Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Montare Clima automata pe Megane 1
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I > Tutoriale
Pages: 1, 2
djtirzi
Buna ziua,

Am in gand sa imi montez clima automata in locul celui manuale pe masina mea(Megane Classic 2002), pana acuma am achizitionat doar panoul de comanda,

[attachmentid=1627932540]

Mai sm nevoie si de restul pieselor:
-mufe cablaj
-motorase mixaj
-senzori
-modul comanda 8 sau 7 trepte

Principala mea rugaminte ar fi daca ma puteti ajuta cu o schema electrica ca sa pot alimenta panoul sa vad daca este functional!
Ma intereseaza in prima faza +, - si pinul de pozitie ca sa se aprinda lumina in consola!

Pe spate are 2 mufe, una verde si una gri!

Daca cineva ma poate ajuta cu restul de piese am anut la bursa sau pe mesageria privata!

http://www.reno.ro/-CUMPAR-Clima-automata-...2--t275236.html

O zi buna!
radunre
Am atasat schema, da un semn daca ai intrebari.

[attachmentid=1627932760] [attachmentid=1627932761]
djtirzi
multumesc mult de tot pentru schema,

Acuma incerc sa o inteleg,

Daca poti verifica pini scrisi de mine si sa ma completezi unde nu am scris nimic sau unde ,ai trebuie, si ce pini trebuie sa alimentez ca sa functioneze consola pentru un mic test!


MUFA VERDE
1 PASSAGER COMPARTIMENT FUSE BOX
2 RECYCLING MOTOR
3 PASSAGER COMPARTIMENT FUSE BOX
4 RECYCLING MOTOR
5 NOT CONECT
6 NOT CONECT
7 NOT CONECT
8 NOT CONECT
9 AIR CONDITIONING FAN OUTPUT MODULE
10 COLD AIR BLOWER RELAY
11 COLD AIR BLOWER RELAY
12 NOT CONECT
13 NOT CONECT
14 ADITIONAL BATTERY
15 ADITIONAL BATTERY



MUFA GRI
1 WEIGHT DISTRIBUTION MOTOR
2 WEIGHT DISTRIBUTION MOTOR
3 WEIGHT DISTRIBUTION MOTOR
4 WEIGHT DISTRIBUTION MOTOR
5 MIXING FLAP
6 MIXING FLAP
7 MIXING FLAP
8 MIXING FLAP
9 NOT CONECT
10 EVAPORATOR SENSOR/BLOWN AIR TEMPERATURE SENSOR
11
12 lighting dimmer
13 EVAPORATOR SENSOR
14 BLOWN AIR TEMPERATURE SENSOR
15
16
17
18 DIAGNOSTIC SOKET
19 DIAGNOSTIC SOKET
20
21 PASSENGER COMPARTMENT TEMPERATURE SENSOR/OPENING ELEMENTS WARNING LIGHT
22
23
24 INJECTION COMPUTER
25
26
27
28 CENTRAL COMUNICATION UNIT
29
30 PASSENGER COMPARTMENT FUSE BOX


sau varianta 2 , care dupa mai multe cercetari cred ca este buna!

mufa verde
1 WEIGHT DISTRIBUTION MOTOR
2 WEIGHT DISTRIBUTION MOTOR
3 WEIGHT DISTRIBUTION MOTOR
4 WEIGHT DISTRIBUTION MOTOR
5 MIXING FLAP
6 MIXING FLAP
7 MIXING FLAP
8 MIXING FLAP
9 NOT CONECT
10 EVAPORATOR SENSOR/BLOWN AIR TEMPERATURE SENSOR
11 air conditioning fan output module
12 not conect
13 EVAPORATOR SENSOR
14 BLOWN AIR TEMPERATURE SENSOR
15 passenger compartment fuse box



