Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Battery Charge FAULT
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2
voinea.adrian43
Buna ziua , am o laguna 2 , 1.9 dci si imi arata in bord mesajul asta :
postasu
inseamna ca ai o problema cu incarcarea ! alternatorul nu mai incarca bateria din diverse motive... trebuie vazut de ce.

Bafta
axelinobt
Mai ai servo ? daca nu mai ai nici macar servo so dus cureaua de la alternator ... am patito ... efectiv s`a facut tandari cureaua !
csiszer_robert
Asa merg de un an de zile si eu!!!Nu am nici o problema cu incarcarea.Am fost la vreo 10 mecanici si la o gramada de testere si nimic.Nimeni nu gaseste problema.Tin sa precizez ca daca se masoara incarcarea este in regula si nu are fluctuatii de tensiune.Cand am fost la Renault a zis direct sa schimb alternatorul.Si i-am zis pentru ce?Daca functioneaza ok pentru ce sa il schimb?Nici macar nu avrut sa se uite la masina.Deja nici nu mai bag in seama eroarea.Tin sa mentionez ca am schimbat rotorul,periile.puntea de diode.Daca cineva stie un mecanic bun in Timisoara sa imi rezolve si mie problema ar fi excelent ca deja m-am saturat.Bafta.
holtandrei
Ai feedback de incarcare la bayterie? adica daca il legi la tester, ( clip si nu china clip sau ddt ) iti arata cat este incarcarea?
Prosibila cauza e ca nu ajunge un feedback de incarcare ( la panoul bord )
Poate fi un cablu intrerupt pe traseu


Si off topic:
ce motorizare si cute ai pe masina
ionutdanica
Eu cred ca e de la alternator stai linistit ca alternatorul incarca dar el trimite un impuls la ecu.
La tine nu mai trimite la ecu impulsul acela cred ca daca ai schimba releul de incarcare de pe alternator ar functiona sau daca ai vreun prieten sa faci o proba cu alt alternator,atunci iti dai seama daca e din alternator sau instalatie.
doru07
Acelasi mesaj cu bateria rosie in bord l-am avut si eu astazi. Mai exact......pornesc masina (mai mersesem cu ea astazi), in cateva secunde se aude un POC si imi apare mesajul cu bateria pe afisaj. Cobor din masina, ridic capota si vad ca nu se mai invartea cureaua de accesorii. Opresc motorul, dau cureaua jos si plec la un service(chin fara servo) . Acolo ne uitam noi la toate rolele si fuliile.....surpriza, toate se invarteau. Punem cureaua la loc si masina nu mai da nicio eroare. Incarcarea este normala, am masurat-o. Muream de nervi si, in acelasti timp, ma bucuram ca nu e nimic defect. Explicatia mecanicului: ambreiajul de la alternator (cred ca se refera la fulia alternatorului) este defect, deoarece se misca in ambele sensuri. Cica asta a ramas blocat la bun inceput si apoi si-a dat drumul. Si cica sa ma apuc sa caut SH o astfel de piesa (noua este 200RON). Intrebarea mea este urmatoarea: stie careva daca fulia de la alternator se misca in ambele sensuri, nu numai in sensul acelor ce ceas? Sa stiu sa nu o cumpar degeaba. Toate bune.
espacern
Fulia respectiva este bine sa o cumperi noua .
Poti sa te consideri norocos ca cureaua cazuta de pe fulie nu a cauzat distrugerea distributiei.

@+
ionutdanica
se misca in ambele sensuri cat despre sh nici sa nu te gandesti poate cumperi o fulie mai dusa ca a ta.
La pretul ala e foarte bine 200lei o schimbi odata la 100000-150000km
espacern
Aia noua se invarte intr-un singur sens.....evident!

