Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu baga caldura
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2
antonino
Help..... nu da caldura aproape de loc....Si asta cand da cand nu da in trepte dupa bunul ei plac. Sigur nu este de la pompa de apa caci asa facea si inainte de schimbul distributiei (dar era mai cald afara si nu se simtea lipsa)cu tot cu pompa de apa. Antigelul fluctueaza si el destul de mult cand plin cand un pic sub min in vasul de expansiune. Termostatul l-am schimbat. Precizez ca acul in bord suie destul de bine sus deci motorul se incalzeste. Am schimbat si antigelul...stiam ca instalatia e cu autoaerisire sa ma fi inselat eu?...sa trebuiasca sa desfac vreun buson ceva pe undeva?..Am inteles ca este ceva calorifer ...dar daca ar fi infundat nu ar baga defel caldura cand mie imi mai baga din cand in cand Filtrul de polen este nou si el la randul lui. Masina este un megane 2 1.5 dci. As aprecia f mult orice sfat si orice parere oricat de nelalocul ei ar fi..poate s-ar dovedi totusi ca ascunde un sambure de "caldura"..
espacern
Nu e cu "autoaerisire"!
Cauta pe corpul termostatului un capac de plastic ca cel de la ventil roata...ala este!
Se face aerisirea la rece.....neaparat.

@+
antonino
Da intr-adevar l-am identificat este un capacel acolo..o sa astept pana dimineata sa devina "la rece" nu cred ca 30-45 de minute cat s-au scurs de la ultimul drum au fost suficiente. Multumesc espacen si sper sa ai dreptate sa fie......doar asta.
argon
Ai clima automata? E posbil sa se fi blocat un volet/motoras gripat.
antonino
nu nu am clima automata...am acele ochiuri de aragaz, dar totusi o sa verific si asta....desi speram sa nu ajung acolo. Cred ca trebuie destul de mult desfacut sa ajung la ansamblul acela. Si nu e comoditate.... doar vremea nepotrivita.

15 Dec 2013, 13:53:
am aerisit instalatia am desfacut acel capacel am completat cu aproape 1 l de antigel intradevar acum nu mai fluctueaza asa mult in vasul de expansiune dar caldura tot nu da..se incapataneaza incontinuare si tot nu da caldura sad.gif
espacern
Aerisirea s-a facut corect....ca la carte?
Adica cand ai scos aerul din instalatie ai deschis robinetul de la radiatorul de interior?
Asta insemna butonul de selectie temperatura pe cald/rosu.

@+
antonino
CORECT ...PAI SA VEDEM. Rotita din interior da a fost pe rosu maxim, am desfacut acel capacel de pe termostat pana a curs doar antigel..insurubat la loc capacelul pornit motorul pana a plecat termocupla si completat iar cu antigel. Am omis ceva. Multumesc espacen pt ajutorul dat. Am observat totusi ca mai este un buson sa zic asa pe unul dintre furtunele ce acced in habitaclu. Trebuia si pe acela sa il desfac?
espacern
Pai cam DA!
Daca aerul din radiatorul de habitaclul nu a iesit nici lichidul nu circula normal.
Atentie totusi ca e cam fragil surubelul de pe furtun....se cam rupe adica!

@+
CRyS`
Espace, aceeasi problema o am si eu.

Am aerisit toata instalatia,la rece. Antigelul este nou, distributia este noua alaturi de pompa de apa (stii ca am schimbat si turbina si ambreiajul si chiulasa din acest motiv smile.gif) ) . Am aerisit instalatia: atat prin ventilul ce se afla langa motor dar si cel ce se afla suspendat in spate, sus ce duce spre habitaclu. Si da caldura asa .... ca de vara. Sa fie infundat caloriferul din interior?
espacern
Daca furtunele care conduc lichidul la radiatorul de interior sunt fierbinti si in interior nu se incalzeste...se poate sa fie mizerie/infundat radiator.
Se poate spala/curata doar radiatorul prin demontarea celor 2 furtune si cuplarea la circuit exterior(furtul gradina)...de verificat.

@+
CRyS`
Sunt fierbinti, nu au nimic. Temperatura sta la 90 de grade. Termostatul e ok.

Buna idee, daca bag o presiune putin mai mare decat normala, se intampla ceva?
espacern
Nu baga presiune prea mare...mai bine lasa sa curga si sa se curete prin debit si presiune normala a instalatiei.
Poate sa pocneasca de la presiune mare ceva pe la radiator/garnitura/imbinarii si atunci ajungi la inlocuire....e naspa!

