Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1975 Volkswagen 1300 (Editia Jeans)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Def Jam
Ieri 24 Ianuarie am achizitionat oficial acest Beetle. Masina are tinichigeria facuta (nu exceptional, dar este ok), mai trebuie curatata, chituita, pregatita pt. vopsit, vopsita si montate toate cele. Multe piese sunt aduse din Germania pt. reconditionare. In ultima vreme ma gandeam si stateam intr-o cumpana, sa-mi cumpar o masina cat de cat mai noua de mers aproape zilnic (desi nu prea ma vad intr-o masina moderna), sau sa gasesc o masina veche, deosebita cu potential pe care sa o fac (e greu de explicat aceasta cumpana in care am stat ceva vreme, pt. ca au fost foarte multe lucruri de luat in calcul). In final am ales sa cumpar aceasta masina din mai multe motive. Designul ei te face sa zambesti atunci cand te urci sa o conduci, indiferent daca esti suparat sau vesel, parca iti da o energie pozitiva. Masina nu este inca vopsita, asa ca stiu de la bun inceput ce se afla sub stratul de chit si de vopsea atunci cand o sa fie terminata; are motorul mic, racirea este pe aer, piese se gasesc destul de rapid si destul de ieftin, cu tabla daca este ingrijita nu cred ca voi avea probleme pe viitor, mecanica este foarte simpla (cineva care are cat de cat habar, cred ca ar invata-o in cateva zile). La partile negative sincer nu m-am gandit si sunt constient ca vor fi, dar sper sa ma descurc si sper ca la final sa iasa o masina frumoasa. Multumesc lui @bucatzel ca m-a convins sa fac acest topic si celor care au fost interesati de acest proiect.
maru
iti doresc bafta cu proiectul si sper ca esti bine pregatit financiar ca vei avea investitie mare de facut excl.gif
Def Jam
QUOTE(maru @ 25 Jan 2015, 23:00)
iti doresc bafta cu proiectul si sper ca esti bine pregatit financiar ca vei avea investitie mare de facut  excl.gif
*



Mulțumesc. Mâine o sa vina un patron de service sa imi evalueze lucrarea. Eu ma aștept la 25, 30 de milioane, fără montat absolut nimic pe ea. Doar chituit, pregătit si vopsit, de mecanică si montaj o sa ma ocup eu cu un prieten. Nu știu daca este mult sau putin ideea este ca dacă nu imi convine prețul si nu găsesc pe nicăieri un preț decent, voi lucra eu la ea îndrumat de cineva, ca sa rămână strict vopsitul.
DACIOTUL_97
Mult succes ! coolspeak.gif
Def Jam
QUOTE(DACIOTUL_97 @ 26 Jan 2015, 00:01)
Mult succes !  coolspeak.gif
*


Mulțumesc. Tu mai ai puțin si termini. O fi bine?
Ov
Sper ca esti expert in broaste. E greu sa faci o masina dintr-un puzzle. Cand o desfaci cu mana ta si o faci la loc e altceva, dar tu nici nu stii daca ai tot ce-ti trebuie. Oricum, o sa termini cu siguranta "expert in broaste" smile.gif

Spor la lucru!


uite si un site util pt verificat anul de fabricatie / motorul + alte chestii interesante: http://www.thesamba.com/vw/archives/info/b...assisdating.php
Def Jam
QUOTE(Ov @ 26 Jan 2015, 11:05)
Sper ca esti expert in broaste. E greu sa faci o masina dintr-un puzzle. Cand o desfaci cu mana ta si o faci la loc e altceva, dar tu nici nu stii daca ai tot ce-ti trebuie. Oricum, o sa termini cu siguranta "expert in broaste" smile.gif

Spor la lucru!
uite si un site util pt verificat anul de fabricatie / motorul + alte chestii interesante: http://www.thesamba.com/vw/archives/info/b...assisdating.php
*