@+
postasu
ce n-as fi dat sa dau si eu numai 200 lei pe fulia de la alternator sad.gif
eu aveam 3 modele de fulii in fata : una cu 180 lei, una cu 230 lei si una cu 340 lei.
fulia mea era similara cu cea care costa 230 lei dar cand am analizato mai indeaproape lipsea in canal (ea avea 5 canale si a mea avea 6).
ca urmare fulia care s-a potrivit a fost ceva cu 340 lei =))
ironia ...
doru07
ms, espacern. Mie nu mi-a cazut cureaua de pe role. Doar ca nu se mai invartea deloc, rola fiind blocata. Apoi si-a dat drumul. Daca se invarte in ambele sensuri rola, zici ca trebuie schimbata(esti de acord cu mecanicul meu)?



ionutdanica, zici ca rola se misca in ambele sensuri pusa pe alternator? ai miscat tu de ea?
ionutdanica
Am lucrat ca mecanic foarte mult timp in romania stiu despre ce vorbesc rola se misca in ambele parti daia are si rol de ambreaj.
doru07
ms, ionutdanica. Am dat astazi comanda de piesa, insa daca se misca in ambele sensuri si aia noua, am vb cu baiatul de la service sa faca retur, ca poate nu asta e de vina pentru eroarea de ieri. Si astfel sa nu dau banii degeaba.
ionutdanica
E mai mult ca sigur dusa aia tie ti sa blocat tocmai de accea ti-a sarit cureaua.
fircea
Salut. Eu am acest mesaj de ~3 ani. Apare la pornire, sta max. 1 min si dispare fara sa mai apara in timpul rularii motorului. Daca opresc motorul se repeta scenariul. Se poate intimpla de citeva ori pe zi. Iarna apare mai frecvent. In luna august mi s-a intimplat intr-o singura zi, de doua ori.

Prima data cind a aparut, iun 2010, 132.000 km, m-am speriat (apare ulterior si stop) si m-am prezentat de urgenta la service Renault unde mi s-a schimbat fulia de motor (la aceasta operatiune e obligatoriu sa se schimbe si kit accesorii). Nu-ti spun pretul. A durat 6 luni dupa care mesajul a aparut iar. La test nu aparea nicio eroare asa ca m-au trimis acasa (evident ca in service n-a aparut mesajul). Nu aparea in fiecare zi, disparea repede, asa ca m-am obisnuit si timpul a trecut. Cind mesajul a devenit mai frecvent, durata mai lunga pina la disparitie si a aparut si un huruit neplacut m-am prezentat la service (feb 2012, 152.000 km) unde s-a schimbat un pinion de distributie. Nici acum nu-ti spun pretul deoarece la aceasta operatiune se schimba obligatoriu kitul de accesorii si cel de distributie (care avea doar 32.000 km)!

Mesajul vine si pleaca cu o frecventa care nu ma mai chinuie (acum am 177.000 km). Pe mine cei din service Renault la care merg nu m-au putut ajuta. As schimba service-ul, dar m-am obisnuit sa dispara mesajul; probabil o sa devin nelinistit cind durata de afisare va fi mai mare.

Exista alt topic http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=92129&st=0 cu aceeasi problema, dar solutii diferite. As incerca varianta cu schimbarea bateriei. Bafta!
espacern
QUOTE(ionutdanica @ 30 Aug 2013, 12:06)
Am lucrat ca mecanic foarte mult timp in romania stiu despre ce vorbesc rola se misca in ambele parti daia are si rol de ambreaj.

Fulia cu debreiere se invarte intr-un singur sens liber si in celalant se blocheaza si antreneaza alternatorul.
Doar daca este in stare buna.....bineinteles.
Cam ca torpedoul de la bicicleta cu frana la pedale.
Degeaba ai lucrat ca mecanic daca dai sfaturi gresite sau nu stii!

