Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consum excesiv dupa revizie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Twingo
wizzie
Salutare,

Sunt proaspat posesor de twingo 1.2 - 8V din 2001 cu ~150.000km.
Am facut revizia masinii, am schimbat filtru de aer, filtru de ulei, ulei, bujii, ulei cutie.
Am schimbat dealtfel si amortizoare, arcuri, placute si discuri, saboti, bucsi, pivoti, bascule, samd...
Motorul porneste la sfert chiar si pe minus cateva grade, merge rotund (desi aleator intrerupe la ralanti, total aleator), de tras nu prea trage in schimb consumul este undeva la ~11%.

Nu se aprinde nici o avarie in bord, nu scoate fum cand o accelerezi in gol (nu stiu in sarcina), si functioneaza normal, cu exceptia consumului enorm.

Ceva sugestii, idei, v-ati lovit de chestia asta cu ale voastre?

Merci frumos

espacern
Dintre toate piesele schimbate doar bujiile pot conduce la un consum marit....si functionare defectoasa fata de cea dinaintea reviziei.
wizzie
Bujiile le-am luat dupa catalog si daca imi aduc aminte bine, parca sunt bosch!
bundy220
Spu ca esti proaspat posesor....
Ai avut pana acum ocazia sa iti faci o parere ferma despre consumul real?
Daca da,si intr-adevar ti-a crescut consumul,pot fi cauza si alte componente schimbate,nu doar bujiile,de la unghiuri de directie pana la saboti reglati incorect.
argon
Daca luai bujiile dupa catalog erau originale Renault, eventual Beru, in nici un caz Bosch.
bundy220
eyquem!?
wizzie
Eu am luat masina de la fostul proprietar intr-o stare jalnica.
Am strans bani, si dupa posibilitati am adus-o la parametri.

Ce regasesc dubios este consumul. Fostul proprietar mi-a zis ca in oras, in functie de vreme si trafic consuma undeva intre 5,5 si 6,5.
Nu conduc sportiv, conduc linistit si cu grija.

Sabotii sunt ok, nu agata, sunt reglati corect, masina se misca foarte usor, nu merge infranat, am testat asta.
Problema bujiilor si catalogului sunt irelevante, bujiile sunt compatibile cu masina, avand parametri identici cu cele alese de fabrica iar bosch nu sunt intocmai sinterom. Fisele sunt in perfecta stare, au aceeasi impedanta, si nu au izolatia perforata sau imbatranita. Masina porneste "la sfert" iar in mers motorul nu are nici o problema.
Filtrul de aer este curat si nou, din nou conform cu specificatiile, nu vreo prostie din targ.
Geometria este in regula, rotile au anvelope noi noute (conform cartii masinii) si sunt echilibrate.
Nu am apucat sa verific sonda lambda dar am sa iau multimetrul sa-i verifica si cablul si sonda.
Era un pic de murdarie la clapeta insa am curatat (aparent, fiindca nu am demontat corpul).

Va tin la curent, dar pana atunci, sugestii ceva?
Daca i-am dat de cap promit sa postez detalii/poze!
bundy220
Tu ai scris mai sus ca dupa revizie a crescut consumul. Ai umblat la sonda lambda la revizie?
Verificarea sondei nu strica,dar cu aparatul de masura nu iti vei face decat o impresie generala despre aceasta. Cel mai bine se vede pe tester,si asta doar de cei care stiu sa se uite. Totusi daca o masori iti recomand sa o faci cu un aparat clasic,analogic.
wizzie
@bundy220: nu, nu am umblat la sonda lambda.
La revizie am spalat motorul, pe urma am schimbat filtre, ulei si bujii, pe urma uleiul la cutie si in final am verificat si curatat conectorii din zona motorului, verificat releele si panourile de sigurante, schimbat becurile martorilor si anexelor (erau cateva becuri arse in bord).
E un pic straniu ce-i drept, am avut mai devreme un drum de facut si am incercat sa o alerg putin insa am avut surpriza, ca de pe la 80km/h in sus, sa ma rog de ea sa accelereze! Am schimbat in treapta inferioara pentru un plus de putere insa n-am rezolvat mare lucru...

