Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Martor STOP + baterie aprinsi la prima pornire
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Cliodriver
Salutare la toata lumea!Am o intrebare daca stiti cumva:Am un clio 1.5 dci si aveam niste vibratii de la motor la relanti imi statea sub primul punct turatia,cred ca e sub 500 r/min,iar azi cand am bagat AC mai mult timp mi s-a aprins in mers martorul la baterie/stop si vibratia a disparut,problema e ca in carte scrie ca acum masina merge doar pe baterie si numai incarca...are cineva vreo idee despre ce s-a intamplat sau a mai intampinat astfel de probleme?
S4b1n
Sa nu fi fost acea vibratie din cauza curelei de la alternator, posibil uzate. Iar in momentul in care s-a oprit vibratia si s-a aprins becul de baterie sa se fi rupt acea curea.
Turatia nu stiu de ce ar sta asa de jos, dar sa stii ca e normal ca atunci cand pornesti AC sa iti creasca putin turatia (la mine creste cam 150 ture, si am tot dci - de pe la 650 pana pe la 800 ture)
Batrānul
Are dreptate colegul S4b1n: uita-te la cureaua alternatorului - aproape sigur e rupta... Din ce an e masina?
bardu
Curios totusi este faptul ca ralantiul e mai mic decat de obicei si tremura daca nu e cuplat A/C-ul.
In mod normal (ma gandesc logic) daca cureaua ar fi rupta motorul ar trebui sa invarta mai usor, iar ralantiul nicidecum nu ar trebui sa fie mai mic.
cip31
Daca are cureaua rupta, alternatorul nu mai incarca, tensiunea la bornele consumatorilor scade iar motorul intra in regim de avarie (scade si turatia).
Cliodriver
Nu e rupta cureaua,dupa ce s-a racit motorul noaptea trecut azi s-a stins becul,dar s-a aprins iar dupa cativa km,e de la uleiul prost care l-am pus sa fac rodajul la un bloc motor,nu are presiune si acum cand s-a mai incalzit numai are ungere.Am sa ii fac schimbul cu elf 5w40 si ii fac si o diagnoza sa ii mai ridic relantiul,asta in cazul in care nu e dus calculatorul(de la el provin vibratiile,care dispar cateodata)
P.S. Masina e din 2003,am sa revin cu detalii
bonk
eu as zice ca ori carbunii de la alternator ori inelele colectoare de pe rotorul alternatorului sunt pe duca ... cred ca o sa se aprinda cat mai des in viitor ... sper sa ma insel , bafta
S4b1n
Vezi sa nu schimbi uleiul la motor degeaba.. Din moment ce se aprinde martorul baterie, trebuie sa fie o buba electrica. Verifica si alternatorul, daca zici ca ar fi in regula cureaua.
Cliodriver
E de la partea electronica la alternator stie cineva daca se vinde aceasta piesa integral cu tot ce este in poza?
[attachmentid=1627636356]
alexme24
salutare, am si eu o problema. Am baterie noua de 2-3 luni cumparata si astazi dupa ce a inceput torentiala aia in bucuresti, dupa ce am luat-o usor prin niste balti( as putea sa le zic lacuri la cum sunt in orasul asta), dupa vreo 10 minute de mers, mi s-a aprins martorul de baterie +STOP, dar nu statea aprins, ci licarea asa ff slab. cum turam motorul imediat isi revena la normal. Eu am o suspiciune, in service la un accident mi-au furat baietii, contra aripa fata din dreapta si acum e expusa cureaua de accesorii, si banuiesc ca trecand prin lacurile acelea, mi-a intrat mai multa apa decat de obicei la curea si asta sa fi fost problema. S-ar putea sa ma insel, dar e prima oara cand mi se intampla asa ceva. Daca aveti vreo alta idee anuntati-ma ca sa stiu cum sa procedez. Va multumesc
S4b1n
Da, de la cureaua de la alternator e. Din cauza apei patineaza (cred ca ar fi trebuit sa se auda si un scartait) si alternatorul nu mai scoate curentul care trebuie.
alexme24
scoate un scartait oribil. Dar uite azi am mers cu ea sa se mai ,,usuce" si acelasi fenomen se pastreaza. Mi-e sa nu fie ars de tot alternatoru ala.
Dar asa ca ma ingrijorez deja pana ma duc luni la service, ce se poate intampla daca fenomenul mai persista? ceva grav?
