Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Experiente cu Captur
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Captur
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
partner
Deschid acest topic pentru a avea un loc in care sa ne putem exprima parerile despre aceasta masina (in felul acesta eliberam jurnalele de bord ale posesorilor de Captur)
balanel
Mie imi da impresia de masina bine construita, de calitate si practica.
Ce m-a facut sa nu o cumpar anul trecut, a fost faptul ca avea inca un pret foarte mare, fiind proaspat lansata, si ca nu avea, cum de altfel nu are nici acum, motoare aspirate pe benzina de 1.4 - 1.6 l.
Parerea mea e ca pierd foarte multi clienti din cauza motoarelor, dar cine stie, poate le vine mintea la cap pana la urma.
Concurentul lor principal, PSA, si-a dat seama ca e bine sa ofere motoare pe toate gusturile.
partner
Au adus versiunea de Captur Xmod, in care e inclus un sistem de stabilitate: ESP - Control dinamic al traiectoriei cu functie Extended Grip (control special al aderentei)

http://www.renault.ro/gama-renault/autotur...ur/captur-xmod/
remesh
si cateva poze reale
dili
Am asteptat lansarea lui Captur cu sufletul la gura, inca dinainte de intrarea pe piata romaneasca. La vremea respectiva mi-am pus serios problema cumpararii unui SUV sau Crossover in familie si, ca proprietar fidel de Renault, parea alegerea ideala, mai ales pentru o naveta usoara sau un drum de munte gen Pestera iarna. Si eu si nevasta-mea (fosta viitoare posesoare de Captur) eram pur si simplu entuziasmati de cum arata in poze, mai ales comparativ cu Koleos, un standard in materie de uratenie.
Dupa care a venit bomba: cu tot aspectul sau musculos, agresiv si suprainaltat, Captur nu se va fabrica in varianta 4x4. Deloc.
O decizie cel putin ciudata cand intri pe piata in segmentul asta.
Probabil ca francezii s-au bazat pe studii de piata care aratau clar ca un procent impresionant de SUV-uri sau Crossover-uri ramane "pe viata" exclusiv pe asfalt, un trend impus de piata americana.
Ok, dar nici macar ca optiune?
Aici intervine ciudatenia: nu.
Spun ciudatenie pentru ca francezii aveau deja la dispozitie solutii 4x4 ieftine si fiabile, care nu ar fi ridicat astronomic pretul masinii. Vezi transmisiile de la Steier de pe vechile Scenic sau mai recentul Duster, unde solutiile Nissan, prezente pe piata de ani buni, nu scumpesc masina excesiv.
Toti marii producatori, unii chiar traditionali de 4x4, au in oferta si 4x2; VW Tiguan, Mazda CX5, Toyota Rav4, Honda CRV, Nissan Qashqai, s.a.m.d, asa ca cine vrea si nu are nevoie, nu are decat sa nu dea banii pe 4x4. Dar toti acesti producatori au, la loc de cinste, si varianta 4x4.
Mai grav e ca Renault se incapataneaza sa-l tina asa. Au lansat de curand o struto-camila, extended grip, care cica amelioreaza comportamentul de tip SUV si vine si ajuta in situatiile neplacute. Adica exact acele situatii in care, pacalit de aspectul masinii, te poti baga singur. Sa vezi iarna mistocareala la aia care te scot din zapada, de genul: "baga nene 4x4 si nu te mai ruga de noi sa te impingem"....
Sa fie extended grip asta un prim semn ca frantujii si-au dat seama de eroare? Eu parca asa as interpreta asta. Sau cel putin sper.... Si vedem la iarna.
Pana una alta, in cazul meu, trebuie sa raman recunoscator lui Renault ca nu au pus 4x4 pe Captur; din cauza asta, la momentul respectiv, in 2013, am luat un Tiguan Track and Field (cunoscatorii stiu), care Tiguan a fost acceptat anul acesta de catre VW ca buy-back pe o suma excelenta pentru Touareg, iar restul e deja poveste...
argon
QUOTE(dili @ 8 Aug 2014, 19:30)
Dupa care a venit bomba: cu tot aspectul sau musculos, agresiv si suprainaltat, Captur nu se va fabrica in varianta 4x4. Deloc.
*



