Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consum ulei 1.2 16V benzina
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
euroexpert
Dragi colegi,

Am o mica problema cu consumul de ulei. Motorul este 1.2 16V 75 CP, 80.000 de km, facuti in oras, iar la ultimele 2 revizii au aparut problemele.
La prima, am mers in service si am schimbat consumabile, dar la ulei, pentru ca nu am mai gasit Elf 5W30, am pus de la Dacia Oil Extra 5W30. Mecanicii mi-au zis ca la Dacia cu acelasi motor se pune acel tip de ulei. Dupa vreo 7.000 de km, intr-o saptamana am ajuns cu uleiul la minim.
A doua interventie am facut-o de nevoie. Ar fi trebuit sa merg cu uleiul 20.000 de km conform manualului, dar m-am prezentat la service ca oricum trebuia sa completez. Mecanicii s-au uitat la masina si au zis ca nu are nici o problema. Am schimbat din nou uleiul, iar de data aceasta, pentru ca tot nu aveau Elf 5W30, ap pus Elf 5W40. Dupa aproximativ 5.000 de km am sesizat ca scade din nou nivelul uleiului. Acum am ajuns din nou aproape de minim.
Ce am verificat:
- sub masina nu exista pete de ulei;
- la motor se vede o usoara transpiratie de ulei in jurul bujiilor;
- uleiul se consuma mai repede atunci cand merg mai turat;
- verificarea uleiului am facut-o de fiecare data la rece, la pornirea motorului, la joja si computer. Rezultatul este acelasi.

Masina functioneaza in parametri normali.

S-a mai confruntat cineva cu un fenomen similar?

Sa fie din cauza uleiului? La service mi s-a mai pus alt ulei, respectiv 10W40 de la Elf, chiar cand era in garantie, la 20.000 de km si nu am sesizat ca dispare. Era motorul mai nou, ce-i drept.
Daca aveti ceva idei sau v-ati confruntat cu situatii similare va rog sa-mi scrieti pe e-mail sau forum. Multumesc si Drum bun!

espacern
Verificarea nivelului a fost facuta corect.....la joja mecanica?
Masina pe suprafata perfect plana si motorul oprit de cel putin 15 minute...adica!
Daca la schimbul de ulei a fost introdusa cantitatea exacta si daca nu exista scurgeri/pierderi...atunci se poate sa fie o problema interna a motorului.

@+
euroexpert
Verificarea a fost facuta corect. Numai la rece, inainte sa plec la serviciu. Au constatat si mecanicii. Au verificat si senzorul care indica nivelul uleiului in bord si functioneaza corect. De fiecare data am stat langa ei si au pus 4 L de ulei. Am verificat uleiul periodic si nivelul era corect pana pe la 5-6 mii de kilometri facuti, iar apoi dintr-o data incepe sa dispara. Ei zic ca nu are cum sa fie vreo problema cu motorul ca e prea devreme sa manance ulei la 80.000 km. Ce verificari pot face la motor pentru a vedea daca consuma ulei?
espacern
In afara de desfacerea bujiilor si "interpretarea" dupa culoarea electrodului nu prea ai ce sa faci.....fara demontare chiuloasa/motor.
O solutie aditiv de ulei nu ai incercat?