MUFA GRI
1 PASSAGER COMPARTIMENT FUSE BOX
2 not conect
3 passenger compartment fuse box
4 passenger compartment temperature sensor/opening elements warning light
5 not conect
6 not conect
7 masa
8 not conect
9 not conect
10 not conect
11 not conect
12 lumini pozitie
13 not conect
14 not conect
15 not conect
16 air conditioning fan output module
17 not conect
18 diagnostic socket
19 diagnostic socket
20 not conect
21 passenger compartment temperature sensor/opening elements warning light
22 not conect
23 not conect
24 injection computer
25 recycling motor
26 recycling motor
27 not conect
28 central communication unit
29 not conect
30 passenger compartment fuse box
radunre
Acum observ ca pe schema nu sunt trecute culorile mufelor de pe unitatea de control, foarte ciudat. Poti atasa cateva imagini clare si cat mai detaliate cu spatele panoului si mufele (pe fir) pe care le ai, eventual sa scrii pe imagine pozitia pinului 1 la fiecare.
Am atasat inca un .pdf cu informatii generale, codificarea in culori a firelor si modul de citire a schemelor.
Ar fi bine sa incerci sa identifici mufele dupa culorile firelor unei mufe, de ex. in schema apare pinul 1 - albastru si pinul 3 - galben.

[attachmentid=1627933211]
djtirzi
Astazi am avut ceva timp si revin cu noutati!

Varianta corecta este varianta nr 2 scrisa de mine mai sus!

Am reusit sa leg motorasele si senzori la consola pentru a vedea daca functioneaza si merg!
Am legat pana acuma:
- WEIGHT DISTRIBUTION MOTOR
- MIXING FLAP
- EVAPORATOR SENSOR
- BLOWN AIR TEMPERATURE SENSOR
- recycling motor

urmeaza sa primesc si senzorul de raze solare si apoi am sa ma apuc de montat pe masina!

pentru a putea alimenta consola este nevoie de urmatorii pini:
Mufa verde
pinul 15 semnal +12v
Mufa gri
pinul 3 semnal +12v
pinul 7 semnal -12v
pinul 30 semnal +12v

Am adaugat si cateva poze cu consola mergand!

catalin1
mi se pare interesant colegule sa ne spui si costurile care au ajuns ,si eu as fi dispus sa mi pun asa ceva pe masina
djtirzi
Consturile am sa le comunic la sfarsit cand va fi pe masina!

Am pus cateva poze mai sus cu consola mergand, are o eroare pentru ca nu am senzorul de temperatura interioara, si mai sunt 2 anomalii de temperatura deoarece nu e legata la senzorul de temperatura exterioara si la sonda de ac!

catalin1
colegu vreau sa te intreb daca aceasta operatiune impune si taierea unor cablaje sau inteparea lor sau totul e pe mufaje si chestii originale ,eu su sant adeptul originalitatii si sa stii ca imi place ideea ta vreau sa stiu daca nu ar fi ceva incomod pt calculatorul masinii sa nu faca figuri dupa ,chiar te admir pt ce faci sau ce vrei sa faci
djtirzi
Vin niste modificari la partea electrica a masinii dar nu modificari care sa afecteze calculatorul masinii, un singur fir vine tras la ecu pentru a putea decupla ac-ul daca e subturat motorul sau e nevoie de un cuplu mai mare!
Modificarea este facuta de mine si am incredere in lucrarea mea!
Si mie imi plac lucrurile originale, dar aceasta optiune nu este disponibila decat pe scenic, si nu dispun de buget pentru a schimba masina!
espacern
In BV este un Megane Coupe cu clima automata.....a unui user de pe aici.

@+
b06fcn
Ma bucur sa vad ca mai sunt si altii care gandesc ca mine, acu vreo cativa ani incercasem si eu sa fac chestia asta, insa m-am lasat pagubas din lipsa de materie prima si din cauza ca nu eram sigur ca unele componente specifice de la Scenic se pot adapta. Chiar vreau sa vad lucrarea finisata si poate ma apuc si eu de a mea. Ar fi a doua conversie la clima automata pe care as face-o, prima fiind la R 21. La care am revenit acum la AC manual, de dragul originalitatii...
djtirzi
Nu neg ca nu ar exista pe anumite serii limitate dar pe 90% din megane nu este!
Imi mai lipseste variatorul de turatie si am toate componentele!
Am sa pun poze din timpul adaptarii!
b06fcn
Probabil si cea de la Bv a fost modificata ulterior, din fabrica doar Scenic 1 faza 2 a avut clima automata.
Astept pozele si un buget indicativ, sa vad daca merita sa ma bag, in conditiile in care Megane-ul a ramas doar daily-drive de oras...
sorin1983
foarte interesant... am vrut sa fac si eu asta... poate daca vad la tine ma ambitionez smile.gif spor la treaba
djtirzi
Multumesc!

