Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Porneste greu clio 1,5 dci
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2, 3, 4
fsilviu86
asa cum am mai spus si intr-un topic care vad ca este inchis, am o problema cu masina mea care nu porneste la prima cheie. am fost la mai multi mecanici si pe diagnoza iesise un senzor de la ax cu came, bun am schimbat acel senzor, problema tot nu sa rezolvat, schimbat electrovalva de reglare presiune de pe pompa si tot nu sa intamplat nimic. un mecanic a zis ca este calculatorul de vina ca nu citeste acel senzor, cineva de pe forum a zis ca merge si fara acel senzor pozitie ax cu came probat am scos mufa si am mers fara el cateva zile si aceleas simtome momente cand porneste la prima cheie momente cand nu porneste decat la a 4 a a5 cheie, injectoarele au fost excluse sa aibe o problma pt ca nu scot motorina pe reter, dar ce am observat este ca daca opresc motorul mi se duce motorina inapoi pe instalatie, cu toate ca acea para de amorsare este schimbata. dar are momente cand porneste din prima chea si dupa o noapte de stat, si are momente cand nu porneste nici daca o opresc acum si in secunda urmatoare o pornesc, trebuie sa dau de mai mult ori la automat. si cand porneste motorul merge absolut normal, fara intreruperi, sau sa scoata fum sau sa consume mai mult decat pana acum.

sper sa nu mi se mai inchida topicul nou deschis si sa rezolv ceva cu ea, pana acum nici un mecanic nu ia dat decap. inclusiv cei la reprezentanta unde au zis ca este de la acel senzor care la ei costa o avere iar la magazin era 100 lei pe original.
costinoi
salut.si masina mea are aceiasi problema ca a ta,insa de ceva timp nu mai porneste deloc.am inlocuit la sfatul unui pompagiu para de amorsare fara nici un rezultat,apoi supapa de presiune de pe pompa tot fara nici un rezultat,am pus-o pe tester si imi da 4 coduri de defect(p0380,p0400,p0190,p0089)am incercat sa le sterg insa nu s-au sters decat 2(p0380 si p0400);masina are in continuare aceiasi problema;nu porneste.


va rog daca imi poate da cineva un sfat,ca m-am saturat de ia.
fsilviu86
incearca sa desfaci furtunul de la admisie si in timp ce cineva iti da la autoamt tu i dai cu spray de tantari sau gandaci, deodorant si vezi daca iti pleaca. daca porneste inseamna ca ai o probema pe alimentare. eu si acum am aceasta problema, imi pornste uneori la prima cheie uneori dau de 10 ori. problema la mine este supapa de pe pompa care este noua este buna, dar nu stiu de ce uneori i vine curent uneori nu i vine, problema este ca nu mai am nici o erore pe calculator, verificat instalatie de a supapa la calcuator, cineva a zis ca este calculatorul, deci problema la mine persista, dar la tine cele doua coduri de la ce sunt?? nu tia zis nimeni?? si un sfat sa nu te duci cu ea in reprezentanta ca iti iau milioane si nu rezolva nimic. eu asta am patit, test de injectoare plus pompa 360 lei, diagnoza separat de pompa si injectoare 150 si la sfarsit au zis ca este supapa de presiune de pe pompa si senzorul de pe axul cu came care defapt nu are nici o treaba cu pornirea, el citeste pozitia axuli cu came iar in momentul in care iti sare masina de la punct iti apare eroare. schimbat supapa retur si tot aceeasi problema, ma gandesc sa nu am probleme cu contactul dar i-mi da la automat, i-mi pornesc toate cand pun contactul mai putin nu porneste masina.
espacern
Pe axul cu came nu este nici un senzor....dar este unul care "citeste" roata dintata de la pompa de inalta.
Si daca prezinta defect electronic inseamna ca ai probleme.
Piesele schimbate de tine sunt SH sau noi?