Nu sunt expert, dar cred ca o sa devin cu siguranta. In legatura cu piesele, am tot ce imi trebuie, masina a fost descompusa pt. reconditionare. Vechiul proprietar mi-a adus toate piesele puse in cutii de carton. De montat o sa ma ajute un prieten care este mecanic si care s-a oferit sa ma ajute cu tot ce este nevoie. Intre timp am gasit sa o sablez sa fie pregatita cum trebuie pt. chituire, pregatire si vopsire.
DACIOTUL_97
QUOTE(Def Jam @ 26 Jan 2015, 00:04)
Mulțumesc. Tu mai ai puțin si termini. O fi bine?
*



Stai linistit laugh.gif O sa ai o mare satisfactie sa lucrezi la o asa masina naughty.gif Dupa cum am spus si mai sus,spor la surubarit ! sofer1.gif
Def Jam
QUOTE(DACIOTUL_97 @ 26 Jan 2015, 23:23)
Stai linistit  laugh.gif O sa ai o mare satisfactie sa lucrezi la o asa masina  naughty.gif Dupa cum am spus si mai sus,spor la surubarit ! sofer1.gif
*



Multumesc. Cu siguranta este o satisfactie.
sorin105
Eu zic sa renunti la sablat...flex perie de sarma si forta de munca,nu are rost sa cureti toata vopseaua,se curata zonele afectate,pasivate de rugina,grunduite si preparare pentru vopsit..

Ramai pe old school sau low rider,pe facebook sunt cateva pagini ale unor pasionati din Germania/Olanda unde poti sa vezi ce au facut ei...sa iti faci o ideie.

Pana la vara sper sa pun si eu mana pe unu,daca nu fac un drum pana la Olandezi si imi aduc unul.

Spor la treaba,arunca macar o prelata pe broscoi. wub.gif
Def Jam
QUOTE(sorin105 @ 27 Jan 2015, 09:58)
Eu zic sa renunti la sablat...flex perie de sarma si forta de munca,nu are rost sa cureti toata vopseaua,se curata zonele afectate,pasivate de rugina,grunduite si preparare pentru vopsit..

Ramai pe old school sau low rider,pe facebook sunt cateva pagini ale unor pasionati din Germania/Olanda unde poti sa vezi ce au facut ei...sa iti faci o ideie.

Pana la vara sper sa pun si eu mana pe unu,daca nu fac un drum pana la Olandezi si imi aduc unul.

Spor la treaba,arunca macar o prelata pe broscoi. wub.gif
*



O sa ma decid la momentul potrivit in privinta sablarii, desi ar fi o treaba excelenta sa o pot sabla din mai multe motive. Se indeparteaza absolut orice urma de rugina, ramane tabla curata si le este mai usor sa aplice chitul, grundul etc, se vad mult mai bine inperfectiunile. Cu peria de sarma dureaza foarte mult (iar eu stau prost cu timpul), nu am spatiu unde sa lucrez, pt. ca in strada nu o pot face din cauza Politiei si din cauza vremii de afara (ploua de 3 zile), nu o pot termina pe toata odata ca sa o duc la vopsit si daca am deschis porii tablei si o las pana ma apuc iar de ea o prinde umezeala si e mai rau. As putea sa o las sa o faca domnii de la service, dar mi-e teama ca se vor plictisi si vor curata de mantuiala, iar dupa o vreme o sa infloreasca rugina.
In legatura cu old school sau lowrider cred ca o voi lasa oleaca mai jos, dar nu prea mult ca la drumurile noastre stii cum e.
Prelata are, am pus un nailon mai gros cumparat nou si pe deasupra o husa, este asigurat destul de bine. wink.gif
MuciX
daca o sablezi, ar fi dragut sa o si galvanizezi, ca tot esti acolo.
Def Jam
Putina mestereala. De astazi am inceput curatarea pieselor si impachetarea lor in hartie. Pt. mine curatarea pieselor si depozitarea lor cat mai bine este foarte importanta.

