Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Constatare amiabila
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Asigurari si Daune Auto
Pages: 1, 2
Amiabila
Buna ziua.
Acum cateva zile am avut un incident intr-o parcare. Am intrat pe una dintre alei cautand loc de parcare, nu am gasit si cum nu puteam merge in fata am dat cu spatele, cu avariile puse, asigurandu-ma in spate. O masina parcata pe partea stanga a iesit prea mult din locul de parcare fara sa se asigure si ne-am lovit. Masina mea nu a patit nimic dar a lui are aripa spate dreapta indoita putin. Initial a zis ca e vinovat, ca are CASCO si ca sa facem constatare amiabila, ca rezolva pe casco. Am completat formularul dupa niste discutii, pt ca intre timp s-a razgandit si a zis ca e culpa comuna (sfatuit ff bine de o ruda ce lucreaza in domeniul asigurarilor).
Am facut schimb de copii dupa buletin, permis si talon, dar nu si dupa asigurare, s-au facut poze.
1. Trebuie sa ma prezint la asiguratorul meu cu constatarea amiabila? (nu cer daune ca nu am de ce)
2. El s-a dus la asiguratorul meu, nu mai face pe casco. Trebuie neaparat sa ma prezint si eu?
Va multumesc.

p.s.: mai bine ma duceam la politie pt ca acum raspunde la tel cand are chef si e recalcitrant.
Liviuta
Salut ! Din ce spui este clar ca el este de vina , iesirea din parcare fara sa se asigure .
Eu zic ca este bine sa-ti sustii si tu punctul tau de vedere . Daca intre timp nu a mai pocnit-o , asiguratorul vazand cele doua masini stabileste clar cine este vinovat . Si nu cred ca exista societati de asigurare care sa plateasca daune pe vorbe .
Amiabila
Problema este ca fratele sau cumnatul ce o fi lucreaza ca inspector daune si cine stie ce manevre face.
De la societatea de asigurare mi-a zis ca nu tb depusa constatarea ci doar sa o am la mine, dar am citit ca trebuie depusa obligatoriu. Pana la urma cum e?
Ov
QUOTE(Amiabila @ 26 Feb 2014, 12:31)
acum raspunde la tel cand are chef si e recalcitrant.
*



du-te la asigurare si spune-le ca ai impresia ca el avea deja masina lovita si ca nu esti sigur ca l-ai atins din moment ce tu nu ai nicio urma pe masina icon_mrgreen.gif
Sudsemnatu
QUOTE(Ov @ 26 Feb 2014, 15:12)
du-te la asigurare si spune-le ca ai impresia ca el avea deja masina lovita si ca nu esti sigur ca l-ai atins din moment ce tu nu ai nicio urma pe masina icon_mrgreen.gif
*



tare
kosfunny
Aici pare in cel mai fericit caz o culpa comuna , in niciun caz doar tu. Nu are ce manevre sa faca cumnatul, varu sau ce o fi el , nu te speria degeaba.
Parerea personala ar fi sa evitati deschiuderea de dosar de daune avand in vedere ca este vorba doar de un element de reparat . E posibil ca in timp , pierderile financiare datorate clasei de malus sa fie mai mari decat dauna.
adi_ar
Dupa descriere, pare intradevar culpa comuna - neasigurare la manevra cu spatele in parcare.
Daca nu ai urme pe masina, nu ai motive de prezentare la asiguratorul lui deoarece nu ai ce repara!

Este dreptul celuilalt sa solicite despagubiri iar asiguratorul tau va decide culpa (ca asta inseamna "amiabila" - asiguratorul decide vinovatia). Ceea ce ati constatat de comun accord nu reprezinta asumare de vinovatie ci asumarea producerii evenimentului in conditiile descrise in amiabila.

