Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Start and stop Clio 4
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio IV
Pages: 1, 2, 3
robespierre
De la inceput sistemul start and stop a dat rateuri. Uneori se opreste motorul si nu mai reporneste la apasarea ambreiajului. In cazurile acelea nici beculetul verde A din bord nu e aprins. Am scris la vocea clientului, m-au trimis la service, am fost de n ori (nu exagerez, vreo 12), si aia efectiv nu stiu ce are. Vad pe forumurile franceze ca se plang si acolo multi de exact aceeasi problema. A mai patiti cineva asta?
vulturu78
sal, eu am avut pe mana vreo 2 sapt un clio4 ca al tau.
de la inceput S&S mi s-a parut cam frectie. dar am zis sa fiu verde si l-am lasat activat.
la un moment dat m-am facut rosu in intersectie : nu mai vroia sa porneasca. cam 20 secunde a tinut gluma.. dupa, am mers numai cu S&S dezactivat.
spy_oh_joy1389
E cineva din Bucuresti cu problema asta?
theodor2004
Eu nu am condus Clio IV, dar va spun ca la Octavia 3 sistemul start and stop functioneaza impecabil. Se opreste invariabil cand stai cu masina la relanti, si cum o bagi in viteza si apesi acceleratia, motorul porneste. Este chiar sistem Stop, Start, Stop, Start...Nu este deloc frectie, chiar poti sa faci economii de combustibil.
vallixx
Si uite cum am mai acumulat un post abolut degaba....tongue.gif
Daca iti zic ca dupa mine e un post aiurea iar o sa sari in sus, probabil sunt eu rau si am ceva cu tine, nu ?

Stim cum ar trebui sa functioneze un sistem start-stop, iar daca nu stim cautam pe gugal. Iar topicul se numeste Clio 4 nu Octavia 3.
Si prima fraza din postul pe topicul CLIO 4 zice asa: "Eu nu am condus Clio IV....."
lucianm
QUOTE(theodor2004 @ 17 Oct 2013, 15:35)
Nu este deloc frectie, chiar poti sa faci economii de combustibil.


Da, un litru pe luna laugh.gif si schimbi bateria odata pe an, plus altele, bendix, electromotor... prinzi cel putin 30 de opriri intr-o zi intr-un oras aglomerat.... nu cred ca mai e asa green
spy_oh_joy1389
De parca ar fi aceleasi cu versiunile fara stop and start radmasa.gif
Cand ai bateria descarcata nu o sa iti intre stop auto pana nu se incarca. Masina stie starea bateriei si consumul de curent.
theodor2004
QUOTE(vallixx @ 17 Oct 2013, 16:18)
Si uite cum am mai acumulat un post abolut degaba....tongue.gif
Daca iti zic ca dupa mine e un post aiurea iar o sa sari in sus, probabil sunt eu rau si am ceva cu tine, nu ?

Stim cum ar trebui sa functioneze un sistem start-stop, iar daca nu stim cautam pe gugal.  Iar topicul se numeste Clio 4 nu Octavia 3.
Si prima fraza din postul pe topicul CLIO 4 zice asa: "Eu nu am condus Clio IV....."
*



daca am scris aiurea, am scris 3 randuri.
Tu in schimb ai scris 6. E o diferenta.
hellcat
Ultima strigare...
lucianm
QUOTE(spy_oh_joy1389 @ 18 Oct 2013, 05:24)
De parca ar fi aceleasi cu versiunile fara stop and start radmasa.gif
Cand ai bateria descarcata nu o sa iti intre stop auto pana nu se incarca. Masina stie starea bateriei si consumul de curent.


