Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pornire grea, Megane 2 benzina
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2
Renaultouille
salutare! ca sa evit polemici chiar am cautat pe forum si nu am gasit nimic sa ma multumeasca. ideea e ca vreau sa stiu daca a mai patit cineva asa. cand pornesc si asta cam de fiecare data, parca se zbate toata masina sa porneasca amaratul ala de motor. inainte cum apasam butonul pac si pornea. acum parca e ca la daciile alea vechi de tineai un pic de cheie pana sa porneasca. fulia defazoare o exclud.. abia am schimbat-o. revizia e facuta. distributia e schimbata. clapeta de acceleratie a fost curatata acum 1000 km. bujiile ce-i drept le-am schimbat cam acum 20.000 km (ngk iridium 1 crac). sa fie de la bujii? sau bobine? ce credeti?
alexumf
Filtrul benzina...daca ai...Si cum ai spus si tu bujiile si in ultima faza bobinele.
Insa eu tind sa cred ca e ceva legat de alimentare, nu aprindere nedumerire.gif
Renaultouille
pai....m-ai bagat in ceata...filtrul de benzina l-am schimbat la revizie adica acum 4-5mii km. altceva ce ar putea fi de la alimentare ca eu chiar nu-mi dau seama ce poate fi stricat. masina merge bine in rest. singura buba pe care o are si trebuie s-o schimb...dar dehh scump domne scump...ambreiajul
qwertyuiop
exact aceeasi problema am si io cateodata parca trage sa moara pana porneste , filtru de benzina schimbat de 5000km , pana acum nu i-am dat mare importanta , bobinele nu cred ca sunt , cand am schimbat o bobina stricata acu vreo 5 luni pornea normal masina inainte , de la bobine iti tremura masina rau de tot..
AcerMate
Descrie te rog mai clar simptomele.
La mine au revenit problemele de pornire astfel: dau buton, invarte mai mult, da sa porneasca apoi parca porneste dar moare. Daca in secunda cand da sa porneasca dau o pedala mica, porneste si nu mai are nici o problema, trage bine si totul e OK. apoi daca sta in soare 1 ora face la fel.
qwertyuiop
mie la prima pornire merge normal , daca o opresc si o pornesc iar parca n-are vlaga sa invarta curelele alea ... se tureaza greu pana la 900 rotatii , in rest masina merge normal, si face asa de cand a venit caldura si a stat in soare, daca e mai frig porneste normal
alexumf
acerMate: curata clapeta acceleratie si rezolvi problema...
AcerMate
QUOTE(alexumf @ 20 May 2009, 19:28)
acerMate: curata clapeta acceleratie si rezolvi problema...
*


Curatat clapeta, schimbat bujii, schimbat senzor ax cu came, curatat senzor volanta, schimbat benzina, adaugat aditiv curatare in benzina, fost la service de 4 ori la test clip. Rezultat = ZERO.
Renaultouille
e total absurd, in conditiile in care clapeta de acceleratie e curatata, senzorul de la volanta si captorul axei cu came la fel, bobine in stare buna si bujii idem, filtrul de benzina e abia schimbat si el, ca masina sa porneasca asa cu tremurici de parca toate cele descrise sunt intr-o stare proasta. si nu vreau sa aud ca domne e benzina proasta ca asta n-o mai cred...
ma depaseste... big_wheel.gif
Ryk
s-ar putea sa ramai surprins dar chiar benzina o sa fie. Sau corp clapeta cu anomalii, dar mai mult ca sigur acela iesea la clip. Mai ramane un singur lucru de facut si anume sa faci o curatare a injectoarelor.
nlu
Am avut aceste probleme cu masina pe la 11 000 de km in conditiile in care am schimbat uleiul pe la 7500 km .mi-a facut probleme cam pana la 15 000 cand am schimbat uleiul a 2- a oara (pe care-l schimb din 75000 in 7500 ca merg mult in localitate- ca la carte).
Problema a revenit pe undeva pe la 21 000 km cand am schimbat uleiul si am pus elf 5w 30 si nu am mai avut probleme.
Initial am crezut ca e de la fulie , am fost in service sa-mi curete celebra clapeta , curatate injectoarele si nimic , parerea mea e ca este din ulei, icearca 5w 30 si cred ca nu o sa mai ai probleme cu pornireala rece, cel puti la mine apareau aceste probleme la rece diminate la temperaturi intre 7 si 20 grade c. .