27 Jan 2015, 18:50:
QUOTE(MuciX @ 27 Jan 2015, 18:43)
daca o sablezi, ar fi dragut sa o si galvanizezi, ca tot esti acolo.
*



O sa ma interesez sa vad ce si cum. Ar fi bine.
bucatzel
QUOTE(MuciX @ 27 Jan 2015, 18:43)
daca o sablezi, ar fi dragut sa o si galvanizezi, ca tot esti acolo.
*



Ehe, ideea e una, implementarea doare.
Cu galvanizare termica exista riscul sa se torsioneze toata, electric, nu prea stiu sa fie pe undeva o baie de galvanizare suficient de mare ...
Def Jam
QUOTE(bucatzel @ 27 Jan 2015, 19:05)
Ehe, ideea e una, implementarea doare.
Cu galvanizare termica exista riscul sa se torsioneze toata, electric, nu prea stiu sa fie pe undeva o baie de galvanizare suficient de mare ...
*



Asa este, pana acum n-am auzit pe nimeni care sa galvanizeze o masina intreaga (desi ar fi o treaba buna). Cel putin in Ploesti nu stiu sa existe cineva care sa aiba baie de galvanizare. E complicat si cred ca si foarte scump (daca ar exista) + ca cu timpul o sa rugineasca si galvanizarea. Cele mai bune exemple sunt carucioarele de cumparaturi de la supermarketuri care sunt galvanizate si totusi ruginesc. Momentan raman doar la sablat.
MuciX
E monococa? La un autoportant ar fi trebuit sa fie mai usor. smile.gif

Parca citisem undeva pe forum de un nenea care a galvanizat un IMS pe vreo ~1500 euro, undeva la Valcea sau prin zona.
Def Jam
QUOTE(MuciX @ 27 Jan 2015, 19:45)
E monococa? La un autoportant ar fi trebuit sa fie mai usor. smile.gif

Parca citisem undeva pe forum de un nenea care a galvanizat un IMS pe vreo ~1500 euro, undeva la Valcea sau prin zona.
*



Momentan n-am aflat, dar cred ca este monococa. Ohoooo! 1500 de euro e ceva banet + transportu pana acolo, ca n-am platforma.
MuciX
Eu unul cred ca merita. Stiu, e greu cu banii, dar nu mai ai treaba cu rugina, ceva timp, si mai amani vopsitul, adica tai de acolo, pentru moment. Nu cred sa te dea inapoi mai mult de un an, ceea ce parca nu suna asa rau, gandind pe termen lung.

Din nou, era doar o idee.
Def Jam
QUOTE(MuciX @ 27 Jan 2015, 19:50)
Eu unul cred ca merita. Stiu, e greu cu banii, dar nu mai ai treaba cu rugina, ceva timp, si mai amani vopsitul, adica tai de acolo, pentru moment. Nu cred sa te dea inapoi mai mult de un an, ceea ce parca nu suna asa rau, gandind pe termen lung.

Din nou, era doar o idee.
*




Ideea nu este rea, dar mai sunt si altele de luat in calcul, pe langa vopsit. Eu cred ca daca ii dau o sablare si pregatirea/vopsirea se va face bine, nu vor fi probleme.
bucatzel
QUOTE(MuciX @ 27 Jan 2015, 19:45)
a galvanizat un IMS
*



biiine man, ditai tancu' tongue.gif . Ala posibil sa-l fi galvanizat termic...

In vara asta, o sa vreau si eu sa experimentez cu sablare + galvanizare termica la un set de aripi de dacie, sa vad ce iese.

Ar mai fi o alternativa sablat, si imediat vopsire in camp electrostatic, pe post de grunduire, dar nu stiu daca vopseaua electrostatica se "agata" de tabla mai bine decat grundul au ba.

MuciX
Acum intreb serios, in fabrica ce tip de galvanizare se aplica masinilor? Termic, au electric?
Def Jam
In filmarea asta pare sa fie termic.
sorin105
QUOTE(bucatzel @ 27 Jan 2015, 21:21)
biiine man, ditai tancu' tongue.gif . Ala posibil sa-l fi galvanizat termic...