PS Priza de aer pentru airbox, cea de langa farul din stanga unde vine "furtunul de aspirator", functioneaza cumva ca un ram-air?
gedan
poate "gram air"...

consumul dinainte de revizie l-ai facut tu, sau ai lut de bun ce ti-a spus vechiul proprietar?

incearca plin-la-plin de 2-3 ori si apoi fa o comparatie; pentru oras, un 6.5 e un vis frumos.
argon
De ce sa fie vis? Depinde de motor, alea vechi cu delcou intradevar consuma mult, cele mai noi in 8 valve ceva mai putin, iar 1.2 16v consuma cel mai putin, in oras vorbesc.
wizzie
pai dupa putina chinuiala, bibileala si curatat mai departe, mufe, conectori, strans coliere samd am ajuns la urmatoarea concluzie:

Consum urban: ~7
Consum extra urban:
- Bucuresti - Brasov cu medie orara de vreo 70km/h = 3.3L/100km (n-am sarit de suta), practic la Brasov am completat pana la plin 5L
- Brasov - Poiana Brasov - Focsani cu medie orara de vreo 90kmh = 5L/100km (n-am sarit de 120), practic la Focsani am completat pana la plin aproape 13L
- Focsani - Bucuresti cu medie orara de 100km/h = 3,8L/100km (am mers noaptea constant cu viteze intre 90-110), practic in Bucuresti am completat cu vreo aproape 7L
Buc - Brasov = 150km
Brasov - Focsani = 260km
Focsani - Bucuresti = 180km

Acum ma gandesc sa desfac clapeta si sa o spal cu spray de carburatoare si pensula, si sa o ung pe unde e nevoie.
Sugestii ceva, mai departe?



bundy220
practic o sa ai nevoie de o canistra sa mai scoti benzina,ca o sa dea pe afara.
twinbubu
Sugestia ar fi sa o porți sănătos,consum de 7in oraș e absolut ok iar 3,5afara e de vis,Twingoletele meu papa vreo4,5 la suta afara si 7in oraș cu același motor ca si al tau.Aaaa......era sa uit,daca scoți mufele de la motorașul pas cu pas,sau sonda iac cum ii mai zice sa i faci sincronizarea după remontare,adică pui pe contact pana se aprind becurile in bord,fara a porni motorul,apoi iei de pe contact,fara a scoate cheia din contact,repeți de 3ori operatiunea.
argon
E la misto postul respectiv? La consumul ala sub media celorlalti, iti mai faci probleme ca e defecta ca consuma prea mult? blink.gif Mie imi ia 7 in oras si tot atat afara, nu e masina de mers extraurban, scot cu Megane 2 cu un litru mai putin la aceasi medie orara, dar nu-mi place sa incurc traficul, atunci as scoate vreo 5 ca pensionarii.
SAMI
Mi-am cumparat un Renault Tiwngo 1.2 8v in data de 20.11.2016, cu 106500 km, i-am facut plinul si dupa 34 de km am completat cu combustibil si spre stupoarea mea au intrat 6.43 litri. Motorul merge ok, nu terpideaza, merge rotund nu se ineaca. Cand am pornit-o am lasat-o 15 minute sa se incalzeasca dupa care am plecat, majoritatea km i-am facut in oras. Va rog sa imi spuneti este normal sau trebuie sa consult un mecanic.
dethave
Salut!
Cam (prea) mult 19 l/100 km.Te apropii de Mercedes clasa E. Du-o la doctor.
De curiozitate: de ce ai alimentat după 34 de km?
Știam ca se face plinul , se circula 100 de km si se face plinul iarăși.
mars
Probabil dispareau bulinele ingrijorator de repede wink.gif.
SAMI
Pai cand am vazut ca a zcazut, de curiozitate am alimentat sa vad cat intra si am avut un soc. Astazi merg la Alba, sunt cam 100 km dus intors si o sa vad cat imi ia.
dethave
S-a umblat la bujii?
R19/16v
QUOTE(dethave @ 21 Nov 2016, 23:48)
Salut!
Cam (prea) mult 19 l/100 km.Te apropii de Mercedes clasa E. Du-o la doctor.
De curiozitate: de ce ai alimentat după 34 de km?
Știam ca se face plinul , se circula 100 de km si se face plinul iarăși.
*



