Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Anvelope VARA
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Fluence
Pages: 1, 2
Piper101
Ce anvelope de vara folositi ?

Avand in vedere dimensiunea ciudata 205/60 se gasesc mai greu anvelope si sunt destul de scumpe!
ali3n_cop
Eu am Bridgestone ER300 414 Ron/buc....anvelopele nu sunt chiar asa de scumpe, uite niste exemple de preturi : Firestone TZ300A 353 Ron, Bridgestone EP150 395 Ron, GoodYear EfficientGrip 398 Ron, Dunlop BluResponse 405 Ron, Continenta ContiEcoContact5 409 Ron, etc.... mai sunt si variantele ieftine gen: Debica, Tigar, Sava intre 280 si 310 Ron.
IDF
Michelin Energy Saver cu care a venit masina... Au cam 30000 km si peste 6 mm profil. Sunt grozave ca rezistenta la uzura. Si se comporta bine ca si aderenta, franare... putin peste 450 ron pe bucata.
mezym
Cel al carui nume nu poate fi pronuntat are Turanza er 300. Astea sunt pe final de productie. Cine mai gaseste cu dot 2014 sa sara pe ele ca sunt f bune.

La dimensiunea 205 60 r16 marea majoritate a anvelopelor sunt eco, adica niste porcarii. Eu am Goodyear EfficientGrip si la 40000 sunt pa. Pe umed la plecari in forta trepideaza puntea fata, la franare pe ploaie intervine disperat abs-ul.

As jncerca varianta Performance dar e fara protectie janta.

Singurele sport sunt ContiPremiumContact 5 si Michelin Primancy HP. Astea la magazine sunt de la 600 de lei in sus.

Din gama eco merita banii doar ER 300, EfficientGrip Performance si Dunlop Sport Blueresponse. Ultimele doar fara protectie janta,, primele ar trebui sa aibe.Tot ele au A la franare si B la consum. Pretul la magqzine e 550 de lei, pe site-uri cu 100-140 mai putin.
IDF
De-a lungul timpului am mai incercat asa in materie de gume de vara:

Vredestein Sportrac 3 - bune pe ud, fluiera si stau rau pe curbe
GoodYear Duragrip - rele din orice punct de vedere, atata ca au avut rezistenta mare la uzura
Bridgestone Turanza ER300 - stateau bine dar erau uzate, nu pot sa ma pronunt prea bine.
Firestone Firehawk TZ200 - desi le-am luat SH si erau uzate, am fost oarecum uimit de calitatile lor. Siiii, s-au dus rapid.
Continental Sport Contact 3 - astea m-au impresionat, cred ca sunt cele mai bune cauciucuri de vara pe care le-am prins pana acum.

Cele mentionate mai sus sunt cauciucuri pe care le-am avut de-a lungul timpului pe mai multe masini.
Dar... Una peste alta, Fluence nu vine cu 205/65/15? 205/60/16.... 205/55/17 ? Care sunt toate scumpe.
Piper101
ContiPremiumContact am avut si sunt ok insa crapa inainte sa se "consume" ceea ce e surprinzator, n-am patit nici cu alea chinezesti de multi ani.
Bridgestone Turanza sunt ok si ele dar se consuma prea repede.

Dunlop Sport 2050 am acum si sunt oribile. Zgomot mare iar directia devine destul de instabila.

