Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Suspensii Megane (arcuri si amortizoare)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
Pages: 1, 2, 3
mojorisin
Salut ,

Pe viitor, as dori sa cobor masina din arcuri cu cativa mm si sa imi schimb si amortizoarele cu ceva mai "confortabile" adica nu asa saltarete si care sa lipeasca mai bine masina pe asfalt. Stie cineva de unde se pot achizitiona arcuri de coborâre si ce dimensiune au cele stock ? Dar amortizoarele, de care se pot cumpara ?

Mersi
adrian mgn
Eu am vorbit de arcuri cu cei de la Racing Nick.Au si amortizoare...

mojorisin
Si cam pe la ce preturi se invart produsele celor amintiti de tine ? Caci eu am intrat la ei pe site si se pare ca nu le functioneaza.
adrian mgn
Asta-i mai complicat de zis ... depinde de firma,model...
Vorbeste pe PM cu BAD_MF vezi ce oferte iti face ...
mojorisin
Dupa cateva cercetari, am decis ca pt mine, solutia de coborâre si "modernizare - înnoire" a suspensiei este formata din 4 arcuri Eibach (minus 30 mm) si amortizoare Bilstein. Dupa ce le pun va tin la curent !
cj98czh
Buna alegere...dar tu parca vroiai o suspensie mai confortabila... suspensia sport iti asigura o manevrabilitate sporita a masinii dar o face foarte rigida...adica vei simtii sub fund toate denivelarile...

Am avut pe R25 arcuri Eibach si amortizoare Koni...era misto...atata timp cat soseaua era buna daca inceapeau denivelarile...iti clantaneau dintii...am optat pt. arcuri normale si amortizoare sport...era cred cea mai buna chestie avand in vedere drumurile de la noi...

Nu ma intelege gresit...mi-a placut si imi place...dar pe drumurile noastre..

Cumnatul meu are pe Megane Coupe arcuri Eibach si amortizoare Bilstein si esta tare incantat...a asa a fost adusa masina din Germania... deci depinde de gusturi...


Meganul nu are pe spate arcuri....numai amortizoare si bara stabilizatoare.... deci acolo coborarea trebuie facute din bara....sau tu vrei sa pui numai pe fata?
mojorisin
Dupa indelungi cautari si razgandiri, cred ca o sa pun doar amortizoare B4 pe arcurile existente, deci nu va exista nici o coborâre. Sper sa nu afecteze foarte mult confortul !

PS. Am observat aseara ca Meganul meu are garda la sol cat un Freelander 2
Dodone
Garda la sol o mai poti cobori putin si din anvelope, dar nu recomand pe drumurile noastre. Faci pana mai usor.
mojorisin
Sincer, daca e stabila masina, nu ma deranjeaza garda la sol. Daca poate Freelanderu sa ruleze cu 170 fara sa isi ia zborul, poate si Meganele smile.gif
cj98czh
Eu am Kayaba sport si masina se comporta excelent chiar daca are o garda la sol destul de ridicata....

Amortizoarele au fost 400 RON/bucata pe fata si 420 RON pe spate...nu mai tin minte exact.... oricum stiu ca erau cam dublu pretul fata de unele normale...Sachs sau Boge...etc... dar imi place sa merg tare si atunci pun lucruri de calitate...

Am vrut Koni reglabile...avand o experienta deosebit de placuta cu ele pe R25...dar costau foarte mult.... si atunci am ales Kayaba ca si compromis..
mojorisin
Daca mai pun 420 roni x 4 = 500 de eur pe langa suma din vanzarea meganului, sigur imi iau o masina din 2003 cu suspensiile gata tari smile.gif
cj98czh
Pai am spus...un amortizor normal pt. Megane este undeva la 200 RON/bucata...dar eu am vrut sport si am platit pt. asta.... este mare diferenta intre ele....
mojorisin
Poate e util de specificat ca amortizoarele originale pe Meganele meu sunt KYB (Kayaba) care produce niste amortizoare interesante (Excel-G si Gas-a-just) ce s-ar potrivi acestui model. Insa cred ca va fi imposibil de aflat referinte despre aceste 2 tipuri.
cj98czh
Daca ai Kayaba sigur nu sunt de fabrica....

Eu zic sa faci un test de amortizoare si daca sunt buna sa le tii...iti va parea rau dupa ele...
mojorisin
Asa bune sunt ? smile.gif De schimbat trebuie sa le schimb,insa oscilez acuma intre KYB de care si-a pus si sefu de la service pe Opelul lui, sau Bilstein B4 care imi par mai "la moda" in perioada asta.
cj98czh
Ai facut test de amortizoare?

sau curg? dupa ce ti-ai data seama ca trebuie schimbate?