Mai am nevoie de acel variator de turatie pe care nu-l gasesc prin apropiere si apoi ma apuc de pus pe masina!

b06fcn
Cum arata? Ca am vaga impresie ca este la fel pe ambele modele, cu sau fara clima auto, e cumva o chestie cu doua diode si mufa in cap?
Adica ca in poza alaturata?[attachmentid=1627936661]
djtirzi
cam asa stiu eu ca ar trebui sa fie, dar banuiesc ca sunt mai multe variante!
Maine am sa o desfac si pe a mea si am sa pun o poza cu ce am pe masina!
Nu cred ca o sa se potriveasca ce am acuma pe masina cu cea din poza!

Daca as avea scema electrica la consola de climatizare originala as putea sa imi dau seama!
sorin1983
oare nu s-o potrivi cel de megane pre-facelift ca stiu ca avea 6 viteze fata de 4 la facelift...
espacern
Nu se potriveste doar modulul....trebuie totul complet ca sa functioneze!
Modulul este pereche cu consola si cablaj....la ambele phase.

@+
radunre
djtirzi, ce schema ai nevoie ? putin mai detaliat rogu-te.
djtirzi
radunre multumesc pentru ajutor, am rezolvat!
Astazi am reusit sa pun consola pe masina, am pus si variatorul de turatie ca sa pot folosi ventilatia!
Mai am de fixat cei 2 senzori din cutia de mixaj aer si cele 2 motorase care sa actioneze clapetele!
A venit noaptea si nu mai pot continua!

Daca ma poate ajuta cineva unde vin fixati cei 2 senzori din cutia de mixaj aer?
senzorul EVAPORATOR SENSOR
senzorul BLOWN AIR TEMPERATURE SENSOR
sorin1983
nu stiu sa raspund la intrebari dar daca aveam un stegulet il fluturam aici pe margine valuri.gif
djtirzi
Din ciclul "Eu centrez, eu dau cu capul", cei senzori vin montati unul pe tubulatura care merge la picioare si unul pe tubulatura care merge la aeratoarele de sus!
Trebuie montati cam la acceasi distanta de clapeta de distributie!


yomarius
Ce bine arata. Poti pune si cateva poze facute ziua?
djtirzi
Astazi am reusit sa finalizez montarea climei pe masina!
Am sa pun cateva poze si un filmulet pentru cei interesati!
Cea mai grea parte a fost fixarea motoraselor, dar cu rabdare si putina inginerie se face!
Probleme intampinate pe parcursul montarii:
-spatiul mai mare in locasul modulului de ventilatie(a trebuit sa mai pun o bucata de plastic si acopetit cu silicon)
-pini motorasului de cald/rece au trebuit modificati deoarece cand dadeam cald el se ducea pe rece, vina cauzata de proiectarea diferita a cutiei me mixaj aer scenic fata de megane(se inverseaza pinul 4 cu pinul 6 al motorasului)
-prindere motorase(aici am realizat 2 bucati de alama folosite ca adaptoare), motorasele au fost calibrate si bagate prin presare!, am sa mai dau o gaura si am sa introduc cate un stift elastic ca si siguranta!
[attachmentid=1627937731] [attachmentid=1627937732] [attachmentid=1627937733]

Video: Miscare clapete

[attachmentid=1627937734]

17 Mar 2014, 16:18:
Am uitat sa pun poze cu senzorii montati!
b06fcn
aplauze.gif

Bravos si merci, daca mai pui odata cu tutorialul si devizul final ma bag si eu...

up.gif
djtirzi
Am reusit sa modific si iluminatul!
radunre
Ionut , felicitari pentru staruinta si indemanare.