In pricipiu, ar trebui sa comunici orice incident la asiguratorul tau RCA si sa-i dai tot sprijinul pentru investigatii.


tatabobu
Intreb aici, ca are legatura. Unde si cum se poate contesta modul in care asiguratorul interpreteaza legea si modul in care "imparte" culpa?
Smiley
la judecatorie.
tatabobu
Comisia de supraveghere nu are nici o putere, direct in instanta? Nasol momentul.
Momentan un nene de la asigurari vrea sa-mi puna mie in carca 50% din culpa pentru simplul fapt ca aveam masina "cu partea fata usor departata de la bordura, pentru a permite accesul pasagerilor" cand n-a avut loc de mine cel care m-a acrosat.
kosfunny
Daca nu erai parcat in rand cu ceilalti si erai usor intrat pe banda de circulatie este culpa comuna .
tatabobu
Asta-i problema mea, nu inteleg cum se defineste "usor intrat". Un centimetru iesit din rand e suficient? SDingurul argument legal al astora e art. 63 alineatul 5, care spune ca "Vehiculul oprit sau stationat pe partea carosabila trebuie asezat langa si in paralel cu marginea acesteia, pe un singur rand, daca printr-un alt mijloc de semnalizare nu se dispune altfel" Iti dai seama, sper, ca mai mult de 90% din masinile parcate incalca articolul asta. "Paralel" ala nu accepta nici macar o abatere de o miime de grad.
Smiley
QUOTE(tatabobu @ 24 Jun 2014, 17:38)
Comisia de supraveghere nu are nici o putere, direct in instanta? .......
*



asa cum ai pus tu intrebarea, raspunsul e: "direct in instanta".
daca nu-ti surade varianta asta, mai ai si altele:
-te targuiesti/certi cu cel de la daune, poate isi schimba parerea
-faci o reclamatie la asigurator, solicitand reanalizarea situatiei tale intrucat nu esti multumit de solutia propusa de cel de la daune
-faci o reclamatie la CSA
tatabobu
Reclamatia la asigurator am facut-o, nu vor sa ia in calcul faptul ca masina mea nu era oprita (nu este considerata oprire imobilizarea voluntara a vehiculului pentru a permite urcarea/ coborarea pasagerilor).
Ma conversez cu cei de la fostul CSA, si daca nici asa nu reusesc ma duc si-n instanta.
Smiley
eu zic sa pregatesti deja cererea pentur judecatorie.
vallixx
Mie mi se pare halucinant cum judeca astia.
Inteleg legea si faptul ca se acopera cu articolul ala, dar asa intre noi, cum sa dai culpa comuna cand unu' care merge intra intr-unul care sta???
Cum poate fi vinovat unul care sta, chiar si iesit in strada?

Adica tu care mergi, nu vezi ca acolo e un obstacol?
Daca n-ai loc....nu te bagi. Daca era un tomberon de gunoi, intri in el?
E vinovat tomberonul ca era acolo? Il pui sa plateasca 50 din culpa? smile.gif
Adica in locul unei masini oprite poate fi orice fel de obstacol fix, care sa ciupeasca un pic din banda de circulatie. Pentru asta exista o manevra care se cheama "ocolire" si pe care oricine cu permis ar fi trebuit sa o stie din scoala de luat permisul (ca socala de soferi nu prea exista la noi)

Daca ii iesi in fata da, e vina ta, dar daca stai pe loc??????

Repet, inteleg legea dar e amuzant asa privit in ansamblu.
E ca atunci cand bagi capul in gard crezand ca ai loc sa treci printre uluci si ramai intepenit.
De ce te-ai bagat daca n-ai loc? E de vina gardul ca are ulucile mai apropiate decat ai tu capul de lat? radmasa.gif
STALEX2004
Cam aceeasi problema am avut-o si eu.Uite aici ce s-a intamplat:
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=278514&st=120
post-ul 123
Eu am fost la politie si politistul mi-a spus ca eu sunt de vina si as face bine sa fac amiabila daca nu vreau sa imi dea amenda pt neacordare de prioritate :|
tatabobu
Rolul de partamentului juridic al unei companii de asigurari este sa puna atat de multe bete in roatele celor care cer despagubire incat o parte din ei sa renunte, si-n felul asta sa scuteasca niste bani. Evident, fara sa faca vreo treaba ilegala.