Ma gandesc la Barum Bravuris 2 sau Petlas Imperium pentru urmatoarea achizitie. Sincer gasesc putine motive pentru a plati 150 lei/bucata in plus pentru branduri asa zise "premium". Cele din gama "medium" isi fac treaba la fel de bine. Poate ca Michelin Primacy HP ar fi o optiune cu adevarat premium dar la aproape 600 de lei bucata am sa zic pas.
ali3n_cop
Motive sunt destule: aderenta pe carosabil uscat, aderenta pe carosabil umed, eficienta la franare, zgomot rulare, etc.
Acuma este vorba de stilul tau de condus, de siguranta ta si a pasagerilor din masina ta, tu stii mai bine.
Piper101
Crede-ma ai fi surprins de unele marci din gama medie pe piata noastra cat de bune sunt. Kumho, Yokohama, Petlas sunt doar cativa care fac anvelope la calitate inalta. Asa sunt noi indoctrinati sa credem ca doar daca scrie Michelin sau Goodyear pe ele sunt bune.
mezym
De cativa ani nu mai e cu crezutul. Au etichete cu consumul si franarea.
ContiPremiumContact 5 are C la franare pe ud. De ce ai lua anvelopa si nu un Dunlop cu a?

Deci rablele de le-ai enumerat sus nu au A la franare. Daca tu le vrei si te baga in faliment cateva milioane ...
ali3n_cop
QUOTE(Piper101 @ 6 Apr 2014, 10:42)
Crede-ma ai fi surprins de unele marci din gama medie pe piata noastra cat de bune sunt. Kumho, Yokohama, Petlas sunt doar cativa care fac anvelope la calitate inalta. Asa sunt noi indoctrinati sa credem ca doar daca scrie Michelin sau Goodyear pe ele sunt bune.
*

Tu compari Barum si Petlas cu Yokohama si Kumho? unsure.gif
IDF
Am mers cu loganul unui prieten, incaltat cu un set de petlas imperium noi, 205/55/15. am fost impresionat. pe bune, in sensul in care nu am reusit sa il derapez. dar asta pe uscat. merita incercate, avand in vedere pretul mic. vom vedea si pe ud la prima ploaie. si cat vor tine.

Mie personal imi plac mult de tot Michelin Energy Saver si le-as recomanda oricui, oricand.
Piper101
QUOTE(ali3n_cop @ 6 Apr 2014, 12:19)
Tu compari Barum si Petlas cu Yokohama si Kumho? unsure.gif
*



Nu toate modelele le compar, dar Barum Bravuris 2 si Petlas Imperium sunt foarte similare cu ce ofera Kumho adica Solus de exemplu, poate chiar peste.

Apropo, vezi aici cine sunt cei de la petlas. Produc si anvelope pentru armata.
http://petlas.com/en/

QUOTE(IDF @ 6 Apr 2014, 14:40)
Am mers cu loganul unui prieten, incaltat cu un set de petlas imperium noi, 205/55/15. am fost impresionat. pe bune, in sensul in care nu am reusit sa il derapez. dar asta pe uscat. merita incercate, avand in vedere pretul mic. vom vedea si pe ud la prima ploaie. si cat vor tine.

Mie personal imi plac mult de tot Michelin Energy Saver si le-as recomanda oricui, oricand.
*



Petlas Imperium calitate pret sunt foarte ok, astept sa se mai uzeze cele ce le am acum si probabil vor fi urmatoarea achizitie.

Energy saver au flancul lateral foarte moale, din cauza asta probabil ca sunt confortabile pe drumurile noastre. Dar Goodyear EffGrip Perf sau Dunlop SP BluResponse au calificative mai bune de la useri.
Drago$
De vreo luna eu am incaltat masina cu anvelope Continental Premium Contact 2 si va spun ca sunt extrem de multumit mai ales la franarea pe carosabil ud!!!! Cel putin deocamdata nu am nici un motiv de dezamagire!!! Le recomand!!!
mezym
Tot de vreo luna am si eu GoodYear EfficientGrip Performance. Clasa A franare pe umed, B la consum.

Exceptionale!
IDF
Cateva posturi mai in spate laudam Michelin Energy Saver. Imi pare rau de asta, nu apucasem niciodata sa le fortez. Defapt, una peste alta, rup aderenta destul de tare pe uscat. La plecare, la franare.. Ce-i drept sta ok in curbe. Nu le mai recomand, haha. De ce zic toate astea? Acu cateva zile mi-a franat tare in fata un e36 din 1900 toamna. Si eram atent, drept urmare am franat in consecinta. Daca nu luam stanga sa il ocolesc, il pocneam. Era uscat, m-am dus cam sanie.