In vara asta, o sa vreau si eu sa experimentez cu sablare + galvanizare termica la un set de aripi de dacie, sa vad ce iese.

Ar mai fi o alternativa sablat, si imediat vopsire in camp electrostatic, pe post de grunduire, dar nu stiu daca vopseaua electrostatica se "agata" de tabla mai bine decat grundul au ba.
*


Sunt bun prieten cu tipul care a galvanizat ims-ul,costul galvanizari este 15 euro m2,deci nu este o avere...precizez ca el are firma,pe langa galvanizare are si sablare,vopsire in camp termic(electrostatic)

Garantia la galvanizare este din spusele lui:50 de ani in mediul urban si 70 in mediul rural,fara a avea nimic peste galvan,deci acel ims va tine cel putin 2 generatii. icon_mrgreen.gif
bucatzel
pai... daca nu-i secret de stat, poate dai pe-aici si dai si tu niste date de contact de-ale lui.
Def Jam
Pentru ca de o saptamana tot ploua si este frig, am zis sa nu stau degeaba si sa curat tot ce pot pt. ca o sa-mi prinda bine mai incolo. Am curatat din piese prin garaj iar cercurile si ce a mai fost de migala si s-au putut curata le-am curatat in casa.
DACIOTUL_97
Misto rau cercurile alea naughty1.gif Keep up with good work up.gif
speedy82
QUOTE(Def Jam @ 27 Jan 2015, 19:48)
Momentan n-am aflat, dar cred ca este monococa.
*



Este pe sasiu
Def Jam
QUOTE(speedy82 @ 5 Feb 2015, 15:12)
Este pe sasiu
*



Din pacate nu este.
gabidrideanu
Din pacate colegul speedy82 stie ce vorbeste, asa ar trebui sa se desprinda carapacea de sasiu http://vwblvd.com/wp-content/uploads/2011/08/p1010013.jpg , asta daca nu cumva vreun romanas foarte priceput a sudat caroseria de sasiu ... in alta ordine de idei ar trebui sa cureti totul pana la tabla pentru a vedea zonele afectate, piesele sa sti ca nu sunt asa ieftine, majoritatea care sunt ieftine sunt si proaste (fabricate in brazilia)

A nu se considera reclama, dar pentru mai mult ajutor ar trebui sa intrii aici :

http://vwforum.ro/forum/7-air-cooled/

Pentru piese intrii pe site-ul asta aircooledparts.ro , acolo gasesti aproape orice piesa.
Def Jam
QUOTE(gabidrideanu @ 15 Feb 2015, 00:53)
Din pacate colegul speedy82 stie ce vorbeste, asa ar trebui sa se desprinda carapacea de sasiu http://vwblvd.com/wp-content/uploads/2011/08/p1010013.jpg  , asta daca nu cumva vreun romanas foarte priceput a sudat caroseria de sasiu ... in alta ordine de idei ar trebui sa cureti totul pana la tabla pentru a vedea zonele afectate, piesele sa sti ca nu sunt asa ieftine, majoritatea care sunt ieftine sunt si proaste (fabricate in brazilia)

A nu se considera reclama, dar pentru mai mult ajutor ar trebui sa intrii aici :

http://vwforum.ro/forum/7-air-cooled/

Pentru piese intrii pe site-ul asta  aircooledparts.ro , acolo gasesti aproape orice piesa.
*



Din pacate cred ca asta s-a intamplat. (Desi nu am studiat foarte atent, dar n-am vazut nici un surub de prindere pe sub praguri cum ar fi fost normal) Cand a fost facuta tinichigeria cred ca a sudat si caroseria de sasiu (Melteni prosti ce sa zic). Asta este acum. De curatat o sa curat cu flex si perie de sarma aripile si capotele, o sa indrept ce este de indreptat etc. De caroserie o sa se ocupe cei care o sa o vopseasca. Multe piese noi au fost cumparate deja de pe aircooledparts.ro si din Germania de fostul proprietar, dar multumesc de sfat pt. ca o sa am si eu nevoie in viitor. Este adevarat, piesele de calitate sunt mai scumpe, dar cumparate o data nu o sa am probleme multa vreme. Momentan astept sa se mai incalzeasca pt. ca este destul de frig si este greu cand lucrezi afara. De curatat piese, ornamente etc. mai curat prin garaj ca este cat decat adapost, dar tot ingheata mainile pe diluanti si benzine. Treburile se misca incet, dar sigur biggrin.gif
speedy82
QUOTE(gabidrideanu @ 15 Feb 2015, 00:53)
Din pacate colegul speedy82 stie ce vorbeste....