EDIT: Stalex, la tine era alta treaba: masina B s-a asigurat la iesirea din parcare, intrand pe alee, si a acordat prioritate celor care treceau pe allea aia. Masina A (tu, adica) nu a acordat prioritate celor care circulau pe drumul cu prioritate (adica vehiculul B, care iesea de pe locul de parcare). Asa au interpretat continuu legea, pentru ca nu specifica nicaieri ca trebuie sa acorzi prioritate doar celor care circula legal. Asa ca te poti astepta ca, daca tu intri de pe cedeaza pe o strada cu sens unic si ai un acciodent cu unu' care circula pe contrasens, tu sa fi scos vinovat.
SandelBS
@tatabobu

Articolul invocat de tine zice asa:

(2) Nu se consideră oprire:

a) imobilizarea vehiculului atât timp cât este necesară pentru îmbarcarea sau debarcarea unor persoane, dacă prin această manevră nu a fost perturbată circulația pe drumul public respectiv;

cam asta e ideea, nu prea te poti lega de articolul asta.

Eu poate n-am inteles bine, mai aveai masini in fata si in spate oprite/parcate? Sau ai oprit pe o banda de mers, astfel incat l-ai obligat sa te depaseasca, trecand peste axul drumului?
prody
Eu nu inteleg cum ar putea fi culpa comuna aceasta situatie ( cea din primul post) , ce ar putea sa invoce respectivul ? Este cumva interzis sa mergi cu spatele ? Este vreo diferenta in termeni de prioritate fata de vehiculele ce se pun in miscare in faptul ca eu merg cu fata sau cu spatele ? Cand pleci de pe loc dai prioritate la tot ce misca in jur, mersul cu spatele este perfect legal inclusiv pe strazi cu sens unic , oricum daca se duce la asiguratorul tau o sa primeasca o mare mufa , stai linistit .
tatabobu
Cam pe unde-i Corsa aia gri eram oprit (ma rog, ceva mai in fata): https://www.google.ro/maps/@44.444008,26.03...pj-w3vg!2e0

Botul masinii era departat cu vreo 20 de centimetri mai mult decat spatele fata de bordura, ca sa se poata deschide usa dreapta fata.

Celalalt a virat la dreapta, venind din spatele Loganului rosu.
EDIT: cum este definita "perturbarea circulatiei"? Obligarea tuturor sa opreasca? Orice accident?
kosfunny
QUOTE(vallixx @ 26 Jun 2014, 07:27)
Mie mi se pare halucinant cum judeca astia.
Inteleg legea si faptul ca se acopera cu articolul ala, dar asa intre noi, cum sa dai culpa comuna cand unu' care merge intra intr-unul care sta???
Cum poate fi vinovat unul care sta, chiar si iesit in strada?

Adica tu care mergi, nu vezi ca acolo e un obstacol?
Daca n-ai loc....nu te bagi. Daca era un tomberon de gunoi, intri in el?


Pe acelasi principiu juridic a obligat instanta CNADNR-ul sa plateasca 1.000.000 de euro. Parapetul ala rupt nu avea ce cauta acolo , asa rupt cum era.
Chestia cu abuzul asiguratorilor de a da culpa comuna la orice tip de stationare interzisa s-ar putea demonta daca cel care loveste se duce la asiguratorul celui parcat sa isi solicite partea de 50 % din dauna. Daca RCA-rile sunt la acelasi asigurator e si mai interesant .

