Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomot roata fata stanga
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
acraciunmihai
Buna ziua ,

Am o mare problema cu roata fata stanga


Mentionez :
- Cauciucuri de iarna Bf Goodrich , cumparate noi , 1 sezon la activ
- Ambreiaj nou 2 luni
- Presiune Pneuri 2.2
- km 199000

De vreo saptamana , in special cand merg pe autostrada cand virez usor spre stanga sau intru in frana de motor se aude un zgomot de la roata fata stanga ( am zis sa fac curat in masina , poate am ceva care se misca si zdrangane, am facut) zgomotul persista
Zgomotul nu se aude mereu , am batut cu piciorul in roata si nu se aude nimic, problema este ca sunetul a devenit stresant si imi este frica sa nu fi pus ceva gresit cei care mi au schimbat ambreiajul, vreau sa plec in vacanta in perioada sarbatorilor si traseul ar fi cam de 2000 de km dus

Mai mentionez ca au ridicat motorul ca sa imi schimbe Kit ul de ambreiaj
Va multumesc

Craciun Mihai
RazvanF
Ce fel de zgomot este? Huruit, troncanit? Poate fi de la rulment, planetara, sau chiar din cauza prezoanelor daca nu au fost stranse corect.
Degeaba bati cu piciorul in roata, trebuie ridicata pe cric si verificata.
acraciunmihai
QUOTE(RazvanF @ 12 Dec 2014, 20:45)
Ce fel de zgomot este? Huruit, troncanit?  Poate fi de la rulment, planetara, sau chiar din cauza prezoanelor daca nu au fost stranse corect.
Degeaba bati cu piciorul in roata, trebuie ridicata pe cric si verificata.
*






Sunetul este un ca un fel de păcănit , ca si cum ai apasa pe o sticla de plastic umflata, ideea e ca se aude cam de 2 ori pe secunda si nu mereu , cu aceeasi intensitate
jas2
Un inceput de sfarsit al unei planetare.
RazvanF
Deregula la planetare era daca virezi dreapta tacane aia din stanga si daca virezi stanga tacane cea din dreapta....poate gresesc. Cel mai sigur trebuie ridicata masina ori pe cric ori pe elevator si verificate toate bucsele, rulmentul, amortizorul, arcul, flansa amortizor si piulita de la planetara.
Vezi daca e asemanator cu problema ta: http://www.reno.ro/Planetara-sau-flansa-am...or-t283382.html
Rocco91
Daca se aude si pe loc cand virezi stanga dreapta sunetul descris de tine poate veni si de la rulmentii de la amortizoare, dar ideea e ca pe loc drept acestia nu suna...
catalin1
QUOTE(Rocco91 @ 14 Dec 2014, 15:30)
Daca se aude si pe loc cand virezi stanga dreapta sunetul descris de tine poate veni si de la rulmentii de la amortizoare, dar ideea e ca pe loc drept acestia nu suna...
*


colegul are dreptate posibil sa fie de la rulmentul de la amortizor sau de la o flansa rupta de la amortizor , asa era la mine ini clancanea , si sa dovedit a fi flansa rupta dar la tine e posibil sa fie rulmentul. mai mult ca sigur sa spun ca e asa
Vali63
mie imi batea si la parcarea laterala,cand viram mai mult stanga sau dreapta revenea mai greu.
Am schimbat rulmentii de la amortizoare si acum e ok.
acraciunmihai
Buna ziua ,
Am reusit sa ajung cu masina la un service si mi au spus ca este planetara de pe partea soferului uzata, mi au cerut cu manopera si comanda la ei aproape 1100 de lei , am reusit in schimb sa discut cu ei si sa ma programeze pentru schimb pe 5 Ianuarie 2015 si sa cumpar eu planetara ,

Intrebarea este alta, va rog sa ma ajutati sa vad cum as putea sa imi dau seama daca masina mea are ABS deoarece o am de un an si ceva si pana acum nu am avut nevoie de informatii de genul asta si nici nu stiu cum as putea sa imi dau seama daca are , mentionez ca nu mi s a intamplat sa intru cu masina in derapaj ca sa vad ceva schimbat , deci daca puteti sa imi spuneti ce ar trebui sa aiba masina in plus fata de una care nu are Abs va sunt recunoscator pentru ca trebuie sa cumpar piesa si pentru acest model sunt 2 variante( cu Abs /fara).

Multumesc mult !