A trecut cineva cu fluence de la 205 la 225?
m3st_tce
Anvelopele Michelin ES sunt o dezamagire totala sad.gif
Se pare ca, indiferent de numarul de km. (f. putini in cazul meu), dupa 3 sezoane imbatranesc intr-un mod accelerat: microfisuri, lipsa aderanta chiar si pe uscat - intrarea ABS-ului este o constanta deja!
De observant ca anul trecut nu aveam acelasi comportament.
In concluzie: anvelopele de iarna se vor instala mai devreme, in Septembrie, urmand sa iau altele noi la anul.

Ce spuneti de Primacy 3 (tot de la Michelin!) ?
Piper101
S-a scris peste tot ca Michelin ES sunt slabe.

Primacy 3/Primacy HP le gasesti la VW pe masinile mai dotate, golf passat etc in echiparea de fabrica deci banuiesc ca sunt ok dar sunt scumpe.
mezym
In drumul facut ieri spre Budva am mers prin multe zone unde Transfagarasul e o joaca. Drumuri in ace de par, puternic virajate, 10-13% pante. O parte din drum am mers si pe ploaie.
De motorul si sasiul masinii nu are rost sa vorbesc aici, in schimb Goodyear-urile EfficientGrip Performance s-au comportat exceptional. Am condus destul de alert, uneori aproape de limita aderentei si, totusi, au reusit sa stea impecabil pe asfalt. Franarile sunt fara emotii.

Inainte am avut EfficientGrip ce au tinut aproximativ 40.000 de km. Varianta Performance e peste ele si, fiind totusi un cauciuc eco, daca vor tine tot atat isi vor fi meritat fiecare leu.
leolache
Nu vă recomand Michelin Primacy HP. Mașina mea a venit cu ele din fabrică (215/50 R17 95V) și am cam 3.000 km cu ele acum. Pe ploaie sunt slăbuțe bine, iar pe uscat - mediocre. Mă bate un gând să trec pe Conti PremiumContact 5 (am avut CPC 2 pe două mașini și au fost excelente, clar peste Primacy HP la aderență/frânare și la comportament pe asfalt umed) sau pe SportContact 5.
IDF
Pentru cine face foarte multi kilometri, Michelin Energy Saver sunt un deal. Pai am la 42000 din care cam 7000 au fost cu cauciucuri de iarna. Restul cu astea de vara, si mai au 2x6mm si 2x6.5mm. Tin foarte mult, in conditiile in care se circula ceva mai mult intr-un timp ceva mai scurt. Si nu le-am menajat deloc. Trebuie luat in considerare si faptul acesta la alegerea cauciucurilor, cat urmeaza sa se circule. Pentru ca am avut Toyo Proxes T1R la un moment dat si le-am luat in primavara noi, iar sezonu urmator le-am dat de pomana cu vreo 2 si 3 mm. Asta a insemnat pana in 15000 km. Pe uscat statea masina ca pe sine, pe ud meh, rezistenta la uzura meh.
cuki46
daca aveti timp si chef, bagati o geana 5 min la testul acesta

https://www.youtube.com/watch?v=GYoh1xNTs7w

Cine ii Pro gume energy saving va avea o surpriza unsure.gif
Piper101
In ecuatia aderentei si a comportamentului pe sosea un rol important il are masina, suspensia, franele etc. Poti sa ai cauciucuri de 200 euro bucata daca masina nu te ajuta degeaba le ai. Fluence-ul nu are de la mama natura veleitati sportive asa ca in curbe o sa rupa aderenta mai repede ca un focus de exemplu.

Continental Contipremiumcontact 5 au iesit bine in multe teste. Eu am avut 2 si au rezistat bine la uzura. Vredestein Sportrac5 sunt o optiune buna si cele de la Nokian. Pretul cel mai mic si calitate decenta Petlas Imperium si BF Goodrich G Grip.