In prezent am 36 000 km si zero probleme.
Renaultouille
ok....uleiul pe care il folosesc l-am folosit tot timpul si abia recent am inceput sa am problema cu pornirea ciudata. cum se pot curata injectoarele in afara de aditivi ca personal cred ca la aditivi e doar efectul placebo
alexumf
E treba cu cantec... trebuie demontate, puse pe stand...si daca nu ma insel e o operatiune destul de costisitoare, insa merita...
Nu vreau sa vb prostii, dar am un prieten care a efectuat operatiunea la Serus si a fost foarte incantat...
AcerMate
Cum dracu sa fie injectoarele murdare la 11'000 km? Eu cred ca au umblat la soft si e setare de soft. Masina mea a mers brici pana la prima revizie. la 11'000km.
Renaultouille
adevarul ca la mizeria de la noi nu m-ar mira sa fie injectoarele murdare. oricum deja m-am cam saturat de cat am mers prin serviceuri....si culmea inca nu am avut probleme grave la masina. bafta
cripetre
aceiasi problema o am si eu de ceva vreme la megane 2.2 , 1.6, 16V
pornirea greoaie, turatia scade aproape sa se opreasca motorul dar isi revine de la sine sau ajutata cu o pedala, dupa care totul este perfect!
din 10 porniri, 8 sunt cu probleme.
am inregistrat sunetul de la pornirea motorului.
ce sa fie oare?