Ar fi o idee buna ca un moderator sa mute acest topic la tutoriale pentru a nu se pierde in noianul de topicuri.
Deja contine multe informatii despre sistemul de clima megane/scenic si daca djtirzi mai posteaza cate ceva de completare despre montajul propriuzis devine un articol complet pt. toti cei interesati.
djtirzi
Am sa pun mai multe poze cand o sa montezez impreuna cu razvano si pe masina lui!
Intre timp daca are cineva nevoie de vreo informatie poate sa ceara!

Ca si costuri, totul tine de noroc:
-eu am platit 350 de lei pe panou de comanda, senzor temperatura plafon, senzor temperatura tubulatura picioare, senzor temperatura tubulatura aeratoare de sus, motoras mixaj aer, motoras distributie aer, motoras recirculare si cablaje!
-100 de lei modulul de trepte de viteza ventilator!


Pentru razvano a inceput cautarile si el si a gasit:
-100 lei senzor temperatura plafon, senzor temperatura tubulatura picioare, senzor temperatura tubulatura aeratoare de sus, motoras mixaj aer, motoras distributie aer si cablaje!
-45 lei panou de comanda
-mai are nevoie de modulul de trepte de viteza ventilator, daca cineva are si nu il foloseste si vrea sa faca o donatie facem cinste daca ne ajuta cu el, poate sa fie si defect!
razvano
Gata montajul si pe masina mea.
Cu mai multe "batai de cap"....datorita unui modulului de climatizare montat in spatele torpedoului. Acest modul e montat doar pe meganele la care VIN-ul incepe cu: VF1BA0........
Atasez si poze cu forma finala, urmand ca zilele urmatoare, impreuna cu djtirzi sa postam pasii care trebuie urmati, modificarile, pozele si costurile finale, pentru a fi tutorialul complet.
Floryn sabou
Asa de mult dureaza pana postati toti pasii,modificarile si toate costurile finale pentru a fii un tutorial complet?
razvano
Pentru a fi un tutorial complet, iata si pasii care trebuie urmati de cei care vor sa-si monteze clima automata pe megane 1.


1.Achizitia pieselor necesare. Ca si costuri....”totul tine de noroc”. Eu am demontat piesele de pe un scenic RX4 gasit la dezmembrari in Sibiu.
-Panoul de comanda cu cele doua mufele aferente (mufa gri – 30 pini, mufa verde – 15 pini). Cost 45 lei.
[attachmentid=1627940777] [attachmentid=1627940778]
-Motorase mixaj aer (2 buc., cu mufele aferente)
-Senzori temperatura tubulatura (2 buc., cu mufele aferente). Eu am reusit sa scot cablajul complet (mufa verde, mufe motorase, mufe senzori temperatura).
[attachmentid=1627940780]
-Mufa alimentare modul trepte viteza ventilator (2 pini).
[attachmentid=1627940782]

<span class='edit'>4 Apr 2014, 19:00:</span>
-Senzor temperatura plafon cu motoras aspiratie aer (cu mufa aferenta) si plasticul lor de sustinere.
[attachmentid=1627940783] [attachmentid=1627940784]
-Mufa comanda modul trepte ventilator (6 pini din care se folosesc doar 4 – 2 pentru motor ventilator, 2 pentru comanda modul).
[attachmentid=1627940785]
Costuri pentru cele mentionate mai sus 100 lei

4 Apr 2014, 19:12:
-Modul trepte viteza ventilator. Cost 50 lei (pentru ca era defect). L-am reparat prin schimbarea tranzistorului de putere. Cost 15 lei.
[attachmentid=1627940786]
-Motoras recirculare aer (trebuie sa fie cu doua fire). Eu l-am folosit pe cel de pe masina.
-Altele: Tabla Aluminiu (pentru realizarea suportului pentru motorase), Bucsi din alama (pentru legatura intre rotitele motoraselor si clapetele din tubulatura), suruburi, piulite, autofiletante, cabluri, cleme strapare, soricei, banda de izolat, silicon, etc.... Cost 0 lei (le aveam prin garaj).
Cost final (in cazul meu) 210 lei, manopera si timpul aferent (doua zile de lucru pentru mine si djtirzi), nu le-am pus la calcul.