Nu te lua dupa aspect, pe dedesubt nu e decat un Twingo 2, aceasi platforma, nu e sasiu de facut 4x4.
dili
QUOTE(argon @ 8 Aug 2014, 18:51)
Nu te lua dupa aspect, pe dedesubt nu e decat un Twingo 2, aceasi platforma,  nu e sasiu de facut 4x4.
*



Corect. mad.gif
Acu' e clar, dar la vremea aia, cand nu erau decat cateva poze pe net, ziceam ca am dat lovitura.
La cum arata, eram convins ca va avea si o varianta 4x4.
Din poze era greu sa-ti dai seama de detalii sau dimensiuni.
partner
Eu l-am vazut prima data in reprezentanta "pe viu", in perioada cand cautam masina. Asta si cautam, un clio mai mare si mai inalt. Chiar daca avea 4x4 nu m-ar fi interesat.
Decisiva a fost combinatia TCe120 cu EDC.

Pentru cine vrea Captur 4x4 cea mai buna alternativa e Suzuki S4x Cross.
dili
QUOTE(partner @ 8 Aug 2014, 19:38)
Eu l-am vazut prima data in reprezentanta "pe viu", in perioada cand cautam masina. Asta si cautam, un clio mai mare si mai inalt. Chiar daca avea 4x4 nu m-ar fi interesat.
  Decisiva a fost combinatia TCe120 cu EDC.

