Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Se ineaca cand motorul este cald
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
takle
Salut!Cand mi se incalzeste motorul se ineaca dupa 2000 de turatii in oricare viteza,accelerez si tremura toata masina,nu are putere sa arda benzina si dupa ceva timp se accelereaza singura.Numai cand motorul este cald cand e rece nu am treaba.Poate a mai intalnit careva problema asta.masina este cea din descriere Renault megane 1 classic 1.6 benzina
ionut-daniel
buna seara.am o problema mai veche cu motorul meganului.la mecanic mi a zis ca e motorul blocat si trebuie schimbat.zilele trecute din lipsa de ocupatie am vrut sa l demontez sa vad pistoanele.n am ajuns la faza asta pentru ca am gasit piulita de la fulia care invarte arborele cu came slabita.se pare ca motorul e dat peste cap.am incercat sa reglez eu dar cand vreau sa o pornesc agata.precizez ca inainte in viteza nu se misca deloc.oare trebuie schimbata distributia sau se poate repara?
petrisor_tataie
salut.pentru ionut-daniel:
1)nu trebuia sa postezi aici,dupa ce citesti poate moderatorul sa mute.
2)cauta si vezi ca s-a scris despre distributie,acolo gasesti raspunsuri.
3)piulita care ai gasit-o slaba presupun ca este cea de pe arborele cotit(vibrochen)care pune in miscare pistoanele cu ajutorul bielelor.sunt doua tipuri de vibrochen la unele au pus pana si daca se slabeste putin piulita ai sanse sa nu strici distributia la altele(cum este la mine)nu au pus pana si atunci pinionul se invarte.daca zici ca agata mai mult ca sigur ai indoit ceva supape(ele au tija foarte subtire pentru a se indoi nu pentru a face pagube pistonului).
eu am o camera video subtire cu leduri in cap,se ataseaza la un laptop (mufa usb)si poti viziona in camera de ardere daca a lovit supapele in piston.
eu am masina pe benzina,la megane pe motorina nu am umblat niciodata dar principiile cred ca sunt cam la fel:
a)slabesti piulita de la vibrochen.
b)desfaci capacele de la cureaua distributiei(nu cea de la accesorii)
c)se slabesc piulitele pinioanelor de la axele cu came(le si invarti pe ax nu au pana).la montat pinioanele pot fi rasucite in orice pozitie,acolo nu ai pene(daca ai piesa de calat pinioanele cad singure pe cala,eu cand am facut distributia mi-am confectionat singur si acea cala dar nu mi-a iesit si-am abandonat-o,oricum cad singure la punct).
d)in partea opusa a axelor cu came(pe chiuloasa) sunt 2 capace din tabla invelite(acoperite) cu plastic,le scoti sa ai acces de vizitare si de montat cala pe axe.
e)invarti de vibrochen pana ce primul piston(din dreapta este la punctul mort superior)
f)pe partea din fata-dreapta a blocului motor este un surub,se desfileteaza si in locul lui se baga altul(ce face parte din trusa de calat,nu-i da voie vibrochenului sa se dea peste cap cu care ocazie isi mentine pozitia sa nu poti rata procedeul).
g)se pune cala la axele cu came(acolo trebuie atentie deoarece in capatul axelor cu came sunt 2 fante dar ele nu sunt egale,partea mai mare din ax se pune in sus iar cea mica in jos,daca le pui invers inseamna ca axul cu came se rasuceste cu 180 grade ,nu mai cade cum trebuie si-ti indoaie supapele.
daca ai facut toate aceste procedee strangi piulitele scoti calele si iei compresia fiecarui piston daca nu corespund inseamna ca ai supape indoite.
daca cumva umbli la motor si dai chiuloasa jos sa tii minte un lucru:SA NU AI MASINA IN VITEZA sa vina cineva sa-ti impinga de masina sau sa dea la cheie.sper ca te-am putut ajuta si rugam moderatorul sa editeze.
ionut-daniel
multumesc!piulita sigur e de la axul cu came.e cea care e la nivel cu pompa de injectie.nu am apatatura necesara dar cred ca pot vedea pozitia pistoanelor prin orificiul de la bujii.o sa ma folosesc de indicatiile date
$$ilvviu
Pt initiator... trebuie pusa pe tester, pe forum doar ne dam cu presupusul si nu cred ca te apuci de schimbat piese pana nimeresti problema.
