QUOTE(cristian_nechita @ 14 Apr 2017, 22:40)
Ai volanta deformata, de aia tremura cand se incalzeste.
Bingo! Dar nu deformata ci slabite arculetele din interior.
QUOTE(cristian_nechita @ 14 Apr 2017, 22:40)
Reconditionarea volantei inseamna rectficarea zonei de frictiune pe strung , iar "reconditinoarea" placii de persiune cam acelasi lucru.
Gresit. Reconditionarea inseamna pe langa rectificarea zonei de frictiune si inlocuirea elementelor elastice de la cele 2 piese. La volanta se schimba arcurile dintre cele 2 placi iar la placa de presiune acel soare.
Doar ca in cazul meu, cei de la Bacau (sunt singurii din Romania care reconditioneaza bine volante cu masa dubla) nu aveau pe stoc arculetele pentru volantele de Renault. Asa ca a trebuit sa cumpar
volanta noua Luk - 2150 RON.
Am pastrat si volanta veche: poate o reconditionez candva la Bacau.
QUOTE(cristian_nechita @ 14 Apr 2017, 22:40)
Discul cu "kevlar" are un coeficient de frecare foarte mare fata de cel stock, tine cuplu mult mai mare,iti rezolva problemele daca ai pus un chip agresiv, insa o sa iti dea mari batai de cap la plecarea din rampa, la mers lejer.Iar durata de viata este mult mai mica decat la unul oem.
Momentan sunt in primele zile de mers cu discul cu kevlar, dar nu mi se pare nimic anormal in mersul curent prin oras. O sa incerc sa fac si cateva plecari din rampa sa vad ce si cum.
Si acum povestea cu poze.
Am dus masina la mecanicul meu la garaj marti dupa Paste.
Miercuri seara aveam piesele date jos de pe masina si vestea costisitoare: volanta praf. Suprafetele pareau plane doar ca jocul din arculete intre cele 2 placi era mai mare de 6mm (normal e maxim 2,9mm).
In ordine: placa de presiune si discul vechi; volanta si discul vechi; placa de presiune; volanta veche
[attachmentid=1628061033] [attachmentid=1628061034] [attachmentid=1628061035] [attachmentid=1628061036]
Joi dimineata sun la Atix la Odorheiul Secuiesc si le zic ca volanta e praf ca are joc mare. Prima surpriza e ca imi spune ca daca e asa nu au ce sa-i faca si ca chiar daca ar fi avut ce sa-i faca nu costa 300 RON, dar sa le-o trimit sa se uite la ea.
Oricum eu vroiam disc de kevlar (de fapt cu insertii de kevlar) asa ca am facut pachet toate cele 3 piese si le-am pus la Fancurier. Am zis ca, chiar daca platesc in plus la transport (volanta cu masa dubla are 15,3Kg) macar au piesele si vad cat pot sa mareasca latimea discului de ambreiaj ca sa calce cat mai mult pe placa de presiune si pe volanta. Din poze se vede ca pe placa de presiune ramanea ~ 1cm unde nu calca, iar pe volanta cam 6-7mm in zona cea mai mica. Deci la cei 33-34mm ai discului original se mai puteau adauga inca 7mm. Asta nu puteam obtine daca cumparam un disc nou din comert pentru ca nimeni nu pune material in plus fata de origine.
In catalogul Sachs pentru 2.0dci 110kW apar 2 ambreiaje care se pun pe aceeasi volanta. Pe codul meu de motor M9R 814 vine ambreiajul mai mic, desi repet este aceeasi volanta. Intre ele difera Hub Profile: cel mare are 21,30x24,5-21N iar al meu are 21,2x24,5-21N, restul fiind identic ca si descriere inclusiv diametrul de 250mm.
Pentru ca vroiam disc de ambreiaj mare si pentru ca nu vroiam sa risc sa cumpar o piesa care sa nu se potriveasca (poate diferea si placa de presiune sau prinderea pe cutie) solutia mea a fost sa il trimit la Atix la reconditionat.