Si acum sa trecem la montaj

2. Fixare motoras si senzor temperatura plafon.
La mine a fost simplu....s-a inlocuit plasticul aferent in care deja erau fixate motorasul de aspiratie aer si senzorul de temperatura plafon.
[attachmentid=1627940787]
La djtirzi, a trebuit facuta o adaptare. Motorasul si senzorul de temperatura care vin in plafon proveneau de la un megane 2.
[attachmentid=1627940788]
A trebuit sa le fixam pe plasticul care era pe masina lui + gaurit plasticul respectiv.
[attachmentid=1627940790] [attachmentid=1627940791]


4 Apr 2014, 19:24:
3.Fixarea celor doi senzori de temperatura in tubulatura.
Fixarea si montarea se realizeaza pe partea soferului. Trebuie avut in vedere ca dupa fixare, senzorii sa nu obstructioneze clapetele aflate in interiorul tubulaturii.
-Gaurirea tubulaturii cu un burghiu de &Oslash; 8 (parca), iar cu un cutter se realizeaza urechile de intrare a clemelor de fixare a senzorilor.
[attachmentid=1627940792]
-Montarea senzorilor de temperatura. Distanta dintre gulerul senzorului si urechile de fixare a acestuia este mai mare decat grosimea plasticului tubulaturii. Trebuie sa folosim o garnitura (un inel) de cauciuc moale cu grosimea de 2-3 mm. Totodata trebuie tinut cont de mufarea senzorilor. Mufa neagra vine la senzorul de sus, iar mufa alba vine la senzorul de jos (senzor fixat pe tubulatura care duce aerul la picioare).
[attachmentid=1627940793]

4.Fixarea celor doua motorase de mixaj aer (se realizeaza pe partea pasagerului).
-Indepartarea cablurilor (rosu si albastru) care faceau legatura intre panoul de comanda vechi si clapetele din tubulatura, prin scoaterea celor doua sigurante care le tin fixate pe tubulatura.
[attachmentid=1627940794]
-Confectionarea a doua bucsi din alama (pentru fiecare motoras cate una). Dimensiuniile la bucsi nu le mai stim. Partea subtire intra (fortat) in rotita dintata a motorasului, iar capatul gros intra (fortat) in gaura din capatul clapetelor din tubulatura.
[attachmentid=1627940795] [attachmentid=1627940796]
-Confectionarea din tabla de aluminiu a unui suport pe care vor fi fixate cele doua motorase. Noi am avut o tubulatura data jos de pe un megane 1.2, si am putut sa lucram la confectionarea suportului mult mai usor. Cand a fost gata, doar l-am montat pe tubulatura din masina.
[attachmentid=1627940797]


4 Apr 2014, 19:38:
-Fixarea celor doua motorase pe suport.
[attachmentid=1627940798]
-Demontarea ansamblului (suport din aluminiu si motorase) de pe tubulatura de “model”, si montarea lor tubulatura din masina.
[attachmentid=1627940799]
-Conectarea mufelor la cele doua motorase. Printr-un test (schimbare de pe cald pe rece din panoul de comanda) se depisteaza mufa care vine cuplata la motorasul care actioneaza clapeta de cald-rece (clapeta neagra).
[attachmentid=1627940800]

5.Fixare - reparare motoras recirculare aer
Pentru a ajunge la motorasul de recirculare trebuie scoase stergatoarele de parbriz, desfacute plasticele dintre parbriz si capota....iar locul unde vom lucra tot stramt ramane.....
Cu ocazia asta l-am si reparat. A trebuit sa-i schimb roata dintata care face legatura dintre motoras recirculare si clapeta. Tot de la dezmembrari....de pe un megane 1.1. Cand am luat masina (2012)....tot pocanea ceva sub bord in partea soferului....si-l “reparasem”….scotandu-i mufa. Eu am putut folosi motorasul de recirculare de pe masina. Acesta are doua fire, iar functionarea lui se face cu schimbarea polaritatii din panoul de comanda.
La colegul djtirzi motorasul de recirculare e cu trei fire. Minusul e pe mijloc, iar in fuctie de sensul lui de rotatie (clapeta recirculare inchisa sau deschisa) i se da un plus pe unul din pinii exteriori. Acest motoras nu poate functiona cu panoul de comanda clima automata. Trebuie achizitionat si un motoras recirculare aer (care sa aiba doar doua fire) tot de pe un megane 1.2, pentru a putea sa-l prindem in locul celui vechi.
[attachmentid=1627940801]