Sigur nu sunt aceleasi, au alt cod laugh.gif Ai rabdare sa treaca 3-4 ani si macar 150 k km peste un clio dasta cu start/stop si atunci mai vedem.
Intreaba un taximetrist ( ca astia au multe start/stop pe zi ) de cate ori au schimbat bateria si carbunii la electromotor radmasa.gif
spy_oh_joy1389
mere cu pere
Dupa cum am spus, sunt diferite. Niste masini neingrijite si care nu sunt facute sa fie utilizate cum le folosesc taximetristii sunt intotdeauna un exemplu bun.
http://www.rombat.in/index.php/ro/noutati/...t-stop-01032012
http://www.globaldenso.com/en/newsreleases/110914-01.html
RazvanIV
Am si eu sistemul "Start and Stop" la Clio 4 si functioneaza impecabil, nicio problema pana acum.
spy_oh_joy1389
Ce motorizare ai, Razvan?
RazvanIV
Tce 90.
alexme24
Va scriu si eu in numele unui coleg cu clio IV 1.5 dci 90 cp. Niciun rateu pana acum cu sistemul, singura problam majora fiind un soricel poposit pe scutul motorului. In rest, nicio troncaneala, singura remarca pe care a avut-o este ca de la un timp motorul e mai zgomotos ca la inceput.(aici nu stiu ce sa zic, ca el a trecut de pe benzina pe diesel)
adrian2011
pai si vara la 37 grade afara,50 in masina, iti mai vine sa lasi activat Start/Stop?
hellcat
Te referi cumva la faptul ca te lasa vara fara a/c?
Pai asta e una din excluderi, ai a/c-ul pornit - sistemul devine inactiv.
adrian2011
adica vara nu poti folosi S/S.mai bine.
RazvanIV
QUOTE(hellcat @ 22 Oct 2013, 20:41)
Te referi cumva la faptul ca te lasa vara fara a/c?
Pai asta e una din excluderi, ai a/c-ul pornit - sistemul devine inactiv.
*



La mine sistemul Start Stop functioneaza si cu aerul conditionat pornit, doar ca baga un debit mai mic de aer.
hellcat
Poate ventilatorul sa-ti dea aer, compresorul nu prea vad cum sa ramana cuplat.

Sa puna cineva din manualul de utilizare modul de functionare a sistemului, sa vedem exact ce excluderi are.

Eu am folosit la o marca japoneza acest sistem si are o sumedenie de situatii cand se dezactiveaza: cand temp lichidului de racire e sub 60 grade, a/c pornit, dezaburire pornita, cand incarcarea pe alternator depaseste o anumita valoare, temp exterioara sub 4 grade, etc.
Fabu
Salutare.

Din manualul de aici: http://www.renaulteurodrive.com.au/handbooks.aspx , pagina 2.7 (modul de functionare Stop and Start incepe de la pagina 2.6):

Depending on the vehicle, certain conditions prevent the system from using the engine standby function, including when:
– reverse gear is engaged;
– the bonnet is not locked;
– the driver’s door is not closed;
– the driver’s seatbelt is not fastened;
– the outdoor temperature is too low or too high (less than around 0 °C or higher than around 30 °C);
– the battery is not sufficiently charged;
– the difference between the vehicle interior temperature and the automatic
climate control instruction is too high;
– the “Clear View” function is activated (please see the information on “Air
conditioning” in Section 3);
– the engine coolant temperature is too low;
– automatic particle filter cleaning is underway;
or
– ...

RazvanIV
Nu zice nimic de compresorul de aer conditionat.


Nu mai cita postul anterior, mai ales daca e kilometric. Incarca firul discutiei si o face greu de urmarit!
spy_oh_joy1389
Daca e nevoie sa porneasca compresorul iti va porni motorul. La fel daca e nevoie sa fie pornit ca sa iti faca rece, o sa ai Stop Auto Unavailable.

Conditiile sunt incluse aici:
– the difference between the vehicle interior temperature and the automatic
climate control instruction is too high;

Apasa dezaburire fata sa vezi cum o sa iti porneasca motorul ca are nevoie de compresor.

La fel e si povestea cu rezistentele de incalzire la diesel.
ionutmar
Pe Clio meu, desi are doar aproape 1000km, sistemul S&S functioneaza conform manualului...se opreste de fiecare data, porneste la atingerea ambreiajului...a pornit singur de cateva ori datorita ventilatiei/AC pornit.

Un lucru pe care l-am observat...pe 0,9 TCe este instalata o baterie de 60Ah (pe Dci am vazut ca e de 70 Ah) fabricata de Varta pentru Renault.

Model L2 EFB 60Ah 510A (EN) 24410 8276R cu EFB (enhanced flood battery).

[attachmentid=1627955370]

Descrierea tehnologiei EFB:
"Bateria VARTA Start-Stop cu tehnologie EFB este corelată perfect la funcția standard Start-Stop. Atunci când motorul este decuplat ea alimentează cu fiabilitate consumatorii electrici cu curent și asigură repornirea motorului în fracțiuni de secundă. Pe lângă aceasta ea deține o rezistență la cicluri dublă față de bateriile convenționale și poate fi descărcată mai adânc fără a-și pierde funcționalitatea.