  Pentru cine vrea Captur 4x4 cea mai buna alternativa e Suzuki S4x Cross.
*



Fiecare isi alege masina in functie de nevoi si posibilitati.
La tine a fost decisiva combinatia TCe120 cu EDC, la mine lipsa 4x4.
Important e ca fiecare consumator final sa fie multumit cu alegerea facuta.
Eu sigur sunt... dry.gif
remesh
piata auto ofera n variabile insa fiecare trebuie sa isi stabilieasca prioritatile in functie de modul in care va folosi masina, unde, cum, km, s.a.m.d. O data stabiliti acesti parametri, alegerea nu mai este una foarte complicata
argon
Daca vrei 4x4 si nu te deranjeaza aspectul din 'topor', ia Duster, la fiabilitate e peste Captur, Clio 4 &co, si transmisia de Nissan e ok in 4x4 mai light.
dili
Sunt de acord cu antevorbitorii: masina o iei dupa nevoi si posibilitati.
Eu doar am incercat sa scot in evidenta motivul pentru care nu am luat Captur.
Nu comentez alte aspecte, legate de fiabilitate, adresabilitate, calitate, etc.
Voiam doar sa va spun care este minusul, in opinia mea.
Tehnic e, probabil, un Twingo sau un Clio. Dar exista pe piata si 4x4 de acelasi calibru, si chiar mai mic; Suzuki, Fiat Panda, sunt toate referinte in materie la clasa lor.
Daca e sa vorbim de pareri personale, ei si pe Sandero, asa cum e el nitel mai scurt si mai inaltut, as fi vazut potrivit un 4x4, fie el optional.
meganus_bicorpus
Am mers cu un Captur cu cutie automata si motor de 1,4 turbo...foatrte incantat de aceasta experienta, placut de condus, motor fortos si o cutie care il ajuta!
tomageorgian
1.2 turbo
catalin_macovei88
Captur = Clio 4 (ingrasat)
HYX
Dupa 11000 km , Captur 1,5 / 90 CP, la fel ca in info producator. E bine?
dili
Evident ca e bine.
Poate ne dai si niste detalii despre modul in care ai obtinut acea medie.
spy_oh_joy1389
A mers 20 de km cu consum 0 smile.gif
De unde ai plecat, HYX, de la cota 2000?
HYX
Traseul a fost: Adjud - Bucuresti(intrare pe centura)
Motorina de la OMV, rezervor plin, 2 persoane in masina si un troler mare in portbagaj.
S-a mers si pe ECO si fara, 80% din timp pe pilot, fara accelerari bruste, redus din timp cand e cazul si cel mai important schimbat viteza exact cand e cazul!
Ca sa scoti o viteza medie de 74km/h tineti cont ca nu s-a mers chiar incet.
Masina a fost luata in nov 2013, iar pana acum media pe bonuri este de 5% !
In conditiile in care din cei 11000km , 50% sunt in afara localitatilor, 25% mixt, 25% oras.
Am avut o curiozitate personala, inclusiv cu masina asta , daca ma pot incadra pe consumurile producatorilor, iar pana acum m-am incadrat cu toate.
Credeti-ma, se poate!, insa va trebui sa conduceti foarte inteligent, sa anticipati, sa nu bruscati, sa schimbati la timp si sa va folositi de decelerarea masinii cat mai mult.
Pentru toate astea nu cred ca veti avea rabdare, insa, se poate iar cand veti cobora de la volan o sa fiti mult mai putin obositi!
Nu uitati, cu cat apasati mai mult si mai rapid! acceleratia, banii din portofelul vostru vor pleca direct proportional.
KM parcusi cu consum zero, se contorizeaza cand masina este in deplasare fara pedala de acceleratie apasata sau pilot cuplat!
Atasat aveti un exemplu din dec 2013 cand masina avea doar 500km la bord!, rezervor plin, 2 persoane in masina, Bacau-Focsani si ghiciti cate grade erau afara?
Drumuri Bune !!!
spy_oh_joy1389
Tin minte ca am scos si eu o singura data cu Megane-ul consumul din carte pe autostrada de la Pitesti la Bucuresti. Nu am mai repetat experienta niciodata biggrin.gif . Intr-adevar este foarte obositor sa faci asa ceva.
dili
HYX, tot ce spui tu acolo e perfect logic.
Depinde si de stilul si preferintele fiecaruia; tu spui ca dupa un astfel de drum esti mult mai odihnit, spy_oh_joy sustine contrariul si, sincer, fara intentii de polemica, tind sa fiu de acord cu el, cel putin in ceea ce ma priveste. Nu spun ca un astfel de stil nu-si are avantajele lui dar, din cand in cand, putina joaca nu strica.
Daca vorbesti de drumul de la Adjud spre Buc., acolo te apropii oarecum de conditii ideale de consum, adica un drum de 4 benzi, unde nu depasesti din scurt, cu multe restrictii de viteza si cu multe sate (si radare smile.gif ). Si daca mai e si weekend, atunci si centura e lejera.
Si e si la vale, daca te uiti la harta prinsa-n cui smile.gif.
Un astfel de consum e posibil si e bine sa incercam sa ne apropiem din ce in ce mai mult de valorile date de producator dar, intr-o tara cu drumuri ca ale noastre, e greu sa le atingi. Tu spui ca te-ai incadrat mereu, e de laudat, dar cred ca te numeri printre cei foarte putini.
Pastrand proportia, si eu daca merg spre Mangalia cu 80-90 la ora si mangaind acceleratia, cobor sigur la 5 si ceva cu Latitudele sau 6 si ceva cu Touaregul. Dar apoi vine si intrebarea: placerea unde mai e?
HYX
Va rog sa tineti cont si de faptul ca producatorii publica aceste consumiri conform Directivei 80/1268/CE si specificate in anexa nr. VIII la Directiva 70/156/CE !
Pentru curiozitatea dvs. va spun ca traseul testat de mine este mai dificil ca, conditiile din acea directiva, chiar si in cazul E85, la deal sau vale , cum vreti dvs. ....
DA, aveti dreptate, nu e o satisfactie prea mare de a rula in astfel de conditii insa cine a spus ca se merge mereu asa...
Eu unul ma simt mult mai confortabil cand merg constant, poate din cauza faptului ca mi-am adaptat efortul si timpul petrecut la volan de cand faceam TIR...cand dobandesti multe reflexe, incepi sa simti motorul, te folosesti de dinamica masinii...
Fiind si inginer AR, va spun ca, consumurile si alte aspecte ma intereseaza mai mult din considerente profesionale.
Am o varsta la care nu prea ma mai pasioneaza viteza asa de tare....dar imi place din cand in cand "sa-i dau salata"
Va pot spune ca am scos si procent de 100% pe R-link, chiar cu 0,1% sub producator! insa, sincer, nu merg mereu asa, am vrut sa vad daca se poate.