Renault Megane Classic 1997 Serie Vf1la0f0g16171123
1.6 e 8v
195000 km

Craciun Mihai


Rocco91
Ma bucur ca ai gasit rezolvarea la problema.
Cand pui contactul si se aprind toate beculetele alea trebuie sa se aprinda si un cerculet in care scrie abs.
Dar cel mai sigur verifici in felul urmator:
Mergi cu 50 60 70 la ora si pui frana agresiv si brusc pana cand se opreste masina.Daca pedala tremura cand pui frana si rotile nu scartaie ca la dacie atunci ai abs.
Daca pedala se apasa si ramane asa si masina se duce ca sania atunci nu ai abs.
Absul nu lasa rotile sa se blocheze in timpul franarii bruste, ele franeaza se elibereaza franeaza iar si tot asa...
acraciunmihai
NU, ...... de ce eu??? plang ,
Am cauciucuri de iarna noi Bf Goodrich si am dat ceva bani pe el , aici este cald afara , sunt cam 14 grade Celsius acum (ora 17:15) ,daca fac ce imi spui tu cred ca o sa mananc ceva din ele si nu as vrea , da stiu ce inseamna Anti lock Breaking Sistem dar poate exista ceva mai tehnic ce as putea face , la contact nu mi se aprinde nici un beculet de Abs,
Multumesc inca o data.
Rocco91
De la o franare brusca nu strici cauciucurile mergi cu 30 atunci si apasa si tot o sa ti dai seama, dar daca nu ai bec in bord mai mult ca sigur nu ai.
Poti sa dai o roata din fata jos si sa vezi daca merge de sus in jos un cablu care in capat are o mufa cu un sezor si intra undev pe langa placutele de frana. Iti atasez o poza.
acraciunmihai
Stiu sigur ca am la rotile de pe fata cate un cablu deoarece imi aduc aminte ca unul dintre ele este rupt ,
deci teoretic ar trebui sa fie pentru fiecare roata un cablu si un furtun pentru frane ? sau exista mai multe cabluri electrice pentru roti?
Rocco91
Asa este dar daca ai cablu rupt trebuia in mod automat sa nu mearga absul adica sa se aprinda becul in bord.Din cate stiu , acum nu ies afara sa ma uit la sigurante ca e frig trebuie sa fie si siguranta pentru abs in tabloul de sigurante...
acraciunmihai
siguranta este sigur si doar ce le am verificat , da , am avut in schimb cu masina ceva probleme pe partea electrica si am o eroare la masina ( martor aprins problema electrica) , dar pana acum nu mi s a aprins martorul de abs ( el exista si becul lui din ce stiu eu este bun , le am schimbat in vara,
( concret , acel cablu este singurul care merge la roata sau poate fi de la altceva?)
Rocco91
Poate fi senzor de la placutele de frana daca masina are asa ceva...
acraciunmihai
ma indoiesc ca ar putea avea asa ceva , ce ziceti , se merita sa iau piesa de la dezmembrari? daca da , la ce ar trebui sa ma uit?
Rocco91
Daca nu ai nici martor in bord si ai si fir rupt 100% si daca ai abs nu functioneaza...planetarele din cate stiu se pot pune si daca masina are abs se pot pune si planetare fara abs...cel mai usor de testat e cu frana brusca...dar daca tie tie frica ca strici cauciucurile in 2 metri n-am ce sa mai zic...
acraciunmihai
QUOTE(Rocco91 @ 22 Dec 2014, 20:55)
Daca nu ai nici martor in bord si ai si fir rupt 100% si daca ai abs nu functioneaza...planetarele din cate stiu se pot pune si daca masina are abs se pot pune si planetare fara abs...cel mai usor de testat e cu frana brusca...dar daca tie tie frica ca strici cauciucurile in 2 metri n-am ce sa mai zic...
*





Am fost sa fac cateva poze acum de dimineata :

poze cu cauciucurile dupa frana :
poze cu firele :


Concluzie :

abs-ul nu merge, nu se simte nimic in pedala si da , ambele cabluri la rotile din fata sunt intrerupte

Plansa cu ceasurile de boord cred ca este la fel la toate Renault urile megane 1 classic , atasez o poza si pentru asta , da , am martorul de bord dar nu se aprinde.
Rocco91
Alea nu sunt fire de abs, firele de abs sunt mult mai groase deci masina nu ta nu are abs, in privinta becului din bord, sunt puse de regula si eu am mufe care nu duc nicaieri si imi functioneaza tot ce e electric pe masina...
Iti atasez si o poza.
acraciunmihai
QUOTE(Rocco91 @ 23 Dec 2014, 11:39)
Alea nu sunt fire de abs, firele de abs sunt mult mai groase deci masina nu ta nu are abs, in privinta becului din bord, sunt puse de regula si eu am mufe care nu duc nicaieri si imi functioneaza tot ce e electric pe masina...
Iti atasez si o poza.
*






am mai facut o poza mai clara , dar daca asta nu e pt abs pentru ce ar putea sa fie?
cj98czh
Martor uzura placute de frana smile.gif

Ce este cu uleiul ala in zona fuzetei?
acraciunmihai
sincer , sper sa fie de la planetara , dar din ce am vazut garnitura pare in regula , la ce ar trebui sa ma uit mai atent sa vad de la ce este?
jas2
Este de la burduful planetarei...