@+
tpv
Nu se intampla nimic ata timp cat are pe unde sa iasa, adica, sa nu colmatezi celalat furtun sau sa-l obturezi.
CRyS`
Multumesc ! Voi face acest lucru ori maine ori marti ! biggrin.gif
antonino
Va multumesc la toti pt sfaturi.... Am observat inca un lucru.... Daca desfac capacelul situat pe furtunul ce merge in habitaclu cu toate ca este cald pe acolo nu trece antigel...acolo nu ar trebui sa fie flux continu?...dupa aerisire?..intrebarea mea este acela e furtun de tur spre habitaclu sau retur.daca ar fi retur mi-as indrepta atentia asupra radiatorului din interior si l-as suspecta 95% infundat..dar daca este tur se complica un pic situatia. Are cineva o schema de ansamblu a intregului circuit de racire al motorului?
argon
QUOTE(espacern @ 15 Dec 2013, 13:57)
Aerisirea s-a facut corect....ca la carte?
Adica cand ai scos aerul din instalatie ai deschis robinetul de la radiatorul de interior?
Asta insemna butonul de selectie temperatura pe cald/rosu.

@+
*



Aici vorbim de Megane, sau Dacia 1300? Nu poti sa inchizi nici un robinet interior, si nu are nici o legatura la aerisire, apa circula in permanenta prin radiator, si se misca doar o clapeta care directioneaza fluxul de aer prin el. Manuala la AC, si robotizata la clima. Probabil acolo e problema la voi, s-a blocat pe inchis.
antonino
argon... da o cauza perfect probabila daca nu ar da caldura defel, dar la a mea cel putin da caldura secunder apoi 10 min nu si apoi iar sec....aici e marele semn de intrebare....tocmai deaceea nimeni pana acum nu ia dat de cap...si forumul a ramas cam ultima mea obtiune ..inainte sa ma apuc ..."schimba aia schimba alalta..." dupa cum spune fiecare mecanic de la orice service la care ajunge masina. Nu mas apuca sa schimb pe probate...am incerca totusi sa inteleg cea ce se intampla ca sa iau cea mai buna decizie. Un radiator infundat o data constatat infundat daca nu as reusi sa il desfund as luoa altul si s-ar rezolva pb...dar ... daca nu e...

15 Dec 2013, 21:07:
da caldura 5 sec si apoi 10 min nu iar 5 sec etc etc...scuze de postarea de mai de sus


16 Dec 2013, 18:18:
Sar din lac in put.... am desfacut radiatorul din habitaclu si nu este infundat, inseamna ca pb este mai complicata de atata. Colac peste pupaza dupa remontarea bordului am ramas cu eroare de air-bag si semnul service aprins, cu toate ca am montat corect conectorii air-bag fiecare pe pozitaia lui. Hmmmm
argon
Daca tot ai desfacut, ai verificat voletii de directionare a aerului? Radiatorul era logic ca nu e infunfat, daca uneori iti da caldura, si nici nu avea cum si cu ce sa se infunde, ca nu mai e Dacia 1300..cum spuneam mai sus.
antonino
am verificat bineanteles....toti se misca liber si nimic nu interactioneaza cu cursa lor. Am ajuns la concluzia ca masina mea e o enigma, 3 service-uri si nimenii nu stie ce este cu ea, ce se intampla. O sa ii gasesc eu pb ca doar nu joc intr-un sf de prost gust. Multumesc inca o data pt ajutor. Concluzia unanima este ca fluxul de antigel in circuit nu este constant..parca ar fi gatuit undeva...ultima solutie ar fi desfacut radiatorul fata mai verificat si acela si apoi luoate furtunele fiecare. precizez ca in instalatie se face o presiune ceva mai ridicata de unde si diferentele destul de mari din vasul de expansiune. Presiunea am constatat-o prin comparatie cu sora mai mica logan-ul asta asa informativ. Cea mai ingrijoratoare explicatie ar fi ...bloc motor fisurat !!!!! dar predcizez ca nu am pierderi de antigel...cel putin nu semnificative..uleiul este curat
Dreamer
Redeschid acest topic pentru o problema asemanatoare:

