Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Convertor presiune esapament
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
adiquebec
Buna,

Am si eu o problema cu MEGANE-ul meu. Acum 2 zile mi-a aparut in bord eroarea CHECK INJECTION SYSTEM + martorul cheie, iar masina nu a mai vrut sa mai porneasca. Tin sa precizez ca nu am avut niciun semn in prealabil in acest sens si ca seara de dinainte masina a mers perfect.

La o prima verificare sub capota am observat ca am un furtunas care nu era conectat nicaieri, realizand apoi ca acesta trebuia sa intre in piesa in care ulterior am aflat ca se numeste convertor presiune esapament (supapa/capsula vacuum sau electrovana/electrovalva EGR), codul ei fiind 800762162. Piesa are 2 mustiucuri de plastic, unul dintre ele fiind sectionat. Am chemat si pe cineva cu un tester can clip care insa nu cred ca era prea cunoscator in mecanica. Acesta a confirmat ca problema vine de la acea piesa defecta si ca trebuie inlocuita iar problema se va remedia de la sine.

Am dat comanda de piesa, am schimbat-o insa masina se prezinta la fel. Apare aceeasi eroare si tot nu porneste. Am citit pe zeci de forumuri si siteuri de specialitate insa nu am gasit pe nimeni care sa ma lamureasca cu aceasta piesa defecta. Este vreo legatura intre convertorul de presiune esapament si sistemul de injectie al masinii? Poate fi aceasta eroare cauzata de defectiunea acestei piese?

S-a mai confruntat cineva cu aceasta problema?

E posibil ca calculatorul masinii sa nu recunoasca piesa schimbata si sa trebuiasca sa sterg eroarea din bord inainte de a putea re-porni masina?

Va multumesc
clau166
Am probleme cu aceeasi piesa cred. Mai precis piesa de care intreb are codul 8200762162. Cautand dupa codul din acest topic pare aceeasi piesa desi are alt cod in cazul meu. Problema pe care o am eu este ca piesa mea e conectata doar electric iar pa partea de vacuum ( cele 2 stuturi ) sunt deconectate. Asa au fost de cand am cumparat masina second hand. Acest convertor e montat in imediata apropiere a termostatului de antigel. Acel termostat are in cap o vana care si aceea pare sa aibe un stut conectare.

Dupa denumire m-am gandit ca ar avea legatura cu turbina dar vad ca pe masina mea am alt convertor pentru turbina cu codul 8200790180. Convertorul pentru turbina e in ultima poza si daca scot un furtun coboara si urca actuatorul turbinei. Apelez la cunostintele voastre sa descurc problema. Atasez poze cu cele 2 convertoare.

Ce rol are convertorul acela ?
Unde ar trebui conectat ?
Pot verifica in vreun fel functionarea lui ?

Multumesc.
costas78
Curios fiind, pentru ca acum putin timp am inlocuit termostatul, observ ca la masina mea, tot un k9k 636 nu am dat peste piesa mentionata de voi. Atasez o poza. este posibil sa fie montata in alta pozitie?
einstein1984
8200762162 este electrovana care comanda obturatorul de admisie
8200790180 piloteaza turbina.
clau166
Am cerut ajutor altui posesor de Megane cu codul motor k9k 636 si mi-a dat o filmare cu pozitia si traseul acelei electrovane. Este montata pe circuitul turbinei ! Din cate am observat in acel video este inseriata cu electrovana de la turbina. Am luat temporar un teu + furtun si am facut si la masina mea circuit identic.

Astazi am facut un test si pot spune ca masina se comporta mult mai bine. Mereu m-am plans ca masina merge bine doar cu acceleratia la fund in rest are lag mare. Pot spune ca acum e lag normal si nu mai am intarzierile acelea enervante. Sper sa se pastreze si zilele urmatoare aceeasi impresie. Voi testa mai mult.

Cei care n-au acea electrovana pe codul k9k 636 tind sa cred ca au o problema in functionarea masinii. N-am avut vreo eroare legata de piesa asta. De aceea am si mers aproape 2 ani fara sa stiu la ce ajuta. Inca o impresie ...se poate ca acum sa am si eu consum normal in treptele superioare. Deocamdata am testat in treapta 5 si in timp ce inainte aveam 1-2 litri in plus, acum am si eu normal 4-5-6 litri consum instant.