De ce nu schimbi doar capul planetarei ? Te costa mai ieftin.
acraciunmihai
Sunt in Cehia si nu ma prea descurc pe aici , aici la service se rapara doar Vw si Skoda , multi nici nu se baga la reparat Renault , in schimb cu greu gasesc planetara aici , cap de planetara nici macar nu am auzi sa vanda astia pe aici pe la magazine , si planetara trebuie sa o comand , acum chiar am mare nevoie de ajutor.

Pot pune pe masina planetara cu abs chiar daca nu are si viceversa?
cj98czh
Nu cred ca este de la burduful planetarei ... este prea mult .. in burduful planetarei este vaselina, nu ulei ... verifica uleiul de servo .. sau gaseste "sursa" ca ceva nu este bine pe acolo ..
Rocco91
Chiar e cam mult ulei in zona, verifica si lichidu de frana sa nu fie de acolo...
acraciunmihai
Buna ziua,


am fost am schimbat ambele planetare , da era foarte mult ulei pentru ca nu au avut vaselina in burduf la nici una dintre ele , au avut ulei
acraciunmihai
QUOTE(acraciunmihai @ 10 Jan 2015, 10:05)
Buna ziua,
am fost am schimbat ambele planetare , da era foarte mult ulei pentru ca nu au avut vaselina in burduf la nici una dintre ele , au avut ulei
*






Buna ziua din nou , revin cu o problema mai veche ( sper sa nu fie o problema) dupa schimbul de mai sus masina merge bine ( in fata)

Problema este cand dau cu spatele scoate un zgomot destul de ciudat pe care il scotea si inainte si imi moare motorul , este posibil sa scoata zgomotul de la cauciucuri?


Ps ,
Cate o data cand fac schimbul intre viteza 1 cu 2 si 2 cu 3 se aude o pocnitura undeva pe la motor , este posibils a fie vreun suport al motorului rupt?
maryus_maryusss
Este posibil sa fie si vreun suport rupt dar ca sa fii sigur le poti verifica ,ridici capota si misti cu putere de motor si te uiti la cel din fatza situat sub pompa servo,apoi la cel din partea stinga ca de regula cele doua cedeaza mai rapid iar cel din spate se strica mai greu.Daca sunt bune motorul nu se misca mai mult de 1 cm -2cm.
Rocco91
Sub pompa servo nu exista nici un suport la megane 1.
acraciunmihai
QUOTE(Rocco91 @ 11 Jan 2015, 16:01)
Sub pompa servo nu exista nici un suport la megane 1.
*





Ajung cam într o ora la mașină si ma voi uita dar se poate sa aflu unde sunt suportii fara cartea mașinii? 1.6e 66kw 1997
Rocco91
Eu la meganul meu am unul sus langa recipientul pentru spalat parbriz, unul e sub masina si are forma unei bielete cam in dreptul schimbatorui de viteze, iar unul e deasupra cutiei, leaga cutia de sasiu...
maryus_maryusss
Rocco91 meganul tau e facelift si are motor in doua axe si are suporti exact unde ai zis tu dar colegul are prima varianta de megane1 cu motor intro axa ,se vede foarte usor daca ridica capota si arunca o privire
Gabriel-Iulian
Salutare!
In fiecare zi ma bucur ca am Renault (intr-adevar, destul de vechi), asa ca revin si eu cu o problema destul de grava, zic eu.
La roata stanga (cred eu - nu ma mai uimeste nimic) se aude o pocnitura foarte nasoala, exact cum a zis baiatul mai sus, ca si cum as apasa pe o sticla. Acest zgomot se aude DOAR dupa ce merg ceva timp cu masina (in jur de 20-30 de min) si doar la viteze mici, pana in 30 km/h, se aude in linie dreapta, in treapta de viteze/in linie dreapta la punctul mort/pe drum bun/pe drum cu gropi /curbe/cand sta masina oprita si misc de ea puternic/cand franez la semafor.
Postez aici ca pur si simplu nu ii gasesc rezolvare si ma scoate din sarite, ieri am cumparat piese de 600 de lei, azi am platit manopera ...degeaba.
Am schimbat in felul urmator:
- arcuri (din unul dintre ele lipsea cam o bucata de vreo 6-7 cm)
- rulmenti flansa
- capete de bara
- bielete antiruliu
- bucsi amortizor
Initial am crezut ca poate e de la planetara si au fost verificate amandoua...nu au nicio problema (plus ca se aude si cand sta masina pe loc, oprita si misc de ea).

