Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fum 1.5 dci, turatii mai mari de 3.000
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
dan.stefan
Salutare,

Precum curiozitate, generala, cat de normal sau mai putin normal este ca un motor 1.5 dci, 100.000 km, sa scoata fum in sarcina aproape maxima si peste 3.000 rpm.
Nu ma refer la o cantitate mare de fum care sa-ti innegreasca spoiler-ul, ci o cantitate vizibila in oglinda retrovizoare, mai ales noaptea in farurile celui din spate.

Voi cum stati la acest capitol?

multumesc.
dan
Bogdan_B
eu am patit asta...98k. Pe langa fum e si o bataie metalica...in fine...am reconditionat 2 injectoare si am scapat de fum....
daniel ct
acelasi lucru am sesizat si eu noaptea la lumina farurilor celor din spatele meu in momentul cand calc acceleratia brusc la podea...... se observa un "puf" si doar atat.... nu o dara de fum sau ditai norul negru...1,5 dci 63kw 122500km.
la 120000km am facut test cu eprubete la injectoare si au fost in parametri(toate 4 dadeau aceeasi cantitate de motorina pe retur).

dan22y
QUOTE(dan.stefan @ 16 Dec 2013, 22:10)
    Precum curiozitate, generala, cat de normal sau mai putin normal este ca un motor 1.5 dci, 100.000 km, sa scoata fum in sarcina aproape maxima si peste 3.000 rpm.
Nu ma refer la o cantitate mare de fum care sa-ti innegreasca spoiler-ul, ci o cantitate vizibila in oglinda retrovizoare, mai ales noaptea in farurile celui din spate.
*


Cum stai cu EGR-ul? Daca e infundat apare fumul la orice acceleratie mai brusca. Incearca sa-l cureti si pe urma un mers in forja si ai sa observi ca dispare fumul la acceleratii bruste sau peste o anumita turatie.
dan.stefan
Salut,

Nu l-am curatat niciodata pana acum, nu stiu daca ar trebui sau nu. Exista vreo modalitate de a-mi da seama?

Multumesc.
dan22y
Dane, uite aici, tutorial de curatare. Daca nu ai mai facut asa ceva pana acum, mai bine mergi la un servici si-i rogi sa-l demonteze si sa-l curete.
Mai mult ca sigur de acolo ti se trag problemele semnalate.
cj98czh
Nu exista motor diesel la care sa nu vezi fum noaptea in lumina farurilor celui din spatele tau, nu va mai tot faceti griji degeaba ...

Daca observi fum ziua .. atunci fa-ti probleme ... si cerceteaza ...
daniel ct
QUOTE(daniel ct @ 17 Dec 2013, 02:13)
acelasi lucru am sesizat si eu noaptea la lumina farurilor celor din spatele meu in momentul cand calc acceleratia brusc la podea...... se observa un "puf" si doar atat.... nu o dara de fum sau ditai norul negru...1,5 dci 63kw 122500km.
la 120000km am facut test cu eprubete la injectoare si au fost in parametri(toate 4 dadeau aceeasi cantitate de motorina pe retur).
*


salutari... in urma a ceea ce am scris mai sus si am primit ca sfaturi sau indrumari sa las masina asa cum e ca e foarte normal ca un diesel sa scoata putin fum in turatii mari,dupa ce am rezolvat problema, vin si postez in continuare sa demontez acest fapt......
daca masina azi nu scoate pic de fum la orice regim de functionare si peste doua zile incepe sa dea o dara de fum la turatii mari si mai mult.. turata pe loc imi lasa pata de funingine pe asfalt sub esapament, asta nu inseamna ca asa trebuie sa faca....
intre timp am tot schimbat statiile peco, am alimentat diferite tipuri de motorina, am incercat sa curat egr-ul care nu parea afectat mai deloc in sensul ca nu era infundat sau blocat... avea doar un praf de funingine care s-a luat imediat ce am pulverizat un spray de curatare..... rezultat.... zero masina se comporta la fel......
am facut un test pe loc cu motorul pornit si in mers..... presiune ok pe pompa si injectoare in schimb presiune putin scazuta pe turbina..... in ultimul timp masina nu scotea fum mai mult sau mai negru in schimb turbina nu prea intra... mergea mai mult diesel decat turbo......
in momentul cand am pus o noua electrovana sau TRS cum naiba se mai numeste, masina a inceput sa se comporte mai bn in demaraje...... si uite asa dupa o forja cu cateva varfuri pe 4500-5000 de ture momente in care s-a curatat nitel masina si-a revenit complet la mersul ei normal(fara pic de fum).
asadar parerea mea ca un motor la 125000km exploatat cum trebuie nu ar trebuii sa dea nici macar o urma de fum..( nu mai sunt motoarele diesel de acum 15-20 de ani) asa ca nu prea trebuiesc incadrate toate in ciclul" asa face toate"......
bafta si o zi buna va doresc.....
dan.stefan
Salutare!