@+
ionutdanica
Espacern cumpara o fulie noua si incearca sa vezi cum se invarte.
espacern
QUOTE(bad_x @ 13 May 2012, 22:19)
fulia de la alternator are ambreaj adica daca blochezi alternatorul sa nu se mai invarta si invarti doar fulia ,daca invarti in fata nu o sa poti si daca invarti in spate trebuie sa mearga in gol daca nu merge este blocata fulia si iti produce vibratii la intinzatorul de la accesorii,cu motorul rece ar trebui sa se auda din masina cum vibreaa intinzatorul respectiv,dupa ce se incalzeste nu mai suna chiar asa tare
*




QUOTE(morta_lis_18 @ 24 Feb 2013, 00:26)
la mine la megane acea fulie s a blocat,am dat cureaua jos si am verificat,ea normal merge decat intr un singur sens,acum e blocata si merge in amandoua sensurile,ca si cum ar fi o fulie normala,nu una cu ambreiaj,m am interesat de acea fulie,la mine costa 250 de lei,electricianul la care am mers avea o fulie de laguna,mi a aratat o si ne am uitat sa vedem daca sunt la fel dar sunt diferite,ne am uitat la coduri.o vinde la jumatate de pret,daca te intereseaza da mi un pm si lasa mi un nr de telefon si discutam.urmeaza sa mi o schimb si eu la a mea pt ca exista multe riscuri daca merg cu ea asa.
*


Nu eu trebuie sa cumpar ci tu trebuie sa te documentezi.
Am cautat repede pentru tine.....dar mai sunt comentarii!

@+
doru07
Fratilor, astazi o sa imi schimb eu fulia. O sa revin cu un post sa va zic daca cea noua se invarte in ambele sensuri, cum face cea pe care o am acum pe masina. Respect.
doru07
Am mers sa schimb fulia si, dupa ce am dat jos alternatorul, s-a dovedit ca fulia comandata diferea de cea de pe masina. Ceva incurcatura in stocurile astora de unde am dat comanda. Maine vine cea buna(sau cel putin asa sper). Revin cu detalii despre faptul ca se roteste in ambele sensuri sau numai intr-unul. Toate bune.
doru07
Gata si cu fulia de la alternator, e noua. Dupa cum am promis, revin cu detalii. Pusa pe alternator, aceasta se misca in ambele sensuri, insa daca se blocheaza palele de la alternator, nu se mai misca decat intr-un singur sens (am incercat sa il invart cu mana si nu vroia decat intr-un sens). Daca imi aduc bine aminte, parca era in sensul invers acelor de ceasornic). Toate cele bune.
ionutdanica
Deci ce am scris mai sus ea se invarte in ambele sensuri doar la turatie se blocheaza si e normal sa se invarta intr-un singur sens..
crantzcypy
Aceeasi problema si la mine cu BATTERY CHARGE FAULT (MODELUL e cu LCD intre ceasuri); am dat ceasurile jos si pe placa am gasit o piesa ce nu era lipita bine; cine a avut probleme cu iluminarea la climatronic stie despre ce vb! mai jos atasez 2 poze; daca va apare mesajul in bord, "aplicati"cativa pumni deasupra ceasurilor, daca vedeti ca dispare mesajul si reapare problema POATE FI de la lipitura! eu le-am lipit azi 30.10.2013; inca nu am circulat destul sa vad daca se mai aprinde, dar va spun cu siguranta ca nu era lipit bine piesa respectiva!

Revin cu un mesaj daca mai apare eroarea la bord
emilian69
rezolvat problema prin schimbarea carbunilor de la alternator
fircea
De data asta mesajul de eroare s-a aprins in mers, mult dupa ce am plecat si asa a ramas desi in ultimele luni a aparut foarte rar la pornire si s-a stins repede. Eram pe autostrada, am reusit sa mai rulez 60 de km pe baterie si m-am intors acasa pe platforma. Au fost carbunii de la alternator. Raport platforma/inlocuit carbuni a fost x5 in favoarea platformei; sfatul este sa schimbati carbunii preventiv daca aveti Laguna 2 cu 150-200k km. Pentru Bucuresti recomand Uncas pe Baicului. Ajung a doua oara la ei (prima data acum un an cu bendixul) si mi s-au parut foarte operativi si profesionisti.