@costas78
Termostatul tau era defect sau l-ai schimbat cu cel de 89 grade pentru mai multa caldura ?
costas78
@clau66.
Asa am crezut intial, pentru ca la 25 de gade afara si mers de autostrada la 140km/h temperatura mea nu sarea de 65 de grade. In mers, aveam cuplat un ELM327 si pe telefon Car Scanner OBD Pro. La inlocuire am observat ca termostatul in sine era functional (testat in vas cu apa si termometru pentru lichide) si in parametrii, dar garnitura corpului interior era deteriorata si permitea unui flux mic de apa sa treaca permanent. Oricum am schimbat tot ansamblul si acum la 4-5 grade afara, in regim de oras, unde mai mult stai pe la semafoare decat mergi, sta pe la 70-74 de grade.
Mentionez ca la mine prima linie de pe displayul digital se aprinde la 50 de grade (in maxim 2 km efectuati) si a doua(cea lunga, care arata pana la jumatate) se aprinde exact la 79 de grade si se stinge pe la 75 de grade. Pe termostatul nou (Gates) scrie ca si pe cel original scos, tot temperatura de deschidere de 83 de grade, cu deschidere completa la 94,
Masina o am din septembrie, deci anterior nu stiu cum se comporta.

Refetitor la comentariul tau cu electrovana. Eu nu o vad in locul montat la tine, dar din comportamentul masinii pot spune ca nu are lag deloc si la consum stau chiar bine. De exemplu in oras (Constanta) ora de varf, am cam 7,0-7,2 l/100KM, iar afara la 140 pe cruise control cam 5,4-5,6l/100km. Totusi poate este pozitionata in alta parte. Conduc sportiv, tata are mereu ceva de comentat cu toate ca am permis de vreo 25 de ani.
einstein1984
ambele electrovane au un port prin care primesc vaccuum de la pompa de vid si apoi prin portul de iesire dau(sau nu) vid catre un actuator, fie de turbo, fie de clapeta admisie. Ca asta fac, actioneaza chestii fiind comandate electric si actionand vaccumatic.
Porturile de intrare evident ca dau in aceiasi teava care duce la pompa de vid, dar in nici un caz intrarea uneia nu e pe iesirea celeilalte.
clau166
Multumesc pentru lamuriri @einstein1984 dar as avea in continuare nelamurire. Valva asta are conexiune electrica si 2 porturi vacuumatice. Un port e conectat printr-un teu la pompa de vacuum. Dupa cum spui ar trebui ca al doilea port sa comande vacuumatic clapeta de admisie. Acest al doilea port e liber ! Nu e conectat la nimic ci e in aer. Nici pe clapeta de admisie nu vad vreun stut de conectare.

@costas78
Nu stiu ce sa zic referitor la valva aceasta. Dupa poza de la avatar pare sa ai model mai nou de Megane 3 posibil an 2014, faza 3. Oare sa fi renuntat la electrovana asta ?
costas78
Scrie si in semnatura "Renault Megane Grandtour 1,5 dCi 110 CP 2014" si arata exacta ca cea de la avatar cu exceptia faptului ca nu este GT Line. Este nivel de echipare Paris Deluxe. Cumparata din Germania si fabricata in Franta.
Posibil sa nu aiba electrovana asta si sa fi rezolvat problema din soft, s-au mai vazut cazuri. Mai am un Ford Focus 1.5 150CP din 2016 luat de nou din Romania si nu se compara cu modelele aduse de afara, in sensul ca astea de la noi sunt mai slab antifonate si mai neglijent facute. Mie imi lipseste o bara de torsiune sub masina si vreo 4 bucsi, pe langa alte ranforsari ale sasiului si caroseriei pe care tot asa nu le am la Ford.
Prietenul meu, care are tot un Megane Grandtour 2011 cu motor de 1.6 si 130CP, tot spune ca a mea este mai silentioasa si mai asezata la drum, cu toate ca eu am modelul cu injectoare Siemens care au un troncanit specific mai ales la rece, si cu toate astea in habitaclu nu se aude nimic.
einstein1984
Dar EGRul tau e pilotata de ceva? Ca poate acolo trebuia bransata 8200762162
costas78
Sincer, 8200790180 exista si este in aceeasi pozitie ca in poza colegului @clau166, dar 8200762162 nu am reusit sa o descopar, de asta am presupus ca nu exista si o fi inlocuita de soft.
clau166
Nu vad sa pot face poze corecte pentru ca nu exista spatiu pentru poze cod EGR dar am cautat pe internet si pare sa am EGR pilotat electric. Modelul de EGR este identic cu cel din poza atasata cod : 7.05320.04.0

Motoarele start-stop la semafor au 2 sisteme EGR : unul de inalta presiune ( cel de care vorbim ) si un alt EGR de joasa presiune. Cel de joasa presiune nu stiu cum e comandat. Tot ce stiu e ca acela recircula gazele preluate de dupa filtrul de particule si le readuce in admisie fata de cel de inalta presiune care ia gazele direct din evacuare.