30 Jul 2014, 10:46:
QUOTE(cuki46 @ 30 Jul 2014, 10:26)
daca aveti timp si chef, bagati o geana 5 min la testul acesta
https://www.youtube.com/watch?v=GYoh1xNTs7w
Cine ii Pro gume energy saving va avea o surpriza  unsure.gif
*



Da asa e, dar cu continental poti lua curbele mai repede, vei avea zgomot redus in masina si in teorie vei consum mai putin. Cred ca e vorba de ContiEcoContact in acel video, cine duce masina la limita isi ia anvelope sport sau high performance.
leolache
Nimic mai adevărat, însă ce pot spune este că pe fosta mea Laguna 3 am simțit imediat trecerea de la Goodyear-urile originale (din păcate nu mai țin minte modelul) la CPC 2 (care au costat aprox. 200E bucata). Și de-asta mă gândeam acum la CPC 5, chiar dacă înseamnă să vând la un preț modic Primacy HP-urile aproape noi de pe mașină și să mai pun destui bănuți în plus (sunt scumpe rău la dimensiunile astea). A mai încercat cineva de pe aici CPC 5? Aș fi recunoscător dacă ar împărtăși câteva impresii (comportament pe asfalt umed, frânare, zgomot de rulare). Sau alte opțiuni viabile din clasa asta. Merci.
cuki46
Eu nu sunt deloc Pro gume Eco, pentru ca is mai scumpe, tin mai putin decat anevelope normale si dinstanta de franare pe suprafete alunecaose este mai mare. Or tine mai bine in curbe la viteze mari, dar la utilaju meu si la stilu de condus fix aia nu ma intereseaza.

Cat despre consum...din ce am vazut mai mult de 10% scadere nu promite nimeni, valorile se situeaza in juru la 5-7%. Astea sunt niste valori care pot fi influentate si de presiunea in gume, asa ca pe degeaba am eu gume ECO daca merg cu 1.5 atmosfere.

Daca as merge minim 75% din km pe autostrada atunci poate si-ar merita banii intr-un ciclu de asta de 30.000-40.000 km, prin oras si pe drumurile din romania gumele eco nu ajuta la consum deloc.
Piper101
E invers, anvelopele eco sunt mai ieftine, cele high performance sunt scumpe. Cel mai bun confort le ai cu anvelopele all season vara iar la polu opus sunt cele sport care iti clantane dintii si sunt zgomotoase.
SandelBS
Dupa o intamplare nefericita, o groapa luata cu o fericire de nedescris, anvelopa dreapta fata a capatat o galma, dar janta nu a patit nimic (probabil protectia aia de janta o fi avut vreun rol). Sunt cele cu care s-a livrat masina, Conti xxx 2, pe 17.

Inlocuirea celor 4 era programata la primavara, dar acum voi schimba mai devreme cele de pe fata. Costurile nu sunt mari, dar in niciun caz nu dau 6-700 lei pe o anvelopa numa ca e premium. Pentru unii conteaza marca asta de premium, pentru mine nu, e doar pe hartie. Cele scumpe sunt si run flat, deci nu e nevoie ca masina nu are senzori presiune.

Asadar, din marcile sub cele premium, as fi preferat Dunlop, la vreo 450 - 480 lei, Prelli P7 cu DOT 4210 (430 lei) iar eu schimb anvelopele de vara in maxim 2 ani datorita rulajului mare, deci as putea lua si din DEC2010. Am mai gasit oferte interesante la Nankang, unii au pareri bune despre ele dar sunt 2 tipuri AS1 M+S 205/55R17 91V si NANKANG NS-20 XL 205/55R17 95Y . Astea din urma cred ca sunt ranforsate, nu stiu daca am nevoie de asta. Ar mai fi Kumho si Nexen, unde as merge pe Kumho. Alte optiuni mai sunt de luat in seama? Toyo, Falken?