6.Fixarea modulului trepte viteza ventilator.
-Scoaterea modulului vechi (cel care facea 4 trepte de ventilatie) si pregatirea tubulaturii pentru modulul nou (8 trepte de ventilatie)
-Modulul se monteaza in asa fel incat partea unde sunt mufele sa vina spre parbriz, si palele radiatorului de racire sa fie in acelasi sens cu curentul de aer format de motorul ventilatorului. Se decupeaza in tubulatura o suprafata de aproximativ 1/3,5 cm. Totodata, colturile (doar intr-o parte) de la radiatorul de racire se taie 2/1 cm pentru a nu lovi palele ventilatorului.
[attachmentid=1627940802]
-Se confectioneaza din plastic suportul pe care va fi montat modulul.
[attachmentid=1627940803]
-Suportul din plastic se ajusteaza pe dimensiuniile din tubulatura, obturand gaurile laterale ramase libere. Se fixeaza cu silicon si cu autofiletante. Singura gaura ramasa libera fiind gaura in care va sta modulul.
[attachmentid=1627940804]


4 Apr 2014, 19:55:
-Modulul este dat cu silicon la imbinari, pentru a evita patrunderea apei in el si in tubulatura. Se fixeaza tot cu silicon si cu autofiletante pe tubulatura.
[attachmentid=1627940805]
-Se conecteaza cele doua mufe verzi in modul.
[attachmentid=1627940807]

7.Modul de trepte viteza ventilator - vechi.
La toate meganele se renunta la acest modul, mai putin la cere care VIN-ul incepe cu: VF1BA0.....(si cazul masinii mele). Aceste masini au un “modul de clima” situat in spatele torpedoului, care arata asa:
[attachmentid=1627940809]
Iar compresorul de clima este activat de acest modul. Totodata acest modul are niste circuite care se inchid prin modulul de trepte viteza ventilator (modulul vechi), si nu putem renunta la el. Va trebui sa-l izolam (ne mai avand sarcina pe el, nu o sa se mai incalzeasca)
[attachmentid=1627940810]
Vom lua de pe el un fir de masa, care ne va trebui la modulul trepte ventilator nou. Fixarea lui va fi intr-o cutie (in asa fel incat sa nu intre apa la el), in spatele bateriei (pentru cei care aveti bateria sub parbriz).
[attachmentid=1627940811]
Pentru a functiona compresorul de clima va trebui sa facem un strap in mufa (neagra) care alimenta panoul de comanda vechi. Pe pinul 3 si 4 (galbene), avem plus dupa contact, si va trebui sa dam plus dupa contact si la pinul 5 (gri), fir care duce la modulul de clima de sub torpedou. In poza e strap intre pinul 4 - 5 (galben-gri).
[attachmentid=1627940813]

8.Realizarea cablajelor.
Prima data trebuie sa tragem (sa pozam) cablele necesare intre urmatoarele componente:
-Cablu 2x0,22 intre panoul de comanda si mufa pentru diagnoza
-Cablu 4x0,22 intre panoul de comanda si senzor temperatura cu motoras plafon (doua pentru motoras aspiratie aer plafon, doua pentru senzor temperatura plafon)
-Cablu 4x0,22 intre panoul de comanda si modul trepte viteza ventilator (doua pentru modul, si doua pentru motoras recirculare aer).
-Cablu 1x2 intre panoul de comanda si modul trepte ventilator (plus dupa contact – se ia din mufa neagra (veche) pentru alimentarea modulului)
-Cablu 1x2 intre modul trepte viteza ventilator (vechi) si modul trepte viteza ventilator (nou) pentru minus.
Singura modificare majora la instalatia electrica a masinii este: taierea cablului pentru alimentarea motorului de ventilatie. Alimentarea motorului de ventilatie se va face din modulul de trepte de viteza ventilator nou, la care trebuie sa punem mufa veche, care o avem deja pe masina.
[attachmentid=1627940814]


