Ionut R21
29 Apr 2014, 12:18
Salut!
Am un Renault 21 Phase II, 1.9 D (F8Q de pe Renault 19), initial masina a fost 1.7 benzina, dar i-a fost schimbat motorul, nu stiu din ce cauza, pentru ca atunci cand am cumparat-o, adica acum 10 ani, era deja diesel. Masina nu a facut mai mult de 20.000 de km de cand am luat-o, deoarece tata si-a luat un Ford Mondeo, iar pe aceasta a lasat-o in parcare (6 ani). Asta-vara am reusit sa il conving sa o reparam( caseta de directie, planetare, injectoare, bujii incandescente, sorbul curatat pentru ca nu am pompa in rezervor, pompa de injectie schimbata, distributia si alternatorul) pentru ca imi place foarte mult masina asta. Nu as fi crezut vreodata ca se pot deteriora atatea daca masina sta. Acum 2 luni am luat permisul si as vrea sa o " modific" putin, iar pentru inceput as vrea volanul acela in 3 spite, pe care mi-l doresc inca de cand am vazut pe un R21 Turbo.
( Daca aveti cumva, lasati-mi un pm)
Si ce parere aveti despre niste arcuri sport pe telescoapele originale?
Apropo: inchiderea centralizata( am prin infrarosu) adica motorasele originale, bandourile si consola aceea de unde se controleaza aerul le aveti? Daca da, va rog sa imi spuneti si mie niste preturi pentru ele.
b06fcn
30 Apr 2014, 08:59
In primul rand bine ai venit si bravo ca vrei sa pastrezi masina.
Cauza pentru care s-a schimbat motorul a fost, cel mai probabil, carburatorul de la motorul de 1,7 litri, din cauza caruia masina consuma foarte mult. Problema e ca motorul ala diesel atmosferic e lingav rau si cred ca masina abia se misca..., asa ca nu ai de ce sa pui arcuri sport, pentru ca nu ai nevoie.
Ionut R21
30 Apr 2014, 13:16
Multumesc!
Intr-adevar, masina nu prea trage cu motorul asta, dar deocamdata astept sa termin cu bacul si dupa ma gandesc sa il fac turbo. Sper sa si reusesc, iar daca nu, trec iar la benzina.
Iar cu arcurile sport, ma gandeam ca o mai pot lasa putin.
b06fcn
30 Apr 2014, 21:06
Ca sa o faci turbo d trebuie alt motor, sunt diferente majore intre ele, alta chiulasa, alt sistem de injectie, alt tip de pistoane. Plus ca daca s-a pastrat cutia de la benzinar e si mai puturoasa.
Daca vrei sa o lasi mai jos nu e doar din arcuri, iar daca pui arcuri sport pe amortizoarele stock nu rezolvi nimic, decat vizual, si nici aia nu e garantat. Lasa masina asa cum e si bucura-te de ea...eu cand dadeam bacu' aveam o Lada, era sarbatoare cand puneam mana pe R 21
Ionut R21
1 May 2014, 11:48
Am inteles.
Sper sa o pot face sa arate ca in '92 cand a iesit de pe portile fabricii, cu putine modificari bineinteles.
O mica problema... Am desfacut sorbul acum cateva zile pentru a-l curata calumea si, avand plutitor, l-am curatat si pe acesta. L-am alimentat pentru a vedea daca merge si nu avea nici o problema. Dupa ce l-am bagat inapoi in rezervor, am bagat 15 litri de motorina si nu-mi indica nimic... stiti cumva care ar putea fi problema? Am verificat mufa de trei ori si este bagata bine, iar sorbul este pus in pozitia corecta.