Tehnologie EFB (Enhanced Flooded Battery) optimizată cu separator „Scrim“ din poliester special.
Tehnologia cea mai nouă de echipare primară a vehiculelor standard Start-Stop.
Rezistență la cicluri dublă față de bateriile starter convenționale
Capacitate de încărcare ridicată pentru recuperarea mai rapidă a energiei pe timpul deplasării.
Rezistență la înclinații până la 55°
Putere de pornire bună
Durată de funcționare ridicată
Absolut fără întreținere curentă
"


Varta mai are un tip de baterii pentru S&S cu tehnologie AGM

VARTA Start-Stop Plus este solutia perfecta pentru vehicule care poseda la bord tehnica extinsa Start-Stop cu recuperarea energiei de franare si alte tehnologii suplimentare de economisire a carburantului.

Acestor solicitari pot rezista numai bateriile VARTA Start-Stop Plus cu tehnologie AGM special dezvoltate in acest sens.

In comparatie cu VARTA Start-Stop, VARTA Start-Stop Plus este mai puternica, mai multifunctionala si capabila sa aprovizioneze cu fiabilitate mai multi consumatori de curent. VARTA Start Stop Plus poate reactiona chiar si intr-o stare de incarcare scazuta.

AVANTAJELE VARTA START-STOP PLUS IN ANSAMBLU:
Tehnologie AGM inovativa cu separator de vata special
Tehnologie de echipare primara actuala pentru vehicule cu tehnologie extinsa Start-Stop
Rezistenta de 3-4 ori mai mare la cicluri care face fata tuturor vehiculelor Start-Stop si de lux
Capacitate de incarcare ridicata pentru preluarea suplimentara a energiei din recuperarea energiei de franare.
100 % rezistenta la rasturnare si scurgere precum si la inclinatii de 360°
Putere de pornire foarte buna chiar si in stare de incarcare slaba.
Durata de functionare ridicata
Absolut fara intretinere curenta




Renault zice ca Clio are un "energy recovery system", oare de ce nu au pus o baterie care se "impaca mai bine" cu acest sitem.

Eu pana acum nu mi-am dat seama daca si cum functioneaza aceasta recuperare de energie.
argon
Renault zice multe protii pentru marketing, dar aia cu frana regenerativa daca zici, e cam exagerta.
RazvanF
Teoretic chestia cu incarcare la franare se aplica la masinile electrice (Tesla S) si la cele hibrid (Toyota Prius)
Darian01
Despre Start & stop si catalogul VARTA
AdrianGTA
Salut! Am un Clio Estate 0.9 TCE de doua luni. Nu stiu cum functioneaza la voi modul Start&Stop, dar la mine imi functioneaza foarte rar, si doar la drumuri foarte lungi. 99% din timp imi apare AUTOSTOP UNAVAILABLE! De exemplu, daca plec de pe loc, conduc 2-3 km, si opresc, o las la liber si iau piciorul de pe ambreiaj, la voi se comuta start and stop?
Darian01
Functionarea Start & Stop e conditionata de gradul de incarcare a bateriei.
Posibil ca dupa curse de 2-3 km, cu mai multe opriri si porniri, la un moment dat sa fie AUTOSTOP UNAVAILABLE. Mai ales daca zici ca mergi cu ea scoasa din viteza.
Recuperarea de energie se face in regim de frana de motor! Deci n-o mai lasa ,,liber", si mergi cu ea in frana de motor (mai ales ca in vitezele 4 si 5, aceasta ,,frana" abia daca se simte).
In plus, mersul in frana de motor e mai economic (consum 0%). Daca mergi cu ea scoasa din viteza, masina consuma astfel incat sa mentina motorul la turatia de ralanti (800-900 rot/min.). Nu mult, dar...consuma.

Daca ai dubii privind functionarea, du-te la reprezentanta sa ti-o verifice cu testerul.
De asemenea, trebuie verificata si starea bateriei. Chiar daca e noua, poate oferi surprize neplacute.