4 Apr 2014, 20:12:
Mufele (gri si verde) de la panoul de comanda nou si mufa (neagra) de la panoul de comanda vechi se pot desface, scoate pinii din soclul lor, se pot face legaturile aferente si monta la loc.
[attachmentid=1627940831]
Mufa neagra are un loc special creat in panoul de comanda nou, pentru a fi fixata acolo.
Conectarea cablelor in pinii din mufe sunt descrise de colegul djtirzi, dar am sa le mai trec in revista inca o data.....sau cel putin ce conexiuni au mai trebuit facute la mine

Mufa verde (in ideea ca e cablajul luat complet si raman doar 4 fire in aer):
-Pin 11 (portocaliu) – duce la modul trepte viteza ventilator (mufa verde, pin 6-portocaliu)
-Pin 15 (rosu) – se leaga la un plus permanent (la radio-cd sau radio-cas)
-Celelalte doua fire rosii vin de la motorase si se leaga pe plus dupa contact (la un fir galben din mufa veche-neagra)
[attachmentid=1627940832]

Mufa gri:
-Pin 3; 30 (galbene) – plus dupa contact (se leaga la mufa veche impreuna cu cele doua fire rosii mai sus mentionate)
-Pin 1 (albastru) – plus de la pozitie (se leaga in mufa veche)
-Pin 12 (bej) – intensitate luminoasa (se leaga in mufa veche)
-Pin 7 (negru) – minus general (se leaga in mufa veche)
-Pin 4(maro); 21(gri) – duc la senzor temperatura plafon
-Pin 16 (mov) - duce la modul trepte viteza ventilator (mufa verde, pin 5-albastru)
-Pin 25(roz); 26(alb) – duc la motoras recirculare
-Pin 18; 19 – duc la mufa diagnoza la pini 15 si 7 (si anume 18 la 15 ; si 19 la 7)
-Pin 24 – plus pentru AC (se leaga in mufa veche)
-Pin 28 - se leaga la display senzor temperatura exterioara in mufa gri la pinul 6.

Ar mai trebui legat motorasul aspiratie aer plafon. Acesta se leaga tot in mufa veche a consolei. Galben fiind plusul dupa contact, iar negru la minus.
Concluzionand, la mufa veche(neagra), pe pinul 3 (galben) care este plus dupa contact se leaga 5 fire (3 din mufa gri si 2 din cea verde). Tot de acolo se va lega si cablul 1x2 care alimenteaza modul trepte ventilator.
[attachmentid=1627940833]
Forma finala a cablajului panoului de comanda arata asa:
[attachmentid=1627940837]

9.Calibrarea motoraselor.
Totul fiind functional, trebuie sa calibram si cele doua motorase impreuna cu clapetele respective. Motorasul de cald-rece si motorasul de mixaj aer. Vom avea nevoie de o freza cu un burghiu ....ceva de genul:
[attachmentid=1627940839]
Pentru a nu se invarti numai motorasul iar clapeta sa ramana pe loc, vom pune niste sigurante....dintr-o agrafa de birou. Vom gauri si rotita din plastic a motorasului impreuna cu bucsa de alama, si rotita din capatul clapetei impreuna cu bucsa de alama.
-Pentru clapeta de cald-rece dam pe cald la maxim, motorasul se va duce intr-un sens (pana la maxim), mutam si noi clapeta in acel sens pana la maxim si facem gaurile respective prin plastic si bucsa. Bagam sigurantele....si gata.
-Pentru clapeta de mixaj aer (parbriz, fata, picioare).....dam pe parbriz si fata (aici e cursa maxima a motorasului), mutam si noi clapeta la cursa maxima, facem cele doua gauri, bagam sigurantele....si gata.
[attachmentid=1627940841]


4 Apr 2014, 20:15:

10.Forma finala dupa schimbarea iluminatului din portocaliu in alb:
[attachmentid=1627940842] [attachmentid=1627940843]

Daca aveti intrebari....nelamuriri.... apelati sau la mine sau la djtirzi
Spor la lucru pentru cei ce vor sa-si monteze clima automata pe megane 1.