AcerMate
cripetre exact asa porneste si a mea. Am deja 3 ani de cand merg asa cu ea. Am mai fost de atunci in 2 service-uri si zero. Am cumparat si 2 bobine pe care le-am inlocuit pe pozitiile 1,4 apoi 2,3 si tot asa face. Am facut rost de un manual de service si am citit ca sub rezervor este o electrovana ce recircula vaporii din rezervor si s-ar putea de la aia sa fie daca se manifesta doar vara (la mine).
In orice caz, la mecanicii de azi daca le iei laptopu din mana sunt ca mine la reparat masini. Daca nu le zice Windowsu "bai vere schimba aia" sunt paraleli.
cripetre
la mine din pacate face si cand e cald si cand e rece, si pe lumina si pe intuneric..
azi am fost la service(serus) si au constatat dupa un test efectuat cu calculatorul, dar si manual, in sensul ca au observat ca presiunea din rampa scade uimitor de repede in momentul cand iei contactul- ca de vina este...pompa de benzina!
au testat destul de serios, in sensul ca au anulat orice alta posibilitate de a influenta masuratoarea(au pus manometrul direct pe furtunul de alimentare) iar rezultatul este acesta de care v-am spus...
ok, pretul pompei este de 1300 lei(nu stiu daca si manopera era inclusa) numai ca...nu era pe stoc, iar eu ma grabesc intrucat maine noapte plec in concediu.
am avut insa noroc cu un amic care la randul lui cunoaste pe cineva care aduce absolut orice piesa indiferent de marca auto.
am cumparat deci doar corpul pompei(nu avea rost sa cumpar cu tot cu suport) , pompa Bosch si m-a costat 550 lei. de montat o va face amicul care se pricepe la asa ceva.
era prea frumos sa fie clapeta de aer sau vreun senzor de curatat...
moreinffo
Concediu placut!
AcerMate
cripetre sa ne tii la curent daca s-a rezolvat.
clr
Poate cand s-o intoarce, ca inteleg ca a plecat in concediu smile.gif
Drum bun, concediu placut si asteptam impresii (nu numai despre masina)
cripetre
da, m-am intors si exact cum banuiam, nu am patit nimic pe drum de la defectul asta nenorocit pe care il am...doar pornirea greoaie si atat. masina a mers impecabil in rest.
revin si spun ca abia am reusit sa fac rost de o cheie cu care sa desfac capacul pompei.
am scris cheie pompa benzina megane despre asta.
asa cum scriam mai sus, am reusit sa achizitionez pompa de benzina si cat de curand imi soseste si regulatorul de presiune. cei de la Serus Carefour dar si cei din B-dul Timisoara au diagnosticat la fel problema; pierde presiunea in rampa, deci benzina nu sta acolo. dupa ce pornesti masina, pe manometrul de control din trusa lor, presiunea in rampa este de 3,5. cum opresti motorul, ea scade imediat la valori de 1-1,5 ceea ce nu este normal-de aici pornirea greoaie.
cei de la Serus deci sustin ca ar fi din acest regulator de presiune sau pompa.
voi vedea saptamana viitoare cand voi schimba si pompa si acest regulator...
AcerMate
Dar sa inteleg ca regulatorul de presiune nu este integrat in pompa? Sau ai o pompa luata de la cineva care nu avea regulatorul?
cripetre
regulatorul nu este integrat in pompa..era bine daca era asa.
si ca sa nu am nicio problema, am cumparat corpul-suport cu tot ce are pe el, pompa, regulator...m-a costat 850 lei(550 doar pompa) cu muuult mai ieftin fata de Serus, unde imi cereau cu tot cu montat, 1300 lei.
am uitat sa va spun faptul ca-fiind in concediu in Turcia, am intrat de curiozitate la un service Renault si...daca era s-o fac la ei, ma costa 250 eur cu tot cu manopera...
yanyu
buna seara,
am tot citit in ultima saptamana cam tot ce era la acest capitol. dar, daca a revenit de actualitate am sa va spun ce probleme am eu.
masina din semnatura, problema a aparut de 1 luna.
pornirea, prima pornire: invarte cam 3-4 secunde poate mai mult si porneste.
nu conteaza de cate ori pornesc in ziua respectiva se comporta la fel.
la inceput se reducea turatia, uneori, mult prea mult masina oprindu-se,numai la prima pornire.
acum, de cateva zile turatia la pornire 1100 scade la 700 nu se mai opreste.
mentionez:
masina nu se comporta asa, pornea la ''sfert''
bateria nu este schimbata, 12.67 V cu masina oprita
bujiile nu sunt schimbate
bobine nu am schimbat
dupa pornire nu am nici un fel de probleme gen: tremurat, oprire in mers, la semafor, nu trage.....
am forjat-o in ultimele zile
am alimentat mai multe tipuri de benzina,din mai multe locuri
nu am curatat nimic la ea din cea ce s-a discutat pe forum
sincer nici nu stiu de unde sa incep, la service parca mi-e groaza sa merg
totusi imi permit sa observ, poatarile precedente ale colegilor vis a vis de aceasta problema nu sunt tocmai pe acelasi subiect. problemele aparute sunt putin diferite in unele cazuri totusi, se mentioneaza acelasi tip de rezolvare a problemei.
multumesc.
AcerMate
Vad ca ai masina din 2007. Sa nu fi fost vre-un lot de pompe turcesti facute pe vapor. Dar inca nu poti trage concluzia asta. Cel putin in cazul meu am incercat toate celelalte optiuni: bujii, senzor ax came, senzor captor volanta, bobine, clapeta aer, benzina proasta, mers subturat, ma-sa tac-su, bunica, catelul etc.

A ramas pompa dracului. Daca cripetre o schimba si-i merge o schimb si eu.
cripetre
inca putin si voi dezlega misterul, saptamana viitoare schimb pompa si regulatorul de presiune.
imediat ce voi face asta si am o concluzie voi posta aici.
clr
@yanyu : un curatat de senzor volanta si clapeta acceleratie nu te costa decat un spray de carburator si 1-2 ore din timpul tau. E pacat sa nu le faci, daca zici ca din 2007 de cand vad ca e masina nu le-ai facut niciodata.

Cat despre
QUOTE
bujiile nu sunt schimbate

Cati km ai cu masina? Conform manualului de service se schimba la 30k.
yanyu
clr: cu cea din semnatura am doar 20000km.

de curatat nu ar fi mare problema, la senzor volanta o fac pe bajbaite, da nu am sentimentul de rezolvare.