PS. Pentru un bun rodaj al motorului e recomandabil, acum la inceput (macar cei 3000 km, cat zice manualul de intretinere), sa se faca cu masina curse pe distante mai lungi, in regim de utilizare moderat si constant, astfel incat motorul sa functioneze la temperatura optima (temp ulei=80-90 grd. Celsius). Adica drumuri extraurbane cu trafic redus.
Atunci si acumulatorul ar intra in parametrii nominali de functionare, si probabil si functionarea start & stop ar fi OK.
AdrianGTA
Ma refer ca o las la liber cand opresc masina, ca sa poata intra in functiune start in stop. Merg destul de des in frana de motor, nu cred ca asta e problema, si drumuri lungi, am fost pana la munte si inapoi si start and stop nu a functionat niciodata. Am fost la ei, mi-au resoftat R-Link-ul, dar nici un rezultate. Plus, cred ca am probleme cu caseta de directie, deoarece la gropi se aud cateva batai suparatoare.
SorinCT
Ai AC-ul pornit?
Darian01
Pai ce treaba are R-Linku cu functionarea Start Stop?
Managmentul motorului e asigurat de ECU (unitatea de control a motorului) .
R-Linkul (pe langa celelate functii multimedia) doar analizeaza modul de conducere economic al soferului, si furnizeaza concluziile.

Eu zic sa-ti cauti o reprezentanta Renault mai serioasa, care sa-ti faca o diagnoza completa.

Cat despre caseta...hm. Si la mine e zgomotoasa. Deja imi fac griji.
Zgomotoasa a fost de la inceput, dar parca in ultima vreme incepe sa devina tot mai ,,vocala". Inca n-am jocuri/batai in volan.
Sper sa-i gaseasca odata solutia de remediere, cei de la Renault.
spy_oh_joy1389
QUOTE(Darian01 @ 6 Aug 2014, 20:06)
Managmentul motorului e asigurat de ECU (unitatea de control a motorului) .

*


pagina 24: http://group.renault.com/wp-content/upload...-26-09-2012.pdf

ECU-ul de acolo e responsabil de S&S
IancuMIC
Cum se face activarea/dezactivarea sistemului start-stop?
Darian01
Are buton de dezactivare.
ccristidd
Am clio 4 estate dci 6000 km si sistemul s&s merge fara probleme. Nu a dat rateu niciodata. Daca apare mesajul ... unavailable totdeauna are motive intemeiate la mine. Ex. faruri aprinse, ac pornit prea cald in masina etc. Nu totdeauna cele de mai sus intervin in oprirea motorului. Mai poate aparea unavailable daca se curata filtru de particule in acel moment.
spy_oh_joy1389
QUOTE(ccristidd @ 8 Aug 2014, 23:00)
Daca apare mesajul ... unavailable totdeauna are motive intemeiate la mine.
*


Unavailable nu e motiv de ingrijorare, dupa cum ai observat se intampla ceva care inhiba stop auto. Daca iti apare check stop and start atunci sa te ingrijorezi ca ar fi o problema.
djkallu2006
In pozitia 3 si 4 de la aeroterma si cu AC-ul pornit nu intra s&s mai ales daca folosesti treapta de circulare aer dezaburire sau dezaburire+picioare. Nu intervine s&s nici daca curentul din baterie este scazut sau motorul rece. Pe deplasari scurte 3-5 km nu se opreste. Daca lasi masina sa curga usor in intersectie cu 7-8 km/ ora tot nu se opreste. La 0.9 tce al meu era chiar stresant ca se oprea prea des. Acum am invatat cum functioneaza sistemul si tine doar de mine daca ii permit sa se opreasca sau nu. Am avut 3-4 rateuri anul treut adica dupa ce sa oprit, la apasare pedala nu a mai pornit.
Pentru caseta de directie va rog sa faceti un test cu masina pe un drum pietruit cu viteza cuprinsa intre 15-30 km/h daca se aude un sunet ca si cum este joc in bieletele de directie sigur e caseta , am schimbat una in aprilie plus bucsi bara torsiune si urmeaza si asta a doua dupa numai 4000 de km.
Urmariti filmuletul si daca la voi se aude la fel ca la secunda 27 sigur e caseta cu probleme

https://www.youtube.com/watch?v=7gQbs1CCIXs

Nu-mi plac nici amortizoarele cum suna la denivelari...
sisifjunior
Doua casete in 4000km??
oauu..reno a facut o treaba de mintuiala cu aceste casete

dar nu se poate face o caseta fara probleme? sau inlocui cu una de alt tip de la alt model care nu are probleme? Ce se duce la ele atat de repede, o bucsa sau ce?nu se poate face piesa aia de durata?chiar si la un meserias in regie proprie?

