
Ia una de la dezmembrări...cele cumparate sunt câh!
sabinescu2006
Am patit la fel cu siguranta ! Cele din comert se ard , faceti rost de una originala si va merge , daca nu gasiti... decuplati o bujie de la preincalzitor si izolati firu sa nu atinga ceva si va merge ...momentan... fara sa se mai arda siguranta!Aceiasi siguranta este si pentru bujiile motor ... excl.gif
Nicasin ioan
Bună am și eu un Renault trafic și la mine nu stă la relantiu, dar nici nu de accelerează, are pe conducta de alimentare Lang filtru o cama de cauciuc datat timp cat dau la cama sta pornită, știe cineva ce ar fi cauza? Am singur Trester obd 2 dar nu merge conectat spune sa verific conexiune, dau nu este compatibil, trebuie sa incerc fara cod de eroare.. poate aveți vreo Idee
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.