Titus91
1 May 2014, 20:31
Am sa incerc sa te ajut pe cat posibil, o luam pe puncte:
1. Se pot folosi arcuri sport pe telescoape normale cat timp acele arcuri au fost proiectate pentru a fi folosite cu telescoape standard, s-au purtat discutii lungi pe aceasta tema, nu vorbesc din auzite, este un lucru incercat de mine, singura problema o vei avea la puntea spate care poti sa o cobori doar din bara de torsiune, care e munca riscanta si ar fi bine sa ai una de schimb (in caz ca se rupe dantura barii) sau cu telescoape reglabile dedicate, am testat ambele variante, prima aduce un compromis mare, scurteaza cursa telescoapelor considerabil si te vei trezii cu o masina "cu tractiune spate" si nu in sensul bun al acceptiunii.
2. Sa modifici si sa reconditionezi aceasta masina este durere plus ca iti trebuie un motiv foarte bun sa faci asta, in cazul meu a fost faptul ca masina mea m-a dus si adus din clasa a 1-a la scoala si am invatat sa conduc pe ea dupa care mi-a fost alaturi de cate ori am avut nevoie, dar in acelasi timp a fost o pacoste, te previn, fi sigur ca ai motive bune sa o refaci, nici sa nu te gandesti la faptul ca e o buna masina sa mergi la facultate si sa iesi la drum lung cu ea... te va lasa, acum depinde cum rivesti tu situatia, in cazul meu aceste defecte ma faceau sa simt ca are suflet si ma atasam mai tare de ea privind-o ca pe un prieten bolnav, eu nu dormeam daca nu mergea masina, in acelasi timp ultimii 4 ani cu ea m-au costat multe mii...si nu ma refer la lei dar asta a fost si este boala mea, nu as fi facut asa ceva cu alta masina.
3. Daca nu o privesti doar ca pe un mijloc de transport se merita, pentru ca, ca masina in adevaratul sens al cuvantului, nu e grozava, ca masina de colectie iarasi nu are nici o treaba, una pastrata undeva in franta in starea in care a iesit pe portile fabricii e arhisuficient si au baietii de la renault, asa ca nu merita oboseala...decat daca o "iubesti" intr-un fel sau altul.
As face o trimitere la topicul meu dedicat "ei" sa iti faci o idee dar a disparut, iti urez bafta daca te apuci de ea si sper ca nu te-am descurajat dar nici nu e bine sa fi dezamagit de o bucata de fier vechi francez...chiar daca are foarte mult caracter si suflet ! Atentie, provoaca dependenta, sunt multi pe aici !
Oricand ai nevoie de ceva vei fi ajutat si nu cred ca vorbesc doar in numele meu. Bine ai venit !
Salut ! Nu stiu de ce ti-au modificat-o pe diesel
probabil era m-ai avantajoasa motorina . A mea are tot cum a avut a ta motor de 1721 cu carburator si nu-mi trebuie turbo daca nu ie are un demaraj bestial asa cum e
.Las in urma muulte
marci de masini bengoase la plecarea dupa loc la semafor etc.. Si ca consum daca ai bujii bune mie mi-a luat pe A2 cu o viteza medie de 130 km/h sub 7 litri . Asa ca nu am nevoie de "injectie" la masina. Ce motoare se faceau inainte puternice si rezistente (la mine nu s-a umblat niciodata la motor decat distributia si nu haleste nici un gram de ulei acul la compresia de ulei e la maxim ).
Ionut R21
2 May 2014, 09:26
Multumesc!
Ca sa vedeti cat de mult imi place masina... acum 2 luni cand am luat permisul, ai mei mi-au propus sa o vindem si sa imi ia una noua, iar eu i-am refuzat si, nu, nu sunt nebun,
, dar masina asta are ceva special si de cand am vazut ce pot alea Turbo, nu as da masina asta pe nimic. Plus ca in Craiova, pe langa a mea, mai sunt 3 sau 4, care din pacate sunt cazute.
Am citit topicul AR04MAX si am ramas masca. Sper sa ajung si eu cu masina mea macar pe aproape.
O sa pun cateva poze cu masina si cu piesele de care mai am nevoie. Sper sa ma puteti ajuta.
Titus91
4 May 2014, 17:53
Linistit, cand vrei tu, vei fi ajutat !
Ionut R21
20 Jun 2014, 23:57
Aveti cumva tripla dreapta spate de vanzare? Pt ca am lovit masina
Exact ca aceasta.
