Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mica problema
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
alexme24
Salut,

Am cautat tot forumul inclusiv pe google,dar nu prea am gasit un topic cu problema mea, daca o pot numi problema. Am observat ca de cand cu frigurile astea mari, intr-adevar martorul de bujii sta mai mult aprins, dar masina porneste fara nicio problema si la -23 grade, fara nicio emotie. Totusi au fost zile cand la prima pornire dupa o noapte rece, afara erau cam 5-6 grade si martorul tot asa mult statea aprins, dar masina pornea fara probleme. La porniri pe timpul zilei, sta maxim 1 secunda. De unde poate proveni aceasta problema are cineva idee? Sau este o problema intr-adevar sau sunt eu putin exagerat?smile.gif. In decembrie am schimbat 3 bujii (BERU), a patra nu a putut sa o scoata si i-am zis sa o lase asa pentru ca functioneaza inca), deci bujiile ar fi ok, bateria noua, uleiul si filtre schimbate.

O alta problema pe care am observat-o si banuiesc uleiul este ca atunci cand e frig, pana se mai incalzeste motorul la prima liniuta, este ca daca turez masina usor , pe la 900-1000 rotatii, simt un mic tremurat la motor. la relanti nu am observat decat o mica fluctuatie de 100 rpm si uneori mai simt cum se tureaza putin probabil pentru a compensa consumatorii. DUpa ce se incalzeste uleiul dispare orice fenomen. Poate sa fie si de la altceva? intentionez sa mi programez o vizita la un tester ca sa fiu sigur, dar orice sugestie e bine venita. Mersi.
RazvanF
Daca vrei sa scoti bujiile incandescente le scoti cand motorul este caldut.
In legatura cu martorul de bujii incandescente este normal sa faca cum ai descris, teoretic nici nu are nevoie de bujii incandesnte daca temperatura exterioara este de +5 grade. Oricum, dupa stingerea martorului si pornirea motorului bujiile inca functioneaza, cu intrerupere, poti verifica si singur, dupa pornirea motorului ridica capota iar langa baterie unde este cutia aia neagra cu relee si sigurante de amperaj mare ai sa auzi un releu care functioneaza aleatoriu.
Daca vrei sa fii cu inima impacata dupa ce s-a stins martorul bujiilor nu porni motorul, mai asteapta ca bujiile functioneaza in continuare, undeva la aproximativ 20 de ssecunde. Ca sa verifici si asta, pune contactul, aprinde lumina din plafoniera iar cand lumina isi mareste putin intensitatea atunci stii ca releul de la bujii a decuplat si poti porni motorul.
Acum cu uleiul, pe timp de iarna este rcomandat 5w40 pentru ca este mai subtire, daca folosesti 10w40 ar fi o cauza pentru trepidatiile de care ziceai, dar in tamponul hidroelastic se afla ulei, si ala poate fi afectat de temperaturile negative si devine mai rigid, cel mai sigur lasa motorul la relanti 15-20 de min inainte de plecare si mergi mosnegeste pana simti ca e rotund, schimbi in 2000 ture, nu forta ca risti sa strici injectoarele si pompa.
Iarna nu-i ca vara...
alexme24
Intr-adevar iarna nu-i ca vara. Da stiu ca functioneaza si dupa pornire, dar nu inteleg de ce imi sta uneori martorul aprins in jur la 3-4 secunde si cand sunt 5-6 grade afara.
La ulei, am 5w-40, dar pana acum nu am patit asa ceva. Probabil sunt si eu paranoia putin. Oricum de mers mai mosnegeste merg pana se incalzeste motorul cat de cat, apoi dispare orice fenomen.
luck33ro
E pe bune treaba aia cu schimbatul tuturor bujiilor incandescente chiar daca nu sunt toate arse? Cica nu s-ar incalzi identic daca sunt producatori diferiti...
Din ce inteleg e bine sa incinga doar varful bujiei - cum e NGK in filmuletz


Daca ele functioneaza si dupa stingerea martorului atunci manevra aia cu 2 incalziri consecutive cand e ger e doar legenda urbana. Nu ajuta cu nimic smile.gif
andutu
Sa va zic cum am scos eu bujiile.
Operatia s-a efectuat cu motorul rece.
Cu o saptamana inainte de operatiune am dat cu WD40 pe ele de vreo 3 ori intr-o saptamana.
Unelte folosite:
Crichet 1/2 , prelungitor 1/2 , tubulara lunga 1/2 de 10mm.
Singura problema la bujia nr 2 , a trebuit sa scot conducta de la injector nr2 nu aveam suficient spatiu.De desfacut a mers usor , de indata ce le-am slabit.Singura dilema fiind aceea ca atunci cand am insurubat prima bujie scot tubulara si vad ca a ramas ceva filet de la bujie in afara nu mult, o scot o masor cu cealalta identice de la dimensiuni cod piesa si marca, ma uit la celelalte si erau la fel stranse asa ca le-am schimbat si pe restul.
Timp estimativ de lucru : 40 minute.
[attachmentid=1627977559]
alexme24
andutu cand se strica si ultima bujie la tine apelez:)))
WOLF
Timpul de mentinere a bujiilor incandescente in faza de pre-incalzire respectiv post-incalzite depinde de temperatura lichidului de racire si este comandata de calculatorul de injectie.
Vezi tabel atasat.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.