Dar de ce din pacate, pacatele mele?
Def Jam
Lucrez intens la curatarea pieselor si pregatirea unora pt. vopsit. Dupa Paste masina va merge la vopsit si intre timp ma voi ocupa de asamblarea motorului.
DACIOTUL_97
Bravo ! aplauze.gif
Adrian Frigo
Felicitările mele asupra detaliilor pe care le acorzi aplauze.gif yupy.gif așa da!cred că va ieși o lucrare de calitate wink.gif spor la lucru în continuare!
Dacă nu e cu supărare aș vrea să vă arăt o broscuță părăsită găsită astăzi în București wub.gif .Interesantă culoarea.... blush.gif
Def Jam
QUOTE(Chelariu Adrian @ 30 Mar 2015, 20:56)
Felicitările mele asupra detaliilor pe care le acorzi aplauze.gif  yupy.gif așa da!cred că va ieși o lucrare de calitate wink.gif spor la lucru în continuare!
Dacă nu e cu supărare aș vrea să vă arăt o broscuță părăsită găsită astăzi în București wub.gif .Interesantă culoarea....  blush.gif
*



Multumesc. Eu de fel sunt un tipicar inrait in orice treaba pe care o fac, indiferent ca este vorba de auto sau de curatat cartofi. Din punctul meu de vedere o sa iasa o lucrare buna, acum depinde de ce fac cei de la vopsitorie. Broscuta asta nu pare sa fie parasita, din contra arata destul de bine. Si apropo de placuta aia de la manerul capotei. Este a naibii de scumpa. biggrin.gif
Def Jam
Astazi fiind frumos afara am profitat si am mai curatat cateva piese. Unele garnituri si anumite cabluri au fost ''pictate'' ca pe Monalisa. Cei care au vopsit masina inainte nu au mai demontat anumite piese, au dat direct. Asta o numesc eu treaba melteneasca. Bara fata este maltratata rau dupa incercarile repetate de indreptare in urma loviturilor de fiecare stalp sau obstacol presupun. Cred ca este irecuperabila, dar incerc sa o aduc la lumina. In loc sa puna suruburi cu cap semirotund sa sa intre la fix in gaura aia patrata si sa ajute la strangere/desfacere nemaifiind nevoie de contra; au pus surub normal fara saiba care la strangerea piulitei a intrat in tabla. Sau facut niste treburi foarte SF de fostii proprietari.
Def Jam
Am demontat pedalele, le-am curatat si urmeaza sa le vopsesc. Pompa de frana a fost si ea demontata, curatata si asamblata.
Def Jam
M-am apucat de treaba si vad ca iese bine, in sensul ca se curata absolut tot si ramane acel strat de grund dat din fabrica, care vad ca rezista chiar si la peria de sarma. Avansand cu indepartatul de straturi de vopsea si grund (vreo 12 straturi cu tot cu vopseaua ei) am descoperit si unele stickere originale pe care am incercat sa le aduc la lumina.
Def Jam
Se lucreaza incet si temeinic.
Def Jam
Dupa ceva vreme am reusit sa urc si eu cateva poze cu progresul lui ''Ferdinand''.
eye88full
iese fain! spor la treaba in continuare
Def Jam
QUOTE(eye88full @ 15 Sep 2015, 14:51)
iese fain! spor la treaba in continuare
*