Megane 2, 1.6 16V, se incalzeste motorul la temperatura optima de functionare, termostatul este ok ( furtunele spre radiatorul mare sunt reci bocna, iar in mers deschide si se incalzeste radiatorul ), dar ... cu clima setata pe maxim cald baga doar aer cald, la relanti, daca o turez peste 3500 rpm, aerul devine fierbinte, daca o las iar la relanti, iar scade temperatura aerului bagat in habitaclu? Pompa de apa schimbata, filtru de aer ok.
Temperatura motorului in bord este la nivel normal, fara fluctuatii.
Am testat pe 2 Meganuri 2 aceiasi motorizare si in aceleasi conditii ( caldura max, ventilator pe 3 si stand la relanti ) amandoua baga aer fierbinte.
A mai intalnit cineva aceasta problema la Renault? Ceva solutii va rog? Multumesc anticipat.

Am cautat aerisitorul de pe termostat, acel " ventil" dar nu il gasesc, un pic de ajutor va rog?
[attachmentid=1628015617]

Suspectez: pompa de apa sau schimbator caldura partial infundat.
Pareri?
espacern
QUOTE(Dreamer @ 1 Dec 2015, 15:07)
Am cautat aerisitorul de pe termostat, acel " ventil" dar nu il gasesc

E surubul din dreptul codului 820....inscris pe eticheta.
Dreamer
Multumesc Espacern, astept sa sa raceasca motorul si incerc si o aerisire.
luca76
Daca ai gpl la vaporizator ai circuit de apa legat in paralel cu circuitul caloriferului de caldura.Ar fi bine sa verifici si T-urile si furtunurile din zona.
Dreamer
Nu am GPL.
Dreamer
Problema rezolvata!
Am mers la un prieten la curte, unde avea furtun in gradina.
Am demontat furtunele care duc spre schimbatorul de caldura, am scos antigelul din el, l-am spalat la interior cu furtunul cu presiune, apoi bagat otet in el, lasat 15 minute ( pe retur ). Am bagat inca o tura de otet, lasat 10 minute, spalat iarasi bine cu furtunul, lasat ca curga apa prin el cu presiune ( de la retrur spre tur ), scos apa din schimbator, pus antigel in el, pus furtunele la loc, am aerisit instalatia si Voila!
Am caldura! biggrin.gif
Timp de lucru cam 2 ore.
bunyq
Salut,
Dreamer,am exact problema pe care ai avut-o si tu cu,caldura....ma ajuti te rog cu niste informatii?....ce este si unde gasesc acest schimbator de caldura??....azi am schimbat termostatul si nicio schimbre.....am aceiasi motorizare ca a ta...orice informatie este bine venita....multumesc anticipat!
Dreamer
Schimbatorul de caldura este localizat in compartimentul habitaclu la picioarele soferului in dreapta. Despre demontare gasesti informatii aici, despre curatarea acestuia, in postul meu anterior. Daca nu baga caldura deloc, s-ar puta sa fie nevoie de inlocuirea acestuia.
bunyq
Off...de ce mi-a fost frica nu am scapat biggrin.gif ...e acel radiator de habitaclu,(eu speram sa fie o alta piesa care se demonteaza mai usor si ca nu trebuie sa dau bordul jos)...din cate am citit pe aici,cam asa se ajunge la el....cat despre caldura,baga exact cum ai patit si tu,tre' sa-i dau turatie,ca la relanti baga o amorteala asa...ok!...iti multumesc pentru ajutor!...acum tre' sa-mi fac curaj sa ma apuc de el....noroc ca au anuntat astia ca se incalzeste vremea smile.gif))...ms inca o data wink.gif
Dreamer
Nu trebuie sa dai bordul jos, desfaci 3 din 4 suruburi si impingi cadrul. la cel de sus ajungi prin scoaterea ceasurilor de bord, fiind localizat cam in dreptul butonului de recirculare la clima automata.
Uite aici mai multe informatii: http://www.reno.ro/Demontare-structura-rig...rd-t293686.html
Daca mai pot sa te ajut cu ceva, da-mi de stire!
bunyq
Problema rezolvata!
Facand strategii cum sa ajunga la radiatorul din habitaclu,avand masina pe gaz,la indemnul unui prieten,ca inainte sa ne apucam de treaba..sa ma duc pana la service-ul unde am montat instalatie...sa eliminam orice suspiciune ca ar fi de la montajul instalatiei...bine am facut ca l-am ascultat...am fost si baietii de acolo mi-au gasit un furtun strangulat care alimenta plamanul de gaz....au remediat problema...si voila...am caldura!....Dreamer iti multumesc pentru ajutor si sfaturi!....ca tare bine e sa ai caldura tongue.gif
Dreamer
Nu ai pentru ce! Ma bucur ca ai rezolvat fara de demontezi prea mult smile.gif
moisemotor
Salutare.Am o problema cu incalzirea.Am clima automata si nu baga cald decat cand dau la 27 de grade.De la 22 la 26 de grade decat putina amorteala asa cat sa nu ingheti.Cand dau la 27 de grade da aer fierbinte.Stie cineva de la ar putea fi? Pe tester nu-mi da eroare.

