Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ZGOMOT dupa inlocuirea ambreiajului
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
B 989 ADR
Salut.
Am un MEGANE 1 1.9dci 75kw si in acest week i-am inlocuit kit-ul de ambreiaj(placa ,disc,rulment) EXEDY. masina are 1680.000 km reali....stiu istoricl de noua si eu o am de la 100.000.( piesele gasite erau cele originale de fabrica).Toate bune si frumoase...curat cutia . si tot ce mai este aferent pe-acolo...pun ulei nou..montez toate piesele si apoi surpriza.... Se auzea un zgomot in cutie cand masina era la ralanti... apas ambreiajul(acum pedala fiind moale..nu tare) si zgomotul dispare.
Intreb si eu in stanga in dreapta , unul imi spune ca este rulmentul de presiune(in kit am gasit rulment SKF), ca este de la cutie ( astazi am cumparat alt ulei si am bagat si aditiv de la LIQUI MOLY, degeaba ,tot la fel face), ca e de la volanta.
Nu stiu de la ce poate sa fie...astept o parere pentru ca ma iau cu mainile de cap sa mai dau inca odata cutia aia jos
b06fcn
Probabil trebuie schimbat si cablul, care nu mai sta tensionat sau poate fi rulmentul de presiune ori chiar furca de comanda daca nu ai imperecheat-o bine cu rulmentul. Nu cred ca ai facut bine sa schimbi si placa la doar 165000, mai tinea, asta noua s-ar putea sa fie mai slaba fata de cea originala Valeo si sa inceapa sa patineze ambreiajul...
B 989 ADR
Am piesele vechi ...placa arata chiar bine..nici discul nu prezenta uzura..insa la disc arculetele alea erau cam moi si aveau un oarecare joc.....rulmentul de presiune de pe masina era praf...si de la el cred ca aveam si pedala tare...mie nu imi patina deloc ambreiajul...pur si simplu era pedala tare si avea click-ul ala din pricina arculetelor de la disc
Vreau in week asta sa dau jos din nou cutia...sa vad ce s-a intamplat...si voi comanda un kit de ambreiaj pe valeo...este mai scump dar asta e
BannedHost
Daca il inlocuiesti din nou, nu lua valeo. Iti recomand SACHS.... Net superiori.

Zgomotul acela si la mine se aude de cand am luat masina, de la 1000 km ...
b06fcn
Iti spun din experienta sa nu iei Sachs, ci Valeo facut in Franta, cod 821177. Sunt doua kituri Valeo, unul mai ieftin si unul mai scump, diferenta vine de la calitate.
Problema la 1,9 dci este la placa de presiune, care pe orice alt producator decat pe Valeo este extrem de slaba. Am avut prima data ambreiajul schimbat la 110.000 km, tot Sachs am zis si eu sa pun, dupa 3000 km patina. S-a comandat alt kit Sachs si cand sa-l puna, mecanicul meu a avut ideea sa verifice rezistenta placii de presiune, placa noua Sachs si placa Sachs care fusese montata pe masina fiind mai slabe decat placa originala Valeo de pe masina. Am comandat inca un kit Luk, la fel facea. Drept pentru care s-a pus la loc placa Valeo de origine si am mai mers inca 100.000 km cu placa respectiva, avand doar disc si rulment noi.
Daca te uiti la placa, vei vedea ca placa originala Valeo are niste resorturi lamelare mai groase si mai dure decat celelalte placi (practic sunt 4 lamele suprapuse fata de doua, maxim trei la celelalte).
Cel mai simplu se verifica cu un cantar de baie si o presa, ca sa vezi forta pana la care rezista placa in cauza.
hwe
Salut,exact asa am patit si eu dupa inlocuirea ambreajului aveam valeo si nu se auzea nimic doar era f tare si l-am inlocuit cu unu luk si zgomotul a apatrut.
eu zic ca e de la discu de ambreaj intra intr-o vibratie la o turatie constanta si mica.butucu discului luk era diferit de cel valeo.
B 989 ADR
azi am intanlit un tip tot cu un megane 1 , 1,9dti ce a sch ambreiajul ,,pe LUK si se aude identic ca si la mine....nu-mi ramane decat sa comand un ambr. VALEO , nu VALEO CLASSIC si in week astept efectul...sper sa dispara clantanitul ala...ca imi face pe creieri smile.gif)))
b06fcn
Verifica si furca de ambreiaj sa fie in mintile ei, fara uzura excesiva. Mai mult, greseaza axul cutiei pe care culiseaza rulmentul de presiune si ai grija la montajul pe masina sa nu se miste furca pana nu ai bagat axul in volanta.
Eu as recomanda si schimbarea cablului de ambreiaj.
B 989 ADR
Salut, acum vin de la servici , unde am reusit intr-un final sa inlocuiesc NOUL AMBREIAJ EXEDY cu si mai NOUL AMBREIAJ VALEO. PROBLEMA zgomotului de la nivelul cutiei de viteze se datoreaza RULMENTULUI de PRESIUNE , care l-am scos din bucati.... placa de presiune avea o orarecare deformare de la el, discul era okey.