Va tin la curent daca a fost o coincidenta si mesajul revine.
rmg
Aceeasi problema am si eu. Alternatorul incarca sigur, cand a aparut eroarea am masurat si avea 14.5V. Eroarea este aleatoare, nu mereu apare.
La Renault nu apare pe tester si spuneau aia pe acolo ca ar putea fi o eroare din bord: un microprocesor, ceva...
Asa e ca posibil sa fie ce spune crantzcypy, o sa incerc sa-i frig si eu vreo 2 pumni cand se mai aprinde.
puitzimd
QUOTE(crantzcypy @ 30 Oct 2013, 11:54)
Aceeasi problema si la mine cu BATTERY CHARGE FAULT (MODELUL e cu LCD intre ceasuri); am dat ceasurile jos si pe placa am gasit o piesa ce nu era lipita bine; cine a avut probleme cu iluminarea la climatronic stie despre ce vb! mai jos atasez 2 poze; daca va apare mesajul in bord, "aplicati"cativa pumni deasupra ceasurilor, daca vedeti ca dispare mesajul si reapare problema POATE FI de la lipitura! eu le-am lipit azi 30.10.2013; inca nu am circulat destul sa vad daca se mai aprinde, dar va spun cu siguranta ca nu era lipit bine piesa respectiva!

  Revin cu un mesaj daca mai apare eroarea la bord
*


mai apare eroarea ????
fircea
QUOTE(fircea @ 23 Nov 2013, 21:51)
De data asta mesajul de eroare s-a aprins in mers, mult dupa ce am plecat si asa a ramas desi in ultimele luni a aparut foarte rar la pornire si s-a stins repede. Eram pe autostrada, am reusit sa mai rulez 60 de km pe baterie si m-am intors acasa pe platforma. Au fost carbunii de la alternator. Raport platforma/inlocuit carbuni a fost x5 in favoarea platformei; sfatul este sa schimbati carbunii preventiv daca aveti Laguna 2 cu 150-200k km. Pentru Bucuresti recomand Uncas pe Baicului. Ajung a doua oara la ei (prima data acum un an cu bendixul) si mi s-au parut foarte operativi si profesionisti.

Va tin la curent daca a fost o coincidenta si mesajul revine.
*


Se pare ca a fost o coincidenta. Mesajul a reaparut dupa 2 saptamini, tot la pornire si dispare dupa citeva secunde. Sper sa nu ma lase la drum lung!
super98
 cu ajutorul lui crantzcypy am reusit sa scap de eroarea baterry charge fault cu care ma chinuiam de aprox 2 ani. Deja devenise obisnuinta. Totul a fost de la niste lipituri pe placa ceasurilor de bord. Am tot zis ca postez inclusiv cu poze dar nu am avut timp. O sa revin cu detalii.. Important e ca am scapat de eroare.
mircea-daniel
Mi s-a aprins si mie martorul de incarcare defectuoasa, si am fost la un service, ca sa fiu sigur (am de facut 1000 de km de sarbatori).
Observatiile mele:
1.A mea are 126.685 km. Se pare ca aveam uzura normala, rotorul era destul de teapan.
2.Alternatorul nostru de pe legume e un Valeo de 125 de amperi, destul de comun. La el se duce rotorul (miezul mai exact, prinde joc in interior si se intrerupe).
3.Daca se aprinde si se stinge martorul, iar incarcarea este ok, problema e undeva la electricele frantuzesti. Daca insa se aprinde si se stinge, dar incarcarea variaza, atentie mare, se duce usor usor rotorul. Puntea de diode, din ce am inteles eu, la acest model este destul de robusta.
4.Preturi: 230 lei rotor nou, 20 de lei carbunii, 130 manopera. Acum stiu clar ca nu o sa mai am probleme, desi repet, al meu nu avea uzura mare.
MeBlade
QUOTE(crantzcypy @ 30 Oct 2013, 11:54)
Aceeasi problema si la mine cu BATTERY CHARGE FAULT (MODELUL e cu LCD intre ceasuri); am dat ceasurile jos si pe placa am gasit o piesa ce nu era lipita bine; cine a avut probleme cu iluminarea la climatronic stie despre ce vb! mai jos atasez 2 poze; daca va apare mesajul in bord, "aplicati"cativa pumni deasupra ceasurilor, daca vedeti ca dispare mesajul si reapare problema POATE FI de la lipitura! eu le-am lipit azi 30.10.2013; inca nu am circulat destul sa vad daca se mai aprinde, dar va spun cu siguranta ca nu era lipit bine piesa respectiva!