Va rog!
Nu clasificati Captur ca un SUV, nu este, nu a fost si nici nu-si propune!
Faptul ca nu are 4x4 este o solutie ok pentru un Crossover de oras...nu se preteaza pentru vanatoare, pescuit, Off Road, iar pentru sarit bordura si ceva zapada care o poti pacali cu o accelerare inteligenta, ceva balans,etc. nu-ti trebuie 4x4 mai ales ca acum au introdus pe varianta Xmod ''blocaj automat sateliti''...
Este o masina de oras, ceva mai mult pentru doamne sau domnisoare si destul de usor de utilizat, o masina de buget cu un raport pret echipamente zic eu corect.
In privinta 4x4, statisticile internationale spun ca tractiunea 4x4 este folosita in mod regulat de 4-8% dintre utilizatori, prin urmare atentie la compromisul achizitiei.
Daca nu te dai cu 4x4 in mod constant,nu-ti trebuie efectiv 4x4 mai mult de 50% din utilizarea unui autovehicul, nu cred ca se justifica sa cresti angrenajul transmisiei cu aproape 65%, consumul masinii, costurile de intretinere, etc.
O zi buna!
centurion
QUOTE(HYX @ 24 Aug 2014, 11:06)
In privinta 4x4, statisticile internationale spun ca tractiunea 4x4 este folosita in mod regulat de 4-8% dintre utilizatori, prin urmare atentie la compromisul achizitiei.
Daca nu te dai cu 4x4 in mod constant,nu-ti trebuie efectiv 4x4 mai mult de 50% din utilizarea unui autovehicul, nu cred ca se justifica sa cresti angrenajul transmisiei cu aproape 65%, consumul masinii, costurile de intretinere, etc.
*


Captur & Co sunt masini de neinteles pentru cei mai multi (inclusiv pentru mine), dar au o calitate : se vand. Cere piata. Asa ca, orice cuvant in plus, cam este de prisos.
Raspundea, acum ceva vreme, CEO a lui Daimler sau Audi (nu mai stiu exact) la intrebarea De ce atatea SUV-uri in oferta? : E o chestie de statut. Clientii nu folosesc 4x4 si nu au nevoie de 4x4. Au nevoie de SUV ca sa isi arate statutul. Atunci, asta le oferim.

PS : Acum vreo 3 ani, pe drumurile inzapezite dintre Lepsa si Galati, pe unde a mers un Clio 3 a mers, in spatele lui, si un Sportage.
HYX
QUOTE(partner @ 7 Aug 2014, 08:46)
Au adus versiunea de Captur Xmod, in care e inclus un sistem de stabilitate: ESP - Control dinamic al traiectoriei cu functie Extended Grip (control special al aderentei)

  http://www.renault.ro/gama-renault/autotur...ur/captur-xmod/
*


ESP este in dotarea standard inca de la lansare,, comenzi, test-drive,etc.
Extended Grip vine ca un update!
"Acest sistem avansat de control al tractiunii permite o aderenta mai buna pe sosea in conditii de drum dificile (zapada, noroi, nisip...). Prin activarea manuala a comutatorului amplasat sub consola centrala, soferul poate opta pentru modul de asistenta dorit: „ROAD”, „LOOSE GROUND’” sau „EXPERT”.
In momentul demarajului functia Extended Grip este inactiva: vehiculul ruleaza in modul "ROAD". Soferul trebuie sa activeze functia atunci cand considera necesar.
Extended Grip trebuie utilizat obligatoriu in combinatie cu anvelope de iarna „Mud and Snow” prevazute cu o banda de rulare specifica ce asigura indepartarea mai eficienta a noroiului, nisipului sau a zapezii moi.''...
partner
Azi am descoperit ca motorul are o protectie: cand cutia este in pozitia de Neutru nu se permite ca turatia sa creasca peste 1500 rot/min.
Black5gram
Il felicit pe HYX pentru consum! Nu e vorba sa conduci mereu in stilul respective, ci mai degraba, asa cum spunea el, sa vezi daca se poate. Eu unul nu am reusit sa scot o nota mai mare de 8/10 nicicum. Si nici un consum mixt mai mic de 6.1 (am Captur de 0,9 pe benzina). Pot sa spun ca aici ma situez si reusesc sa mentin consumul la acest 6.1 (la inceput de iarna).
Thaddaus
Buna ziua,

Maine merg si eu sa platesc avansul pentru un Captur.Sper ca am facut alegerea buna smile.gif
P.S>Avand in vedere durata mare a termenului de livrare (am inteles ca pe la sfarsitul lui februarie o sa vina masina) daca intre timp "porneste" programul rabla pot sa folosesc si un astfel de ticket la contractul final?
partner
Din ce stiu eu Ministerul Mediului porneste dupa aprilie programul Rabla.