Lasand la o parte anvelopele originale chinezesti unde unii afirma ca s-au facut teste si au iesit diferente majore de franare, cred totusi ca mai mult conteaza sistemul de franare al masinii si mai ales ala care conduce masina ca pana la urma cel mai bun sistem de franare e atunci cand se ruleaza cu viteza adaptata la conditiile de drum.
b06fcn
QUOTE(SandelBS @ 26 Jul 2015, 11:50)
, cred totusi ca mai mult conteaza sistemul de franare al masinii si mai ales ala care conduce masina ca pana la urma cel mai bun sistem de franare e atunci cand se ruleaza cu viteza adaptata la conditiile de drum.
*



la chestia asta da-mi voie sa te contrazic. Indiferent de cat de bun e sistemul de franare, un cauciuc prost poate influenta foarte mult, chiar daca mergi cu viteza adaptata...pe Megane-ul din semnatura au venit din fabrica anvelope GOod Year nu stiu de care, au fost extrem de proaste pe apa. La fel la Kia, gumele Kumho cu care a venit masina au fost schimbate cu unele Fulda la nici 200 de km de la achizitie, din cauza de tinuta proasta pe apa...
cuki46
QUOTE(b06fcn @ 28 Jul 2015, 17:39)
la chestia asta da-mi voie sa te contrazic. Indiferent de cat de bun e sistemul de franare, un cauciuc prost poate influenta foarte mult, chiar daca mergi cu viteza adaptata...pe Megane-ul din semnatura au venit din fabrica anvelope GOod Year nu stiu de care, au fost extrem de proaste pe apa. La fel la Kia, gumele Kumho cu care a venit masina au fost schimbate cu unele Fulda la nici 200 de km de la achizitie, din cauza de tinuta proasta pe apa...
*



las-l in pace...el crede ca masina lui franeaza ca bobul..habar nu are ca singurul punct de contact intre masina si asfalt este suprafata de contact a gumei.

Gumele Eco sunt proaste rau pe apa, gumele chinezesti sunt mai proaste, gumele de pret mediu sunt ok pentru un Fluence care nu are abilitiati prea sportive, iar gumele produse de firme consacrate sunt pentru genul de oameni care stiu ca un ban in plus face diferenta intre poc si berea rece dupa un drum parcurs.

Fiecare isi pune ce vrea pana la urma si dupa cat ii bugetul...
b76bgaarh
bravo. da masina cu ce fel de anvelope a fost omologata? nu de alta dar ca sa treaca testele trebuie sa franeze in anumit fel, pe uscat ud etc.
my_facelift
Dragilor, citesc nu pot sa nu remarc unele discrepante de genul: anvelopa este buna dar s-a uzat foarte repede ... .
pt astfel de remarci, scriu mai jos :-)

Cu cat uzura anvelopei este mai rapida, cu atat mai bun este gradul de aderenta; rezulta anvelopa mai buna.
Cu cat uzura este mai slaba, cu atat aderenta scade ....
Gradul de uzura este influentat si de
- schimbarea anvelopelor vara/iarna la timp, in functie de temperatura - expertii spun ca pragul al fi cel de 10 grade C
- tipul deplasarilor urban vs extraurban ( pe extraurban uzura mai rapida)
- presiunea cfrm specificatiei producatorului
- indicele de viteza ( T, H, W, etc) - uzura si aderenta cresc direct proportional cu indicele
- periodicitatea echilibrarii
- functionalitatea sistemului de directie si suspensie
- si nu in ultimul rand, stilul de condus


Ofer in cele ce urmeaza si o clasificare a calitatii anvelopelor in functie de producator / brand.
Nu discut de profil ci de compozitie cauciuc + alte detalii.