In urma postarii de aici, am curatat si eu, EGR-ul pentru prima oara, fara folos, deoarece era in stare foarte buna.
Pe asflat nu ramane nici un fel de urma, in cazul in care motorul sta mai mult timp pornit, cu masina oprita. Singura problema pe are o vad, sau, mai bine zis lucru ce ar putea afecta motorul este faptul ca acei km pe care ii are masina 80% sunt facut in Bucuresti, la turatii de maxim 2.600, uzual 2.000, dar consumul este f bun, 5%.

multumesc.
sk0rpion
QUOTE(daniel ct @ 14 Mar 2014, 14:22)
salutari... in urma a ceea ce am scris mai sus  si am primit ca sfaturi sau indrumari  sa las masina asa cum e ca e foarte normal ca un diesel sa scoata putin fum in turatii mari,dupa ce am rezolvat problema,  vin si postez in continuare sa demontez acest fapt......
  daca masina azi nu scoate pic de fum la orice regim de functionare si peste doua zile incepe sa dea o dara de fum la turatii mari si mai mult.. turata pe loc imi lasa pata de funingine pe asfalt sub esapament, asta nu inseamna ca asa trebuie sa faca....
  intre timp am tot schimbat statiile peco, am alimentat diferite tipuri de motorina,  am incercat sa curat egr-ul care nu parea afectat mai deloc in sensul ca nu era infundat sau blocat... avea doar un praf de funingine care s-a luat imediat ce am pulverizat un spray de curatare..... rezultat.... zero  masina se comporta la fel...... 
  am facut un test pe loc cu motorul pornit si in mers..... presiune ok pe pompa si injectoare in schimb presiune putin scazuta pe turbina.....  in ultimul timp masina nu scotea fum mai mult sau mai negru in schimb turbina nu prea intra... mergea mai mult diesel decat turbo...... 
  in momentul cand am pus o noua electrovana sau TRS cum naiba se mai numeste, masina a inceput sa se comporte mai bn in demaraje...... si uite asa dupa o forja cu cateva varfuri pe 4500-5000 de ture momente in care s-a curatat nitel masina si-a revenit complet la mersul ei normal(fara pic de fum).
  asadar parerea mea ca un motor la 125000km exploatat cum trebuie  nu ar trebuii sa dea nici macar o urma de fum..( nu mai sunt motoarele diesel de acum 15-20 de ani) asa ca nu prea trebuiesc incadrate toate in ciclul" asa face toate"......
  bafta si o zi buna va doresc.....
*



salut, din curiozitate, cate te-a dus eletrovana/TRS ?
daniel ct
100 lei luata de pe o masina rasturnata la 35000km....la magazin nu stiu cat este....nici nu am cautat sincer sa fiu.....



dan stefan.... daca nu ai rezolvat inca,,, iti recomand un tester(clip) nu un laptop cu cine stie ce programe si o persoana avizata care sa stie sa interpreteze erori si mai mult sa cunoasca motorul si valorile lui de lucru la diferite regimuri de functionare....mai mult de atat mai urca in masina vreo 2 persoane si fa un test si in sarcina si accelerari bruste la podea... vezi in ce conditii lucreaza pompa, injectoarele, turbina.... senzori motor.. etc.. poate gasesti ceva....spor la treaba si sa auzim de bine...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.