Tyby13
11 Jul 2014, 13:02
Tripla?la ce te referi mai exact?
Ionut R21
26 Jul 2014, 00:17
Am gasit, in sfarsit!
Si cam asa arata dupa ce am terminat de lucrat la ea.
Farurile de pe 21 turbo se potrivesc pe a mea? Pt. ca gasisem intr-un timp pe acest forum unele cu interiorul negru.
26 Jul 2014, 02:01:Si aveti idee daca se potriveste suspensia fata de pe 21 turbo pe a mea?
b06fcn
27 Jul 2014, 12:30
Fata de R 21 Turbo trebuie luata completa, faruri, semnale, masca de tabla de peste faruri, masca de plastic dintre faruri si bara fata. Cum tu ai motor transversal, daca farurile,semnalele si masca de tabla si masca de plastic se potrivesc, bara va trebui modificata, avand partile laterale mai lungi decat ce ai tu nevoie, precum si alte prinderi.
Suspensia fata de 21 Turbo nu se potriveste la tine.
Ionut R21
31 Jul 2014, 14:33
Ok, multumesc!
Stie cineva cum fac sa o las mai jos pe spate din bara de torsiune?
Si unde pot gasi niste arcuri sport?
b06fcn
31 Jul 2014, 17:35
E complicat cu puntea spate. Trebuie scoase barele de torsiune si rotite, insa trebuie facut de cineva specializat, care sa-ti aduca ambele parti la acelasi nivel.
Arcuri sport pentru fata merg doar cu amortizoare dedicate. Pe spate, daca vrei arcuri, ca masina nu are stock, ii poti pune amortizoare de Nevada sau de de Turbo, care au arc incorporat.
Ionut R21
31 Jul 2014, 20:24
O sa incerc sa fac singur asta, sper sa si reusesc. Daca stiti cumva vreun video cu cineva care face asta sau daca ati facut asta si aveti poze, va rog frumos sa mi le dati si mie.
Ionut R21
9 Aug 2014, 14:38
Cine este din Constana si are piese pt masina( bandouri, butonul de inchidere, butoanele de la geamuri), il rog sa-mi dea si mie un sms si il sun eu. 0724732737
Eu mai stau pana luni aici
Ionut R21
15 Dec 2014, 11:46
Salut!
Acum 2 luni am lovit masina.
Dupa ce am luat banii de la asigurari, ma hotarasem sa nu o mai fac pt ca mi se strambase un lonjeron si am zis ca poate imi voi lua ceva mai nou. Dar dupa ce am vazut ca nu prea venea mult lume sa o cumpere, sau cine venea imi oferea maxim 1000 de lei pe ea, am decis sa o repar si sa o si modific. Deocamdata nu am nevoie de sute de cai putere, pt ca in primul rand, am 19 ani aproape, deci sunt la facultate, si nu pot sa ma tin la consum, iar in al doilea rand, nu am eu experienta si nu vreau sa o pocnesc iar din cauza tentatiei de a apasa acceleratia
))
Din ce am inteles de mai sus, pot pune telescoape cu arcuri de pe 21 turbo, dar cum anulez bara aia de torsiune?
Unde pot gasi niste reglabile pe fata, ca am gasit doar niste arcuri TA tehnix care erau doar pt modelele cu motorul longitudinal, deci pt a mea nu se potrivesc din pacate.
Cine are vreun r21 pt dezmembrari, am si eu nevoie de aripa dreapta fata decat pt ca vreau ca restul pieselor pe care trebuie sa le schimb, adica faruri, capota, bara fata, masca si suportul acela care tine capota, tragger, (nu ii stiu sigur denumirea
)))) ) vreau sa le iau de pe r 21 turbo.
Am vazut mai de mult un post cu niste faruri smoked de 21 turbo. Mai sunt oare de vanzare?