S4b1n
Daca fenomenul se pastreaza si dupa ceva timp cand iesi din apa, inseamna ca e o problema: ori rulmentul de la alternator nu se mai invarte asa usor si suprasolicita cureaua care ajunge sa patineze, ori cureaua e uzata, ori daca are un intinzator sau alt rulment (nu stiu exact cum sta cureaua) sa nu isi faca treaba cum trebuie, sa fie mai intepenit. Fa o vizita la service, si ar fi de preferat sa nu mergi foarte mult cu ea asa, pentru ca se poate sa se rupa cureaua si sa nu cumva sa sara bucatele care sa afecteze si restul curelelor.

PS: alternatorul nu e ars. Poate fi in cel mai rau caz "intepenit" rulmentul. Daca becul se stinge din bord, alternatorul inseamna ca isi face treaba, dupa ce ajunge la o turatie corespunzatoare.
alexme24
am inteles, multam frumos pt explicatii. De obicei huruitul ala trece dupa 1-2 zile si porma masina merge fara ,,zgomot". Dar oricum fac o viztia la service cat mai curand pt ca urmeaza drumuri de facut. O seara buna
S4b1n
Bafta. Sa ne spui si rezultatul constatarii si cum s-a remediat.
alexme24
am rezolvat problema. Scurt si la obiect. Probleme de la alternator. E in alternator , o bucata de cupru cilindricica asa, care produce curent. Acea bucata era tocita si nu mai ffacea mereu contact. Au schimbat baietii piesa, si acum totul e ok. 190 cu demontaj/reparatie/montaj.
TTorquee
Salut! Este primul meu post aici.
Am un Renault Clio 1.5 Diesel 2004 si acum 2 zile cum mergeam frumos prin oras, observ 2 martori aprinsi in bord. STOP si Baterie. Opresc, verific bornele bateriei, nimic, bateria nici vorba sa fiarba. Pornesc motorul, plec si in timp ce mergeam, martorii dispareau cand plecam de pe loc, dar in viteza a 3-a si a 4-a apareau la loc(turatii ~2000). Am zis ca e vreun senzor prajit sau ceva. Intre timp am observat ca martorii nu mai dispareau, asa cum faceau ziua precedenta.
Azi cum eram aproape de casa, vad ca apar si dispar alti martori(airbag, servo) si se simte servodirectia cum apare si dispare. Ajung acasa, opresc motorul, incerc sa il pornesc din nou-baterie moarta.
Ce poate fi? Mentinez ca bateria este noua, Bosch 60mA sau asa ceva
Multumesc
Relu11
Poate 60 Ah nu mA, eu zic ca e dus alternatorul sau releul de incarcare, daca bateria este noua.
TheSting
Acelasi lucru cred si eu.
Incearca sa verifici bateria daca incarca cand sunt martori aprinsi. Daca nu iti va indica intre 13 si 14 A, atunci bateria nu incarca.
fsilviu86
ai probleme la alternator, iar ceilalti doi martori se aprind in momentul in care motorul da sa se opreasca sau sa oprit. si eu am avut aceiasi probema, rotorul de la alternator dus era impuscat, dupa ce am schimbat rotorul mi sau dus didele din puntea redresoare si facea ceva de genu ca la tne apare martrul de la baterie se stingea la anumite turatii, este posibil ca tu sa ai o doda arsa din punte. dute cu ea la n electrician auto
TTorquee
QUOTE(fsilviu86 @ 6 Apr 2012, 08:04)
ai probleme la alternator, iar ceilalti doi martori se aprind in momentul in care motorul da sa se opreasca sau sa oprit. si eu am avut aceiasi probema, rotorul de la alternator dus era impuscat, dupa ce am schimbat rotorul mi sau dus didele din puntea redresoare si facea ceva de genu ca la tne apare martrul de la baterie se stingea la anumite turatii, este posibil ca tu sa ai o doda arsa din punte. dute cu ea la n electrician auto
*


Am rezolvat. Rotorul alternatorului era dus. Mersi!
dan supernova
Buna seara ! Se pare ca intampin prima problema cu masina mea de cand am luat-o smile.gif
Mergeam linistit si dintr-o data vad ca sau aprins martorii STOP si Baterie ,opresc mototrul ,il pornesc din nou ,nu sau mai aprins . Plec de pe loc merg la primu semafor se aprind din nou . O las asa si continui drumu in timp ce mergeam vad ca se sting cateva secunde se aprind din nou si tot asa smile.gif
Ajung acasa si incep sa studiez mai bine problema ,si se manifesta asa : pornesc mototrul nu se aprind martorii pana cand apas prima oara frana cum apas frana se aprind martorii si turatia mototrului scade foarte mult iau picioru de pe frana mai apas de 3-4 ori face la fel se aprind martorii si scade turatia dry.gif De la ce ar putea fi ? alternatoru ?

