Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1.2 Tce sau 1.6 aspiratie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Forum Nissan
kmeleonu3
Ma tenteaza trecerea la Qashqai.
Dilema mea este daca sa aleg versiune CVT 1.6 de la vechiul QQ sau sa merg pe noul model echipat cu 1.2Tce si Xtronic CVT.
Pe mine ma tenteaza, si ma face sa astept, noul QQ pentru ca este putin ma aratos si mai spatios, conform celor spuse pana acum.
Va fi utilizat mai mult in regim de autostrada, prin oras frecusuri mici si ceva regim in afara orasului.

Stiti ceva despre acel motor?


http://www.nissan.hu/content/dam/services/...QAI_arlista.pdf
mac1
Din cate stiu, pe noul Qashqai nu se mai pune motorul de 1,6 benzina. Ia luat locul motorul de 1,2.
Daca vrei sa te duci la cumparaturi la piata, atunci este suficient motorul de 1,2.
Motorizari mici pentru noul Qashqai, cu puteri mici.
Nashpa!
kmeleonu3
Ca si capacitate, da, este o motorizare mai mica.
Daca e sa ne uitam la ce dezvolta motorul H5Ft (115 CP la 4500 RPM si 190 Nm la 2000 RPM) nu ar fi diferenta mare ( + sau -) fata de vechiul motor 1.6 (117 CP la 6000 RPM si 156 Nm la 4400 RPM).

Chiar asa de "Nashpa" sa fie, nu are niciun avantaj?

mac1
Daca vrei benzinar eu zic sa mai astepti. Poate se pune 1.6 turbo.
La 1,2 turbo ia-ti gandul. Cuplu mic, merge doar sa te plimbi singur in masina.
Mai bine stai potolit decat sa-ti cumperi o masina si sa strangi din fund cand te angajezi intr-o depasire.
dil
1.2 TCe nu are cuplu mic. Are cuplul mai mare decat 1.6 aspirat si este disponibil de la turatii mai joase. Puterea este cam aceeasi.
mac1
Una este sa misti o masina goala de 1500 kg cu 190 Nm (indiferent de motor) si alta este sa o misti cu 320 Nm. Cuplu vorbeste, nu turatiile. Mai stiu eu persoane care si-au luat Tiguan cu motor de 1,4 benzinar. Cam acelasi lucru.
@kmeleonu3;
Du-te la test drive. Ia-ti si doi-trei prieteni cu tine, pune-i in masina si pe urma o sa-ti treaca.
DragosG

Du-te la test drive. Ia-ti si doi-trei prieteni cu tine, pune-i in masina si pe urma o sa-ti treaca.
*

[/quote]

Pana la Test Drive o sa aflam de pe forumurile din Franta si Germania ca acolo comenzile incep sa se ia de pe 3 decembrie cand banuiesc vor fi si masini in concesiuni.
BannedHost
1.6 aspirat .. e net superior 1.2 turbo .... mai ales pe acea masina...motor mic supraalimentat - durabilitate scazuta. Gandeste-te putin la durabilitate si performanta .... cu motorul turbo fiind si mic, poti avea numai probleme.. de la turbina pana la ce vrei tu ...Parerea mea este ca motoarele mari sunt net superioare, fata de altele mai mici, indiferent cum sunt ele.

Daca o iei pt oras este ok, dar imposibil sa nu iesi cu ea din oras si sa vezi atunci bataie de cap .. consum mare, raport la trepte foarte scurt.... etc etc. Una e sa mergi pe autostrada la 130 km/h cu 3000 turatii si un consum de 6 (la motorul de 1.6) si alta e sa mergi tot la 130 cu 4100 turatii cu consum de 7....

Decisiv e test-drive-ul... Testeaza ce ti-am zis, rapoartele cutiei de viteza / consumul la diverse turatii. O sa vezi ca motorul de 1.2 consuma ceva mai mult.
qwertyuiop
1.2 pt ca are cuplu mai mare + turbina , cu o remapare il duci la 135-140cai si vreo 250nm daca vrei , din 1.6 aspirat n-ai ce sa mai scoti , motor vechi de 10 ani , fiabil dar oricand il ingroapa un turbo
mircea_aq
Daca vorbim de performanta bruta, 1.6-le sta ceva mai bine.
Pe megane, de exemplu avem 0-100 in 10.5s fata de 10.9 la Tce115, vmax 190kmh v. 185kmh la Tce115.