La toate kiturile de ambreiaj SACHS , LUK se livreaza rulmenti SKF....sunt PRAF...nu tin nici 100 de km....
Am pus valeo 821177 , pedala nu este la fel de moale ca si la EXEDY, dar acum merge f f frumos
alyn79
si eu am o problema cu ambreiajul l-am schimbat in primavara, kit original Valeo. nu cred ca am facut ma mult de 20000 cu el si dimineata, uneori, imi apare o bataie in peda, se simte in toata masina, daca plec de pe loc, dispare. unii zic ca e de la rulment, altii ca e de la arcuri...habar, nu mai am, dar nici bani si rabdare sa se demonteze juma de masina pentru un ambreiaj.
B 989 ADR
Salut, rulmentul de presiune nu are cum sa fie, din cauza lui se produc vibratii in cutie si se aude clantanitu de care fac eu referire mai sus.
Discul de ambreiaj doar daca are arcurile slabe se simte un oarecare zgomot (app . insesizabil)
Singurul vinovat pentru problema ta ar fi doar cablul de ambreiaj si daca esti din buc te pot ajuta cu unul de proba sa vezi daca iti dispare trepidatia la pedala.
Eu am demontat cutia de 2 ori in 2 sapt...acum am antrenament smile.gif)))
Vallybz
Salut. A venit vreamea sa schimb si eu kit-ul de ambreiaj, rulmentu e spre moarte. Cand calc si eliberez ambreiajul de aude un clanc in cutie. Ce marca sa cumpar kit-ul? Precizez ca masina are 260.000 de km. Ma gandeam tot la valeo, e ok? Nu as vrea sa arunc cu banii pe ambreiaje si prin service-uri.
bestmarlanu
Acelasi clantanit il am si eu dupa ca em schimbat kitt-ul original cu unul Luk.
Vlad270
Valeo nu e Dumnezeu fratilor. Acum vin de la service si dupa ce am scz ambr. Original cu unul Valeo am acest zgomot enervant. Ce este de facut? Schimb rulmentul?
Vlad270
Ma ajuta cineva? Mecanicul spune ca este perfect normal ca se mai intampla si asa ceva din cauza ca este f nou si tare ambreaju si ca pot incerca un lichid mai gros la cutie
bundy220
QUOTE(Vlad270 @ 27 Apr 2015, 12:12)
Ma ajuta cineva? Mecanicul spune ca este perfect normal ca se mai intampla si asa ceva din cauza ca este f nou si tare ambreaju si ca pot incerca un lichid mai gros la cutie
*


Pai ce treaba are uleiul din cutie cu ..prefectura?
Nu schimba nici un ulei.
Ce anume ai schimbat?ce continea tot kitul?


<span class='edit'>27 Apr 2015, 12:26:</span>
QUOTE(B 989 ADR @ 18 Oct 2013, 22:53)
Salut, acum vin de la servici , unde am  reusit intr-un final sa inlocuiesc NOUL AMBREIAJ EXEDY cu si mai NOUL AMBREIAJ VALEO.  PROBLEMA zgomotului de la nivelul cutiei de viteze se datoreaza RULMENTULUI de PRESIUNE , care  l-am scos din bucati.... placa de presiune avea o orarecare deformare de la el, discul era okey.

La toate kiturile de ambreiaj  SACHS , LUK  se livreaza rulmenti SKF....sunt PRAF...nu tin nici 100 de km....
  Am pus valeo 821177 , pedala nu este la fel de moale ca si la EXEDY, dar acum merge f f frumos
*


Eu am schimbat cutia in august 2014,din cauza diferentialului si cu ocazia asta si kitul ambreiaj. Am mers pe Luk si nu am nici o problema pana acum,nici clantanit nici rulment praf. Am facut cam 15kkm de atunci.Totul e ok.
La ambreiajul vechi,era foarte putina uzura la soarele de pe placa,discul cam la jumatate ,rulmentul ok.Am schimbat ca sa nu mai desfac alta data.

Problema pe care am observat-o la ambreiajul vechi,era o depunere de praf de la disc,amestecata cu ceva vaselina pe axul rulmentului. Aceasta depunere este cauza apasarii greoaie la cei care au ambreiaje mai vechi.Rulmentul se misca foarte greu acolo.

P.S.
Ma refer la ambreiaj mecanic,nu hidraulic.
greeneyes85
Va salut stimabililor,

Am sa reanim putin topicul.

Am schimbat recent ambreiajul si cablul de ambreiaj si am urmatoarea provocarea fara solutie:

Dupa o stationare mai indelungata, ma trezesc cu pedala "fleasca". Trebuie sa fac ceva pedale pana cand pot folosi ambreiajul.
Am fost cu ea la verificari si rasverificari si nimeni nu imi poate da un raspuns.
Nu stiu daca are vreo importanta dar cablul folosit este ATE.

