Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Opel Rekord C - 1967
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
kenzo103
Va salut,

Chiar daca nu am fost activ sunt de ceva timp membru daciaclub si am urmarit de aproape discutiile de aici.

Ce ma leaga de dacia ? pai am condus timp de 3 ani o dacie 1300 din 1981 si in prezent conduc zilnic o dacia duster (ex renault megane).

Legat de Opel Rekord pentru ca ea va fi "actorul principal" al acestui jurnal - m-am decis sa imparatesc cu voi bunele si relele acestei masini pentru ca pe forum dedicat marcii nu prea se inghesuie nimeni sa-mi ofere raspunsuri.
Am achizitionat masina acum 1 luna, trecuse printr-un proces de reconditionare ( caroserie si mecanica) in urma careia a fost atestata masina istorica. In prezent continui aceasta munca de reconditionare pentru ca mai am foarte multe lucruri de rezolvat pentru a aduce acesta masina la starea din tineretile ei.

Modelul este Rekord C -L cu doua usi avand motorizarea 1.7S -55KW. In acest moment lucrez la interior care este demontat. Vreau sa-i refac mocheta si sa incerc o reparatie a tapiteriei unui scaun care este desprinsa. Daca aveti recomandari pentru un tapiter bun in constanta va rog sa-mi dati de stire.
La partea mecanica urmeaza sa-i inlocuiesc radiatorul de racire cu unul nou care deja mi-a sosit. Aici am o problema pentru ca urmeaza sa-i montez si restul de furtune pentru traseul de racire care au fost demontate de vechiul proprietar, cand am luat masina singurul furtun montat era un bypass pe circuitul secundar al pompei de apa.
Daca ma poate ajuta cineva cu o descriere a traseului de racire, care este ordinea si eventual ce T-uri trebuiesc folosite. Din ce am putut identifica exista la pompa de apa un tur si retur, la talpa carburatorului o intrare + iesire, la socul automat carburator intrare iesire, la robinet incalzire habitaclu intrare iesire si radiator incalzire habitaclu intrare iesire.

Promit ca o sa revin cu poze si informatii noi pe masura ce voi progresa cu lucrarile.
St
Din pacate nu te pot ajuta cu info cerute, dar iti urez mult succes!!!
Ov
ai in constanta unii din cei mai priceputi in ale opel-urilor vechi. Incearca sa dai de ei, din cate am auzit sunt baieti extrem de saritori
http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=56239
gabize
Mi-ai adus aminte de prima mea mașină: Opel Rekord 1.9S din '78 (modelul "mai nou" decât a ta).
Cât de dragă-mi era... Dar asta se întâmpla acu' vreo 14-15 ani. De atunci am păstrat confortul scaunelor drept standard în alegerea mașinilor smile.gif.
Succes cu renovarea, postează și niște poze cu etapele prin care trece.
kenzo103
O poza de astazi.
MyKe89
Foarte frumoasa, dar de ce anvelopele de pe spate au alte dimensiuni?
kenzo103
Anvelopele de pe spate sunt originale 6.40-13 4PR, cele de pe fata sunt provizorii pana o sa gasesc unele la fel la un pret acceptabil.
argon
Poti sa le lasi asa, chiar mai bombate pe spate...arata bine la caroseria aia,aduce a muscle car american.
Bicicleta galbena
Foarte frumoasa masina, e si pe-aici pe langa mine (sect 1) una albastra, pacat ca proprietarul n-o ingrijeste deloc, sta si rugineste.
Markos
Arată super mașinuța up.gif


Fu scumpă?
kenzo103
Multumesc celor ce apreciaza masinile vechi, masina arata bine " din avion" in realitate mai sunt foarte multe de facut, intentionez sa schimb cauciucurile fata cu unele originale - sunt trecute la " to do list"
turbodxman
Felicitari pentru alegere si determinare (in a termina restaurarea inceputa de altcineva). wink.gif

Te-ai gandit sa cauti si sa te inscri apoi pe un forum dedicat marcii din afara (poate chiar din Germania)?

Asta a-propos de "schema" de care ai nevoie pt instalatia de racire. wink.gif
kenzo103
Update :
Nu am reusit sa mai fac prea multe la masina.
Lucruri bune: am reusesc sa montez noul radiator pe masina inclusiv si toate furtunasele care ii lipseau, am achizitionat si inlocuit cablul de la vitezometru, fise noi pt buji si cam atat. Astepta sa fie montate urmatoarele : un set nou de mochete, radio original, triple stopuri, toba finala, fetele de usi interioare noi, lampa iluminat nr inamatriculare, lampa noua iluminat interior si alte lucruri marunte.
Lucruri rele : am costatat ca dupa ce m-am chinuit jumatate de zi sa montez bordul la loc, ceasul nu vrea sa mai functioneze asta dupa ce am testat totul cu bordul demontat, urmeaza sa mai fac inca o data aceasta operatiune...

Ce parere aveti despre vopsirea plafonului interior cu un spray special pentru material textil ? a mai incercat cineva ?

Al meu este destul de ingalbenit, inegrit, afumat... si nu cred ca am nicio sansa sa-l scot ca nou. De inlocuit este relativ ieftin, dar nu-si asuma nimeni riscul la demontarea chederelor ca nu se vor rupe.


[attachmentid=1627927600] [attachmentid=1627927601]
nicu rares
frumoasa masina si completa, rar mai sunt in starea asta altele.
kenzo103
Nu am mai postat de mult timp asa ca o sa fac un scurt update la zi sper eu.
Intre timp masina a primit un kit ambreiaj nou, rulmetul de presiune se blocase si practic freca direct pe placa de presiune, am montat la interior o mocheta si un set de covorase noi, fetele de usi la interior au fost inlocuite cu unele in stare ca noua, chederele de la usi au fost inlocuite cu unele originale, a fost motata toba finala, au fost inlocuite anvelopele de pe rotile spate si cele de pe fata cu unele de dimensiuni corespunzatoare, carburatorul original Solex a primit o curatare completa si un set nou de garnituri, Am reusit sa reconditionez farurile (din 4 faruri am resit sa fac 2 in stare acceptabila.
Ce planuri am pentru viitor : inlocuire rulmenti punte fata si punte spate, cei de pe puntea spate se gasesc doar pe site-uri de specialitate la preturi piperate, o data cu inlocuirea rulmentilor trebuie sa schimb si semeringurile de la planetarele spate prin care imi arunca ulei de transmisie pe saboti, un lucuru nu tocmai placut, doresc sa montez dinamul original al masinii pe care am reusit sa-l reconditionez. Am mai achizitionat o cutie de viteze SH pe care vreau s-o reconditionez (inlocuire semeringuri si garnituri si . Daca cunoasteti un meserioas rabdator prin Constanta care ocupa de cutii de viteze si pentru masini de varsta a treia va rog sa-mi spuneti.
Ca si concluzie la aproximaiv un an de la achizitia masinii, costurile au depasit cu mult bugetul estimat, dar bucuria pe care mi-o aduce acesta masina ma recompenseaza pe masura.

user posted image

<span class='edit'>17 Nov 2014, 22:03:</span>
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
clio100rrs
Superb exemplar! wub.gif Imi aminteste de copilarie si de vremea cand la OPEL se vedea *amprenta* GM. Sa te bucuri de ea! Iti doresc multa bafta! La RETROMOBIL mai e un *opelas* ca al tau ,dar e cam modificat pt. *VTM*. Se da cu el pe la diverse competitii.
George Hermenean
Felicitari, arata foarte bine!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.