Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pornire grea dimineata
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
miezu85
Salut am o problema la laguna mea din 2001 motor benzina de 1.8
Si anume se balbaie de vreo 3-4 ori pana sa porneasca
Asta face numai cand motorul este rece
Dupa ce porneste motorul are un trepidat pana se incalzeste putin
Mentionez ca am schimbat bujiile si am verificat fisele la bujii dar degeaba
Astept pareri
garc3a2000
Daca se manifesta asa de cand s-a racit vremea, e termosocu.
miezu85
Nu neaparat de cand s-a racit vremea făcea si asta vara dar acum se bâlbâie mai tare

30 Sep 2014, 20:37:
Deci balbaiala asta consta in fluctuații in turometru sa zic de la 200 la 800rpm timp de 3-4 secunde si după porneste si are trepidatia la motor
stefantoth
Exact asa face si al meu...tot 1.8 benzina, am schimbat bujiile...nimic, am curatat clapeta de acceleratie...parca cu ceva ii mai ok, dar nu s-a rezolvat in totalitate problema, se mai balbaie si acuma din cand in cand. Astept pareri. Termosocu??
roland
Ce e termosoc-ul?
b_gabi
Salut! Din cate stiu eu nu exista termosoc sau alta minunatie de acest tip intrucat clapeta de acceleratie este comandata electric prin fire (Drive by Wire) asta inseamna ca la temperatura scazuta ECM va comanda clapeta sa "stea putin mai deschisa" iar injectoarelor sa "picure o idee mai multa benzina" pentru a compensa randamentul scazut al motorului la temperatura scazuta. Balbaiala la pornire am constatat-o si eu cam de cand am luat masina de prin 2006 la prima pornire dimineata, cu benzina in rezervor mai putin de 20 litri. Am schimbat 2 pompe de alimentare (una deteriorata din prostia mea si alta noua de Logan), verificat debit si presiune. Aceleasi simptome.
Concluzia mea este:
- motivul nr. 1: datorita reservorului mare ca suprafata, pompa aspira si aer cand este putin carburant. Acest lucru este vizibil cand se deculpeaza conducta de alimentare de la rampa si se alimenteaza pompa din releu.
- motivul nr. 2 : timpul mic de actionare a pompei de benzina inainte de actionarea demarorului (sub 1 secunda) timp in care nu se creaza suficienta presiune in rampa injectoarelor. La alte masini actionarea este pe o durata mai mare (cel putin 3 secunde). Posibil viciu de proiectare...nu stiu ce sa cred.
Remedii gasite de mine.
Daca nu sunt alte cauze (injectoare infundate, bujii, bobine de inductie defecte, garnituri galerie admisie deteriorate, carburant inferior calitativ sau cu apa, senzor de turatie defect/murdar, acumulator descarcat) incercati sa introduceti si sa scoateti cartela din cititor de 2-3 ori inainte de a actiona butonul de start sau imediat ce apasati buton start apasati din nou pt stop si dupa asta start din nou (logica ?... pompa de alimentare va fi actionata mai mult timp si creste presiunea in rampa), rezervorul sa fie minim la jumatate si din cand in cand, daca nu se folosesc carburanti superiori cate un flacon de aditivi care ajuta la mentinerea injectoarelor curate.
Aceste trucuri la mine functioneaza, le-am testat pe propria piele, masina de fapt si sunt curios daca dau rezultate si la altii. Repet....este doar parerea mea blush.gif ! Bafta!
miezu85
Ms o sa incerc sa vad ce rezolv
andri1940
miezu85, de ce nu incerci sa cureti clapeta? Cam ai simptomele clasice...
miezu85
Am curatat clapeta recent sa zic de vreo 8 luni nu cred ca e de la clapeta
stefantoth
Salut. Ai rezolvat problema pana la urma?...mi tot asa imi face.
vali1971ro
Aspiratia pompei de benzina este intr-o "denivelare" din rezervor astfel incat sa fie mai jos decat "fundul" rezervorului.
Pompa de benzina porneste imediat cum ai intrudus cartela la maxim in cititor.
Verificati totusi si filtrul de benzina. Deasemenea verificati etanseitatea bobinelor de inductie. Se demonteaza, se curata cu carpa uscata orificiul unde intra, se unge cu vasilina siliconica capatul bobinei (unde intra bujia) cat si inelul de cauciuc care nu permite apei/condensului sa intre spre bujie.