Fanez
Mare grija cu cine faci amiabila. Am avut si eu un incident minor cu un taximetrist. Nu mi-a acordat prioritate de dreapta si mi-a busit aripa, spoilerul si farul pe stanga. El nu avea decat niste julituri pe coltul spoilerului. Am zis sa facem intelegerea amiabila. Si-a recunoscut vina, a fost amabil si politicos. A ramas sa ma sune "mai tarziu". Dupa cateva ore il sun tot eu sa vina sa facem amiabila. Nu parea prea interesat. Am convingerea ca nu stia ca isi pierdea permisul daca ma duceam la politie. In fine, ne-am intalnit, am facut amiabila, moment in care a inceput cu insinuari de genul: "eu cred ca stateai la panda ca sa faci accident, ce cautai la ora aia pe acolo.. etc". Am trecut cu vederea ca un fraier, gandindu-ma ca daca il las fara permis minim doua luni cat ar fi fost, ii iau painea de la gura, mai platea si amenda. Am facut amiabila si apoi am asteptat doua luni un raspuns de la asigurator (Asirom), timp in care dosarul a fost trimis la "cercetari suplimentare" adica la antifrauda (asta pentru ca nu m-am dus la politie si am traversat orasul pe banii mei si pe timpul meu ca sa nu ramana el fara permis, iar el imi face reclamatie ca am facut accidentul intentionat si apoi ma suna sa imi spuna ca ii sunt dator daca-mi aproba reparatia cei de la Asirom). Am ales un service recomandat de inspectorul de dauna care mi-a trecut pe reparatii 50% din pretul vopsitoriei la aripa pentru ca "prezenta urme de coroziune". Adica era putin ruginita unde sarise o piatra si ciobise vopseaua. Daca ma duceam la politie cu siguranta rezolvam mai repede si mai bine problema. Sfatul meu: aveti grija cu cine faceti amiabila si incercati s-o rezolvati in maxim 24 de ore ca sa va puteti duce la politie daca apare vreo problema, fara sa riscati suspendarea permisului 30 de zile. La CARS INV, service-ul recomandat de inspectorul de dauna, a ajuns acceptul de plata pe 18 august si m-au programat pe 7 septembrie. Am ajuns pe 8 septembrie si mi-au zis ca ei in sistem n-au niciun accept de plata si nicio programare pentru mine, ramanand sa "va sunam noi...". Dupa insistentele mele si telefoane date de mine la Asirom si la inspectorii de daune, au reusit sa ma reprogrameze pe 22 septembrie. Accidentul a fost facut pe 18 iunie. Asadar atentie la persoana cu care faceti amiabila. Sunt multe scrarbe de oameni care sunt politicosi, dornici sa ajute la rezolvarea problemei initial si apoi se sucesc si te ard cum pot.

[attachmentid=1628007853] [attachmentid=1628007854]
Diac
Probleme asemanatoare am avut in dosar de dauna chiar daca aveam si cu PV de la politie.
Fanez
QUOTE(Diac @ 21 Sep 2015, 13:46)
Probleme asemanatoare am avut in dosar de dauna chiar daca aveam si cu PV de la politie.
*


Probabil ca dep[inde si de societatea de asigurari. Oricum, ma feresc de asirom mai tare decat de euroins. Cu euroins n-am avut absolut nicio problema, ba din contra, a mers totul asa cum e normal sa mearga treburile in situatii d-astea. Mi-au luat masina, mi-au facut dosarul, urmeaza sa ma duc s-o iau gata reparata. Cui are nevoie ii pot recomanda un service ok care accepta orice asigurator, carpatica, city insurance, euroins etc.
kosfunny
Ai dreptate cu Euroinsul, au inceput sa faca evaluari cat de cat corecte la regie proprie si sa le plateasca la timp .
Fanez
Nu stiu de regie proprie la euroins, eu stiu ca am dus masina la un service partener ca sa zic asa (adica au contract direct) si mi-au acceptat-o imediat fara nicio caraiala. Acum e in reparatii. Nici n-am apucat sa-i fac consumul dupa ce am reglat culbutorii biggrin.gif
crisolro
deci pana la urma nu inteleg cum e cu aceasta culpa comuna (data de asiguratori si nu de politie) si unde se termina si cine plateste si am un caz relativ asemanator: masina parca absolut neregulamentar, lovita de mine sa zicem, am facut amiabila dar din schema se vede clar ca cel pe care l-am lovit e parcat pe coltul strazii jumatate pe trotuar si jumatate in strada ... la observatii in amiabila i-am scris ca eu consider ca el era parcat neregulamentar si nu a avut de comentat
deci banuiesc ca asiguratorul nu-l va despagubi iar rca-ul meu ramane intact ... presupun ca-i mai ramane varianta sa ma actioneze in judecata pt. pagube, un vopsit de bara??? daca da, cam ce hotaraste instanta in cazuri de astea? ca mie imi suna ca decizia politiei (in caz ca mergeam acolo) era ca-s vinovat iar asiguratorii o dau culpa comuna in cazuri de astea ...
multumesc

adica, simplu: a ajuns cineva in instanta cu o situatie d-asta si cum s-a terminat?
crisolro
cum se procedeaza daca vinovatul nu vine la constatare dupa ce a semnat amiabila?
m-a lovit nitel, am facut amiabila si am luat copii dupa actele lui, am aranjat programare la constatare, i-am comunicat locul, data si ora - nu a zis nu - dar vad ca acum nu mai raspunde la telefon
daca nu se prezinta maine la constatare? presupun ca nu trebuie sa incerc sa il aduc eu acolo de urechi, doar nu e clientul meu, nu? il cauta asiguratorul lui?

