Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema placute frana?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
RazvanF
Am observat ca pe roata din dreapta fata se aduna destul de mult praf negru, iar cea din stanga este curata. Tin sa cred ca este din cauza placutelor de frana. Placutele nu sunt blocate, masina franeaza corect, nu trage stanga/dreapta in momentul franarii sau in timpul mersului. Inainte de a achizitiona masina mi-a fost confirmat schimbul discurilor de frana + placute.
Vro idee de ce se intampla asa?
romeo_id
Nu putem face decat supozitii. Pana nu dai roata joasa si nu examinezi placutele si etrierii... nu poti sti cu siguranta ce se intampla. Teoretic, ar trebui ca placutele de pe dreapta sa fie mai consumate decat cele de pe stanga dupa cum zici tu cu negreala. Banuiala mea e ca suruburile pe care culiseaza etrierii sunt un pic ruginite/nu mai ai lubrifiant pe ele sau cilindrul de frana functioneaza mai greu din varii motive.

Verificarea si remedierea (daca intr-adevar e o problema) ar trebui sa fie simple.
RazvanF
Totusi masina nu trage stanga sau dreapta la franare sau in mers, in cazul ca ar fi blocate, maine am sa dau jos roata si sa vad etrierul. Ma gandesc sa fie diferit setul de placute fata de cel din stanga.
romeo_id
Nu cred ca sunt diferite... sunt mici sansele sa ai montate seturile diferite. Dupa ce dai roata jos, va trebui sa repeti operatiunea si in partea opusa ca sa ai cu ce sa compari. Te uiti in special la grosimea placutele, trebuie sa fie uzate toate 4 uniform (+/- o marja mica).

Placutele care au mai putin ferodou inseamna ca ori se franeaza mai puternic cu ele ori raman blocate in pozitia de franare (dar nu suficient cat sa se simta in mers - doar ating de disc si in felul asta se consuma in mers si cand nu franezi).

Acum mai exista o posibilitate, ca cele de partea stanga sa nu franeze suficient... toate sistemele de franare cu placute produc pulberea aceea neagra care murdareste jantele.
wolfin
o fi de la apa de pe carosabil- partea stanga este mai tot timpul spalata fiind cea expusa laugh.gif

cel mai eficient este un test de franare. oricum trebuie sa intelegem ca este subiectiva observatia- spui ca o roata este mai putin murdara decat cealalta, poate doar daca este intr-un mod ff vizibil.
RazvanF
problema rezolvata, roata stanga pistonul de jos, avea vaselina siliconica doar pe varf iar la capat, exact unde sta protectia din caucuic avea putina rugina, era semi-intepenit.
Am curatat ambele roti, acum am sa monitorizez murdaria biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.