Sper ca tine vacuumul furtunul de la stropitorul de parbriz. T-ul tot de acolo l-am luat pentru conectare la pompa de vacuum.
clau166
Am pus diagnoza pe masina. Pare in neregula debitul de aer : "inlet airflow".
motor cald pe debitmetru:
-la ralanti cere 210mg aer /primeste 370mg
-la 1800 ture : cere 290mg aer /primeste 430mg
-la 3000 ture acceleratia la podea : cere 900mg primeste 890mg

Tinand cont ca la acceleratie maxima primeste cat cere as zice ca e bun debitmetrul.
Egr nu pare sa deschida. Presupun ca el e problema. Nu am vreo eroare. Presupunerea mea e ca nu primeste comanda de deschidere. Masina se simte sprintena. Posibil sa am usor mai mare consumul.

Inainte de modificarea asta la o apasare pe pedala de acceleratie aparea pe diagnoza ca deschide egr si pentru vreo 10secunde aerul cerut = aer primit apoi inchidea. E vreo problema ?

Edit :
Am atasat o poza de conectare a piesei Pare ca a doua iesire duce la o piesa pe care nu o recunosc. Stanga jos in poza. La mine e in aer.
lupukel
Daca ai un furtun de vacuum deconectat cel mai probabil tot ce e comandat cu vacuum iti merge prost pentru ca pe furtunul ala se pierde din vacuumul generat de pompa de vacuum (geometrie turbina, egr, servo frana, etc.)
clau166
Cand era jos acea electrovana am testat capatul pe care l-am lasat in aer si parea sa sufle in gol pe acolo. Zici ca suflam printr-o teava goala. Capatul conectat in schimb are inchis ca un tub plin. M-am gandit poate se comporta ca o supapa si deschide comandata electric.

Maine incerc sa fac o comparatie cu alta masina sa vad unde duce acel furtun. Credeam ca am facut deja asta si am copiat cealalta masina.

Pana una alta piesa aceea neconectata prin furtun imi seamana a piesa de pe termostatul de antigel. E un volet. Pare sa inchida sau sa restrictioneze circulatia antigelului spre senzorul de temperatura. Nici acea piesa la mine nu e conectata desi are un stut. Atasez poze cu piesa de pe termostat.
silvanu96
m-am uitat la Duster, care e mai nou , aceasta electrovalva este montata deasupra pe motor, un furtun vine de la pompa de vacum (Pierburg) iar al doilea furtun se duce la EGR , undeva in partea lui superioara.
clau166
Dusterul acesta care e mai nou are al doilea EGR ? sau cum s-o numi el ...circuit de joasa presiune. Dusterul 2016-2017 cu start-stop la semafor ar trebui sa aibe. Intreb pentru ca eu am desfacut chiar azi egr-ul meu si e complet electric. In schimb masina mea mai are un sistem de recirculare gaze (egr-ul ala de joasa presiune )dar acela nu stiu cum e actionat.

Ieri am verificat personal pe o alta masina cu cod motor k9k636 si pare ca nu duce nicaieri a doua intrare a valvei. E in aer la fel ca la mine. Am copiat bine prima data circuitul. Am verificat sa ma asigur.

Azi am pus testerul pe masina si in vreo 20-25km nu s-a deschis egr. Apare permanent inchis. Pe circuitul de aer apar diferente intre aerul cerut si aerul masurat.
Pe turbina apare o diferenta de presiune la diferite turatii in gol ale motorului intre 1500 si 3000rpm. Mai mareu presiunea inregistrata e mai mare cu 200-300mbar fata de cea ceruta. La ralanti e buna : 1040mbar realizati/1020 mbar ceruti.

Am facut si un test de retur injectoare care cred eu ca arata bine. Nu sunt de la injectoare problemele aici

Am incercat sa curat si sa verific daca EGR-ul functioneaza. Nu parea gripat.