ms
VladSoare
Nu e obligat să se prezinte împreună cu tine. La urma urmei, el poate fi din alt oraș, poate că la ora asta e deja acasă, cine știe pe unde. Dacă-i din Suceava sau din Cluj, e clar că nu-l poate obliga nimeni să vină din nou la București doar pentru constatare. Se duce la o sucursală de la el din oraș; aia-i treaba lui, nu te mai interesează.
În general asigurările mai deocheate, precum Carpatica, Euroins și alte jeguri de genul ăsta îți pun condiția să vii împreună cu el, doar ca să aibă un pretext să te trimită la plimbare. De-aia e bine să nu faci amiabilă cu unul care are RCA la astfel de mizerii (din păcate însă în țara asta nenorocită adesea nu prea ai de ales sad.gif).
marksman
Asa fac toti. Si cand m-a pocnit unul in ajun de Anul Nou, cu asigurare la Generali, aia de la Generali au tinut sa fie si el prezent la constatare. Cica-i obliga CSA-ul. Personal cred ca e o minciuna, vor ei sa vada daca nu cumva ti-ai botit singur masina si ai facut o "amiabila".
VladSoare
E o minciună. Ăla se putea prezenta la o altă sucursală, cînd voia el. Ei erau obligați să-ți deschidă dosarul și fără el.
crisolro
da, suna logic sa nu fie obligat sa fie si el exact in acelasi timp la constatare sau nici macar in acelasi centru de constatari, mai ales ca putea fi din coltul celalalt al tarii sau chiar din alta tara in cazul cartii verzi ... eram doar curios cam cum decurg treburile daca ala nu e de gasit nici in zilele urmatoare, cam cine trebuie sa dea de el si sa-l aduca totusi ca sa inainteze dosarul
sincer, dicolo de a-i lua o declaratie, nu vad ce ar putea face in cazul meu caci ala mi-a dat-o cu bara din fata loganului sau si nu cred sa aiba ceva vizibil - era noapte si oricum nu m-am uitat la masina lui, ori bara mea are o crapatura, nu urata dar o are si vopseaua crapata pe o suprafata destul de mare, dupa cum probabil a "flambat" cenzuratul asta subtire de bara de la reno
VladSoare
QUOTE(crisolro @ 26 Jan 2017, 08:05)
cenzuratul asta subtire de bara de la reno
*

Da' ai luat puncte NCAP în plus pe protecția pietonilor? Ai luat. Ai vrut mașină cu stele multe, acuma na, boieria se plătește. biggrin.gif tongue.gif
crisolro
icon_mrgreen.gif

ma rog, daca mai are cineva neclaritatea asta, la mine s-a rezolvat ashe (Allianz): n-a venit vinovatul, se trimite o instiintare prin posta la firma (cazul meu, rca fiind pe firma) sau la domiciliul vinovatului
sec, simplu, fara discutii sau alte problem
dezavantaj in cazul celor care au avarii care ii impiedica sa foloseasca masina sau celor care se grabesc sa o repare
flovld
Va salut.
Am nevoie de un sfat.
Săptămâna trecută fii-mea a fost implicată într-o tamponare ușoară însă pagubele sunt destul de consistente și costisitoare (VW Polo 2008 - far dreapta spart, aripa dreapta, bara protecție și capota înfundate, usa dreapta fata nu se mai deschide din cauza aripii infundate; cum se prezintă sub capota încă nu stiu).
Celălalt șofer și-a recunoscut vina, inclusiv sub semnătură în formularul de "amiabila" (neacordare prioritate). Acesta este asigurat la ASIROM.
S-a deschis prin intermediul Call Center dosar de dauna și este programată la constatare pe 29.05. (Brașov, M. Kogălniceanu)
La ce ar trebui sa fie atentă in cadrul constatarii? Ce unitate service recomandați in Brașov sau imprejurimi?
Ideea este că are nevoie că reparația sa decurgă cat mai repede, de calitate și să nu fie necesar să scoată și ea bani din buzunar (în sensul că ASIROM sa acopere in totalitate pagubele).
Mulțumesc.
mars
Nu are la ce sa fie atenta, aia de la Asirom stiu ei ce au de facut. Probabil va urma o reconstatare in service, care poate dubla costurile, dar e tot treaba lor. Vor despagubi tot, pana la cel mai mic surubel, inclusiv tractare (daca a fost cazul).