28 Aug 2011, 20:52:
cripetre: daca o pornesti: invarte mult si porneste?
dupa ce ai pornit ai si alte simptome gen tremurat.....relatate pe forum?
dupa pornire mergi cu ea sa zicem 1 ora, stationezi pana in 15' cum porneste?
dupa stationare de la 1 ora in sus cum porneste?

multumesc!

speedman
Ceva asemanator am observat si eu la masina mea, dar de cand am montat gpl. Dupa ce se incalzeste motorul, daca stationez sa spunem 45 de minute, cand porneste ori invarte in gol ori porneste si se opreste. Din a doua incercare porneste si nu se mai opreste. Pana acum foarte rar se oprea (cred ca mi s a oprit motorul de maxim 6-7 ori in aproape 5 ani) si nu mi a invartit in gol niciodata.
Am bujiile noi, in rest nu am schimbat alte piese la ea. Am 38500 km din care aproape 2500 pe gaz.
Azi nu a mai facut figuri.
cripetre
QUOTE(yanyu @ 28 Aug 2011, 09:21)
cripetre:   daca o pornesti: invarte mult si porneste?
               dupa ce ai pornit ai si alte simptome gen tremurat.....relatate pe forum?
                dupa pornire mergi cu ea sa zicem 1 ora, stationezi pana in 15' cum porneste?
               dupa stationare de la 1 ora in sus cum porneste?

multumesc!
*



la pornire invarte cam 4-5 secunde apoi porneste destul de greu, exact cum faceau vechile Dacii, de parca ii vin vapori de benzina. (am pus fisier audio la primul post al meu din acest din topic)

dupa pornire totul este ok.

pot sa merg si 1 ora dar si 10 minute, pornirea va fi la fel de defectuoasa...din 10 porniri de felul asta, 8 sunt cu probleme.

deci concluzia este , dupa ce am testat-o la cele doua reprezentante Serus(Carefour si B.dul Timisoara, ca nu tine presiune-benzina in rampa, ceea ce este de la pompa - regulator de presiune.
yanyu
cripetre: multumesc pentru raspuns.
diferenta intre ele este ca: dupa ce am pornit merg cu ea si stationez 15' sau poate mai mult, nu am stat sa cronometrez, porneste la sfert.
dupa stationare mai mult de 1 ora, face ca la inceput.
astept sa vad ce rezolvi cu pompa.
cripetre
si mie imi facea asa la inceput(din toamna trecuta a inceput sa dea primele semne)
atunci, din 10 porniri, 8 erau bune, doua proaste...acum s-a inversat. inca de atunci am anuntat asta la Serus Carefour cand am facut revizia si...au verificat bujii, curatat clapeta de aer si...degeaba! e adevarat ca atunci facea cand si cand...
din vara asta insa, boala s-a accentuat.
in sfarsit, a mai ramas putin, daca totul merge bine, poate in doua trei zile am un rezultat-sper eu pozitiv!
cripetre
good news!
azi mi-a sosit ansamblul pompa benzina cu tot cu regulatorul de presiune...a durat exact 2 minute montarea, practic am scos pe cea cu probleme si am introdus-o pe cea noua. Avand in vedere ca cea noua nu era amorsata, prima pornire a fost putin ingreunata pana si-a intrat noul ansamblu in rol. Urmatoarea pornire, dupa cateva minute, a fost la sfert de "cheie"...asa pornire nemaiavand de multa vreme...
Concluzia? Regulatorul de presiune a fost defect!

Pentru cei care au aceleasi simptome ca mine, ii sfatuiesc sa faca o mica proba, si daca lucrurile stau asa cum au fost la mine, e clar..pregatiti-va sa schimbati ansamblul pompa de benzina;
deci, avand in vedere ca, la punerea contactului pompa de benzina NU arunca combustibilul catre rampa ci doar cand se initiaza secventa de pornire, pentru a testa procedati in felul urmator; scoateti din viteza, apasati frana, apasati butonus "start" iar in momentul cand da semn ca porneste luati imediat piciorul de pe pedala de frana, oprind astfel pornirea. In acest moment, pompa de benzina a impins combustibilul necesar pornirii, deci avem benzina in rampa. Imediat repetati secventa de pornire, de data aceasta ducand-o pana la capat! Daca pornirea este fara probleme, fiti siguri ca defectul este acelasi ca la mine, regulatorul de presiune.