<span class='edit'>21 Dec 2020, 13:41:</span>
Am urmatoarele valori la turbo turat pe loc, in gol, incercand sa mentin constanta turatia :
- 850 rpm : aer cerut 1013 mbar / realizat 1001 mbar
- 2200 rpm : aer cerut 1130mbar / realizat 1200mbar
- 2400 rpm : aer cerut 1187mbar/ realizat 1266mbar
- 2600 rpm : aer cerut 1222mbar /realizat 1323 mbar
- 2800 rpm : aer cerut 1238mbar/ realizat 1452 mbar - pressure upstream turbine ??? 2000mbar
- 3060 rpm : aer cerut 1247 mnar/ realizat 1452 mbar - pressure upstream turbine ??? 2000mbar

Peste tot apare egr inchis iar airflow cerut difera de cel realizat. Unde sa ma invart cu problema ? senzor decalibrat presiune turbo ? egr e de vina ? turbina ? pare undeva pe aer problema si mai ales spre EGR se indreapta dar nu vad ce ar putea fi defect la el. Probabil daca era deschis egr scadea presiunea pe turbina.

Daca presupun ca e senzorul MAP ( senzor supraalimentare turbina ) defect/ decalibrat ar putea genera probleme in functionarea EGR ? As vrea sa stiu daca problemele astea duc catre o piesa.
Alexinc00
QUOTE(costas78 @ 16 Dec 2020, 07:57)
Cumparata din Germania si fabricata in Franta.

*


Exista Grandtour fabricat in Franta?
dannyh
QUOTE(Alexinc00 @ 21 Dec 2020, 16:34)
Exista Grandtour fabricat in Franta?
*


Eu stiu ca in Turcia si Spania.
Gil26
Nu am inteles prea bine din multele capturi atasate pana acum, este vorba de damper valve de la mine sau de inlet manifold valve control motor (H4) din pozele atasate?
Ori nici una nici alta (vezi si urmatoarele capturi). biggrin.gif
clau166
E intrebare mare. Nu stiu ce comanda. Am avut-o scoasa din circuit si nu stiu la ce folosea. Acum daca au trecut mai multi km parcursi observ ca dupa introducerea ei in circuit nu mai porneste deloc egr-ul. Sta pe inchis. Ma refer la egr-ul din poza ta , cel de inalta presiune. Nu-mi dau seama daca comanda egr-ul. Ar putea transmite un semnal calculatorului iar calculatorul sa comande egr-ul electric pe baza semnalelor transmise de electrovana.

Acum intrebarea s-ar pune ce face egr-ul sa nu mai porneasca. Sa fie presiunea inregistrata de turbina ? Probabil zilele astea voi lua un senzor presiune turbo desi n-am vreo eroare pe el. Incep sa iau la nimereala piese.
costas78
QUOTE(Alexinc00 @ 21 Dec 2020, 16:34)
Exista Grandtour fabricat in Franta?
*



Conform VIN-ului asa apare. Mi-au spus si de la reprezentatnta si pe Car Vertical.
QUOTE(dannyh @ 21 Dec 2020, 18:44)
Eu stiu ca in Turcia si Spania.
*



Grandtour nu se face in Turcia, doar Spania si Franta.
Gil26
@ clau166, am urcat o arhiva cu tot ce am gasit pentru masina ta referitor la sistemul antipoluare si EGR (unele sunt interesante si iti pot fi de folos) pe: AntipolutionEGR
Atasez si cateva capturi mai relevante, practic EGR low pressure recircula gazele de dupa DPF. Nu cred ca am timp acum sa fac o poza cum e legata fizic la mine pe masina si un grafic cu vreo 7-8 parametrii mai importanti in functionare referitor la asta (pana acum nici eu nu am monitorizat-o, valorile sunt dintr-un fisier mai vechi). Dar mult mai bine ar fi daca un coleg cu K9K636 ar face asta (iar graficele se pot genera usor cu CanClip dar merg OK si cu PyRen) pentru a putea compara mai bine si corect.
E clar ca trebuie sa fie legata si sa functioneze corespunzator, dar sincer problemele care le ai cu\pe masina ma depasesc, poate ceilalti colegi te pot ajuta.
clamba
fix fara legatura cu problema ta: singurul Megane facut in Franta(la Douai) a fost CC-ul. Grandtour/Sportourer sau break/combi (fiecare cum vrea sa-i spuna) s-a fabricat doar in Spania(Palencia).
silvanu96
dusterul are start-stop si al doilea egr pe teava de esapament, sub masina.
clau166
Multumesc tuturor pentru ajutor si sfaturi. Problema e ingreunata de simptomele multiple. Probabil probleme multiple. Problema principala nu e lipsa de putere sau lentoarea masinii. Asta e efect secundar pentru ca m-as misca si asa cu ea doar ca masina nu se comporta bine nici la rece cand se balbaie ,trage sa moara motorul si merge in 3 pistoane si nici la cald cand se apasa brusc acceleratia cand rapane si face urat motorul parca protesteaza cateva secunde sa accelereze. Pare ca incepe sa accelereze abia cand iau piciorul de pe acceleratie. Stiu ca tot de la turbina ar putea fi lipsa de putere. Dar turbina face presiune maxima si e ok.