Anvelopele se impart in 3 clase : Premium; Middle; Low cost


Anvelope Premium ( adica cele care se uzeaza repede dar isi fac treaba)

Continental
Michelin
Dunlop
Pirelli

Anvelope Middle

Good Year
Bridgestone
BF Goodrich

Anvelope Low cost

Debica
Barum
Kormoran
Hankook
Fulda
Nokian
Nexen
si multe altele ( imi ia prea mult sa le mentionez pe toate)

* desigur, exista posibilitatea ca achizitionand o anvelopa Middle ex Good Year cu un indice de viteza ridicat ( W ) sa se apropie de performantele unui Dunlop.


Succes !!!
b76bgaarh
impresionant, decat ca good year a cumparat pe dunlop, nokian iese in teste peste alea middle/premium.
madhorsefuzzy
Iar Bridgestone au dat cauciucuri si pentru F1.
SandelBS
QUOTE(cuki46 @ 29 Jul 2015, 11:20)
las-l in pace...el crede ca masina lui franeaza ca bobul..habar nu are ca singurul punct de contact intre masina si asfalt este suprafata de contact a gumei.

Gumele Eco sunt proaste rau pe apa, gumele chinezesti sunt mai proaste, gumele de pret mediu sunt ok pentru un Fluence care nu are abilitiati prea sportive, iar gumele produse de firme consacrate sunt pentru genul de oameni care stiu ca un ban in plus face diferenta intre poc si berea rece dupa un drum parcurs.

Fiecare isi pune ce vrea pana la urma si dupa cat ii bugetul...
*



Bine ca m-ai luminat cu punctul de contact, eu tot aveam impresia ca masinile sunt cu 2 tipuri de franare. La astea mai proaste gen Renault credeam ca se deschide portabajul actionand ca un fel de eleron la franare in general iar pentru ceva mai urgent se deschide o parasuta in spate oprind masina brusc. La Mertan credeam ca se ridica rotile la franare si masina atinge cu partea de jos asfaltul iar in caz de urgenta baga in asfalt o ancora. Da mai asa, e nu stiam eu de ce s drumurile proaste pe la noi.

Daca tu ai impresia cu gumele alea consacrate (ma gandesc ca te-ai referit la michelin, continental etc) fac diferenta de care zici tu, e o chestie doar de marketing. Nu vorbesc de comparatie Kumho, Barum vs Michelin. Ci de comparatii d-astea gen Michelin vs Goodrich, Dunlop vs Goodyear si altele. Doar ca scrie premium pe ele, asta nu inseamna ca e mare diferenta de zici ca mori daca folosesti altceva non premium. Diferentele astea ce zici tu se simt la viteze mari, masini pentru plecat cu scart de la semafor etc. Lasa-ma cu genul de oameni care stiu diferenta dintre premium si non premium la o masina low cost ca au fost impresionati de reclama aia cu cainele si cu moartea cu coasa la ce bine franeaza premium.

Cand eram mai tanar si lucram intr-un domeniu prin care vizitam fabrici, uzine etc s-a nimerit sa fiu si la una pe productie anvelope. Si am intrebat si eu pe unu de p-acolo de diferenta dintre premium si non-premium la acelasi brand si cica, doar de nume. Pretul mare poate avea ca sursa si altceva decat cel de productie.

In fine, ce am ales a contat si faptul de disponibilitate imediata pentru ca am de facut un drum in Olanda urgent si cu siguranta merg si pe ploaie si daca nu mai scriu p-aici inseamna ca ai avut dreptate, gumele facand diferenta intre viata si moarte. Iar pe 205/55/R17 cu greu gasesti ceva pe stoc si poate dura ceva mai mult de o saptamana. La cele pe 15, 16 se gasesc mai usor.
madhorsefuzzy
QUOTE(SandelBS @ 29 Jul 2015, 21:48)
Si am intrebat si eu pe unu de p-acolo de diferenta dintre premium si non-premium la acelasi brand si cica, doar de nume.
Nu vreau sa fiu carcotas da mai exact ce ai intrebat tu atunci? Diferenta dintre Michelin si Michelin premium?
SandelBS
Acelasi producator. Poate asa e mai clar.
vasile82
In final ce ti-ai luat?

