Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Valoare standard avans injectie 1.9 dTI
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
seba_tm
Stie cineva care este valoarea standard a avansului in grade fata de BTDC (punctul mort superior) la turatie minima?
Din documentatie am vazut ca avansul se seteaza cu ajutorul unui ceas comparator la 0.82 ± 0.04 mm dar pe mine ma intereseaza care ar trebui sa fie valoarea in grade pt. a putea verifica cu ajutorul unei diagnoze.
Momentan am 2 grade raportate de catre softul de diagnoza dar motorul nu prea trage si consuma mai mult fata de dinainte de schimbarea distributiei cu aprox 2 l/100 km. Din ce am studiat ar putea fi avansul prea intarziat (mic).
espacern
La calaj curea distributie trebuie ca semnul de pe curea sa corespunda cu cel de pe roata dintata de la pompa.....functie de fabricant.
Pe roata dintata sunt 2 semne B(pentru pompa Bosch) si V(pentru pompa Valeo).
Nu oricine stie sa regleze/caleze corect pompa...chiar si cu ceas comparator.

@+
seba_tm
Cureaua este pusa la semne dar reglajul fin din pozitia pompei sau din fulie probabil ca nu este exact pt ca a fost data jos pompa de injectie de pe masina.
Repet, masina merge ok dar consuma mai mult si nu prea trage la turatie mare (peste 3000). Curios este ca parca merge mai bine la turatii mici sau cand este rece motorul.
Intrebarea mea era daca este normala valoarea de 2 grade (probabil BTDC) la relanti si motorul cald pt ca simptomele sunt ca si cand ar avea avansul mic.
espacern
Poate nu am fost destul de clar....valoarea reglajelor depinde de fabricantul pompei!
Nu este valoare standard pentru toate pompele de pe DTI....intelegi?
Ce pompa ai avut...de ce s-a schimbat-cu ce....cine a facut-o?

Pe pompa este inscrisa aceasta valoare.....pompagii stiu unde!

@+
seba_tm
Pompa este Bosch originala si nu are nici o problema.
De fapt problema a plecat din momentul cand s-a despicat cureaua de accesorii si o parte a intrat la distributie, fapt care a facut sa alunece cureaua de distributie si sa loveasca pistonul supapele. Ca sa se verifice chiulasa a trebuit demontata ceea ce a facut ca si pompa de injectie sa fie data jos si de aici si eventaulele probleme.
Cei de la service spun ca masina merge normal dar eu prin comparatie observ ca sunt diferente (nu toate negative: este mult mai silentioasa la relanti acum).
Din cate m-am documentat pt VW exista valori standard pt fiecare tip de motor la avans care se verifica cu Vagcom (de genul intre 4 grade BTDC - 2 grade ATDC ) si acesta se regleaza din pozitia pompei sau fulie (la cele cu pompa) sau din pinionul de la axul cu came la cele pompe duse.
Fiind folosite aceleasi pompe de injectie si la Renault (difera doar electronica) in mod sigur se poate verifica si asa corectitudinea avansului dar nu gasesc nicaieri valoarea in grade ci doar cea in mm la pompa cu comparator.
(Calculatorul de la motor compara de fapt senzorul de pe volanta cu senzorul din pompa de injectie si vede cat este avansul)
De fapt sincronizarea se poate verifica in ambele moduri dar eu pot mai simplu sa vad din diagnoza in timp real. Acum are 2 grade sincronizare mecanica si 2-3 din corectia ECU la 850 RPM si 80 grade temperatura.
arazvan2002
Am patit si eu, a 3-a oara sa se rupa cureaua de distributie, refacut chiulasa complet, etc.Niste mizerii de motoare. Mecanicii nu stiu cum au pus distributia fiindca pompa are avans atat de mare incat intra in eroare dupa ce dai 2 sprituri si nu trage mai mult de 3500 ture si se aude si motorul ca are avans mare.
Pana aflu valorile care ar trebui sa fie pe diagnoza, (am incercat sa vad ceva valori cu ddt2000, greoaie aplicatie si cu informatii f greu de descifrat), dar pe langa faptul ca incerc sa gasesc documentatia cum se regleaza sa o trimit unui mecanic, as vrea sa pot verifica apoi si cu diagnoza cat ar trebui sa fie.
lupo_1.7sdi
manual 1
În ăsta pe la pag 70 spune cum se schimbă și se calează pompa la Scenic, dar în franceza
manual 2
Iar în ăsta pe la pag 80 cum se calează la Laguna tot în franceză 04.gif

Nu prea scrie nimic acolo de Clip din ce am parcurs în viteză, având în vedere că nici nu știu franceza.

Presupun că reglarea se face ca la VW prin rotirea fuliei.
Nu cred că în DDT are vreun Basic settings să vezi care este poziția statică a pompei, dar poate găsești undeva unde este valoarea cerută a avansului, valoarea măsurată și Duty cycle pentru actuatorul care reglează avansul. În principiu valoarea măsurată trebuie să fie cât mai aproape de cea specificată, iar Duty cycle undeva pe la jumătate. Dacă poți să faci un log în mers ar fi perfect să vezi care sunt valorile în sarcină
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.