5 Jul 2012, 19:26:
am fost si mam uitat la masina mam tot invartit pe langa ea smile.gif) nu imi pot da seama ce are ,acum face constant se aprinde si se stinge indiferent de turatie ,de exemplu am tinut-o constant la 2.000 rpm si in momentu in care se aprindeau martorii crestea turatie iar cand se stingeau scadea turatie ,si tot asa face mereu iondiferent de turatie . va trebui sa ma duc cu ea la service ,o duc tractata
lucianm
alternatorul a patit ceva sau cel mai probabil fulia si din acest motiv nu mai incarca bateria.
dan supernova
mam uitat pe la alternator la contacte ,curea totul este ok strans nu patineaza ,probabil de vina este alternatorul ceva de prin innauntru, ca simtome la fel face am tot incercat se aprind si se opresc martorii la intervale de cateva secunde nu conteaza turatia mototrului sau altele parca ar fi pe avarie smile.gif) doar ca atunci cand se aprind martorii creste si turatia motorului ..
Maine am sa incerc sa scot borna de la baterie cateva min si sa incerc pe urma poate poate smile.gif)
S4b1n
Masoara tensiunea pe baterie, cu motorul pornit si cu el oprit. Cu motorul pornit ar trebui sa fie pe la 12 volti, cu el pornit ar trebui sa fie undeva pe la 14 si ceva.
Dannyel San
asa am patit si eu fiind de la alternator, la inceput se aprindea si se stingea, dupa cateva zile a ramas aprins si aam constatat k alternatorul era de vina
dan supernova
un alternator nou cam la ce pret se invarte ? sau se poate face cel de pe masina ?
Relu11
Se repara mai mult ca sigur incearca pe Baicului 116.
andr3i84
Si eu am avut anul trecut martorii respectivi aprinsi si de vina a fost puntea de relee (parca asa ii zice) de la alternator (nu mai incarca bine).
kappy1112
si la mine tot puntea de diode a fost distrusa si tot pe baicului am rezolvat problema
PhilipMorris
Daca zici ca numai la frana se intampla nu prea cred sa fie alternatorul. Ar da semne si la alti consumatori.
Stopurile pe frana pot fi deconectate pe rand si vezi daca ai aceeasi problema. daca problema dispare poti incepe o idendificare mai exacta prin eliminare.
dan supernova
salut ,PhilipMorris ,nup nu are legatura cu frana asa mi s-a parut mie prima oara , becurile se aprind la interval de 3-4 secunde indiferent de turatie ,frana apasata sau nu ...si tot odata cu aprinderea si stingerea becurilor din bord fluctueaza si turatia ,cand sunt aprinse merge mai turat cand se sting scade turatie.
Relu11 sau kappy1112 imi puteti da exact adresa ? multumesc

6 Jul 2012, 16:13:
am vb cu un prieten si mia spus sa nu fie cumva releu e incarcare ,poate fi si ala ?
kappy1112
www.alternator-electromotor.info/contact/
si da, poate fi si de la releu, poate fi si de la un fir care nu face contact (firul ala de excitare). cel mai bine te duci acolo si vezi care-i treaba
dan supernova
am fost astazi la cobalcescu reprezentanta renault ,cel de pe Splai , mi-au spus aproximativ ca ma duce undeva la 2200 ron cu totul ,am mai fost in cateva service-uri nromale la toate in jur de 400-450 ron ,saptamana viitoare ma voi hotara sa vad unde duc masina ,va voi tine la curent .
andr3i84
Eu am dat anul trecut 200 de lei pe releele de incarcare si 50 de lei la mecanic la Dacia (langa Diham). Avea piesa respectiva prin atelier (ramasa de pe la cineva cred cool.gif ca parea noua) si avea acelasi cod ca si cea pe care a dat-o jos de pe alternatorul meu.