13 Nov 2016, 08:32:
Nimeni??!! o idee ceva? sad.gif
luca76
Posibil senzor temperatura habitaclu(oglinda)defect sau se mai sparg rotile dințate la motorașul ce comanda clapeta aer cald-rece.
moisemotor
Deci este problema mecanica.Un sfat o indrumare ce ar trebui sa fac si de unde sa ma apuc.
luca76
Încearcă întâi cu o curățare a senzorului de temperatura.
http://www.reno.ro/Senzor-temperatura-habitaclu-t52008.html
moisemotor
Senzorul este curatat.Ideea este ca atunci cand pornesc caldura temperatura este setata la 23 de grade si vine caldura asa...subtire.Cand dau la 27 este un aer fierbinte.Diferenta intre 22,23,24,25,26 si 27 de grade este enorma.Din cate stiu temperatura trebuie sa creasca treptat odata cu modificarea gradelor de pe display.La mine este diferenta foarte mare intre 21-26 si 27 de grade.
Iuiu
De cateva zile masina prezenta aceleasi simptome ca cea a initiatorului topicului. Aveam caldura doar pana incepea antigelul sa fiarba in circuitul mic si dupa venea doar cu intermitenta. Au gasit la service termostatul blocat pe inchis.
MegaDan
Salut, moisemotor am aceeasi problema ca si tine, cum ai rezolvat?
Iulică86
Salut cum ai reușit cu căldură la masina
nad76
Salutare.Am o problema cu incalzirea . Am clima automata si nu baga cald . Stie cineva de la ar putea fi? Mentionez ca :
- ventilatorul functioneaza corect in toate treptele de viteza
- voleti de directionare aer isi fac treaba
- motorul se incalzeste urca la 2 liniute (nu stiu cate grade, dar e cald)
- nivel antigel putin peste minim.

Aerisire nu am facut, de mers a mers perfect de 4 ani de când o am. unde gasesc surubul din poza colegului de mai sus (stanga/centru / dreapta) nu il prea vad .

Multumesc
sebiang2001
Schimba caloriferul .
nad76
Salutare , revin cu urmatoarele informatii . Verificat sigurante din interior sunt toate ok. Am sesizat ca modificând temperatura sus/jos undeva de la 25 de grdC se modifica volumul de aer (scade spre 27 si creste sub 25). In poza teava dreapta (cu albastru) este rece iar cea cu cot (cu rosu) este fierbinte.

intreb. exista vreu robinet pe intrarea in calorifer si daca da unde ca altfel incep sa cred ca e infundat (ciudat dar...)

P.S. din cate am putut sa verific se pare ca nici rezistenta de incalzire nu primeste comanda , sau nu functioneaza . poate fi ceva sonda de temperatura ce da comanda aiurea ??? ....
sebiang2001
Exact cum banuiam , la megane sunt 2 tipuri de calorifere in functie de zona de exploatare , calorifere mai groase pt zonele feci si mai subtiri pentriu moderat temperat .
Tu ai model subtire deci .....infundat 100 % ..
meg2s
In privinta rezistentelor de incalzire pot sa-ti spun ca sunt mai multe conditii pentru ca UCH-ul sa autorizeze alimentarea lor:
- temperatura exterioara sub 5 gr.C,
- clima pe HI (adica >=25),
- temperatura apa motor scazuta,
- inca o conditie pe baterie sau consum total electric...
nu-mi amintesc toate conditiile, dar le gasesti pe-aici prin forum.
Pe caldurile de zilele astea nu prea o sa vezi rezistentele alea alimentate. Vezi ce zice si temometrul masinii. Releele care alimenteaza sa cam aud cand cupleaza-decupleaza, sunt in stanga-jos fata de volan.
nad76
Exact cum banuiam , la megane sunt 2 tipuri de calorifere in functie de zona de exploatare , calorifere mai groase pt zonele feci si mai subtiri pentriu moderat temperat .
Tu ai model subtire deci .....infundat 100 % ..