deja sunt in stres pt masina care imi vine in septembrie..directia masinii e un element vital pt siguranta si ma gandesc la modul serios sa renunt la comanda. Nu vreau sa merg in fiecare 2 luni sa schimb caseta.nici nu vreau sa-mi imaginez cum as reactiona.

n-ai cerut explicatii la reprezentanta?ei ce spun, le-ar conveni sa conduca o masina noua NOUA cu astfel de probleme? blink.gif
djkallu2006
QUOTE(sisifjunior @ 10 Aug 2014, 14:15)
Doua casete in 4000km??
oauu..reno a facut o treaba de mintuiala cu aceste casete

dar nu se poate face o caseta fara probleme? sau inlocui cu una de alt tip de la alt model care nu are probleme? Ce se duce la ele atat de repede, o bucsa sau ce?nu se poate face piesa aia de durata?chiar si la un meserias in regie proprie?

deja sunt in stres pt masina care imi vine in septembrie..directia masinii e un element vital pt siguranta si ma gandesc la modul serios sa renunt la comanda. Nu vreau sa merg in fiecare  2 luni sa schimb caseta.nici nu vreau sa-mi imaginez cum as reactiona.

n-ai cerut explicatii la reprezentanta?ei ce spun, le-ar conveni sa conduca o masina noua NOUA cu astfel de probleme? blink.gif
*



Ce explicatii sa-mi dea... se fac ca nu stiu ce probleme au si spun ca le descopera si ei cand vin clienti nemultumiti. Nu mi-a spus nimeni exact ce e stricat in caseta sau ce anume scoate sunetul ca in filmuleul postat de mine mai sus . Sa sti ca nu mi-a placut deloc sa stau cu masina prin service si sa o vad cum ii desfac diferite piese si mai ales sa am senzatia ca ii stresez si ca eu sunt vinovat ca ii deranjez sau ceva de genu... ei imi povesteau ca si cum am cumparat o nava spatiala si trebuie sa am rabdare sa ma acomodez cu ea. Dupa aproape 600.000 de km facuti cu diferite tipuri de masini culmea Renault nu cred ca mai am probleme cu acomodarea smile.gif) Problema e simpla, pana la Clio III se puneau casete produse de TRW. Acum la Clio IV s-au zgarcit la calitate, au facut reduceri de costuri de fabricatie si au pus alta caseta MANDO parca, produsa in Koreea sub sigla Renault-Samsung. ( am vazut cutia in care a venit )
Citeam pe niste forumuri straine ca aceasta problema cu caseta de directie ar fi fost rezolvata incepand cu luma Mai anul acesta. Pana la urma am incetat sa ma mai supar . Masina are 4 ani garantie si am sa schimb cate o caseta pe an pana se termina garantia dupa care masina o vand . Mai am o ipoteza ca Romania sa fie ca tara de test a masinilor care oricum nu s-au vandut in numar mare (e singura masiana din orasul meu si are 1 an) fata de Italia de ex. unde se asteapta si 6-7 luni pana iti vine masina comandata. In luna Iulie 2014 Renault Clio IV e pe locul II in Europa la vanzari dupa VW Golf si nu cred ca Renault se joaca chiar asa de rau cu calitatea masinilor, nu vreau sa cred...
sisifjunior
In garantie mergi si schimbi caseta.ok.e pe garantie.
dar timpul pierdut de client, drumurile la service,nervii lui?

pai deja ai trei casete(a treia urmeaza acu) schimbate in un an de viata al masinii.
reno nu poate fi obligata sa iti schimbe masina?

m-am uitat si eu pe forumuri italiene la clio4 si acolo nu prea se plang de caseta ci de alte chestii legate de finisaje,medianav,r-link, start&stop.in Italia sunt mult mai scumpe decat la noi dar vin si cu mai multe versiuni( minim5 ) si au si timpi de asteptare de 100 zile. eu am dat cda la sfarsitul lui iunie si imi vine la jumatatea lui septembrie(aprox.75 zile)

sleep.gif
AdrianGTA
Tocmai vin de la service. Nu o sa ghiciti care este diagnosticul... CASETA DE DIRECTIE. Am 6200 de km, dar zgomotul a aparut pe la 2.500 de km. Mi-au facut comanda, si miercurea viitoare o sa las masina la service ca sa o schimbe. Cu start & stop, nici o noutate pana acum, au pus testerul si nu au gasit nici o problema, doar ca ... nu prea functioneaza.. Sper sa ii dea de cap si lui!