Ca E-Klasse au toate acelasi motor care consuma tot cam p-acolo, si tractorul de 2 litri si AMGul de 4, cam tot 19 litri / 100km consuma...
dethave
Încercam sa subliniez faptul ca e o neregula la motorul Twingo-ului.
Vorbeam de mașini normale,echipate normal si conduse normal. Nu cred ca-i cazul sa fim mai catolici decât papa.
SAMI
Nu, miine ii schimb distributia, filtrul de benzina si ma uit si la bujii. De curios am miscat de masina in pompa si a mai intrat 3 litri smile.gif smile.gif smile.gif


22 Nov 2016, 13:23:
Masina am luat-o de la un coleg, este impecabila, l-am intrebat de bujii si nu le-a schimbat de cand a luat masina, porneste la sfert de cheie. O sa vad dupa drumul de Alba dar cred ca m-am inselat.
azaghorth
Si eu am avut Twingo 1.2/58CP,in oras vara lua ~6.5% iar in afara cam 4.5% (fara sa trec de 100kmh).
Iarna in oras pe distante scurte (4-5km) lua peste 10%.La un moment dat papa cam mult si am descoperit ca sonda lambda 2 (cea de pe toba de esapament) era defecta.
SAMI
Mi-a revenit inima la loc, am facut 104 km cu 4.81 litri, am facut o greseala de incepator. Sa traiasca Reanult Twingoooooo biggrin.gif
dethave
Te-am intrebat si in celalalt post,te intreb si aici: in ce consta gresala de incepator?
Ai pus benzina in kilometri si ea era in mile? Sau ce,ca nu mai inteleg nimic...
SAMI
Sa nu razi dar eram obosit, am alimentat dar la primul tacanit de la canea am oprit alimentarea si am crezut ca e full. Dupa toata povestea m-am intors la peco cu cel ce mi-a vandut masina am facut plinul cum scrie la carte a si am plecat la drum, pana la Alba dus intors ( 104 km ) mi-a luat 4.81 si astazi 23.11.2016 am fost sa o trec pe mine si m-am plimbat 100 km, oras si drum intins, a consumat 4.90. Indicatorul de benzina nu imi indica corect, imi sacde, imi urca liniute, o sa vad ce pot sa ii fac. Este ok, miine merg sa ii schimb distributia i-am luat si filtru de benzina dar nu stiu unde este pozitionat, poate ma ajuti. Este obligatoriu sa schimb filtru de benzina, am luat Bosch si distributie Continental.
Multumesc si mii de scuze.
dethave
Nu-i cazu' de scuze, stai liniștit... atât ca nu înțelegeam unde-i greseala.Filtrul de benzina cred ca-i sub masina, paralel cu pragul din dreapta(nu sunt sigur).Mai întreabă.
Spor la surubarit si s-o stăpânești sănătos !
azaghorth
Filtrul de benzina e pe partea soferului , in drept cu stalpul.E posibil sa nu ai filtru insa.
Poti scoate pompa de benzina din rezervor (e un pic greu de desfacut capacul ca e stramt locul) si ai acolo o sita,o cureti si aia.
bafta
SAMI
Am schimbat distributia, bineinteles ca mi-au montat gresit suportul de la motor dar s-a remediat si am schimbat si filtrul de benzina, merge super. Filtrul de benzina este pozitionat chiar sub rezervor in partea dreapta.
dethave
Asa mi-aduceam si eu aminte,dar nu eram sigur...
twinbubu
Problema cu indicatorul de benzina e din serialul,,asa face toate,,.Cred ca se va oferi premiul Nobel pentru cel ce descoperă remediul.La cat mai multi kilometri fără incidente colegu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.