Am dotare pentru climat temperat . Mi se pare ciudat ca s-ainfundat dintr-o data...

Referitor la conditiile de pornire ale rezistentei este foarte posibil sa ai aiba dreptate colegul .... mai ales la temperaturi exterior / motor .

Multumesc. Mai incerc maine cu un tester si va tin la curent cum o rezolv.

Aleex
Am ajuns si eu in punctul sa am probleme cu caldura.
Am avut initial probleme acum vreo 5 ani cu capacul de la termostat, s-a pus atunci altul nou, de plastic, instalatia a ramas destul de murdara cu ulei, dar masina a mai trecut printr-un schimb de distributie intre timp, implicit de antigel..s-a mai curatat cat de cat, dar vasul la suprafata a ramas murdar + ce s-a mai adunat intre timp.
Iarna asta am observat ca nu mai baga caldura decat pe o parte, in turatie si nici atunci cine stie ce + ca la "forja" temperatura urca un pic peste jumatate, pornea elv-ul si revenea la locul ei..am zis ca e clar radiatorul infundat si a revenit iar problema cu capacul de la termostat(era si murdar pe exterior destul de tare).
Luat capac de metal sh, garnitura oem, termostat nou oem, sonda noua oem..dat drumul la antigelul vechi care era destul de curat, nu avea urme de ulei..pus apa distilata cu solutie de curatat radiatorul, am dat-o jos, era curata lacrima, nici urma de ulei.
Am pus antigelul recomandat Dacia Typ D, instalatia e curata, caldura tot nu baga decat in turatie si am observat ca la fel, la "forja", temperatura motorului urca peste jumatate, revine inapoi cu interventia elv-ului.
Am aerisit instalatia bine zic eu dupa cum am gasit pe forum(se face cu busonul de la vas scos?) (toate furtunurile sunt calde cand e cazul).
Intrebarea e..poate fi doar caloriferul din interior sau ceva mai grav? Poate urca temperatura, peste 90 grade in sarcina, datorita lui?


De mentionat ca acum, cand s-a schimbat capacul de la termostat s-au gasit o gramada de depuneri pe chiuloasa (la primul schimb de capac de termostat un destept a pus Hepu G12 in instalatie, aviz amatorilor care zic ca toate sunt bune si nu conteaza ce bagi) si s-au curatat cat s-a putut.
espacern
QUOTE(Aleex @ 16 Apr 2020, 13:44)
Am aerisit instalatia bine zic eu dupa cum am gasit pe forum(se face cu busonul de la vas scos?) (toate furtunurile sunt calde cand e cazul).
Intrebarea e..poate fi doar caloriferul din interior sau ceva mai grav?

Aerisirea corecta se face după ce demontezi șurubul/copăcelul aflat pe corp termostat....si lași deschis pana iese doar lichid.
Probabil radiatorul de interior trebuie spălat/schimbat....ca ala este vinovat de nivelul de caldura la interior.
Aleex
Am inteles! Asa am facut, am umblat inclusiv la aerisitorul de pe furtunul de la calorifer.
Un calorifer infundat/murdar poate duce la supraincalzirea motorului intr-un anumit regim de functionare?
Din ce am vazut pe schema instalatiei de racire nu exista niciun by-pass pentru radiatorul din interior..banuiesc ca atunci cand comuti pe rece/cald e vorba doar de o clapeta care directioneaza aerul.
L-as schimba cu unul nou, nu m-as incumeta sa il curat, dar singurul lucru care ma retine este montajul lui.
Multumesc pentru raspuns si pentru codurile de pe celalalt topic.
Dreamer
Nu se merita sa il cureti, nu reusesti sa il aduci la starea de nou. Vei avea o imbunatatire dar mica. Si eu am patit la fel si l-am inlocuit cu unul nou.
Fan Megane
Eu am curatat cu presiune la 2 masini si e ok, bagi presiune de apa nu f, mare pe teava de intrare in radiator, speli pana iese apa curata pe iesire, sa vezi ce noroi se elimina.Merita incercat inainte de orice investitie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.