Va doresc multa bafta! Daca aveti si alte intrebari, va stau la dispozitie cu ceea ce ma pricep sa va raspund din aceasta -neplacuta- experienta...


L.E. mare atentie pt cei care vor sa cumpere acest ansamblu al pompei (spun ansamblu pt ca vorbesc aici si ce suportul de plastic care gazduieste pompa, regulatorul, litrometrul, etc.
cel putin la modelul pe care il am eu de megane, capacul pompei are contactul cu patru pini in linie!
mai exista un model, cu capacul de plastic al pompei care este fixat intr-o parte, putin oblic-acest model este pentru meganurile hatch...deci mare atentie!
clr
Nu se putea schimba doar regulatorul? Banuiesc ca ieseai mai ieftin asa.
cripetre
din pacate nu se gaseste separat...normal ca asa am vrut, dar trebuia sa fac un compromis, sa caut pe la dezmembrari si...nu stii ce piesa iei.
AcerMate
OK, asadar o sa ma ocup si eu de pompa asta. O comand.

Mai spune-mi ai schimbat-o la un service? Daca nu, de unde ai avut cheia aia speciala pt pompa? Mersi.
cripetre
daca ma duceam la service, ma costa de faceam imprumut la banca...am apelat la un coleg, el a facut si cheia respectiva.
daca ai nevoie, ne auzim pe PM si-ti dau telefonul omului
clr
@AcerMate: banuiesc ca pompa nu e tocmai ieftina. Ti-a diagnosticat cineva problema ferm si esti sigur ca e de acolo? Nu de alta, dar sa nu cheltui banii degeaba.

@Cripetre: apropo, la cat te -a dus "distractia"? Ca din ce am citit prin topic ai ajuns la 850 la un moment dat ...

Si apropo, locatia ta care e, ca n-o ai in profil? Device-ul tau se poate imprumuta ? Ca mi-as arunca si eu un ochi prin rezervor sa vad cat de curate sunt sitele alea pe la pompa ...
19vik
QUOTE(cripetre @ 2 Sep 2011, 15:30)
...am apelat la un coleg, el a facut si cheia respectiva.
*


Pune si tu o poza si niste cote cu cheia respectiva.
AcerMate
QUOTE(clr @ 2 Sep 2011, 15:01)
@AcerMate: banuiesc ca pompa nu e tocmai ieftina. Ti-a diagnosticat cineva problema ferm si esti sigur ca e de acolo? Nu de alta, dar sa nu cheltui banii degeaba.

Da, la Serus Militari, dar printre alte diagnosticari pe langa. Si cand am auzit pretul la care vor sa o repare am scos-o de acolo. Insa se pare ca nu scap de costul pompei daca vreau sa o repar.
cripetre
doar pompa m-a costat 550 lei. a fost nevoie apoi sa mai cheltuiesc inca 400 pt corpul cu nenorocitul de regulator-cauza problemei. apropo, pompa de benzina este ok, nu are nimic, o am de vanzare daca doreste cineva.
deci 950 lei in total.
fata de 1400 cat imi cereau cei de la Serus, eu zic ca a meritat.
problema e rezolvata! am pornit masina dupa mai bine de 7 ore de la montarea corpului nou si a mers la sfert de cheie/buton!


totusi ma intreb; care sa fie cauzele defectului? nu cred ca e o problema intalnita des ca ..de exemplu bobinele de la megane sau fulia defazoare sau...ambreiajul...
ce naiba o fi fost ?