Am un scartait in functionare pe care nu l-am mai mentionat. Am presupus ca e de la cureaua de accesorii si am inlocuit mai multe componente noi: curea accesorii, rola intinzatoare cu tot cu intinzator, rulmenti alternator , rulment fulie compresor . Degeaba. Nu a disparut zgomotul. Important e ca nu l-am mentionat pentru ca nu cred ca are vreo influenta pentru problema actuala.


@Gil26
Multumesc pentru ajutor. Am aici de citit o luna.

Din citirea unui document despre turbina imi sare in ochi 2 aspecte :
1) bateria . Am baterie obosita. E veche dar porneste mereu bine. Parca nu-mi vine sa o arunc daca porneste dimineata masina. N-are probleme sa porneasca chiar si de 7-8 ori consecutiv dimineata. Tensiunea pe baterie e in jurul a 12 volti. Slaba.
2) se tot leaga de vacuum . Nu pot masura vacuumul pentru ca nu am instrumente. In schimb nu stiu de ce pompa de vacuum e foarte fierbinte si frige. fac arsuri daca ating din greseala. Tot cu vacuumul are legatura si senzorul acela presiune supraalimentare. El indica bine la ralanti dar pe masura ce turez pare ca indica presiune mai mare. Asta daca ma incred in el si poate defapt indica gresit. Daca si calculatorul citeste valorile alea gresite imi lasa turbina sa someze. S-ar explica de ce trage prost.

Ce s-a putut testa din pyren am testat. Nu da nicio eroare. Toate testele se incheie cu succes : clapete, reinitializare egr, invatare clapete ...totul zice bine.

Am vazut in alt topic de injectoare ( multumesc Gil26) procedura de calibrare injectoare cand zice sa deturez de la 3000 la 1500 in frana de motor in treapta 4 de 10 ori. Recunosc ca n-am reusit sa ajung la vitezele astea. Mi-am dat seama greu ca a scris treapta 4. In treapta 3 cu siguranta am fost de multe ori in frana de motor de la 3000 la 1500rpm. Totusi nu cred ca o banala calibrare imi va rezolva problemele dar voi incerca si asta cand ajung pe autostrada sau pe un drum extraurban mai liber pentru ca la 3000rpm in treapta 4 am cam 110km/h.

@silvanu96
Spuneai ca te-ai uitat la acel duster. Intr-adevar sunt compatibile multe piese de la duster, inclusiv injectoarele le am de la duster. Problema e ca eu am demontat egr-ul de inalta presiune si nu e niciun stut nu intra nimic in el inafara de mufa electrica. Ori are alta configuratie dusterul ori spui ca se duce poate in egr-ul de joasa presiune. Pe masina n-am vazut alte stuturi libere. Cred ca e foarte probabil ca la duster sa fi folosit o alta solutie pentru egr cu alt tip.
Gil26
Pentru Megane3 X95 am trei note tehnice cu scheme VISU: NT8422, NT8456 si NT8507. Din pacate in niciuna nu am gasit injectia K9K636 dar am extras schema electrica si cateva date referitoare la EGR low pressure pentru un K9K836, colegul clau166 poate vedea si celelalte elemente ale exhaustarii in fisierele pdf (poate sunt de folos si altora), am atasat si o captura cum este pe un motor de Duster. Si asta este, cu normele de poluare s-au ”sucit” si motoarele astea.

Sarbatori fericite si multa sanatate tuturor!
clau166
Sunt de mare ajutor schemele astea. Multumesc. Sunt bune pentru ghidare. Din schema pare un pic diferit pentru ca eu am filtrul de particule in compartimentul motor. In spatele motorului. Undeva sub turbina. E o inghesuiala pe acolo de n-ai loc sa bagi mana fiind si racitorul de egr tot pe acolo montat.