Ca si exemplu avem Continental cu "low cost-ul" Motrio => putem sa le echivalam. Din ce am vazut la premuim dezvolta modele noi, materiale noi etc. la low-uri aplica profilul vechi al premium-ului.

Un exemplu ar fi "goodyear vector 3" de pe timpul lui pazvante si noul "Sava Adapto"
SandelBS
Am luat Nankang cu care am facut deja vreo 6000 km. Nu am observat nicio diferenta fata de cele dinainte, Continental. Primii km am crezut ca sunt cam moi si la viteze mari (80+) se simtea ca ceva nu era bine, dar am facut presiunea la rece cu 2.4 si apoi n-am mai avut probleme (initial erau la 1.9 si 1.8 pe fata).
gratian.bran
salut. intre continental premium contact 5 205 60 16 si brigestone turanzaT001 XL,voi ce ati alege? mai ales ca vine vara.....
roland
Trebuie sa cumpar si eu, as alege (si voi alege) Continental-ul. Are aderenta mai buna pe ud, la franare. Sunt apropiate, dar din cate am studiat Continental e usor peste.
gratian.bran
gasit cu 380 bucata 2018,facute in portugalia
75AIM
nu incearca nimeni 225 55 16?iar sunt eu primul?
gratian.bran
si garcea?
75AIM
tace ca .....in iarba.pe clio3 am 195 55 16 de ani buni dar nu a verificat niciodata nimeni
cj98czh
inseamna ca iei ITP pe spaga ... ca acolo 100% se verifica
75AIM
corect.cand pe strada sunt atatea rable non euro poluante inclusiv locomotive non euro si cand aeronavele nu au nici o interdictie la poluare si sunt destule vechituri la lowcost,nu cred ca eu pot schimba lumea cu anvelope un pic mai late.apropo a atins sotia cu coltul barii pe cineva iar la asigurari nu a verificat anvelopel la dimensiuni,doar sa fie de iarna.
pe megane 2 aveam 205 60 16 si asta ani buni si nimic.totul este sa nu exagerezi.
cj98czh
nu pot sa iti doresc decat multe controale rar in trafic ...cu asa atidudine .. de eu sa ma rezolv ... nu ma mir ca merge tara asta asa cum merge .. si macar atunci nu mai fa afirmatii de genul nu m-a intrebat nimeni de sanatate ...atat timp cat acolo unde te intreaba tu tratezi treaba romaneste cu spaga ..
gratian.bran
romania,undeva in Balcani..... post-336-1110552475.gif bicycle.gif si continuarea:..trec peste tine daca nu am incotro...
cuki46
QUOTE(cj98czh @ 1 Mar 2018, 22:12)
nu pot sa iti doresc decat multe controale rar in trafic ...cu asa atidudine .. de eu sa ma rezolv ... nu ma mir ca merge tara asta asa cum merge .. si macar atunci nu mai fa afirmatii de genul nu m-a intrebat nimeni de sanatate ...atat timp cat acolo unde te intreaba tu tratezi treaba romaneste cu spaga ..
*



Aici se vede diferenta dintre Cluj si Constanta...si nu pot sa fiu decat 100% de acord cu tine.



gratian.bran
continuind ideea, in 2016 cind am luat agregatu, la certificarea RAR, in iunie aveam anvelopele 205 55 16, neconforme cu ce dadea pe carte la masina,iar inginerul de la RAR nu a zis nimic;ulterior am aflat cum sta treaba cu dimensiunile anvelopelor , si de aici dorinta d a deveni ,,legit"(-fara sa dau spaga, iar asta este alta discutie). drumuri bune. big_wheel.gif
cj98czh
Daca varianta de masina are omologare pentru RO pentru mai multe dimensiuni, se cere/obtine de la Renault o hartie care sa ateste asta si se merge la RAR unde contracost ti se trec toate dimensiunile omologate de producator.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.