Kayaba sunt mai scumpe ,,,, undeva la 420 ron/bucata
mojorisin
Nu curg sau ceva, mi se par obosite...si doresc sa imbunatatesc tinuta de drum a masinii. De la service mi-au spus ca imi pot da Kayaba la pretul de B4, undeva in jur de 50 de eur bucata.
cj98czh
Pai depinde ce Kayaba....sport sigur nu la banii astia...

Si cu "mi se par" nu stiu ce sa zic.... ochiometric este greu.... fa un test de amortizoare inainte sa te apuci sa arunci cu banii....

Apropo ai gasit arcurile pe spate la meganul tau? tongue.gif tongue.gif
mojorisin
Ehehe, m-am lamurit de mult ca nu are arcuri pe spate. Arcurile le las asa, iar amortizoarele nu le vreau sport.

Kayaba imi iese la 840 roni, Bilstein la 700.
cj98czh
Nu totdeauna pretul este cel hotarator... vezi pe net referinte despre ele...
mojorisin
Am cautat referinte de nebun pe net, si crede-ma ca nu sunt multe informatii in general despre amortizoare. Si in nici un caz nu am gasit referinte de genu; "Gas-a-Just sunt mai bune deca B4 dar inferioare lui B6...etc" Deci lucram cu ce avem !
mojorisin
Am revenit cu o concluzie la acest topic. Mi-am schimbat toate amortizoarele de pe Megane si am ales marca japoneza Kayaba. Curios a fost faptul ca au fost prevazute Kayaba Gas-a-Just pentru puntea spate si Kayaba Excel-G pentru fata. Impresiile mele de cand am facut aceasta schimbare sunt:

- Gas-a-just sunt ceva mai ferme insa fara a pierde mult la capitolul confort. (ca si generatie si tehnologie sunt peste Excel-G)
- Excel G sunt si ele pe gaz insa orientate catre confort.

Daca ar fi sa fac o proportie, as spuna ca cele de pe spate(Gas-a-Just) sunt orientate cam 65% spre rigiditate si 35% spre confort, iar cele de pe fata (Excel-G) sunt cam 60% confort si 40% rigiditate/sportivitate. Per total , masina este incredibil de confortabila dar are si o postura "mai dreapta"-deh,amortizoare noi. Am luat aproape toate gropile intalnite pe traseu si pot sa spun ca parca nici nu erau acolo. Eu fac aceleasi trasee prin oras de ani de zile si deja stiam senzatiile la fiecare groapa. Acum, tinuta este "mai Mercedes" - orientata spre absorbirea socurilor. Totusi, daca prind un drum in intregime cu cratere atunci se simte ca puntea spate nu face o treaba la fel de buna (si datorita barii de torsiune).

La drum intins am facut testul elanului biggrin.gif si masina se inclina la fiecare schimbare brusca de directie, dar nu periculos ci...confortabil.

Intr-un fel, mi le-as fi dorit mai ferme (poate Gas-a-Just pe toate 4) insa de fiecare data cand ajung pe un drum neasfaltat sau bombardat, ma trezesc la realitate si imi dau seama ca aceasta a fost decizia inteleapta. Per total, sunt multumit si le recomand oricui din Romania (care nu cauta sportivitate si rigiditate)
CRISTI_BR27
salutare tuturor posesorilor de megane!posed un renault megane luxe privilege,si recent i-am schimbat amortizoarele originale apa kyb cu unele kayaba.cum amortizoarele originale sint mai lungi cu 2 cm,a trebuit sa schimb si arcurile fata -spate care la fel sint cu 2 cm mai lungi.rezultatul acum este ca garda la sol s-a micsorat masina sta foarte bine pe viraje si e confortabila.suspensia e un pic mai dura ca inainte dar e mai ok asa!amortizoarele sint kayaba excel -g pentru ambele punti.plus ca acum arata mai ok !
adrian mgn
amortizoarele sunt mai lungi doar pe spate.in fata sunt la fel doar ca talerul inferior al arcului , la varianta cu Pdg este sudat mai sus cu 2 cm pe corpul amortizorului.arcurile sunt identice.

pe langa asta aici e Megane 1 ... tu din cate vad la semnatura ai 2.

si scrie putin mai mare ca nu se vede prea bine biggrin.gif
StefanT
Buna seara!
Am si eu o chestie care ma chinuie, la Megane-urile astea. Am observat la toate, dar absolut la toate ca daca pui chiar si 30 kg in portbagaj se vede cum se lasa masina.
Pe scurt: Daca pun 2 insi in spate, am si plinul facut, arata ridicol, zici ca transport teracota.