@+
fsilviu86
deci senzorul se numeste "senzor pozite ax cu came" toate piesele schimbate sunt noi si originale, toti mecanici de pana acum au zis ca acel senzor nu are nici o treaba cu pornirea. singura problema este ca la mine cand pun contactul nu se aude supapa de presiune de pe pompa, iar cand se aude supapa motorul porneste sfert. cand nu se aude dau la automat si nimic. am verificat pe fir vin 12 volti dar nu este suficient daca nu are si amperajul necesar sa puna supapa in functiune. problema este din calculator sau din contact, unii zic contact unii zic calculator, cand o sa am bani am sa schimb partea electrica de la contact, daca tot asa face este calculatorul, cineva a mai zis de niste relee de langa baterie unele dreptunghiulare, am verificat acum si ultimele doua functioneaz primul nu stiu ce face pt ca nici cu motorul oprit si contact pu nu anclanseaza nici cu motorul pornit mergand nu face absolut nimic, daca stie cineva care este functia la fiecare releu in part dintre cele 3 dreptunghiulare ar fi de mare ajutor
espacern
Pe roata dintata care antreneaza pompa de inalta presiune este o portiune de metal care cand trece prin dreptul senzorului se emite un semnal electronic.
Daca roata dintata nu este pozitionata corect atunci(schimbare distributie de ex.)atunci se poate ajunge in situatia cand semnalul este transmis gresit.....caz similar cu senzor defect.
Senzorul respectiv are legatura cu demarajul motorului....ai fost informat gresit.

@+
fsilviu86
ok daca tu zici, problema este ca nu unu ci mai multi su uita la distributie si este ok, , si ajoritatea au zis ca n ar legatura pt ca motorul este common rail si pompa nu tine cont de pozitia in care se afla la pornire, si sincer iti spun ca eu in momentul de fata nu am mufa bagata la acel senzor si am zile cand masina porneste sfert, de exemplu toata saptamana trecuta nu am avut oproblema cu ea, acum de 2 zile porneste odata bine si de doua ori ba ... deci??? si de fiecare data cand porneste se aude un bazait de pe pompa in momentul in care pui contactul si astepti sa sestinga becurile, ia cand nu se aude acel bazait nu porneste neam. ceea ce spui tu se intampla la unele loganuri, si unele meganuri euro 3, la mine este euro 4 masina.
espacern
Diferenta dintre E3 si E4 este altundeva acolo este identic.
Si la Clio/Megane/Logan

@+
fsilviu86
ok bine daca tu zici, atunci cum iti explici ca eu merg fara acel senzor si masina porneste zile intregi la prima cheie si are zile cand nu porneste ... este o dilema .... daca eu o sa alimentez cea supapa de reglare presiune de pe pompa o pun pe contact, este ok? defapt daca mufa nu este bagata in regulator am bordul pom de iarna si nu porneste. vreau o variana sa pot face acea supapa sa mearga cand pun contactul. ....
espacern
Un lucru e sigur:daca mergi cu senzorii lipsa sau mufe scoase nu te astepta la bine.

@+
fsilviu86
am citi pe forum la dacia cu acelasimotor 1,5 dci si toti care au schimbat regulatorul de presiune de pe pompa au trebuit sa resofteze sau ceva de genu calculatorul ca sa-l recunoasca, oare este nevoie si la clio 1,5 dci sa fac acelasi lucru? pt ca mie tot greu i-mi porneste, adica cand se aude supapa de presiune pe pompa atunci masina o ia sfert cand aca supapa nu se aude nu porneste neam.
meggeo81
1-cred ca vorbesti de IMV sau actuator, cind spui supapa de pe pompa. pompa are supape dar in interior si sunt actionate mecanic, nu electric, asa ca nu ai cum sa auzi vre-o supapa atunci cind pui contactul.
2-verifica mufa care intra in IMV, adica cea maro, si implicit si cei doi pini de la IMV, sa nu fie ceva oxidat pe acolo.
3-daca ai decalaj la rola de la pompa, adica la distributie, atunci ba iti porneste la sfert, ba iti porneste la a 2-a sau a 3-a cheie, dar, in cazul asta pe un tester ti-ar fi aparut o eroare la pozitie axa cu came, camshaft position.
4-problema cu golirea instalatiei se datoreaza zonei cu filtru de motorina. ca atare scoate si verifica la fiecare teava in parte, capetele care se mufeaza la filtru sa aiba cite doua oringuri si sa nu fie ciupite. cel mai bine le scoti de acolo suflii cu un compresor si le pui la loc, daca sunt intacte. la fel verifici si oringul de la senzorul de apa, daca prevede filtrul.
5-daca schimbi IMV-ul nu trebuie sa rescrii nimic in calculator. e un simplu robinet alimentat de o tensiune variabila din calculator, tensiune rezultata si calculata in urma a mai multor date culese de calculator, de ex: pozitie pedala acceleratie, presiune in rampa, viteza, etc. in concluzie e doar un robinet. poti sa-i pui de la orice motor cu sistemul asta de injectie.
bafta, ca ai nevoie!
fsilviu86
aer pe instalatie nu am, filtru motorina schimbat de curand, singura eroare care apare pe tester este sonsor pozitie as cu came adica acel senzor care este la distributie.cineva sa uitat la distributie si a zis ca nu este sarita de la punct pomnpa de injectie. alcineva a zis ca este din cauza calculatorului c cica cand citeste senzorul cand nu, sincer nu prea inclin sa cred ac este calculatorul, mai degraba cine sa uitat la distributie pote nu a vazut bine sau cine sti, o sa pun pe cineva la un service sa desfaca distibutia si sa s uite atent.
meggeo81
QUOTE
dar ce am observat este ca daca opresc motorul mi se duce motorina inapoi pe instalatie, cu toate ca acea para de amorsare este schimbata.