Poti vorbi in schimb cu reprezentatul Renault sa-ti pastreze automobilul in custodia lor vreo 2 luni pana la lasarea programului si abia atunci sa introduci un tichet. Asta implica ca tu sa mai ai rabadare inca 2-3luni de la sosirea masinii pana sa intri in posesia ei si a doua sa gasesti intelegere la dealer sa-ti tina masina pana termini actele cu tichetul Rabla.


Ce model ai ales?
Thaddaus
Avand in vedere ca iesim in castig 60de milioane am putea astepta inca 1-2 luni.
Am ales captur expression tce 90 la aproximativ 15.000(fara reducerea de pe site) si cu ceva optiuni in plus(la partea de vopsea am lasat culoarea care e gratis).
remesh
QUOTE(Thaddaus @ 23 Nov 2014, 10:27)
Buna ziua,

Maine merg si eu sa platesc avansul pentru un Captur.Sper ca am facut alegerea buna smile.gif
P.S>Avand in vedere durata mare a termenului de livrare (am inteles ca pe la sfarsitul lui februarie o sa vina masina) daca intre timp "porneste" programul rabla pot sa folosesc si un astfel de ticket la contractul final?
*



Salut,
depinde de consilierul comercial cu care te intelegi. Daca va mai exista programul rabla (inca nu se stie nimic), in mod normal vei putea beneficia de reducerea lunii in care se face plata integrala a masinii.
Cred totusi ca se poate gasi o masina (avand in vedere ca cerintele tale nu sunt exagerate) care sa ajunga, de ce nu, si in decembrie.
Thaddaus
Pai consilierul de vanzari ne-a spus ca daca dam comanda saptamana aceasta o sa ajunga la sfarsitul lui februarie aproximativ.Plus ca din considerente de ordin personal/financiar e mult mult mult mai bine daca vine in februarie/martie.
remesh
Daca termenul previzionat pentru livrare este ok pentru dvs, cu atat mai bine.
Thaddaus
Gata ieri am achitat avansul de 5% acum abia astept luna martie smile.gif)
partner
Si eu am asteptat vreo 3 luni pana a sosit masina.
florin1979m
Si eu am asteptat 4 luni jumatate pentru un captur 1,5 dci -edc ivoire+negru. Sunt multumit de masina in cei 9000 km.
partner
Astept mai multe impresii despre Captur 1,5dci EDC.
florin1979m
In primul rând sunt foarte mulțumit de cutia edc , cei de la reprezentanta mi-au spus ca este primul captur dci cu edc comandat , cutia menține un regim de turatie scăzut treptele sunt schimbate in modul normal la 2000 rpm iar in ECO la 1500-1800 rpm treptele fiind schimbate fluent fără smucituri.
batranae
Salut
Am si eu o intrebare si-a luat cineva Renault Captur 1.5DCI XMOD fara EDC sunt curios cum se comporta masina pe timp de iarna?
blackfury
QUOTE(batranae @ 28 Dec 2014, 13:32)
Salut
Am si eu o intrebare si-a luat cineva Renault Captur 1.5DCI XMOD fara EDC sunt curios cum se comporta masina pe timp de iarna?
*



Salut,
In dec mi-a ajuns varianta XMOD 1.5 dci, cutie normala...am facut in jur de 2000km, si pot sa spun ca sunt f multumit de masina.
Chiar am reusit sa testez XMOD-ul, am fost de sarbatori la munte si chiar inainte sa plec a nins zdravan. Am activat varianta automata, si s-a descurcat de minune, ideea e ca trebuie sa mergi sub 50km/ora altfel se dezactiveaza.

Ca minusuri am o mica problema la duzele de lichid de parbriz, in sensul ca nu sunt reglate bine (bat in partea de jos a parbrizului). Am citit pe un forum international cum ca asa vin toate. O sa merg la dealer zilele, din cate inteleg se rezolva usor.
Si imi cam prind urechile cu Rlink-ul. Serviciul e activ dar nu reusesc sa downloadez alte aplicatii.
Mi-a facut cont pe Rlink Store (varianta UK), pentru ca n-am gasit varianta pe Romania, si cu toate astea nu sunt multe aplicati available pt download. Daca stie cineva cum se procedeaza pls help.