Pun pozele cu cele 2 ambreiaje din catalogul Sachs si poza cu ce vroiam eu sa umplu cu disc:
[attachmentid=1628061037] [attachmentid=1628061038] [attachmentid=1628061039]
Si au plecat joi dupa amiaza la Odorheiul Secuiesc si au ajuns vineri la 11.00. Cei de la Atix mi-au zis ca destinatie sediul Fancurier. Desi mi-au zis ca il fac in ziua in care ajunge si a doua zi pleaca spre mine, am ajuns luni sa ma rog de ei sa il faca. Doar ambreiajul ca la volanta nu aveau ce sa-i faca. Si din cei 350 RON pentru ambreiaj de kevlar si placa de presiune su zis ca imi iau doar 300 RON ca placa are arcul bun si nu il mai schimba. M-au facturat in final 350 RON. Ori pentru grabirea lucrarii ori pentru ca nu vorbesc ungureste, desi mama e din Reghin.
Daca lucrati cu ei, desi sunt grabiti la telefon (tot timpul au 40 de ambreiaje de facut in asteptare
), sa le spuneti exact ce vreti de fiecare data. La mine de exemplu presupuneau ca nu mai trebuie sa imi trimita volanta stricata inapoi "pai platiti in plus la transport. Lasa ca eu platesc". Apropo de transport: 50 RON dus si 56 RON intors cu ramburs.
Luni am comandat si volanta noua Luk la 2150 RON care venea din depozit extern (de la bulgari sau rusi nu imi dau seama) si trebuia sa ajunga miercuri. Miercuri a ajuns si pachetul de la Atix Racing Solutions.
Rezultatul il aveti mai jos: placa de presiune care a primit doar o fata noua; discul de kevlar; discul de kevlar asezat pe placa; discul de kevlar asezat in volanta noua; cutia volantei
[attachmentid=1628061040] [attachmentid=1628061041] [attachmentid=1628061042] [attachmentid=1628061043] [attachmentid=1628061044] [attachmentid=1628061045]
In final pun si poze cu rulmentul de presiune nou. Am avut pe masina rulment de aluminiu cu codul 8201035313 si am comandat 306202443R. Mi-a venit rulment cu codul 306202443R in cutie cu cod original 8201035313 peste care s-a lipit si o eticheta cu codul 306202443R.
[attachmentid=1628061048] [attachmentid=1628061049] [attachmentid=1628061050]
Si cam asta a fost tot.
Costuri:
- volanta masa dubla Luk - 2150RON
- manopera - 650 RON
- reconditionare ambreiaj cu kevlar - 350RON
- rulment presiune - 356 RON
- transport Fancurier - 106 RON
- ulei Elf NFP cutie viteze 3l - 108 RON
- lichid frana Renault ESP 0,5l - 31 RON
- ulei servo Total Flude DA - 1l - 38 RON
Total - 3789 RON
Suplimentar pentru ca 4Control am ajuns sa decartez la Meridian Nord inca 343 RON pentru repozitionare caseta de directie (aici n-am idee: ei au zis ca mecanicul meu nu a mai pus pe pozitie coloana, mecanicul meu a zis ca nu putea greseasca si sa o roteasca 180 de grade. Am platit si acum merge drept) si geometrie. Cat a stat pe rampa cu bateria deconectata s-au resetat toate calculatoarele. Din CLIP s-au sters toate erorile, dar 4Control-ul nu a mai putut fi reinitializat (cerea conectare cu VIN la serverul Renault pentru a isi lua setarile de fabrica. Mecanicul meu a zis: n-am server Renault.
)
Grand Total: 4132 RON
Am plecat de la un initial de 1500 RON reconditionat ambreiaj sau 1800 RON reconditionat ambreiaj si volanta.
Am aflat pe parcurs ca reconditionatul volantei la Bacau ma costa 160 EUR, adica vreo 730 RON.
O fi bine, o fi rau? Vom vedea.
Cert e ca pedala de ambreiaj e un pic mai moale acum, mi se pare ca prinde bine (asa ar si trebui, desi mecanicul mi-a zis ca ii trebuie un pic de rodaj), iar masina e mult mai tzeapana decat inainte. Aici nu am idee de la ce: restrangerea suruburilor pe dedesubt, restrangerea coloanei de directie, geometria facuta (e prima geometrie facuta de mine - mi-a fost frica sa nu imi strice aia din service 4Control-ul, dar m-am dus eu cu el stricat acum). Nu conteaza de la ce e dar imi place.