Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bucsa brat inferior bumerang
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna I
darksleep
Buna ziua,

Astazi mi-am schimbat bieletele de directie pe fata stanga si dreapta dupa care am fost la reglaj de unghi de fuga.Toate bune si frumoase pana cand omul de acolo care a reglat directia mi-a spus cum ca ceva bucse sunt moi, NU sunt rupte dar sunt moi si vor necesita schimbare.

Tind sa il cred pe omul respectiv, deoarece face unghiuri de fuga de peste 10-15 ani si tot orasul Arad la el merge, si mi-a mai spus sa comand doar originale.

Ideea este ca in momentul in care trec peste carii in asfalt sau denivelari se aude ca si un ciocanit infundat.M-a rugat sa ma duc maine dimineata dar din motive profesionale nu pot sa ajung sa se uite doar dupamasa.

L-am sunat pe domnul mecanic care mi-a schimbat bratele si a spus ca e posibil ca bataiile sa fie de acolo, deoarece nu s-a uitat la acele bucse.

Din ce mi-a spus cel de la reglaje de unghi de fuga a spus ca e o bucsa de la bratul inferior bumerang ( nu am auzit in viata mea de asa ceva, desi vorbele mi-au creat imaginea de la bratul unde e si pivotul pozitionat )

Puteti va rog sa imi spuneti cum se numeste exact bucsa respectiva sa le comand pe ambele parti, eventual si o poza?

Masina este ce-a din semnatura.

Mentionez ca am rasfoit topic-urile cu motorul de cautare si nu am gasit nimic concludent.Daca cumva exista un topic special cu asa ceva, imi cer iertare pentru creearea unuia nou.

Multumesc.
AeoN
Salut,

Ai 2 bucse acolo,pe brat,cauta si tu pe net la piese online si ai sa vezi poze,simplu nu?
Eu presupun ca este cea de la margine nu cea din mijlocul bratului.

Bafta
mars
Alea mari crapa mai repede. Dar zici ca ai schimbat bratele? Ca alea vin cu tot cu bucse.
espacern
Asa arata in detaliu....brat/bucsi/pivot.

@+
darksleep
Imi cer scuze mars.NU bratele le-am schimbat ci bieletele de directie.
La bratul am schimbat acum 1 an pivotul si bucsele intermediare de pe el deoarece mi s-a spus ca e slabit pivotul.

Problema a ramas aceeasi, si dupa ce am schimbat pivotul si bucsele aferente bataia aia a ramas.
espacern
Schimba/verifica bieleta de la bara stabilizatoare 7700805494......si se face liniste.

@+
darksleep
QUOTE(mars @ 6 May 2014, 21:01)
Alea mari crapa mai repede. Dar zici ca ai schimbat bratele? Ca alea vin cu tot cu bucse.
*




QUOTE(espacern @ 7 May 2014, 07:10)
Schimba/verifica bieleta de la bara stabilizatoare 7700805494......si se face liniste.

@+
*




Salut, alea au fost schimbate.

Am fost intr-un final cu masina la mecanic in aceasta dimineata si dupa cateva teste pe un drum de tara cu mecanicul, la intoarce dupa ridicare pe elevator s-a constatat ca sunt bucsele de pe brat ( ala bumerang ).

L-am rugat pe mecanic sa le comande, una este Lemforder iar cealalta ceva nemteasca ( am uitat numele ), de Lemforder stiu ca sunt in varful lantului "trofic" iar a-2-a bucsa mi-a garantat ca e foarte calitativa, in total sunt undeva pe la 160 de RON.

Revin cu diagnosticul maine seara cand le monteaza si dupa ce dau o tura pe un drum mai nasol.

Multumesc de ajutor.
katalyn03
QUOTE(darksleep @ 7 May 2014, 11:20)
Salut, alea au fost schimbate.

Am fost intr-un final cu masina la mecanic in aceasta dimineata si dupa cateva teste pe un drum de tara cu mecanicul, la intoarce dupa ridicare pe elevator s-a constatat ca sunt bucsele de pe brat ( ala bumerang ).

L-am rugat pe mecanic sa le comande, una este Lemforder iar cealalta ceva nemteasca ( am uitat numele ), de Lemforder stiu ca sunt in varful lantului "trofic" iar a-2-a bucsa mi-a garantat ca e foarte calitativa, in total sunt undeva pe la 160 de RON.