Eu as duce masina la reprezentanta VW, eventual as cere si masina la schimb (asta de confirmat cu Asirom, daca nu cumva e politica reprezentantei).
xmisterx
Eu recomand ca reparatia sa se faca la reprezentanta, pe masina se vor monta piese originale, asirom va suporta toata cheltuiala.
cj98czh
Fiind vb de o masina de 10 ani cred ca te vor trimite la un service partener si nu la reprezentanta pe motive de costuri ...
xmisterx
Am trecut recent pe la ei cu un prieten si l-au lasat sa-si aleaga singur service-ul, singura problema cu reparatia ar fi ca, daca valoarea daunei depaseste valoarea de piata a masini, masina poate fi declarata dauna totala.
flovld
Mulțumesc pt răspunsuri.
Mașina nu este lovită chiar rău (cel puțin asa reiese din fotografii), deci nu cred că este cazul de dauna totala. Farul este spart și impins spre interior, dar becurile funcționează.
Mașina se deplasează pe roți.
Așadar, să insiste pt reprezentanta?
Daca Asirom nu vor fi de acord, pt care service partener din zona Brașov sa opteze?
xmisterx
Da, sa spuna ca vrea sa o repare la reprezentanta, asirom va fi de acord. Vezi ca biroul de daune de la asirom sa mutat in cladirea omniasig la parter.
RDK
Singurul lucru care trebuie cerut asiguratorului este nota de constatare cu care te duci la orice service autorizat RAR.
Reprezentanțele au, de regulă, decontare directă dar asta se poate afla și la service.
Orice alte discuții sunt inutile și pe lângă lege, indiferent ce liste de "parteneri" sau "prieteni" are inspectorul de daune respectiv.
Lord Hades
Poti repara oriunde dorești. Să ai grijă doar ca nota de plata să nu depășească valoarea curentă a mașinii. Altfel te poti trezi ca încasezi doar parțial banii.

Dauna totală est o chestiune pot economică, nu cred să aibe legătura cu condiția tehnică a mașinii dupa reparație.

Verifica la asirom cu cine au decontare directă. Daca au cu vw, ok. Daca nu, încearcă skoda sau seat. Ambele sunt la fel de ok.

Mașina de schimb primesti de la service daca iti pot oferi, sau iti inchiriezi.
Problema la chirie e ca, mai mult ca sigur nu poti acoperi costul total al chiriei pe RCA.
flovld
Mulțumesc tuturor pentru explicații.
VladSoare
Wow, în ce hal e farul ăla! Mai vedeai ceva cu el? huh.gif
Bine că ți-l schimbă cu ocazia asta.
R19/16v
Eu nu i l-as schimba. Nici ei nu cred ca o vor face.
DannyY
Daca are ceva cleme rupte, o sa i-l schimbe. Daca nu, un burete de vase si cea mai ieftina pasta de dinti rezolva matuirea aia in 15 minute.
RZV
Cum sa nu i-l schimbe? Nu se vede clar in poza ca are "sticla", ma rog, policarbonatul spart?
Indiferent de cat de matuit ar fi fost, trebuie schimbat.

Ce uameni!
flovld
A fost cu Polo la Asirom și s-a emis nota de constatare. Au făcut și oferta de despăgubire pt reparație in regie proprie (2350 RON), bineînțeles refuzată.
Nu au vrut să recomande service.
A sunat la Tess (dealer VW) însă ei nu au decontare directa cu Asirom, sunt "încărcați" pe atelierul de tinichigerie pt următoarele 2 luni...prin urmare la ei nu merge.
Va duce mașina mâine la aefautomobile (Dârste, în zona dealer-ilor Suzuki și Toyota). Ei au sistem de decontare directa cu Asirom și...vom vedea ce va ieși.
R19/16v: farul este spart și are și cleme rupte. Pe nota de constatare este propus la înlocuire.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.