Din cate pare solenoidul care controleaza egr joasa presiune e in zona de sus, aproape de clapeta de admisie si aproape de senzori. Ar putea fi accesibil. Voi studia schemele si vad ce pot obtine. Ce m-ar interesa foarte tare ar fi sa stiu daca functioneaza si in ce conditii ( temperaturi, presiuni , sarcina ). Cand citisem prima data despre aces egr de joasa presiune intelesesem ca e o evolutie pentru ca reintroduce gazele filtrate prin filtrul de particule fata de cel de inalta presiune care le introduce nefiltrate. Problema e ca teoretic ar trebui sa mearga mai mult timp asta de joasa presiune pe care nu-l vad deloc deschis. Ori ...pe diagnoza mea apare blocat ? In orice moment citesc am mereu aceleasi valori.

BP- egr joasa presiune
HP- egr inalta presiune

Sarbatori fericite !
Gil26
Poti verifica mai bine cum ai pe masina.
Iar despre modul de functionare atasat un document pentru EGR-LP (si HP) la un motor K9K 1.5dCi (pe care am uitat sa il pun in arhiva urcata) si doua capturi din el, cred ca este destul de clar.
lupukel
QUOTE(einstein1984 @ 15 Dec 2020, 08:34)
8200762162 este electrovana care comanda obturatorul de admisie
8200790180 piloteaza turbina.
*



8200762162 nu pare sa comande clapeta de admisie, are un furtun de vacuum pe turbina si celalalt cred la T-ul de la pompa de vacuum.

http://ci.catcar.info/renault_2017_01/dessins/01023466.png

Clapeta din ce am vazut e actionata de un motoras pas cu pas.

Sau obturatorul e altceva?
lupukel
Update, pentru K9K836

In manualul de service, pentru ratiuni doar de franceji stiute, 8200762162 e exhaust gas recirculation valve solenoid valve

care se pare ca nu e acelasi lucru cu 8200846454 care e exhaust gas recirculation valve

Iar intr-o sectiune din manual (egr assembly removal - refitting) apar explicit instructiunile:

Connect:
- the connector of the union on the exhaust gas temperature sensor,
- the connector of the exhaust gas recirculation valve solenoid valve,
- the hose onto the exhaust gas recirculation valve,
- the vacuum hoses onto the exhaust gas recirculation valve solenoid valve,
- the exhaust gas pressure sensor connector,
- the exhaust gas recirculation solenoid valve connector.

Deci, ambele valve au de-a face cu sistemul EGR, simultan, dar nu inteleg exact ce face 8200762162, pentru ca cealalta e clar ca e valva egr.

Update, cred ca m-am lamurit, mai exista o supapa dupa radiatorul de la egr, comandata prin vacuum, piesa 6 din poza. Acea supapa e egr bypass valve, e comandata de 8200762162, si directioneaza gazele fierbinti direct in turbina fara a le trece prin cooler-ul egr cand e rece motorul.

http://ci.catcar.info/renault_2017_01/dessins/01076489.png

In poza pusa de mine anterior apare eronat ca furtunul de vacuum se duce la turbina.
clau166
Interesanta explicatie. Sustii ca ar avea rol la incalzirea motorului cand e rece. S-ar putea pentru ca primul lucru pe care l-am facut cand am luat masina a fost sa inlocui termostatul pentru ca se incalzea foarte greu.

Din cate imi dadusem seama tot pe egr credeam ca actioneaza dar ma gandeam ca are legatura cu EGR de joasa presiune. De ce ar avea nevoie electrovana asta de vacuum pentru functionare ? E legata printr-un T pe circuitul de vacuum, prin acel T o parte duce la turbina si o parte la aceasta electrovana. Eu n-am avut-o conectata la vacuum pe masina si nu mi-a generat niciodata vreo eroare in aproape 2 ani de cand statea deconectata.
lupukel
Pentru ca daca are 2 porturi de vacuum e vacuumatica, iar pe diagrame ti-am zis, un furtun duce la bypass valve si celalalt in T-ul unde e conectata si electrovana care comanda geometria turbinei.

Eu inlocuiesc piesa azi la mine. Cum geometria turbinei e ok, aka presiunile urmaresc referinta, nu am probleme pe traseul de vacuum, dar mi se incalzeste greu motorul chiar daca am inlocuit si eu termostatul.

Nu-ti dadea eroare pentru ca nu are cum sa stie ca nu are vacuum si cel mai probabil la tine nu s-a deschis bypass niciodata de cand ai masina si de aia se incalzea greu.
costas78
De curiozitate, ce insemna se incalzeste greu motorul? Intr-un final care o fi el, la cat ajunge temperatura motorului, raportat la temperatura de afara?
Si eu am avut aceeasi problema la un K9K 636 si mecanicul a rezolvat-o foarte repede. Poate aflu pentru voi si cum...
lupukel
Am inlocuit 8200762162, e exact in spatele pompei de vacuum si face exact ce am zis.