Revin cu diagnosticul maine seara cand le monteaza si dupa ce dau o tura pe un drum mai nasol.

Multumesc de ajutor.
*




salut
scuze ca ma bag, dar parerea mea este ca tot o sa bata si dupa ce le schimbi, daca le inlocuiesti si tot bate schimba si mecanicul
bucsele la brat nu bat pe drum de tara decat daca este rupta de tot, ci la franare brusca scurta,repetata, la plecare de pe loc, la urcarea bordurii, etc
bafta!
Alexul
O intrebare ptr katalyn03. Am schimbat acum 2 luni capetele de bara ptr ca bateau la gropi. Totul a fost ok pana azi cand a inceput sa se auda alte batai pe sub masina.
Cand trec linia de tramvai simt niste batai in pedalier ! vibrabitii...sau cand virez stanga pe drum cu piatra cubica bate si mai tare. Inca nu am fost cu ea sa vad ce are.
Posibil sa fie un pivot? sau bucsi bascula?
bundy220
celebrele bucse de la jug.
Alexul
jug...ceva detalii?
darksleep
QUOTE(katalyn03 @ 7 May 2014, 22:28)
salut
scuze ca ma bag, dar parerea mea este ca tot o sa bata si dupa ce le schimbi, daca le inlocuiesti si tot bate schimba si mecanicul
bucsele la brat nu bat pe drum de tara decat daca este rupta de tot, ci la franare brusca scurta,repetata, la plecare de pe loc, la  urcarea bordurii, etc
bafta!
*



Cam atunci se manifestau bataiile, plecare de pe loc, urcarea peste borduri, virarea la stanga peste carii de asfalt sau mici denivelari.

Mentionez ca bateau nu doar pe drum de tara ci si peste asfalt unde erau mici valuri de asfalt.

Azi SPER sa mi le monteze ca ieri nu a reusit din alte motive.

EDIT:

Kosmyn, daca bataia continua probabil va fi de la bucsele de la jug.
Am citit prin topicuri si am vazut ca unii au rezolvat problema adaugand o saiba astfel au redus distanta dintre bucsa si cadru, se poate rezolva cu "reparatia" asta?

Poze in topicul acesta: http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=185680&st=60 la pagina 3.
Alexul
Inca o intrebare. Am niste vibratii in acceleratie cand ii dau talpa...se manifesta de la 80 + in sus. Motor 1.6 16 valve.
Posibil sa fie de la jug?
katalyn03
QUOTE(Alexul @ 8 May 2014, 10:15)
O intrebare ptr katalyn03.  Am schimbat acum 2 luni capetele de bara ptr ca bateau la gropi. Totul a fost ok pana azi cand a inceput sa se auda alte batai pe sub masina.
Cand trec linia de tramvai simt niste batai in pedalier ! vibrabitii...sau cand virez stanga pe drum cu piatra cubica bate si mai tare. Inca nu am fost cu ea sa vad ce are.
Posibil sa fie un pivot? sau bucsi bascula?
*



salut
daca trancane mai rau cu roata virata, verifica pivotii, bieletaele antirului si bucsele la bara stabilizatoare

QUOTE(Alexul @ 9 May 2014, 11:29)
Inca o intrebare. Am niste vibratii in acceleratie cand ii dau talpa...se manifesta de la 80 + in sus. Motor 1.6 16 valve.
Posibil sa fie de la jug?
*



daca face de la 80 la 100 de ex si dupa nu mai face inlocuieste planetara din dreapta
bafta!
Andyno
face de la 80 pana pe la 140...dar planetara nu da semne de oboseala (nu huruie la viraje etc)
cum verific planetara? inca o intrebare ptr tine...catalin...in cazul in care sunt bucsile de la jug, se poate sa vin la tine ptr schimbat? mecanicul a zis ca nu se pricepe la asa ceva...sau nu are sculele necesare.
darksleep
Salut, revin cu detalii referitor la problema mea.

Bataia s-a ameliorat spre nimic cand trec in viteza mica spre medie pe denivelari / carii de asfalt, dar din pacate bataia inca exista.

Cand mi-au scos bratul, bucsa aceea (din mijloc cred) ce are doua insertii de metal gen clama a fost rupta din cauza ca a fost pozitionata gresit, cel putin asa mi-a spus domnul mecanic.