Ionut, la tine mai mult ca sigur au lovit pistoanele in supape si le-a strambat.
Dai jos chiuloasa si schimbi supapele indoite.
Sau cauti o chiuloasa la dezmembrari.
petrisor_tataie
salut.pentru ionut-daniel
cauta mai jos si gasesti: http://www.reno.ro/Schimbare-distributie-M...ile-t59224.html
daca esti din bucuresti te ajut sa-ti faci cale si-ti arat pe masina unde trebuie sa umbli.daca zici ca piulita este de la axa cu came teoretic ar trebui ca cureaua zimtata(a distributiei)sa invarta pinionul axului cu came dar axul sa stea pe loc deoarece nu are pana.
intradevar poti sa vezi pistonul(eu am zis ca am si o camera video cu leduri groasa de 8 mm si cablu lung de 2 m pe care am bagat-o prin gaura bujiei)cand ajunge la punctul mort superior dar iti trebuie un surub (de m 10 modificat pe strung sa calezi vibrochenul)fara el mai mult ca sigur ca o pui cu-n dinte mai asa.inainte sa umbli la ea incearca sa iei compresia pistoanelor.
espacern
La diesel este diferita distributia fata de benzina....recte DTI/16V.
Exista pana la fulii si calajul se realizeaza diferit....fata de 16V.
Daca s-a decalat distributia fara demontare chiuloasa este greu de constatat....chiar si cu camera endoscopica.
takle
Pt ce am mai deschis topicu asta?Ca sa vb de alta problema?Pe mine nu ma ajuta nimeni...
ionut-daniel
multumesc pentru raspunsuri!o sa va anunt care era buba.o zi buna!
lupo_1.7sdi
@tacle
Posibil să fie de la senzorul de temperatură al lichidului de răcire dacă face urât doar când se încălzește motorul. Ca să elimini cauza asta, atunci când în bord arată temp aprox. 90 grade scoate mufa de la senzorul de temperatură (cel cu 2 pini, nu cel cu 3 care dă semnal la ceasul din bor) și în locul lui pui direct în mufă o rezistență de vreo 300 ohmi (între 200 și 300 ohmi, găsești la Mikado sau Shortcut electronic, probabil nu costă mai mult de 1-2lei). Dacă se îmbunătățește mersul atunci este posibil ca acest senzor să fie dus.
Alte simptome nu mai are? Din categoria: consum, pornire la cald/rece, opriri neașteptate, fum, misfire etc.
takle
Am observat ca se ineaca si la rece acum,dar nu tot timpu.Si cand dau drumu la ventilatie imi scade relantiu aceeasi treaba si cand iauu maxim de volan.ma gandesc sa nu fie ceva electric,vreun scurt ceva
lupo_1.7sdi
Clapeta de acceleratie este curatata?
stanionjan
ceva asemanator am patit si eu, am avut catalizatorul dus, l-am inlocuit si sa rezolvat , bafta!
takle
clapeta nu am curatat-o,aveam de gand sambata sa o fac.daca e vorba de catalizator,ala numa se schimba s-au se poate si curata?
lupo_1.7sdi
Eu zic să începi cu clapeta pentru că din descrierea ta reiese și că motorul nu-și poate adapta turația în funcție de sarcină (când rotești volanul sau pornești ventilația este o sarcină suplimentară).
Catalizatorul se înlocuiește sau se golește....după buzunar biggrin.gif
takle
pot curata clapeta cu spray de frane???
jas2
Da, dar demontata.
stanionjan
cum a spus lupo , incepe cu clapeta , motorasul ,,pas cu pas'' , si daca nu ai rezultate , catalizatorul , .........
takle
baieti,am rezolvat problema...era clapeta.multumesc de ajutor
bundy220
Eu zic ca ai amanat doar reparatia. Mai vedem peste cateva zile.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.