QUOTE
aer pe instalatie nu am,


daca zici ca se duce motorina inapoi in rezervor,atunci nu ramine aer pe instalatie?
sau cum?
fsilviu86
problema cu motorina care se ducea inapoi si se faceau bule de aer am rezolvat-o am pus o supapa de sens si este ok acum.
lalucri
SALUT! Si eu am avut problema cu pornirea la dci, 48 kw. Pornea la a 4-a cheie lunga la 12-14 grade, si apoi nu a mai pornit. Am schimbat bujiile, dar nimic. Presiunea in rampa era 170-180. Am gasit doua supape de retur care curgeau, am schimbat una(450 lei) si a pornit. Acum porneste mai greu la rece(invarte de cateva ori), dar porneste. Pornirea la cald este ok. Acum mi se aprinde matorul SERV si airbag uneori la pornire, alteori in sarcina si se stinge cand accelerez mai tare. Uneori, la rece, se aprinde indicatorul de eroare electronica (sau apa in carburant) si motorul merge turat la 1000. Se stinge dupa demaraj. Ce poate fi? Pe tester nu a aparut mai nimic.
jfo
Salut!fa testul de retur la injectoare sigur mai ai unul spre duca.
altair
Am o problema similara (pt masina din semnatura):
- se intampla uneori sa nu porneasca (incercat 6-7 ori);
- dac o inping, bag in viteza + contact => porneste;
- curios ca aceasta problema nu apare niciodata dimineata, doar dupa-amiaza (aprox. 8-9 ore) la plecare (afara era cald ~15-20grd);

Saptamana asta mi-am luat inima in dinti, am fost la o diagnoza (la reprezentanta Renault) + verificare injectoare cu bidonase, rezultat:
- nici o eroare prezenta + totul pare ok => doar o variatie inexplicabila la presiunea de la pompa;
- lasata peste noapte pana a doua zi a pornit la fiecare incercare a mecanicilor (deci problema mentionata de mine nu s-a materializat).

Concluzia: injectoarele sunt bune + trebuies sa ma pregatesc de schimbarea regulatorului de presiune (o cauza posibila a variatiei dar pompa nu poate fi exclusa).

Din motive de buget + nu sunt inca sigur ca asta e cauza => am amanat un pic alte cheltuieli ramanand sa mai urmaresc comportamentul masinii.