La pornire a actionat la maxim clapeta de la egr bypass valve, se vede cu ochiul liber pe langa furtunul de la intercooler la iesirea din turbina.

Cele 2 porturi de vacuum se conecteaza asa: cel perpendicular pe electrovana merge la valva egr bypass, si cel longitudinal la T-ul ce duce la pompa de vacuum.

N-am apucat sa pun si CLIP-ul sa vad ce s-a schimbat, dar o sa o fac maine.

Incalzit greu inseamna sa fac 7-8 km pana sa ajunga temperatura apei la ora 9 (2 liniute), cu clima pornita.
clau166
Ai putea face si 2-3 poze cu valva aceea de bypass ?
Intreb pentru ca localizarea senzorului e diferita la motorul k9k 636 iar eu am copiat dupa alt motor cu acelasi cod iar pe acela electrovana are doar un port conectat la pompa de vacuum iar celalalt e in aer liber. Nu duce nicaieri. Electrovana e pusa pe termostat in cazul motorului meu. Mai mult de atat ...pare ca am conectat-o exact invers : https://www.reno.ro/index.php?act=Attach&ty...t&id=1628123229 . Am conectat partea perpendiculara la pompa de vacuum iar cealalta e in aer.

M-am uitat la motorul meu si pe langa turbina nu stiu care ar putea fi valva aceea. N-am vazut vreun port liber sa zic ca am in aer neconectat.

lupukel
E complet diferit EGR-ul tau, acu m-am uitat pe scheme pe catcar info. Dar electrovana aia sigur a fost gandita sa actioneze ceva, altfel n-o puneau.
Gil26
Cred ca din arhiva urcata, capturile si documentele oferite este destul de clar modul de functionare, conectare, masurare, diagnosticare, etc. al EGR LP, insa consider benefic faptul ca dupa ce se semnaleaza probleme se revine si cu un feed-back in legatura cu cauzele si rezolvarile.

PS: tangential la acest subiect am vazut ca prezinta interes schemele electrice pentru Megane3 si pentru cine doreste urc o arhiva cu cele trei pe care le am: NT8422, NT8456 si NT8507 (nu am vazut diferente majore intre ele dar e adevarat ca nici nu am pierdut timp cu asta, fiecare il poate folosi pe cel care doreste) pe: Scheme electrice Megane3
Se extrage arhiva, se monteaza discul imagine .iso si se ruleaza NTSE.EXE
Drumuri bune!
tiron.alex
Salutare dragi colegi!

Aceleasi semne de intrebare le am si eu.
Detin un M3 Grandtour 1.5dci, K9K636, 110cp din 10.2012.

De cand am cumparat masina (1 an), am observat ca electrovalva 8200762162 are un singur furtun conectat, cel din capatul valvei ,la T-ul dintre pompa de vacuum si electrovalva pentru comanda turbo. Capatul perpendicular pe valva este liber, in aer.

Deasemenea am mai observat ca pe corpul senzorului de temperatura/termostat antigel este o piesa care deasemenea are stutul de aer liber, in aer.
Este normal sa fie asa? Am cautat in toate schemele postate, dar nu am gasit concret conexiunea acestor furtunase.

Iar referitor la comportamentul masinii...imi pare ca are un lag, trage greoi pana pe la 2800, consumul cam mare, uneori parca trage cand iau piciorul de pe acceleratie. Fac aceasta comparatie si cu dusterul de la munca, acesta trage bine tare, are si consumul mai mic. Am luat in calcul si rapoartele cutiei, la M3 fiind mult mai lungi.

Multumesc si drumuri bune !
[attachmentid=1628124083] [attachmentid=1628124084] [attachmentid=1628124085] [attachmentid=1628124086]
lupukel
Revin cu noutati.

Am facut cateva drumuri de cand am schimbat 8200762162.

Motorul se incalzeste mai repede, si ce simt eu cel mai tare, e ca masina da mult mai multa caldura. Pana acum, de cand am luat masina, dadea caldura bine doar cand ajungea apa la 2 liniute (ora 9). Acum da aceeasi caldura la prima linuta.