Am pus tot ce am zis mai sus pe masina, merg cu mecanicul sa ii facem o proba ..mergea brici, pana cand ajung acasa (dupa vreo 30 de min) ...cand am dat sa plec iar cu masina, iar am auzit nenorocirea.

Am mai auzit o parere de la cineva cu un passat ca asa "facea" si a lui pana cand a schimbat discuri si placute de frana. Intr-adevar, discurile mele sunt cam praf (pe dinauntru sunt ruginite) , iar placutele sunt la jumate.
Intrebare: sa schimb si discuri+placute? Posibil sa fie de la amortizor? E cam pe duca.
Treaba e ca nu prea as vrea sa mai dau bani pe ceva si iar sa nu dispara pocniturile ...cred ca o iau "cu capu' ".

Astept sfaturi/pareri ...orice!
Imi cer scuze pentru zidul de cuvinte! Masina - Renault Megane 1 , 1.6 16 V.
Multumesc!
espacern
Nu ai bielete antiruliu si bucsi amortizoare la Megane 1 cu 1,6 16V.
Gabriel-Iulian
Uite
Bucsa nu am sa iti dau print fiindca am cumparat-o direct de la magazinul service-ului, nu stiam ca e dusa. Mecanicul mi-a spus sa iau de la service "bucsa capat amortizor" ... .
Vreo idee, ceva legat de pocnituri?
espacern
Din ce vad eu ai postat o imagine de pe un site care vinde scump......nu direct dupa masina ta care nu are montat din fabrica asa ceva.
Ai in capatul bari stabilizatoare niste "tuburi" de cauciuc....uita-te sub bascula langa pivot si le vezi.
Oricum e bine sa te interesezi inainte daca piesele platite ajung pe masina ta....fizic nu scriptic!

<span class='edit'>13 May 2018, 21:19:</span>
QUOTE( Mecanicul lui Gabriel-Iulian)
O declaratie NON profesionala ......GRAV ....

..... Nu ai bielete antiruliu si bucsi amortizoare la Megane 1 cu 1,6 16V. ........

Nu exista masina fara bielete antiruliu ... iar bucsile de la amortizoare vin odata cu amortizoarele.

In primul rand multumesc pentru atentia acordata postarilor mele.....dar nu sunt un profesionist care face declaratii aici pe forum!
Daca a-ti schimbat bielete antiruliu sau busca la amortizor inseamna ca esti un extraterestru al mecanicilor......pentru ca aceste piese nu exista fizic pe Megane 1 cu 1,6 16V.
Gabriel-Iulian
Am stat langa masina cand a montat arcurile, rulmentii si capetele de bara. Eu nu stiu toate denumirile astea la piese ...bucsi/tuburi/bara ...si alte chestii. Eu daca vad ca pe site-ul de unde le cumpar scrie x, eu le spun x ...nu cunosc mecanica, nu stiu denumirea in mecanica (spre exemplu, pe site nu exista piesa pivot).
Acum, pentru mine faptul ca nu stiu denumirile tuturor pieselor nu conteaza...ce ma intereseaza cu adevarat este zgomotul ala suparator caruia astia de la service nu ii dau de cap.

Uite aceeasi denumire la alta piesa.
espacern
Nu-i nici o suparare daca explici cum te pricepi cu cuvintele tale....nu cu niste termeni necunoscuti.
Daca ai asistat la schimbatul pieselor poti explica sa se inteleaga care au fost piesele inlocuite....si asa prin deductie sa primesti sfaturi ulterioare.
Dar nu te astepta la prea mare sfatuiala pentru ca daca la service unde au vazut masina n-au reusit sa gaseasca sursa zgomotului.....aici e si mai greu sa-ti spuna cineva ca e de ACOLO problema!
Gabriel-Iulian
Nu ma astept la prea mare sfatuiala, dar as fi vrut sa aud macar pareri cum am spus in prima postare, partea cu discurile/amortizoarele.
Comparativ cu alte forumuri, acesta mi s-a parut destul de bun, oamenii destul de prompti, iar in 60-70% din cazuri am gasit rezolvarea problemei mele. D'asta am postat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.