Intre timp, inainte sa o pocnesc, singurele modificari pe care le-am mai facut au fost niste jante Ats Cup si folie pe geamuri, iar dupa ce o repar, vreau sa o vopsesc. Ma gandeam la un alb perlat sau un alb simplu. O sa pun o poza cu un r21 alb sa imi ziceti parerile voastre si nu ar strica si niste sugestii in plus.
Multumesc!
b06fcn
15 Dec 2014, 19:53
QUOTE(b06fcn @ 27 Jul 2014, 12:30)
Fata de R 21 Turbo trebuie luata completa, faruri, semnale, masca de tabla de peste faruri, masca de plastic dintre faruri si bara fata. Cum tu ai motor transversal, daca farurile,semnalele si masca de tabla si masca de plastic se potrivesc, bara va trebui modificata, avand partile laterale mai lungi decat ce ai tu nevoie, precum si alte prinderi.
Suspensia fata de 21 Turbo nu se potriveste la tine.
Atentie si la aripa fata, sa fie de motor transversal.
QUOTE(b06fcn @ 31 Jul 2014, 17:35)
E complicat cu puntea spate. Trebuie scoase barele de torsiune si rotite, insa trebuie facut de cineva specializat, care sa-ti aduca ambele parti la acelasi nivel.
Arcuri sport pentru fata merg doar cu amortizoare dedicate. Pe spate, daca vrei arcuri, ca masina nu are stock, ii poti pune amortizoare de Nevada sau de de Turbo, care au arc incorporat.
Daca nu ai gasit kit amortizoare sport pe fata nu ai ce face. Barile de torsiune de pe spate nu se anuleaza, se pot regla sa stea masina mai jos. Daca le scoti nu mai sta masina deloc pe sosea, adica sta dar atat, ca se lipeste cu burta de asfalt...
Ionut R21
16 Dec 2014, 00:31
Pai si daca vreau sa pun pe spate arcuri, trebuie schimbata toata puntea?
<span class='edit'>16 Dec 2014, 01:37:</span>
Am vorbit cu cineva care se ocupă de renault-uri in general si mi-a zis ca nu se baga sa o coboare pt ca exista riscul de a se rupe suruburile puntii.
Ma gandeam sa o cobor cam cum e cea din poza. Marea mea problema este cu suspensia fata. Choar nu exista una sport pt modelul acesta de masina?
Ma refeream sa anulez barile de torsiune pt a pune telescoape cu arcuri pt a le inlocui, dar nu stiu daca merge facuta asta pe puntea mea
b06fcn
16 Dec 2014, 01:45
Nu trebuie schimbata puntea pe spate. Arcurile vin incorporate pe amortizor si sunt identice la forma pentru break, turbo si normala. Difera ca unele au arc, altele nu. Si duritatea amortizorului. La masina ta, cel mai bun compromis este cu amortizoare spate de Nevada pe gaz.
Masina din poza nu e lasata deloc, are jante mai mari si de aia pare asa. Uita-te ca are ornamente de praguri si trece cainele pe sub ea...
tomelu
25 Jan 2015, 21:46
salutare.stie cineva daca puntea spate renault 21 se potriveste la renault11?Desigur tamburi -tamburi.,nu am de gand sa schimb pe discuri. mi s-a rupt bara de tors de la ren 11 al meu si nu gasesc nicaieri originalul.Multzam.
Ionut R21
2 Mar 2015, 09:47
Are cineva aripa dreapta fata de vanzare?
Si stiti cumva, daca pun botul de r21 turbo, adica, faruri, semnalizatoare, masca dintre faruri, tragger( suportul in care se prinde capota, nu stiu daca asa se numeste sigur) si capota de la motor, voi mai putea pune bara de r21 normal? Pt ca am inteles ca bara de turbo este mai lunga putin.
Lonjeronul trebuie taiat si pus altul neaparat? Pt ca s-a strambat foarte putin, norocul a fost ca s-a oprit in motor.
Ionut R21
22 Jul 2015, 13:49
Salut!
Astazi voi ajunge si eu prin Bucuresti, si ma gandeam ca poate ma pot intalni si eu cu un fan R21 sa imi mai dea si mie niste sfaturi
.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.