Succes
miezu85
Am rezolvato partial gen am facut ce mi-a recomandat utilizatorul b-gabi mai sus adik bag de 2 ori cartela in fanta de pornire sau cand se balbaie apas butonul de start/stop si pornesc iar, atunci o ia din prima
Am mai observat ca porneste mai bine cand am mai multa benzina in rezervor menționez ca am montat si gpl pe masina
Astept alte păreri
stefantoth
Asa fac si eu...parca ii mai ok. Aseara am bagat de 100 ron benzina de "100" de la OMV + un aditiv de curatat injectoare...vad ce se intampla.
VerSo930
La fel imi face si mie.. Si eu am schimbat bujiile, am curatat clapeta, dar e la fel...
el_ninho04
Salut,
Am si eu o problema maxima...cand masina e rece...o pornesc ( de obicei porneste cat de cat ok) dar pana ce se incalzeste sta motorul mai turat ( nu foarte mult maxim 1500 turatii) dar scade pana la 1000-1100 . Pana aici totul cat de cat ok, dar daca pana se incalzeste incerc sa o accelerez, turatia scade in loc sa creasca si motorul da sa se opreasca(parca ar fii inecat). Dupa cateva minute in care nu pot sa plec de pe loc,ca se opreste motorul, isi revine si totul e ok. Deci problema este doar la rece. Am curatat clapeta acum 2 saptamani si toti senzorii la care am avut acces. Senzorul de turatie de la volanta este inlocuit.Benzina bag doar de la Petrom sau OMV.
Am citit la sectiune Megane II, ca cineva ar fii avut aceleasi probleme si s-au rezolvat inlocuind captorul de la ax cu came(daca asa se numeste:) ). Noi avem la Laguna 2 asa ceva? Si daca da, unde e?tongue.gif
Este vorba despre Laguna 2 1.6 16 v 2001.
Sper sa ma ajute cineva ca e exasperanta problema....si la Dacie plecam imediat cu masina:(.
Multumesc
PS: Pe tester nu am nici o eroare sad.gif.
VerSo930
Mai fratilor...Am resetat consumul... Si acum am 13 consum :-o si nu merg exagerat de sportiv. Mai o calc din cand in cand. Mi se pare exagerat de mult.
Am bagat acum cateva zile 10 l de benzina si nu stiu daca am mers 30 de km si s-a aprins becu.. e de groaza

Asa aveti si voi?
blongro
Cică problema ar fi de la pompa de benzina. Porneste greu la rece. Atasez un video cu masina mea. Opinii?

https://drive.google.com/file/d/0B9CDBMcTQg...ew?usp=drivesdk
blongro
Solutia: spălat rezervor si benzina buna!
espacern
Ce ce ai spalat rezevorul?
S-a demontat de pe masina?
Pompa/filtrul ei s-a curatat?
blongro
Nu am dat rezervorul jos. Doar golit complet si sters resturile de benzina. Pompa puțin suflata.
Pus apoi benzina de 100/98 si problema rezolvată.
Sursa problemei: am pus benzina adusa de cineva.
Rezervorul si pompa sunt accesibile prin demontarea banchetei spate, in dreapta cum te uiti spre botul masinii. Pompa se scoate cu un instrument special, iar scoaterea benzinei se face cu un minicompresor.
Succes!
audiofilu'
La fel patesc si eu doar ca se balbaie mult mai putin iar daca opresc si repornesc o face foarte bine.
Am si eu GPL de 50000km. Parerile sunt impartite (desi pe tester totul e ok):
-membrane vaporizator GPL fisurate
-injector GPL cu probleme (pierde gaz)
-injectoare benzina infundate (de la mers mult exclusiv pe gaz, vara cam asa este)
-benzina proasta.

Sa fie generatorul de impulsuri de la volant? Hm, ar fi eroare pe tester, nu?
Bujii ok... Doar prima pornire in zi face asa, in rest e bine.
Am observat ca daca merg exclusiv pe benzina pornirea e mai buna sau chiar normala dar cum opresc motorul daca a functionat pe gaz... belea.

S-o fi dereglat softul de la GPL, poate scap doar cu atat, nu m-as pune sa schimb generatorul sau pompa degeaba.

Si daca tot am pomenit de pompa, pentru doite care e codul OEM Renault?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.