Deschis la orice subiect si propuneri.

Spor sa aveti.
b06fcn
Asta e ciudat, avand in vedee ca ambreiajul la masina asta e pe cablu, simpromul de care zici tu se aplica la cele cu ambiaj hidraulic cand scade presiunea. Practic, din ce spui tu, se detensioneaza cablul dupa o perioada de nefolosire, cel mai probabil este din cablu sau de la pedala de ambreiaj, verifica sistemul de zimti de pe pedala, sa functioneze cum trebuie mecanismul de compensare a uzurii..
tinus
Salut! A schimbat careva "acasa" kit-ul de ambreiaj ? Poate careva să descrie pașii de urmat ? ( la cutie mă interesează, pentru că la demontarea planetarelor este evident)
espacern
Se poate face si "acasa" depinde de pricepere/scule/device-uri......ca trebuie suspendat motorul printre altele.
Cutia se poate doar departa de motor....este destul spatiu de manevra fara sa trebuiasca scoaterea ei completa.
Evident ca odata scoasa altfel se demonteaza/monteaza noul mecanism de ambreiaj.
b06fcn
E o operatie complicata, dupa ce dai jos planetarele trebuie desfacute suruburile care sustin cutia de motor, inclusiv cele de la electromotor si cele de la masa cutiei, dupa care trebuie dat jos cadrul motor ca sa poti scoate cutia daca o dai jos pe sub masina, deci trebuie sustinut motorul cu ceva in partea dinspre cutie.
Eu am facut chestia asta dar am groapa in garaj si mi-a fost relativ usor sa lucrez. La cutie am avut nevoie de inca o persoana sa ma ajute la dat jos si la pus la loc.
tinus
Multumesc!
greeneyes85
@b06fcn
Stiu, e ciudat si atipic.
Mecanismul cu zimti functioneaza, acolo totul e in regula.
Exista cumva posibilitatea ca toata treaba asta se datoreze frigului?
Chestia ciudata e ca nu a facut imediat dupa inlocuire, ci odata cu venirea frigului.
Acum tocmai am plecat de la birou si e mai "cald" decat a fost saptamana trecuta si totul a fost normal...
Dimineata la -11 grade am avut nevoie de 3 pedale, acum la -7 de nici una...
Daca mai exista vreo idee sau sugestie, sunt deschis la orice
Horatiu Mihai
@greeneyes85: Aceeasi problema o am si eu cu pedala de ambreiaj: Dupa ce masina a stat (chiar si 1 ora), cand calc ambreiajul pur si simplu cade in podea, fara nici un efort. Acum 1 an am dat cu putina vaselina in zona mecanismului cu zimti pentru ca scartaia ceva. Acum nu mai am scartaitul dar patesc asta. dry.gif Eu sunt aproape convins ca de la mecanismul cu zimti e problema... Cel putin asa cred.
greeneyes85
@Horatiu Mihai:
Rezolvat problema.
Acum 3 poate chiar 4 ani am uns pedala cu vaselina incercand sa elimin un scartait aparut la apasarea ei. Toate bune si frumoase paba cand am schimbat cablul.
Am demontat saptamana trecuta pedala si mecanismul era in perfecta stare de functionare, dar plin de vaselina. Asadar, am sters vaselina si montat pedala la loc si provocarea a fost rezolvata.
Asadar, demonteaza pedala, degreseaz-o si se rezolva. Asta in cazul in care nu ai nevoie de un alt mecanism.
Daca ai nevoie de mecanism, da-mi un PM.
Spor.
Horatiu Mihai
Ambreiajul s-a dus. Masina e cea din poza, are 143.000 km, motorizarea 1,9 dCi.
Cei de la Renault Timisoara spun ca LUK e la fel de bun ca Valeo, ei pun LUK cand fac inlocuiri de ambreiaje. Comand Valeo separat?
cnada
QUOTE(Vallybz @ 25 Feb 2014, 18:30)
Salut. A venit vreamea sa schimb si eu kit-ul de ambreiaj, rulmentu e spre moarte. Cand calc si eliberez ambreiajul de aude un clanc in cutie. Ce marca sa cumpar kit-ul? Precizez ca masina are 260.000 de km. Ma gandeam tot la valeo, e ok? Nu as vrea sa arunc cu banii pe ambreiaje si prin service-uri.
*


Acelasi clanc se aude si la mine!
Am vorbit cu mecanicii de la Dacia si mi-au spus de la bun inceput, kit-ul Valeo ar fi cel mai indicat. Am mai vorbit cu cineva ce lucreaza in comertul de piese dar are si cunostinte legate de calitatea pieselor si la fel, mi-a recomandat Valeo.
Acum la mine se auzea un zdranganit metalic asta iarna cateva secunde iar daca apasam ambreiajul zgomotol disparea. Acum in afara de clanc-ul mentionat mai sus nu se mai aude nimic.
Asa cum spunea si @b06fcn eu am sa merg tot pe Valeo cand il voi schimba!
*megane 1 1.4 16v
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.