Sugestii/comentarii? (se pare ca am scris un mic roman)
fsilviu86
acelasi lucru am facut si eu ca si tine .. si nici un resultata, am schimbat si acel regulator de pe pompa, impreuna cu alti senzori, la indrumarea mecanicilor in urma unor diagnoze ... daca cineva da de cap la aceasta problema sa posteze aici
luckas_itd
Salut,poate fi si o posibila problema la un senzor.Stiu cazuri cu aceleasi simptome care totul a fost de cititorul de pe volanta,care nu o sa iti apara defect la tester.
ady24
Asa este, poate fi vorba si de senzorul de pe volanta, insa mai poate sa fie si de la o valva care se afla pe lateralul distribuitorului hidraulic (capul hidraulic al pompei). In interiorul acestei valve se afla un oring care daca este ciupit aveti astfel de probleme. Atentie mare cand demontati valva sa nu pierdeti acel inelus de cauciuc.
altair
ok daca e acest sensor de pe volanta mai pornea impinsa? ori e posibil sa aiba un contact imperfect...
luckas_itd
@ady24 nu este exclusa nici varianta acelei valve mecanice cred ca te referi,la opel cdti mai este intalnita problema,
@altair nu cred ca este vorba de contact imperfect.Nu stiu de ce se manifesta asa acel senzor,doua cauze posibileai fi: ma gandesc ca ar fi atunci cand actionam electromotorul acesta ia prea mult curent si senzorul fiind deja uzat nu mai poate citi corect informatia,ori apar interferente elctromagnetice ale electromotorului cu cititorul ,acesta fiind un senzor Hall,mai mult nu stiu ce sa zic.
meggeo81
QUOTE
Saptamana asta mi-am luat inima in dinti, am fost la o diagnoza (la reprezentanta Renault) + verificare injectoare cu bidonase, rezultat:
- nici o eroare prezenta + totul pare ok => doar o variatie inexplicabila la presiunea de la pompa;


cum pareau ok la verificarea cu bidonasele? nici o valoare , nici o cantitate de motorina masurata intr-un timp anume? cum si-au dat ei seama ca sunt ok? din vorbe?

iar acum: la o variatie "inexplicabila" a pompei => halal reprezentanta!
variatia respectiva trebuie sa aiba o explicatie. e la mintea cocosului ca ceva se intimpla pe acolo, deci care e cauza? asta trebuiau ei sa gaseasca: cauza.
oricum ar fi, o variatie a presiunii pompei e data de:
-functionarea defectuasa a injectoarelor, a regulatorului de pe pompa sau probleme cu alimentarea de carburant.
in concluzie, verifica returul la injectoare: ML/MIN!!!, verifica sa nu ai pilitura(lasa returul pompei sa curga intr-un pet transparent, preferabil de 5 l, si pune magnetul pe pet), totodata vezi daca motorina ce iese din pompa este curata lacrima.
daca pina aici totul ar fi in regula atunci ai calamina pe supapele de la capul hidraulic, dar asta se intimpla la masinile care stau nepornite cu lunile.
lalucri
Revin cu completari la un post anterior. Întrucât pornirea a devenit din nou o problemă, am schimbat si cealalta supapa de retur care efectiv tasnea. A pornit bine vreo doua zile. La 1 grad C, pornea la a doua cheie. Am observat bule de aer pe toate furtunasele si, amorsand pompita de motorina, am constatat ca pierde motorina pe la furtunasul uneia dintre supapele de retur. Toata motorina se ducea inapoi spre rezervor. Dupa ce am schimbat furtunasul, nu mai am nicio bula de aer si porneste ca-n prima zi.
altair
@meggeo81: cred ca exprimarea mea a fost defectuasa
Din start am fost avertizat ca trebuie sa ma gandesc la schimbarea regulatorului de presiune => lucru pe care l-am si facut => rezultatul la diagnoza: variatia a disparut (sincer sa fiu ma si obisnuisem cu acele zvacnete cat motorul era rece si nu numai)

La testul cu bidonase: 1minut >21/22ml pe toate cele patru bidonase (identic pe toate).

masina este folosita zilnic (am avut acum ~2 ani o perioada de 3luni cat am fost in delegatie timp in care masina a stat pe dreapta, si am mai avut astfel de perioade dar la distanta de 1-2 ani intre ele)

Dupa schimbare regulator motorul suna uniform fara variatii, dar problema cu pornirea persista.

Am sesizat in acest weekend: e normal ca de la pompa pe furtunul marcat cu sageata galbena sa am aer din cand in cand? (o alta problema observata la filtrul de motorina cele doua furtune marcate cu sageti rosii am aer uneori pana spre pompa)
jfo
Aer cica au cam toate si e greu de înlăturat cauza ,asa mi-a spus un mecanic de la reprezentanta,,mai devreme sau mai tarziu tot pica injectoarele sau pompa.tocmai aerul respectivf fiind cauza asta citandu-l pe el smile.gif ,i
crisolro
dac-ar veni numai aer pe o durata mai mare as intelege dar la cateva bule pe toata teava aia mi-e cam greu sa cred ca ar fi cauza principala a caderii injectoarelor
sa ne dea el in scris asta ca sa mergem apoi cu hartia aia la Renault tongue.gif
meggeo81
QUOTE
La testul cu bidonase: 1minut >21/22ml pe toate cele patru bidonase (identic pe toate).


fa singur paralela: un injector nou, sau cu valva de retur noua, Delphi, da 3,5ml/min. te mai intrebi de ce iti porneste greu?