Cu masina goala, arata foarte bine, garda corecta etc.
Ideea e ca am facut si test de amortizoare si au iesit 100% functionale, nu curg, nu ai nimic.
Stiu ca din proiectare, Megane Classic cu nu arcuri pe spate.
Exista vreo modalitate de a face ceva, de a monta ceva arcuri suplimentare? La Dacie asa montasem, deoarece alea originale se mai lasasera, existau la piese auto niste arcuri mult mai mici, suplimentare, care se montau pe puntea spate si isi faceau treaba excelent, exceptie cat erau noi si erau prea rigide.

Deci eu vreau sa nu se lase asa mult masina, sa fie mai rigida. Nu as vrea sa apelez la amortizoare sport sau alte minuni, deoarece astea pe care le am sunt foarte bune si nu merita sa arunc banii pe asa ceva, plus ca 90% din timp merg singur in masina, 5% merg doua persoane, si deci fff rar merg 3 sau mai multe in masina mea.
Insa in februarie voi face o excursie de circa 6000 kilometri cu 3 persoane + bagaje suficiente, si mi-e groaza cand stiu cum se va lasa masina.


Multumesc anticipat pentru idei si opiniii, deoarece nu am gasit absolut nimic legat de asta.
mojorisin
Eu mi-am pus amortizoare kayaba si chiar si cu masina full incarcata, din profil arata misto, coborata in mod egal (amortizoarele spate is mai tari) si o simt mai stabila. Nu stiu daca amortizoarele sunt de vina de acest lucru sau bara de torsiune smile.gif
StefanT
Multumesc pt raspuns
tzsombi
s-a rupt arcul fata dreapata si sunt nevoit sa il schimb?


momentan am amortizoare fata ulei monroe dar vreu sa schimba ci kyb exel g pe gaz (asa am pe spate) Ce arc imi recomandati, nu vreau sa imi clantene dintii.
Masina este Megane estate 2004 and am sunat la un magazin de piese m-au intrebat de cod de culoare, asta de unde o iau?

nonic
Arcul are o bulina pe o spira, culoarea bulinei reprezinta duritatea arcului. Arcul tau cred ca are bulina albasta dar trebuie sa verifici.
cj98czh
tzsombi - Arcurile se schimba doar in pereche, niciodata doar cate unul ...
demin2609
Eu am probleme cu amortizoarele spate, dupa ce le=am inlocuit (s-a rupt cel din stanga), cu unele SACHS, acestea au inceput sa bata destul de urat, si am facut cu ele nici 10 k km!!!!!!

ce sa fac? bani nexam dupa ultimele investitii.
R19/16v
Sa le dai inapoi la garantie.
tzsombi
nu reusesc sa gasesc bulina de culoare de pe arc smile.gif)) mai precis unde ar trebui sa fie ?

tzsombi
Megane 2 estate cod culoare arc alb albastru
hitune
salutare,am si eu nevoie de un sfat de la cei care au schimbat amortizoarele,problema este urmatoarea:am constatat ca trebuie sa schimb toate amortizoarele,"toate bune si frumoase"am mers la magazin am cumparat 4 amortizoare SACHS numai ca am ajuns cu ele acasa si le-am desfacut am constatat ca cele din fata sunt pe ulei si cele din spate sunt pe gas,ce sa fac?sa le montez asa sau sa le schimb?problema cea mai mare este ca nu stiu pe ce sa merg ULEI/GAS?
Voi ce ma sfatuiti?

3 Jun 2012, 21:24:
salutare,am si eu nevoie de un sfat de la cei care au schimbat amortizoarele,problema este urmatoarea:am constatat ca trebuie sa schimb toate amortizoarele,"toate bune si frumoase"am mers la magazin am cumparat 4 amortizoare SACHS numai ca am ajuns cu ele acasa si le-am desfacut am constatat ca cele din fata sunt pe ulei si cele din spate sunt pe gas,ce sa fac?sa le montez asa sau sa le schimb?problema cea mai mare este ca nu stiu pe ce sa merg ULEI/GAS?
Voi ce ma sfatuiti?
yomarius
Probabil ca trebuie sa le schimbi. Cele pe ulei lucreaza altfel decat cele pe gaz si risti ca doua dintre amortizoare sa le uzezi prematur.