djtirzi
Rog un moderator sa mute postul lui razvano primul ca sa fie mai usor de reperat!
Dodone
Felicitari Razvane pt. munca depusa si pt. tutorial. Se vede ca ai timp. Mai trebuie sa cumperi niste presuri de la userul themircea si ai rezolvat si problema covoraselor. rolleyes.gif
colorix
felicitari!
razvano
Vedem si pe altii cu clima automata? Cine a mai montat sa puna niste poze, sau daca au intampinat alte probleme in timpul montajului sa le expuna aici.
djtirzi
Nimeni nu mai pune clima automata? sad.gif
StefanIS
Eu voi incerca dar intai sa gasesc tot ce am nevoie smile.gif
sagittarius
La toata operatiunea asta se da bordul jos, nu?
razvano
Nu se da bordul jos..... Doar plansa de deasupra bordului...
Pentru a se putea trage cablele necesare din compartimentul soferului in compartimentul motor ( prin zona de sub parbriz ).
Iar pentru a fixa motorasele pentru clapete, si suportii aferenti acestora...se lucreaza de pe locul pasagerului....pe sub bord.... E mai incomoda pozitia....dar e reizabila.
Spor....
sagittarius
la mine e scenic 1 si din ce am vazut nu prea poti umbla dar sper sa mearga cum ai zis tu.smile.gif
Multumesc!
djtirzi
Salut,
La tine ar trebui sa mearga si mai usor montarea!Eu am vazut ca la scenic este tras si cablajul din fabrica!In mod sigur ai alta tubulatura si cu siguranta ai locasurile pentru motorase gata facute inclusiv canelurile din pinioane!
Intradevar e greu de ajuns in spatiul motoraselor, dar eu am reusit sa le demontez de pe scenic doar cu demontarea plansei superioare!
Am sa atssez poze cu tubulatura de scenic!
Spor!
demin2609
Sincere felicitari!

Pe mine ma intereseaza o astfel de operatiune, tinand cont ca o sa mai pastrez meganelul macar 5 ani, problema mea insa o consta lipsa timpului liber. Ma bucur enorm ca ati reusit aceasta operatiune in ciuda faptului ca Renault nu a montat din fabrica pe acest model clima.

Damblale mai serioase legate de masina as mai fi avut: schimbarea cutiei de viteze manuale cu una automata (sau macar pinioanele de a 5-a sa le pun de diesel), un sistem sirocou (sau o alarma cu pornire de motor) si un sistem de cruze control.

Avand hatchback, problema spatiului de depozitare la nevoie, s.a rezolvat cu ajutorul unui portbagaj pentru masina... IMENS!
sagittarius
Multumesc mult pentru poze, trebuie sa ma apuc de treaba inseamna:)
luciank
FELICITARI baieti pentru rabdare, pasiune dar si cunostinte in domeniu !!! aplauze.gif Ati putea sa demarati o mica afacere cu instalarea de clima pe Megane-uri 1. coolspeak.gif
sand manxxx
jos palaria pentru baietii cu clima , ma intereseaza si pe mine ,daca reusiti sa porniti sa montati la mai multi .un pret informativ cu tot cu piese si ne auzim , eu sunt din mures
tunderbird
Si eu sunt amator, daca va hotarati sa faceti lucrarea completa.

O vizita de doua zile la Sibiu, nu mi-ar strica.
vali64
Felicitari,incep sa caut piesele pentru modificare biggrin.gif
Dreamer
Superb! Felicitari! biggrin.gif

Deja ma bate un gand spre modificarea sistemului clasic! biggrin.gif

Multumim pentru tutorial.
oanadenisa
Sal
Vreau sa montez si eu o clima pe clio 2 din 2003.Am nevoie de o schema electrica clima ptr clio sa vad cum leg firele deja existente cu cele care le are clima.Am la dispozitie un clio cu clima si vreau sa trec clima pe masina mea care are doar AC.Ce trebuie sa schimb in afara de :
Bord,cutia cu clapete din interior,cutie cu ventilatorul si vaporizatorul AC.Mai e nevoie sa schimb si calculatorul de injectie sau UCH?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.