  Revin cu un mesaj daca mai apare eroarea la bord
*


Aceeeasi problema cu ceasurile am observat-o si eu. bat in ceasuri si se stinge. O sa imi fac timp sa verfic si te anunt.

21 Jan 2014, 20:57:
QUOTE(super98 @ 15 Dec 2013, 23:34)
 cu ajutorul lui crantzcypy am reusit sa scap de eroarea baterry charge fault cu care ma chinuiam de aprox 2 ani. Deja devenise obisnuinta. Totul a fost de la niste lipituri pe placa ceasurilor de bord. Am tot zis ca postez inclusiv cu poze dar nu am avut timp. O sa revin cu detalii.. Important e ca am scapat de eroare.
*



Tot asa am facut si eu azi. Vad ca nu mai apare eroarea cand bat in ceasuri. Singurul lucru sa aveti atentie cand puneti acele la loc.
Acum la mine cel de apa sta cu 1 linie mai sus.
biggrin.gif
marian71
Confirm. Am scapat de eroare dupa lipire. biggrin.gif
fircea
Are cineva rabdarea sa explice cum se ajunge la placa de la ceasurile de bord pentru a face lipitura respectiva? Ma chinuie mesajul de eroare de peste 3 ani si as incerca si eu varianta asta, dar nu mi-am dat seama cum se scot ceasurile. Multumesc.
angel-boy
Cred ca este de la carburi cum spun colegi.


as avea si eu o problema fiind vorba de alternator, mi se aude in boxe bazait , stiu ca exista acest bazait la batrana dacie

astept raspuns , multumesc
marian71
Uite aici .
super98
Inceputul ar fi sa putem ajunge la ceasuri.
Este un tutorial AICI dar din pacate nu mai sunt pozele.
Atasez pozele lui aici (sper sa nu se supere pe mine) si fisierul cu detalii pe care apucasem sa-l salvez.


si pozele de la laguna mea.(de la a 15-a poza sunt de pe laguna mea)
Trebuie sa retii exact unde sunt acele inainte de lucrare.
De preferat sa pui pe laguna cand e rece, pentru a pune acul de la zero. La combustibil atentie mare unde a fost.

2 Feb 2014, 20:17:
La ultimele 3 poze am fost la masina sa verific unde sunt acele si sa fac poze.
angel-boy
Nu cred ca e vorba de mine , problema cu rezistenta.

QUOTE(angel-boy @ 2 Feb 2014, 12:42)
Cred ca este de la carburi cum spun colegi.
as avea si eu o problema fiind vorba de alternator, mi se aude in boxe bazait , stiu ca exista acest bazait la batrana dacie