O sa monitorizez si la un drum mai lung, sa vad daca mai sunt fluctuatiile de temperatura ale apei pe care le aveam inainte. Atasez si aici pozele ca sa vedeti.
costas78
La mine, iarna prin oras, nici nu se aprinde luniuta lunga ce ajunge pana ora 9 cum descrie colegul, dar chiar si asa am caldura in masina fara probleme. De regula cand temperatura a ajuns la 70 de grade (pe la 73-78 se mentine tot drumul) cu clima setata pe 24, dai tot de pe tine jos de cald. Liniuta lunga se aprinde la 79 si se stinge la 76. Cum spuneam si mai inainte eu nu reusesc sa depistez unde se afla aceasta electrovalva. Cert este ca nu se afla pe corpul termostatului ca la alte motoare cu codul K9k 636.
lupukel
La mine e prinsa de valva egr, m-am uitat ieri cand am schimbat si egr-ul. Dar e K9K836.
clau166
Imi e teama sa nu fie placebo sa crezi ca merge mai bine dupa inlocuire electrovana. Nu am observat pe grafic ca s-a deschis egr dupa inlocuire. Ce e cert e ca e cam racoare afara. Din cate stiu daca deschide EGR scade temperatura in camera de ardere si nu stiu daca pe temperatura asta e nevoie sa mai scada.

Eu voi deschide o pagina la jurnale. N-are sens sa scriu pe toate topicurile cu impresii si posibile probleme.
lupukel
Salut, graficele sunt dinainte sa inlocuiesc electrovana si egr-ul. Le-am pus aici ca sa se vada fluctuatiile de temperatura antigel dinainte de schimbare.

O sa revin cu un nou recording dupa schimbari, dar cand prind un drum putin mai lung, poate chiar azi.

Legat de placebo sau nu, in cazul meu e reala diferenta, dar nu garanteaza nimeni ca la toata lumea e aceeasi problema. Cred ca orice sistem egr are circuit de bypass, actionat intr-un fel sau altul. Acel circuit poate sa ajunga infundat, cum se intampla si cu egr-ul, si sa fie de acolo problema.

Cert e ca nu am timp fizic sa sap si in sistemul de la k9k636, daca era similar era usor.
IrimiaMarian
Salutare! În legătură cu convertor presiune cod 8200762162 ai rezolvat ceva @clau166? Ai găsit unde sa bagi pipa perpendiculara sau a rămas tot libera? Am înțeles pipa din continuare am pus și eu cu un T pe pompa de vacuum?Și eu am tot egr acționat electronic! Am citit tot ce e scris pe topic și nu am găsit rezolvarea! Mulțumesc
clau166
Am tot testat cu acel convertor de presiune. Am luat un T si am cuplat in sistem acel convertor de presiune. Nu observ mare schimbare cu el sau fara el cuplat cum am gasit pe o alta masina. Probabil a fost placebo la inceput...nici nu mai stiu pentru ca intre timp am gasit defect un senzor temperatura pe la catalizator care influenta functionarea EGR. Nu ai cum sa iti dai seama cum functioneaza o piesa cand pe masina ai probleme multiple.

Zilele trecute am testat ce ar fi daca as pune eu convertorul de presiune 8200762162 in locul celui de la turbina. L-am scos din circuit pe cel de la turbina si am introdus iesirea convertorului 8200762162 la turbina. Rezultat ? Comanda turbina fara probleme doar ca are presiune mai mare decat cu convertorul original. Testul l-am facut sa-mi dau seama daca acest convertor are sau nu vreun efect si daca functioneaza sau nu din moment ce nu afisa vreo eroare nici daca scoteam partea electrica , nici mufele de vacuum din el. M-am lamurit ca de functionat sigur functioneaza si posibil sa actioneze EGR in anumite conditii sau poate actioneaza acea clapeta de bypass cum zice lupukel. Nu i-am mai dat importanta pentru ca nu pare sa aibe efect major in functionarea motorului.

Pe mine m-a sacait o alta problema in functionarea motorului careia nu i-am dat de cap si am abandonat convertorul acesta. Ma ingrijoreaza o bataie la motor care pare sa provina de la injectoare dar cred ca e cauzata de alti senzori ( sonda lambda , senzor map ).

Edit:
Pipa a ramas libera. Mai avem o pipa libera la termostatul de antigel. E acolo un volet de inchidere circulatie antigel care pare sa necesite o comanda vacuumatica si la mine e in aer liber si acel stut. Ca pozitie sunt apropiate si ar putea avea legatura dar n-am gasit pe vreo schema legatura intre ele.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.