L.E. locatia este Bucuresti
moreinffo
QUOTE(cripetre @ 2 Sep 2011, 16:22)
doar pompa m-a costat 550 lei. a fost nevoie apoi sa mai cheltuiesc inca 400 pt corpul cu nenorocitul de regulator-cauza problemei. apropo, pompa de benzina este ok, nu are nimic, o am de vanzare daca doreste cineva.
deci 950 lei in total.
fata de 1400 cat imi cereau cei de la Serus, eu zic ca a meritat.
problema e rezolvata! am pornit masina dupa mai bine de 7 ore de la montarea corpului nou si a mers la sfert de cheie/buton!
totusi ma intreb; care sa fie cauzele defectului? nu cred ca e o problema intalnita des ca ..de exemplu bobinele de la megane sau fulia defazoare sau...ambreiajul...
ce naiba o fi fost ?
L.E. locatia este Bucuresti
*




defect de fabricatie cel mai probabil, ori uzura prematura a pieselor ce alcatuiesc regulatorul, sau electrica, electronica...smile.gif
tatae_8700
am si eu aceasta problema.
intrebari pentru cripetre:cati kilometrii ai cu masina si cat te-a costat testul la reprezentata?

am fost acum la masina si am facut cum ai zis tu intr-un post mai sus dar totusi la mine nu a pornit chiar la sfert,intradevar este o imbunatatire dar nu asa cum ma asteptam eu sa poneasca.
AcerMate
Cauza defectului? Defect de fabricatie. La mine s-a manifestat dupa un an de utilizare. Si leprele de la Renault se faceau ca nu inteleg problema. Asta e motivul pentru care nu mai calc in service-urile lor in veci.
Imi trimit si acum sms-uri si email-uri cu promotiile lor de rahat. Sa jefuiasca pe cine vor, dar pe mine nu ma mai prind pe acolo.
Sa termin de platit masina si alt reno PAA!
cripetre
@tatae_8700, masina a inceput sa faca asa cand avea 25.000 (toamna trecuta)
acum se inrautatise treaba, deja am 30.000
daca ai aceleasi simptome ca si mine, e clar, nu-ti mai face alte ganduri...pregateste-ti banutzii pt un nou corp pompa+regulator...

testul nu m-a costat nimic si asta din cauza faptului ca initial am spus ca vin la ei a doua zi dupa ce-mi comanda piesa (nu o aveau pe stoc). intre timp a aparut posibilitatea ca o cunostinta sa-mi aduca piesa, lucru care s-a si intamplat, iar la service nu am mai fost. am sunat doar sa anuleze comanda...


L.E. din cate vad eu la voi in semnaturi, cam anii 2006-2007 (ca si a mea) si cele de 1.6 16V sunt cu belelele astea... sa fi fost un lot de pompe de rahat?
tatae_8700
m-am uitat pe net si vad ca sunt 2 modele de pompa:unu cu corp metalic mai compact si unu de plastic care seamana cu clopotul de la wc. al tau de care este? poti sa pui o poza?
vreau sa incerc sa imi fac o cheie si sa desfac acolo sa vad cum arata si ce model este pentru ca atunci cand o sa comand sa stiu exact, ca sa nu-mi dea altceva ca se mai intampla.am mai citit pe undeva pe aici ca este problema cu garnitura care etanseaza ca odata scoasa nu mai etanseaza cum trebuie si ar trebui alta.intrebarea mea este:crezi ca daca scot pompa si o pun la loc crezi ca as putea avea probleme cu garnitura? si alta intrebare pompa sau corpul pompei vine cu garnitura de etansare?
AcerMate
cripetre, poti pune niste poze cu regulatorul de presiune?

Si poti sa-mi zici de unde ai luat corpul cu regulatorul?
cripetre
avand in vedere ca cel de unde am luat piesele imi este cunoscut, am putut sa dau pompa pe care o cumparasem initial inapoi si sa iau tot ansamblul.

din pacate poze doar cu regulatorul nu am cum sa pun pt ca...ar trebui sa re-demontez ansamblul pompei, si sincer mi s-a luat.
voi posta insa poze cu tot corpul pompei si...ce-i mai important, cu mufa de contact.
piesa din pacate nu vine insa cu o garnitura noua, am folosit-o tot pe cea pe care o aveam si nu au fost probleme.
bafta!

L.E. si azi masina a pornit la sfert de "cheie"...
AcerMate
OK am crezut ca ai acum doua corpuri de pompa. Am gasit doar pompa la 470 RON si voiam sa stiu ce naiba e regulatorul ala de presiune ca pe documentatia pompei scrie ca se pune in corpul existent pe masina. Un surub si o saiba.
Pompa simpla arata asa.

Iar mufa pompei arata asa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.