Din ce am citit pe forum, multi colegi au pus amortizoare pe gaz. Din cate stiu eu, masina a fost dotata din fabrica cu amortizoare pe ulei. Alegerea iti apartine.
Vallybz
Parerea mea e sa le schimbi pe cele pe ulei cu unele pe gaz.
radunre
Personal agreez amortizoarele pe ulei sau ulei+gaz, cele pe gaz sunt prea rigide pt. drumurile patriei si greierii se vor instala mai rapid in habitaclu smile.gif
hitune
totusi as opta pentru cele pe ulei,macar vad cand se duc biggrin.gif si sunt mai comode pentru drumurile noastre numai ca cel da la magazinul de unde le-am luat zice ca cei de la SACHS nu fabrica amortizoare spate pe ulei pentru megane decat pe gaz,oare?....
UltraDrive
si de ce nu iti iei KYB ?
yomarius
QUOTE(hitune @ 7 Jun 2012, 20:36)
totusi as opta pentru cele pe ulei,macar vad cand se duc biggrin.gif si sunt mai comode pentru drumurile noastre numai ca cel da la magazinul de unde le-am luat zice ca cei de la SACHS nu fabrica amortizoare spate pe ulei pentru megane decat pe gaz,oare?....
*



Pai si de ce vrei neaparat Sachs? Nu e singurul producator de amortizoare.
hitune
cele sachs au foste mai ieftine iar patronul magazinului a zis ca a vandut foarte multe amortizoare sachs si ca sunt foarte bune,el a pus pe un audi la fel pe ulei pa fata si pa gaz pe spate si zice ca este ok.am intrebat mecanicul care urmeaza sa le monteze si habar nu are,chiar nu stiu ce sa fac....
edy1092
Baieti fiindca vad ca aveti experienta cu amortizoarele de megane classic va rog sa ma ajutati cu o problema descoperita recent .

Cand trec peste acele limitatoare de viteza de pe stradute ...se aude un zgomot la roata stanga fata ...eu banuiesc amortizoarul, dar face zgomot numai atunci ...cand merg cu masina pe suprafata dreapta nu se aude absolut nimic ...

Daca este amortizorul cum stiu ce tip de amortizor trebuie sa cumpar ? are un cod ceva ? fiindca nu ma intereseaza sa cobor garda la sol ...vreau sa ramana asa cum este de la mama ei

Multumesc !
cj98czh
Problema la tine este ori de la bucsile de bara stabilizatoare (cele de pe capete) ori flansele de amortizor ....

Starea amortizoarelor o poti afla la orice statie ITP facand un test de amortizoare, dar repet una din cele doua scrise de mine mai sus cred ca este "responsabila" ..
hertzah
salut!am si eu un megane 1 din 1999 si as vrea sa il cobor putin de spate din bara de torsiune
a mai facut cineva aceasta operatiune?poate sa ma indrume cineva ce ar trebui sa fac daca merita etc?
va rog si va multumesc anticipat!
espacern
La o masina de 13 ani este cam riscant sa umbli la barile stabilizatoare din cauza ruginei...evident.
Oricum daca te hotarasti sa o faci e bine sa stii ca un dinte coboara/urca cu cca 6 cm....atat.

@+
Axe
Espacern, informatii utile ca intotdeauna smile.gif
Vreau si eu sa schimb setul de amortizoare si flansele sa fie treaba buna, un coleg forumist mi-a propus firma Starline, stie cineva ceva despre aceste amortizoare ?
Difera amortizorul functie de model, benzina, dti, dci sau forma e identica si variaza doar duritatea ?
Multumesc.
espacern
QUOTE(Axe @ 17 Feb 2013, 09:59)
...firma Starline, stie cineva ceva despre aceste amortizoare ?
Difera amortizorul functie de model, benzina, dti, dci sau forma e identica si variaza doar duritatea ?

Sunt bune cand vrei sa vinzi masina....ca sunt noi si au pret mic.

Bineinteles ca sunt diferente intre motorizari/caroserie si la exterior si la interior.

@+
Axe
Nu mai vreau sa o vand, mi-am pus in cap sa avem o casnicie lunga, pana ce rugina ne va desparti tongue.gif
Parerea ta ar fi ca nu-s tocmai cea mai buna alegere sau ma tin macar 50.000km ? smile.gif
Pareri despre Kib ?
espacern
Cauta una din marcile astea Sachs/Monroe/Koni/Kyb...daca vrei sa o pastrezi.

@+
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.