QUOTE
Aer cica au cam toate si e greu de înlăturat cauza ,asa mi-a spus un mecanic de la reprezentanta,,mai devreme sau mai tarziu tot pica injectoarele sau pompa.tocmai aerul respectivf fiind cauza asta citandu-l pe el


pai deh, e de la reprezentanta omu'. si daca mai zice ca e cam greu de inlaturat cauza inseamna ca el merge la ghici. asa ca nu mai da pe la reprezentanta respectiva.
NU trebie sa aiba nici pic de aer pe instalatie. iar daca are, e clar ca pe undeva trage. asa ca o verificare a instalatiei nu ar strica. si ma refer doar la imbinari, o-ringurile de la imbinari.
fsilviu86
revin cu problema mea ... am cumparat un cablu de diagnoza si am constatat urmatoarea eroare "ECM - DDCR - BEB2 à BEB4 - v5.0 Failures detected
Camshaft Position Sensor "A" Circuit " acum vine problema mea, senzorul de pe axul cu came este schimbat cel de la distributie este nou, poate sa mai fie si senzorul de pe volanta, cel care citeste de pe arbore?vad ca senzorul asta este nitat cu litera A atunci litera B care este? acel senzor de pe volanta l-am dat jos si l-am curatat este curat ... defapt era curat nu avea nimic pe el.
gabidrideanu
eroarea asta o afiseaza la fiecare diagnoza sau e o eroare veche care nu a fost stearsa?
daca e o eroare actuala verifica (Camshaft Position Sensor "A" Circuit ") , asta ar insemna senzor pozitie axa cu came (ai in poza pasii care trebuiesc urmati pentru a verifica senzorul si daca vine curent pe instalatie ), inclusiv circuitul acestuia , verifica daca ai fire intrerupte pe undeva ...
fsilviu86
Nu este singura eroare pe care o are masina, si este aparuta din vara, singura eroare o aveam cam l 4 5luni cu egr dar am rezolvat problema ...acum am problema cu pornirea. Cineva mia zis ca el merge de 1 an fara acel senzor si i porneste masina fara probleme, era vb de un clio din 2004daca nu ma insel tot 1,5. Amfost cu masina intrun service si ia verificat traseul de la senzor pana la calculatorsi a zis ca este ok, o sa verific si eu maine cu un aparat de masura sa vedem tensinile si intre pinu 3 si masa, si rezistenta dintre pinu 1 si masa,senzorl este nou si il am si pe cel vechi.
gabidrideanu
Este cel mai bine daca verifici tu , deoarece numai asa poti sti sigur ca acel senzor este bun si ca ai instalatia ok , la mine s-a rupt un fir de la senzorul de temperatura a aerului , dar nu influenta cu nimic mersul motorului , in schimb am gasit eroare cand am scanat masina .
Am mai observat ca instalatia nu are pic de flexibilitate din cauza asta s-a rupt si firul ala , sunt cabluri batrane si nu mai fac fata .
Uite o problema asemanatoare cu a ta :

http://www.reno.ro/senzor-axa-came-t177802.html

http://www.reno.ro/Probleme-cu-Camshaft-po...or-t209576.html

poate te ajuta in rezolvarea problemei . Numai bine !
fsilviu86
Ok ms de informatii...maine o sa verific .