Am inteles ca las masina dimineata si o s-o iau inapoi seara. Stiti ceva daca da masina la schimb, sau trebuie sa gasesc pe cineva sa ma ia si sa ma duca la service?
djkallu2006
QUOTE(AdrianGTA @ 20 Aug 2014, 16:35)
Tocmai vin de la service. Nu o sa ghiciti care este diagnosticul... CASETA DE DIRECTIE. Am 6200 de km, dar zgomotul a aparut pe la 2.500 de km. Mi-au facut comanda, si miercurea viitoare o sa las masina la service ca sa o schimbe. Cu start & stop, nici o noutate pana acum, au pus testerul si nu au gasit nici o problema, doar ca ... nu prea functioneaza.. Sper sa ii dea de cap si lui!

Am inteles ca las masina dimineata si o s-o iau inapoi seara. Stiti ceva daca da masina la schimb, sau trebuie sa gasesc pe cineva sa ma ia si sa ma duca la service?
*



Te rog daca poti, sa faci niste poze cand ajungi cu masina la service. Sunt interesat daca au schimbat cumva furnizorul pentru casete de directie deoarce eu am schimbat prima caseta in aprilie si acum dupa 3500 de km tot asa face . Vreau o poza cu seria casetei noi si cutia in care a fost adusa . In aprilie am primit caseta asta fabricata in 2014 :
[attachmentid=1627958399] [attachmentid=1627958400]

Eu iti spun ca cel mai bine sa stai langa masina . Masina la schimb, din ce stiu eu iti da daca platesti inchiriatul ei.
robespierre
Da, e clar ca e o problema de conceptie a casetei, care e proasta din fabrica. Am 35.000 de km si deja sunt la a 3-a caseta, si tot bate. Chestiunea cu start and stop nu o stie nimeni, cei de la service habar nu au. Sistemul merge cand vrea el, cam 8 dati din 10.

Mai e ceva. Pana acum am schimbat 3 seturi de placute de frana, si discul e dus, la 35.ooo km. NU conduc agresiv. Sistemul de franare pare subdimensionat, astfel incat totul se uzeaza repede. AM avut si Clio 3 multi ani si nici vorba de astfel de probleme. A mai observat cineva chstia cu placutele si discul? Multumesc mult!
b76bgaarh
incarcarea bateriei ai verificato? daca sunt multi consumatori si bateria e "fleasca" nu functioneaza ss. acest lucru se poate intampla si dupa un stat mai indelungat in parcare.
spy_oh_joy1389
Problema pe care o are el nu e de la incarcarea bateriei. Aia inhiba S&S de iti apare in bord "S&S unavailable" iar daca ar fi in stop auto si s-ar descarca sub un anume prag ar reporni motorul.
Din ce am inteles lui, cand este in stop auto, ii trece in starea de contact pus si trebuie sa reporneasca manual.

Robespierre, incearca urmatoarea chestie:
Cand esti in stop auto, ridica-te de pe scaun timp de ~5s fara sa decuplezi centura. Se intampla acelasi lucru?
b76bgaarh
daca e cum zici tu, seamana a ceva legat de centura.
spy_oh_joy1389
Mai mult senzorul prezenta sofer din scaun. Acelasi efect il are si ridicarea capotei, deci poate fi si contactorul de acolo.
Desigur, poate fi si problema de SW si ar putea rezolva cu scrierea unei versiuni mai noi, nu stiu de ce nu fac asta cei din service.
robespierre
QUOTE(spy_oh_joy1389 @ 29 Aug 2014, 16:48)
Robespierre, incearca urmatoarea chestie:
Cand esti in stop auto, ridica-te de pe scaun timp de ~5s fara sa decuplezi centura. Se intampla acelasi lucru?
*



Am sa incerc, multumesc mult. Pe de alta parte, mai are cineva probleme cu consumarea prematura a placutelor de frana si discului de frana? Dar cu greierasul din bord?

Multumesc!
spy_oh_joy1389
N-am avut probleme pe tema ast nici cu Clio 3 si inca nu am cu asta. Diferenta intre ele e ca 3 avea protectie la discuri:
http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&ty...t&id=1627854511
http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&ty...t&id=1627882827
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.