Acum, in viata de zi cu zi, 1.2T-ul ii cam da rusine, la reprize, la consum, la nivelul de zgomot la viteza de autostrada.
Nu am condus Tce115, dar am condus 1.2T de la concurenta, si ca feeling este evident un pas inainte fata de 1.6.
DragosG
Oare 1.2Tce o sa aiba consumul mai mic ca 1.6 in viata reala?
kmeleonu3
Consumul nu prea ma intereseaza in mod deosebit., decat decat sare de 8% pe autostrada la viteze normale, gen 130KM/h.
Eu locuiesc in Olanda, merg pe autostrada linistit, in vacante/deplasari conduc linistit.
Mi-as lua motorul diesel 1.6 cu Xtronic, dar costul de achizitie si taxele sunt mult mai mari.
Cum este treaba cu raportul cal putere / greutate, ce indica?
AndreiMR
Raportul ala iti spune cat de sprintena va fi masina. Cu cat e mai avantajos (mai multa putere pe mai putina greutate), cu atat masina va fi mai rapida. In Olanda taxarea cum se face, in functie de cilindree, de putere, de emisii? Daca performantele nu sunt prioritare, ia in calcul aspectul impozitelor si asigurarilor, pentru ca in viata reala, la un condus linistit, si 1.2 si 1.6 se vor misca similar, cu un mic plus in lejeritatea conducerii pentru 1.2 datorita cuplului la turatii mai mici.
partner
Eu am un Renault Captur cu motorul 1,2TCE si pe autostrada la 130Km/h cam de 8% se apropie consumul.
BannedHost
Eu v-am zis ..... cu 1.6 scoti undeva la 5.7 - 6 % maxim
mac1
Incet dar sigur, masinile se vor face de unica folosinta.
Motoare mici, stoarse de puteri la maxim si cu fiabilitatea praf.
Masini care dupa 100.000 de km le vom arunca la gunoi.
La ora actuala astea nu mai sunt masini de cumparat, decat daca nu ai ce face cu banii si vrei sa-i arunci in vant.
kmeleonu3
Impozitul la masina se plateste trimestrial, si este in functie de greutatea vehiculului.
Asigurarea se plateste lunar, in functie de valoarea de catalog a masinii.
La noul QQ 1.2 (1240 kg- le-au omologat cu o greutate mai mica se pare) s-ar plati 153 euro/trimestru.
La motorina treaba este mai piperata, in sensul ca impozitul este dublu. Pentru versiunea 1.6D as plati 353 euro/trimestru.

Daca tot se spune ca masinile vor fi de unica folosinta, intra in aceasta categorie si dieselul?

Am gasit oferte interesante, chiar cu mult sub pretul dealerilor, la traderii germani. Asta pentru versiunea diesel Xtronic.

Diferenta la pretul de achizitie dintre diesel si o eventuala benzina cu Xtronic ar fi de 5300 euro (pret final dupa aplicarea taxei de poluare BPM), si nu o pot recupera niciodata. Pot sa amortizez diferenta din impozitul trimestrial si diferenta pretului de asigurare
In cazul asta s-ar merita mai mult un diesel, din punct de vedere al motorizarii?
Nu am avut niciodata diesel.
kmeleonu3
Am prins o oferta buna si am luat QQ 1.6 CVT Connect edition + 360 view.
vasile82
Sa o stapanesti sanatos si drumuri fara incidente!
kmeleonu3
Multumesc!
Dupa 700 km rulati, ma macina ceva.
Cum sa merg cu masina dupa rodaj? Daca setez cruise controlul la 100 km/h are cam 2000 rpm iar pe modul sport 3500 rpm.
Stiu ca la aspiratie nu este bine sa mergi cu motorul in 2000 rpm.
Sa o las pe modul sport sau cum sa fac?
Laurentziu83
Mergi cum vrei, n-are nici o treaba daca rulezi cu 2000 de ture la 100 la ora. Din cate stiu eu, CVT-urile oricum variaza raportul in functie de sarcina, asadar, lasa in grija masinii "schimbarea vitezelor".
kmeleonu3
Iata niste rezultate.

Voi cum mergeti cu motorul de 1.6 16V la drum lung?
spy_oh_joy1389
De curiozitate. Acolo e consumul mediu sau instant? Ca nu cunosc CBul de la Nissan
kmeleonu3
Consumul mediu este afisat in partea dreapta, deasupra ( 9.5 respectiv 9.6) iar cel instant este mai mult informativ si este acea dunga alba.
DragosG
Ca nespecialist intreb si eu....:
1) oare de ce nu are si Qashqai acelasi numar de cai ca si Duster si a ramas la 115?
2) daca se face cip tuning la motorul de 1.2, care sunt riscurile?
Dreamer
Motorul de 1.2 si asa e supralimentat ... daca ii mai faci si chiptunning il faci praf urgent.
E motor mic, care normal ar trebui sa fie pus pe masinile de clasa mica, doar ca i-au infipt un turbo sa scoata mai multa putere din el, in detrimentul fiabilitatii.
Eu nu as merge pe motorul de 1.2, nu imi inspira incredere deloc. Mai mult ca sigur ca sunt motoare Renault, de generatie noua care nu sunt testate suficient.
DragosG
QUOTE(Dreamer @ 21 Jul 2014, 10:50)
Motorul de 1.2 si asa e supralimentat ... daca ii mai faci si chiptunning il faci praf urgent.
E motor mic, care normal ar trebui sa fie pus pe masinile de clasa mica, doar ca i-au infipt un turbo sa scoata mai multa putere din el, in detrimentul fiabilitatii.
Eu nu as merge pe motorul de 1.2, nu imi inspira incredere deloc. Mai mult ca sigur ca sunt motoare Renault, de generatie noua care nu sunt testate suficient.
*