Ideea este ca nu mai bate in halul ala cum batea la ce-a mai mica denivelare/carie in sosea.

In aceasta seara am observat cand am dat pe spate si am pus frana brusc sa nu lovesc un caine s-a auzit automat bataia respectiva, in momentul in care botul masinii s-a lasat inapoi la pozitia normala - poate vreo idee.

Toata directia a fost schimbata in decurs de 1 an de zile: bielete directie, pivoti, bucsele de pe pivoti, bieletele antiruliu, capetii de bara.
Nu sunt genul de sofer care conduce cu 250 de km/h i-a toate gropile, trece peste linii de tramvai cu 120 sau se suie pe borduri sau chestii de genul acesta.

Mecanicul a spus ca bucsele de la jug sunt in regula, desi dupa cum am vazut eu pareau cam uzate.

Singurul lucru care a ramas neschimbat la partea din fata sunt urmatoarele:

- amortizoarele + bucsele acelea ce ies prin capota din suspensii.
- bucsele de la bara stabilizatoare.
- bucsele din jug.

Probabil ca urmatoarea manevra voi schimba bucsele de la bara stabilizatoare.

@Kata, are efect daca incerc ca si in topicul mentionat mai sus ? Sa pun piulita cu diametrul corespunzator pe boltul de la jug ? Ca din cate vad chiar are efect ( cel putin din ce a scris acolo ), desi prefer sa le comand noi noute OEM daca pot.
katalyn03
QUOTE(Andyno @ 9 May 2014, 23:01)
face de la 80 pana pe la 140...dar planetara nu da semne de oboseala (nu huruie la viraje etc)
cum verific planetara? inca o intrebare ptr tine...catalin...in cazul in care sunt bucsile de la jug, se poate sa vin la tine ptr schimbat? mecanicul a zis ca nu se pricepe la asa ceva...sau nu are sculele necesare.
*




planetara o inlocuiesti ca este stramba, din cauza asta vibreaza masina (st, dr), eu nu schimb bucse la cadru, le repar cu 120 ron pe masina
bafta!
Andyno
le repari? cum..da un pm..

p.s: acum am obs..sunt logat cu contul dupa daciaclub....nu stiu ca merge smile.gif))
bundy220
Saiba nu micsoreaza distanta ci apasa mai tare un con din interiorul bucsei. Acest con umfla bucsa si o umple(sa zic asa) si dispare jocul Asta este rolul constructiv al conului.
Reparatia consta in inlocuirea foarte simpla ca manopera a conurilor respective,cu altele cu cote putin mai mari,facute pe la un atelier de strungarie cu cativa lei,depinde de atelier.
ramane doar calitatea materialului si calitatea lucrarii.
In topicul dedicat sunt mai multe explicatii.
Eu am schimbat conurile acum vreo 2 ani,si nici nu mai stiu cati km am facut,dar merge bine si nu a aparut nici o bataie.
darksleep
QUOTE(bundy220 @ 13 May 2014, 08:59)
Saiba nu micsoreaza distanta ci apasa mai tare un con  din interiorul bucsei. Acest con umfla bucsa si o umple(sa zic asa) si dispare jocul Asta este rolul constructiv al conului.
Reparatia consta in inlocuirea foarte simpla ca manopera a conurilor respective,cu altele cu cote putin mai mari,facute pe la un atelier de strungarie cu cativa lei,depinde de atelier.
ramane doar calitatea materialului si calitatea lucrarii.
In topicul dedicat sunt mai multe explicatii.
Eu am schimbat conurile acum vreo 2 ani,si nici nu mai stiu cati km am facut,dar merge bine si nu a aparut nici o bataie.
*



Am inteles, dar ma indoiesc ca in Arad este careva care face asa ceva, adica sa i-a masuratorile conului original si sa strunjeasca altul cu 0.5 mm mai lat sau cu distanta corecta, cel putin eu nu cunosc.

Mai usor pentru mine ar fi sa cumpar acele bucse complet noi, oricat ar costa.Se gaseste asa ceva ?

Denumirea lor sunt bucse cadru motor ? sau bucse jug ?
tunderbird
Uite-le aici: http://www.epiesa.ro/suport-ax-lonjeron-sa...7/subcat-10861/

Vezi si la bursa ... userul adi68 are asa ceva de vanzare. http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=252943&hl=
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.