@+
catalinux*
Salut @euroexpert,

Am aceeasi masina, doar ca acum am aprox 95.000 km. Culmea este ca tot de pe la 80.000 am remarcat si eu ca masina mea a inceput sa consume ulei, in sensul ca de la o revizie la alta am completat cu aprox 0.5l. O revizie insemnand aprox. 1 an si 12000 km. La mine tind sa cred ca problema a fost uleiul de la revizia respectiva. Eu am luat masina la 50.000 km si pana atunci la revizii s-a folosit in service Renault Elf Competition 10w40, un ulei neperformant raportat la fisa tehnica a acestuia. Ulterior am folosit urmatoarele uleiuri:
I - Valvoline SynPower 5w40 (ulei ok, dar cam scump si nu se merita)
II - Aral HighTronic 5w40 A3/B4 (ulei ok, ieftin, dar acum vine cu norma C3 si am renuntat sa-l mai folosesc)
III - Total Quartz 5w40 (cu asta masina avea in jur de 80.000km si mi-a consumat ulei sesizabil pt ca am fost nevoit intr-un an sa completez cu aprox 0.5 l; din punctul meu de vedere este un ulei prost si pt ca motorul imi dadea impresia ca nu-i place)
IV - Eni iSint 5w40 (pe asta l-am luat pentru ca are o fisa tehnica impresionanta pt categoria de pret din care face parte <aporx 135 lei> si are norma RN0700, desi intentionam sa pun Elf Evolution SXR 5w40, insa am renuntat pentru ca mi-a fost teama sa nu fie acelasi ulei ca Totalul 5w40, dat fiind faptul ca fac parte din acelasi grup, costa cam la fel si au fise tehnice apropiate)

Cu uleiul asta (Eni), de 3000 km de cand il am in motor, inca nu am verificat joja, dar o sa ma uit si am sa-ti spun daca te intereseaza. Eu uneori la revizii mai gasesc filtru de aer cu urme de ulei, unde cel mai probabil ajung vapori. Iti recomand sa eviti uleiurire fuelsave, gen Elful 5w30 pe care il bagi tu pentru ca sunt foarte subtiri (spun asta raportat la fisa tehnica, nu pentru ca este 5w30) si sa incerci uleiuri sintetice mai "groase" dar cu fisa tehnica respectabila, vezi: Eni iSint 5w40, Motul X-cess 5w40, Valvoline SynPower 5w40 si mai sunt cateva dar imi scapa acum.

P.S.: Mie niciodata nu mi-a intrat in motor 4l, imi raman intotdeauna aprox 0.5l

Bafta



euroexpert
Este posibil ca uleiul sa se evapore din cauza ca nu inchide bine capacul de sus? Sunt urme de ulei pe langa el. Capota nu este stropita. Ma gandesc ca vaporii de ulei ies ca nu e capacul etans.... Problema persista.... Am facut zilele trecute vreo 400 de km si iar am vazut ca au mai disparut vreo 200ml. Toti zic ca motorul functioneaza corect si ca nu e cazul sa-l desfacem. Se poate evapora atat de mult ulei daca nu inchide bine capacul?
catalinux*
Nu se poate evapora atat de mult. Cand faci reviziile ai filtrul de aer patat cu ulei?
rue
ati vandut bolizii? nu ati mai descoperit cauza?
am un prieten cu twingo 2012 cu 1.2 16v si baga cam 1 L la 3000 km.
sunt tare curios daca aveti vesti?
Cornelius
Problemele semnalate nu sunt normale.
Daca nu exista urme vizibile de scurgere in exterior eu va recomand un test de compresie complet adica sa se faca "la cald", la rece, iar daca sunt diferente intre cele 2 seturi sa se faca si compresia la rece bagand in cilindri o lingurita de ulei sa se vada daca sunt diferente. Ideia este ca daca pe afara nu se vede nimic atunci uleiul ajunge in camera de ardere si este ars si evacuat sau ar mai fi o posibilitate sa ajunga in sistemul de racire asta insemnand o garnitura de chiloasa compromisa.
Deci primul pas ar fi testul de compresie si verificarea aspectului lichidului de racire sa nu aibe ulei de motor in el.
Al doilea pas ar fi sa strangi un buget consistent gen 4000-5000 lei pentru ca daca testul cu compresia arata diferente semnificative intre seturile de masuratori atunci e clar - va trebui facuta segmentare, garnitura de chiuloasa noua si asta inseamna sa desfaca tot motorul + distributie noua. Este costisitoare aceasta interventie...
Succes! Iti doresc ca ceea ce am scris eu aici sa nu se adevereasca si foarte important sa gasesti un mecanic priceput pentru ca aici este problema mare.
rue
Merci! cautam o confirmare a problemei cumva.
Intre timp si a luat Logan nou si Twingo e doar de rezerva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.