astept raspuns , multumesc
*


fircea
@super98

Multumesc mult.
crantzcypy
confirm ca pana azi, 6.03.2014 de la data cand am efectuat lipitura nu am mai avut eroarea in bord. smile.gif . De atunci am mai facut vreo 5000 de km si aproape toti in Iasi, unde drumurile nu sunt prea "line" .
melcu
Trebuie sa-mi fac si eu timp sa demontez ceasurile...deja ma dispera eroarea, dar am constatat ca se rezolva cu o palma peste bord.
puitzimd
acele cum le-ai demontat ? nu prea imi dau seama si imi este frica sa trag de ele
kapp
Buna.. Postez aici chiar daca nu este total legat de subiectele discutate. La mine alternatorul incarca dar nu ajunge curentul la baterie.. Cand pornesc ajunge.. am pe baterie peste 14 v.. dupa 2-3 minute ( variaza timpul) nu mai ajunge nici un curent la baterie.. Este al 3 alternator schimbat( si noi si vechi).Multumesc . Are cineva vreo idee?
marryyano
QUOTE(voinea.adrian43 @ 3 Aug 2013, 15:23)
Buna ziua , am o laguna 2 , 1.9 dci si imi arata in bord mesajul asta :
*


la fel am si eu de un an e din computerul de bord problema de fabrica!!e reno!!
angel-boy
as avea si eu o problema fiind vorba de alternator, mi se aude in boxe bazait , stiu ca exista acest bazait la batrana dacie

astept raspuns , multumesc
rmg
super98: cand desfaci ceasurile, poti sa marchezi nivelul acelor pana sa le scoti?
Adica ma gandesc ca desfaci ceasurile, pana ajungi la ace, alimentezi si marchezi nivelul lor, dupa care umbli la ace si la partea din spate a placii.
In primavara vreau sa desfac si eu bordul, ca stau de un an de zile cu eroarea in bord si m-am saturat sa bat in bord ca sa dispara eroarea. Cea mai mare frica a mea este sa nu mai nimeresc nivelul ceasurilor, umbland la ace. Pe langa ruperea unor clipsuri la demontare. smile.gif
Dejan
Am avut aceeasi eroare in bord. La mine a fost de la alternator; mai exact fulia de alternator a trebuit schimbata, ambreiajul din ea era gata. Nu e nici o chestie scumpa nici complicata.
przamfiri
QUOTE(super98 @ 2 Feb 2014, 19:14)
Inceputul ar fi sa putem ajunge la ceasuri.
Este un tutorial AICI dar din pacate nu mai sunt pozele.
Atasez pozele lui aici (sper sa nu se supere pe mine) si fisierul cu detalii pe care apucasem sa-l salvez.
si pozele de la laguna mea.(de la a 15-a poza sunt de pe laguna mea)
Trebuie sa retii exact unde sunt acele inainte de lucrare.
De preferat sa pui pe laguna cand e rece, pentru a pune acul de la zero. La combustibil atentie mare unde a fost.

<span class='edit'>2 Feb 2014, 20:17:</span>
La ultimele 3 poze am fost la masina sa verific unde sunt acele si sa fac poze.
*



colegu ...salut ...fara suparare, am dat la mai multe lagune ceasurile jos...am umblat la motorasul de mixare aer cald\rece... e un surub acolo care trebuie desfacut.... ca sa nu mai desfaci carcasa de langa volan unde sunt manetele de stergatoare si de lumini tragi maneta de sub volan de unde se regleaza adancimea volanului, tragi volanul la maxim in spre scaunul sofer si gata treaba
Doamne Ajuta
rmg
Cu ocazia reparatiei alternatorului (rotor intrerupt) am descoperit cu deosebita placere ca a disparut si Battery charge fault. De cateva zile vad ca nu a mai aparut in bord. Sper s-o tina!
Cand aveam eroarea in bord am incercat de 2 ori cu aparut si incarca. Din acest motiv eram convins ca e din bord. De asemenea parea ca-si revine cand ii frigeam vreo 2 palme pe bord.
Dar la mine se pare ca pleca din alternator eroarea. So, nu strica o verificare! Spor!
byby
La voi cand aparea eroarea in bord, cat ramanea aprinsa?
Intreb pentru ca la mine apare pentru cateva secunde, si apoi dispare, fara sa ii fac nimic.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.