8 Dec 2013, 12:28:
de dimineata am fost la masina sa verific cabluri, mufe etc ... si conform manualului, pe pinul 3 si masa masini i-mi da 12 volti, iar pe pinul 1 si masa masinii nu am nici o rezistenta, problema sta in felul urmator, ce am constatat, daca dau la automat si masina nu porneste de 3 4 ori si ea tot nu porneste si i citesc erorile nu am nici o eroare, daca motorul a pornit am eroarea de Camshaft Position Sensor "A" Circuit
gabibulgaru
Va salut ,am si eu aceeasi problema cu pornirea cum are fsilviu86,numai ca am fost la tester cu ea dupa ce nu a mai pornit , si facuta binecunoscuta spalare cu solutia minune de la renault. A doua zi evident nu a mai pornit. Am facut testul la injectoare, pus supapa de sens intre filtru si pompa,curatat supapa de suprapresiune de pe capul hidraulic,filtru nou de motorina.Scos 2l de motorina de pe retur si verificat de span sau pilitura. Cred ca se dezamorseaza partea de inalta din pompa???!!!nu stiu ce sa zic. Astept pareri,sugestii.Va multumesc anticipat. huh.gif
PS Am uitat eroarea era ceva de genul lipsa presiune motorina si solutia 2ciocane euro4 dupa care a pornit la sfert.
ady24
Din moment ce la prima lovitura in distribuitorul hidraulic masina porneste. atunci cu siguranta ai probleme la pompa de injectie. mai exact la partea de inalta. Ai doua variante schimbi pompa cu una reconditionata sau o inlocuiesti cu una noua, depinde de situatia financiara.
gabibulgaru
Buna seara, cred ca am rezolvat problema. Iata ce am facut:
1. Demontat capul hidraulic si inspectat vizual atat pompa ramasa pe masina cat si capul( hidraulic).
2. Am gasit supapa de presiune din interior cea cu placuta( nu cea cu bila) cu colivia iesita.
3.Am curatat apa care am gasit o in pompa dupa care am suflat cu aer ,am montat capul inapoi pe masina urmat de amorsare.
A durat un pic pana am amorsat toata instalatia dar dupa a pornit fara probleme.
Au urmat mai multe porniri de test si a pornit de fiecare data. Azi am facut mai multe drumuri si a pornit de fiecare data la prima cheie( au fost 2 porniri mai lungi dar cred ca inca nu este bine amorsata).
Acum am ramas cu o eroare(pana s a amorsat pompa si injectoarele): ramane aprins stopul din bord pana porneste si pe urma se stinge. Am sa caut un cablu cu interfata sa pot sa vad erorile din bord(sugestii???).
O seara buna.
PS Va tin la curent zilele urmatoare daca s a rezolvat sau nu. smile.gif smile.gif smile.gif
fsilviu86
astazi am rezolvat problema, masina porneste si merge ca noua, dupa ce toti siau dat cu parerea ca este senzor ca este aer etc astazi am fost laun amic de-al meu mecanic si de cand a auzit mototul a zis ca este sarita de la punct, in prima faza a dat jos doar capacul de sus de la distributie si cand a numarat dintii era bine dar cand sa uitat mai bine era rupata pana de la pinionul ax cu came si cand a dat jos cureaua si a desfacut pinionul de la arbore avea pana rupta si acolo si era miscat cam cu aproape un centimetru. ca prin minune nu sa atins nici o suapapa, nororul a stat in faptul ca sa deplasat pinionul de la ax cu came si de la arbore. am schimbat ambele pinioane am pus motorul la punct si porneste sfert de cheie si se aude si altfel motorul.
gabibulgaru
Din pacate m am bucurat degeaba:problema a ramas pe baricade. sad.gif .Nu am postat mai devreme pentru ca am avut un necaz in familie. Maine am sa merg la un tester Delphy . Va tin la curent.
gabibulgaru
Va salut,dupa cum v am spus am fost la un test Delphy si surpriza : am o eroare pe injectie dar nu se stie unde sigur, SOLUTIA: demontat pompa de injectie si injectoare de pe masina si puse pe bancul de probe PRET 15 milioane pentru inceput si dupa aia mai vedem :ad sub masa . Am platit diagnoza 1 milion si am plecat.(service MOTEK autorizat Delphy). Urmatoarea oprire Auto Marcus Grup: alta diagnoza injectoarele 3 si 4 duse . Trebuiesc altele noi care costa 14 milioane bucata si pe urma vedem daca pompa de injectie are vreo problema) blink.gif . Bineinteles ca am plecat dupa achitarea 123 ron . Fiind in Pantelimon zic sa ma duc si la TOTAL Diesel sa fac o intrebare. :blush:raspuns nu se poate face decat ce au spus cei de la MOTEK(demontat pompa de pe masina ,injectoare si asa mai departe zici ca suntem la 1900 mad.gif.
Sa nu o mai lungesc am ajuns la Motor diesel pe str.Dornei nu mai stiu exact numarul.
Oamenii mi au ascultat pasul si au spus :
1 Controlat INJECTOARE pe banc (intradevar 3si4 80% duse dar nu in asa hal sa nu porneasca de la prima cheie)
2 Problema este la capul hidraulic (zic ei ca ar avea o mizerie ceva care obtureaza un canal ).
REZOLVARE: se pare ca au avut dreptate dupa schimbarea capului (si pastrarea pieselor din interior :supape ,role, etc.)masina a pornit la fel ca in tinerete.
Si restul zilei la fel, sper sa nu mai am maine vreo surpriza.
Am uitat sa va spun pretul 400 ron blink.gif
P.S. Am sa merg maine sa fac si cele 2 injectoare(800ron amandoua).
Imi cer scuze dar nu am incercat sa fac nici un fel de reclama nimanui (negativa sau pozitiva )dar nu doresc decat ca nimeni sa nu mai pateasca ce am patit eu. smile.gif smile.gif smile.gif
espacern
Pe la service-urile vizitate nu ti-au spus sa schimbi 4 injectoare nu doar cele 2 gasite?
E chestie de presiune/echilibrare....nu stiu asta la Delphi?
Nu mai zic de filtru/curatat instalatie/etc....pentru rezultat OK!