Multumesc.
Maniak22
Felicitari pentru restaurare dar sincer gaseai podele noi destul de ieftine incat sa nu trebuiasca sa le lasi peticite chiar asa. Bafta si imi place ce iese
Barbalex
Iese bine!Ce grund ai folosit pe usi,capote etc?
DACIOTUL_97
Ti-am urmarit lucrarile si pe facebook.Nu te grabi,si muuult spor! biggrin.gif
Def Jam
QUOTE(Maniak22 @ 15 Sep 2015, 20:38)
Felicitari pentru restaurare dar sincer gaseai podele noi destul de ieftine incat sa nu trebuiasca sa le lasi peticite chiar asa. Bafta si imi place ce iese
*



Stiu. Problema este alta. Caroseria a fost sudata de sasiu de cei dinaintea mea (asa au stiut ei sa faca tinichigerie). Masina asa am luat-o. Tigania asta nu a fost facuta de mine. M-ar fi costat prea mult sa o decupez. Daca o decupam automat imi trebuia alt sasiu....complicatii, de aceea am ales sa o las asa. De aceea am zis ca daca nu pot face nimic la podea, macar sa curat tot (interior, exterior si sa vopsesc din nou). Nimic nu se compara cu grundul rosu si vopseaua lucioasa + inainte mastic pensulabil la toate sudurile. Desi multi ma cred nebun ca am cumparat o masina in halul asta, eu vreau sa-mi demonstrez mai intai mie, ca poate iesi ceva frumos, nu perfect, dar frumos. Nu o sa iasa linie si nici nu vreau, am sa-i las chiar niste sechele ale timpului neacoperite de chit sau suduri. De voi fi apreciat la sfarsit bine, de nu nici nu ma intereseaza, atata vreme cat am muncit la ea si atata vreme cat o sa mearga, chiar nu ma intereseaza altceva.

16 Sep 2015, 18:38:
QUOTE(Barbalex @ 15 Sep 2015, 20:52)
Iese bine!Ce grund ai folosit pe usi,capote etc?
*



Pe usi, capote dupa cum se vede prin pozele mai vechi am dat cu grund rosu cu pensula unde a fost tabla goala, un prieten care se pricepe a zis ''da-l jos, vin cu compresorul si dam cu spritzchitca ca nu stiu cum se comporta chitul pe grundul rosu''. Zis si facut. Am dat grundul rosu jos, si am ''imbracat-o toata in spritzchit. Grundul rosu: POLICOLOR Rentagrund (il recomand cu cea mai mare incredere), Sprizchit: BODY, Chit de fibra: SINTO

16 Sep 2015, 18:42:
QUOTE(DACIOTUL_97 @ 15 Sep 2015, 21:05)
Ti-am urmarit lucrarile si pe facebook.Nu te grabi,si muuult spor! biggrin.gif
*



Mersi Andreiutu. Nu ma grabesc, dar nu mai am rabdare + ca vine iarna si este posibil sa ramana nevopsita. Mai am de dat cutia jos si de schimbat puntea fata cu una in toate mintile + schimbat pivotii + ajustoarele pt. puntea fata ca sa o las mai jos. Sper sa fac toate astea inainte de vopsit ca sa ramana cat mai putine operatii de facut pe langa ea cand o aduc de la vopsit, ca e mai complicat pe urma sa fac toate astea, ea vopsita deja, adica le fac, dar mai greu, ca lucrez cu grija si mai incet.
Def Jam
Dupa ceva vreme am revenit in joc. N-am abandonat ''misiunea''. Cateva poze cu decursul lucrarii in ultima perioada.
DACIOTUL_97
Frumos,imi place ! Hai ca mai e putin si o dai gata.Dacia ce mai face ?
Def Jam
QUOTE(DACIOTUL_97 @ 19 Jun 2017, 08:09)
Frumos,imi place ! Hai ca mai e putin si o dai gata.Dacia ce mai face ?
*



Mai dureaza ceva, dar sunt in grafic. Dacia e bine momentan, mai trebuie facut una alta pe la ea, dar nu prea am timp.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.