Sigur ai dreptate insa ma gandesc ca Duster la acelasi motor are cu 15 CP in plus si nu prea s-a auzit sa fie probleme.
kmeleonu3
Am deja 19000 km.
Sunt inca multumit de ea. Media consumului e undeva la 7.7 litri.

Nu imi place ca nu am spatiu sufficient la picior si ma deranjeaza la mersul de zi cu zi, mai ales in oras cand nu pot pune pe cruise. Stiti ceva daca pot modifica scaunul astfel incat sa il dau mai in spate?

Revenind la topic, vad ca o sa apara si motorul 1.6 DGI-T. E prima oara cand este folosit?

Cei care aveti motorul 1.6 pe aspiratie, va tremura la relanti? Eu il simt cum tremura, iar la test nu au gasit nimic....probabil ca nu tremura atunci. Are momente si nu se intampla tot timpul.

am pus si un video cu motorul.

https://www.youtube.com/watch?v=X_Im_QJH2U4
kopu
Motorul 1.2 DGI-T este surprinzator de agil pe Qashqai, am fost si eu un pic sceptic la inceput dar ma impac excelent cu el (e adevarat ca am pana acum doar 2000 Km cu masina dar am fost si la drum lung si pe autostrada si nu m-a facut de ras).
kmeleonu3
Ai avut ocazia sa testezi cu inca 2 persoane, in masina, si cu climatizarea pornita?
kopu
Exact asa am calatorit pana acum - 3 persoane in masina si bagaj full, climatizare pornita tot timpul. Motorul super-OK. Am condus si fostul Qashqai cu 1.6 aspiratie si noul 1.2 Turbo se misca cam la fel (pe hartie noul 1.2 Turbo are cuplu chiar mai mare si un pic de caiuti in plus dar in nici un caz nu e inferior vechiului 1.6 aspiratie). Evident nu se poate proba acum daca noile motoare turbo cu litraj mic vor tine in timp cat alea aspiratie - dar strict ca performante, 1.2 Turbo pe QQ e super-OK.
Nemultumirea mea la Qhashqai (venind de pe Megane Sedane) este portbagajul - la Megane e net mai mare, 2 valize mari (gigant chiar) incap orizontal fara probleme , la QQ nu prea... Evident e alta forma de masina dar la prima vedere portbagajul la QQ pare mai mare fata de cum e in realitate.
La Megane sedane, vorba lui nevasta-mea, portbagajul e ca o pestera, daca e putin intuneric afara nici nu vezi fundul portbagajului biggrin.gif .
Ca si confort, la drum lung insa Qashqai-ul este net mai odihnitor, la Megane cam trebuie sa iau pauze la drumuri foarte lungi. Acum pe Qashqai am facut 480 km fara oprire si nu-mi venea sa cred ca nu am simtit nevoia sa opresc sa ma odihnesc ca pe vremuri - iar la sosire eram "ca nou" (dupa un 400-500 Km cu Megane pe drumurile patriei sunt foarte obosit).
Am mai vazut o problema la noul Qashqai : la viteze mari se aude un zgomot de vant pronuntat, pe forumurile din UK se zice ca oglinzile ar fi cauza (o imbinare prost gandita la oglinzi, cica se rezolva cu nu stiu ce banda pusa pe la o imbinare prea mare intre oglinda si suport). Pe forumuri in UK se zice ca Nissan va face o chemare in service ca sa rezolve problema asta (pacat ca motorul e supersilentios daca pe la 140-150 apare un zgomot de vant pe care de exemplu la Megane nu-l aud).
kmeleonu3
Suna bine ce imi povestesti tu. Fiind dependent de transmisia CVT o sa mai caut si alte pareri legata de dinamica masinii cu transmisia CVT.
Legat de confort, am citit ca scaunele au fost gandite impreuna cu NASA si tot interiorul a fost gandit nu stiu cum....
Pentru mine, actualul QQ nu este asa odihnitor, as vrea sa mai dau scaunul in spate dar nu prea sunt optiuni.
kopu
Pentru @kmeleonu3 : la ora actuala cutia automata nu este disponibila impreuna cu motorul pe benzina 1.2 turbo (este disponibila doar pentru dieselul de 1.6). Am citit insa ca va fi disponibila si cu motorul 1.2 foarte curand (la fel, citeam pe forumurile din UK ca multi britanici asteapta varianta 1.2 cu cutie automata).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.