Daca dai 400-450 de lei pe piesa noua cu tot cu manopera eu cred ca e bine.
dan supernova
dap ,joi sunt cu masina acolo pentru reparatie ,masina o voi tracta pana acolo 3-4 km ,intrebarea mea este urmatoarea ar putea afecta ceva mergand fara mototrul pornit ( adica fara servo ) se poate strica pompa ceva ?
dan supernova
Gata s-a rezolvat problema wub.gif Am fost pe baicului nr 116 la acel service ,si sunt super multumit de tot biggrin.gif Problema a fost de la alternator ,releul era de vina era stricat smile.gif ,dar la indrumarea lui Nicu am schimbat si fulia si rulmenti ca sa numai am probleme cu alternatorul pe viitor smile.gif Masina a fost gata in 1h :30 min ,recomand acest service smile.gif
O zi cat mai buna , si multumesc pentru ajutorul oferit smile.gif
Relu11
dan supernova felicitari pentru rezolvare.
Daca schimbai la reprezentanta si fulia + fara cateva ore de manopera nu scapai cred ca sareai leje de cei 2200 RON anuntati de reprezentanta.
dan supernova
Relu 11 si eu sunt de aceeasi parere , dar treaba buna se pot face si in alte service-uri nu neaparat in reprezentanta cateodata sunt mai buni cei dintr-un service oarecare decat cei din reprezentanta .
Reprezentanta doar daca sunt ceva probleme mai grave . sper sa nu fie nevoie .
O zi buna tuturor ,si inca o data multumesc pentru adresa data .
dan supernova
Salut ,numai deschid alt topic ,deoarece am o intrebare si tine tot de partea electrica ....
Acu cateva zilele am fost cu masina plecat prin buc aprox 40 km , ajung acasa o parchez a 2 zi seara sa plec cu ea ,pun contactu cand dau sa pornesc invarte un pic mototrul si se opreste ,mai incerc odata la fel face tac si scade intensitatea becurilor din bord , bateria moarta din senin :| am lasat o nopate intreaga bateria pe redresor o pun pe masina porneste instant fara nici o problema verific alternatorul baga 14,4 v ,si 14,2 cu consumatori deci baga foarte bine .
Nu inteleg dc sa descarcat bateria asa peste noapte ? ( sunt sigur ca nu am uitat ceva pornit la ea )
hellcat
Ori e bateria pe final de viata ori o borna slabita.
dan supernova
probabil ca bateria ,azi am cumparat alta baterie noua varta black dynamic ,alternatorul incarca bine alte probleme nu ar trebui sa fie .
dan supernova
AM o o intrebare ...de cand am schimbat bateria tot am verificat sa vad daca baga alternatorul , este normal ca alternatorul sa bage voltaj in baterie in functie de cat de descarcata este aceasta ? deoarece pe bateria veche descarcata baga 14,4 v ,iar pasta care este incarcata complet 12,8v la liber imi baga 14,1 -14,2 v -fara nici un consumator pornit .
meggeo81
14,2V e tensiunea nominala de incarcare. deci iti baga bine alternatorul.
adrianopolis1978
Am un Renault symbol 1.4, 55kw din 2007. Azi dimineata am pornit masina si au ramas aprinsi martorii stop si baterie. Am oprit masina, am repornit si nu au mai ramas aprinsi. Azi am mai oprit si pornit masina de cateva ori si nu s+a mao intamplat. Ce ar putea sa fie, tinand cont ca s-a intamplat doar de dimineata la prima pornire, ulterior nemaianavd problema.
Cu stima
UXE
Este bateria originala?
adrianopolis1978
Este o baterie luata acum 2 luni, noua, rombat premier 55ah
vallixx
QUOTE(adrianopolis1978 @ 20 Feb 2014, 12:36)
rombat premier
*


De ce naiba va luati ciurucuri?
hellcat
Acuma serios...ce naiba au bateriile Rombat? Inafara de faptul ca au cel mai bun raport pret/calitate?
Am un rombat pe masina (nu mai stiu de care ca e din 2007 si primul lucru am indepartat eticheta de pe ea) care si in iarna asta mi-a pornit-o. Probabil la intrare in iarna viitore imi trebuie o baterie noua...si stau sa ma gandesc...de ce as da aproape dublu pe nume? (varta, bosch, etc)
ecs17
la fel am si eu tot rombat, habar n-am de cand e pe masina.
Eu am cumparat masina in 1.06.2012
Porneste la prima cheie ca e iarna ca e vara(sau sfert cum mai zic "meseriasii" smile.gif) )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.