Altfel numai de bine pana acum.
dil
Legat de R-Link poti sa arunci un ochi aici: http://www.reno.ro/RLINK-probleme-conectiv...3G-t272537.html

Poate te ajuta.
partner
Duzele de lichid de parbriz se regleaza ridicand capota si folosind o surubelnita dreapta cu care rotesti din lateral corpul duzei. Ai grija ca trebuie sa rotesti foarte putin, cred in 10grade acoperi toata inaltimea parbrizului.
batranae
QUOTE(blackfury @ 8 Feb 2015, 17:06)
Salut,
In dec mi-a ajuns varianta XMOD 1.5 dci, cutie normala...am facut in jur de 2000km, si pot sa spun ca sunt f multumit de masina.
Chiar am reusit sa testez XMOD-ul, am fost de sarbatori la munte si chiar inainte sa plec a nins zdravan. Am activat varianta automata, si s-a descurcat de minune, ideea e ca trebuie sa mergi sub 50km/ora altfel se dezactiveaza.

Ca minusuri am o mica problema la duzele de lichid de parbriz, in sensul ca nu sunt reglate bine (bat in partea de jos a parbrizului). Am citit pe un forum international cum ca asa vin toate. O sa merg la dealer zilele, din cate inteleg se rezolva usor.
Si imi cam prind urechile cu Rlink-ul. Serviciul e activ dar nu reusesc sa downloadez alte aplicatii.
Mi-a facut cont pe Rlink Store (varianta UK), pentru ca n-am gasit varianta pe Romania, si cu toate astea nu sunt multe aplicati available pt download. Daca stie cineva cum se procedeaza pls help.

Altfel numai de bine pana acum.
*



Salut
Sa o folosesti sanatos si sa te bucuri de ea cat mai multi km fara evenimente biggrin.gif .Daca poti posteaza cateva poze cu masinuta sa o vedem si noi wub.gif , cat te-a costat minunea?
Modus
In Franta s-a lansat motorul de 1.5 dCi de 110 cai pe Captur

http://automobile.challenges.fr/nouveautes...ult-captur.html

Thaddaus
dil nu iti pot raspunde la mesaj in privat(se pare ca exista un nr limita de postari pe care trebuie sa il ating inainte sa trimit pm-uri).
Maine mergem sa ridicam masina.O sa pun si poze aici,
Eu nu mi-am mai batut capul foarte mult cu programul rabla(dealer-ul mi-a spus ca in acte trebuie trecut de la inceput cum se plateste masina reduceri tichete rabla,tichete verz asa ca din moment ce nu era programul rabla activ cand am dat comanda....m-am multumit cu reducerea obtinuta de black friday.
dil
De-abia astept pozele si primele impresii. smile.gif
Thaddaus
Prima poza
Maine o sa mai fac si alte poze.Am facut doar 25 de km.O sa revin cu impresii dupa weekend.
Thaddaus
user posted image

user posted image

user posted image

Alte 3 poze.Avem pana acum aproximativ 600 de km facuti(400 pe autostrada).E ok masina.Suspensia pare putin cam tare/rigida.
partner
Tot tare mi s-a parut si mie la inceput suspensia, dar m-am obisnuit.
Te astept sa-ti faci un jurnal.
dil
Ce fel de scut are la motor? Este de metal?

@Thaddaus: Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea! Cum s-a comportat motorul pe autostrada?
Thaddaus
Nu stiu din ce e facut scutul.Dar o sa ma uit diseara. Recomandarea celor de la reprezentanta a fost ca in primii 1000km sa nu depasim 3000 de ture , asa ca pe autostrada am mers cu aproximativ 110km. comparativ cu vechile masini (dacia 1310 respectiv un opel break din 2002) ai senzatia ca mergi cu o racheta de lux smile.gif
Dupa ce adunam mai multi km , mai multe impresi/ppoze o sa fac si un jurnal.
p.s.pana acum consumul indicat e de 7.5 (cu eco si stop /go pornite)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.