@+
gabibulgaru
Buna seara,dupa cum v am spus aseara am mers azi si am reparat cele 2 injectoare(la care supapele de retur erau uzate 80%),la cele ramase pe masina uzura era maxim 40% si nu necesitau reparatie,am dat jos rezervorul :curatat si spalat(250ron),filtrul de motorina are 2saptamani,am suflat turul si returul de la rezervor la filtru de motorina.
Masina porneste ca noua,nu scoate fum,trage foarte bine asa ca nu pot fi decat foarte multumit. Va multumesc la toti pentru sfaturi. smile.gif smile.gif smile.gif
P.S. Delphi in Romania cred ca sant decat cu firma ca la dotare pentru diagnosticare PE MASINA nu au nici o treaba cu tutorialele de pe YOU TUBE.
espacern
Cele cu "40%" urmeaza....in curand!
Filtrul de combustibil este OBLIGATORIU sa se schimbe la asa interventie.

@+
gabibulgaru
Dupa cum v am spus problema a revenit, dar sper sa o rezolv pana la urma.Am mers
la alt service si mi-au spus ca nu are nici o problema pompa de injectie dar ca s ar putea sa fie o problema cu calculatorul care vede o presiune mare in rampa . vvvvVa tin la curent. sad.gif
ady24
Cu siguranta si injectoarele ramase care functinonau cat de cat vor cadea primele si asta in urmatoarele saptamani. Din ce cauza ? Ei bine, cu siguranta stii ca toate injectoarele trebuie sa deschida in acelasi timp pentru a creea o presiune constanta in rampa comuna. Acum toata presiunea o sa cada asupra celor doua care nu au fost reconditionate. De asta spu, nu e obligatoriu, insa este de recomandat ca in momentul in care se reconditioneaza injectoarele este bine sa le faci pe toate 4 pentru a avea o presiune constanta in rampa.
meggeo81
QUOTE(ady24 @ 13 Feb 2014, 12:16)
(1)Ei bine, cu siguranta stii ca toate injectoarele trebuie sa deschida in acelasi timp (2)pentru a creea o presiune constanta in rampa comuna. (3)Acum toata presiunea o sa cada asupra celor doua care nu au fost reconditionate.
*



1-inseamna ca injectia de motorina are loc simultan in cele patru camere de ardere?
2-injectoarelecreeaza presiune constanta in rampa comuna?
3-de unde "cade" presiunea asta, fix si numai pe doua injectoare? celelalte doua ramin fara presiune? atunci de ce mai e rampa comuna?

nu mai bagati oamenii in ceata.

gabibulgaru, verifica returul la injectoare, dar cu cronometrul si in ml, nu la ochi, lasa returul pompei sa curga intr-un pet (2-5l) transparent si pune magnetul pe pet sa vezi daca se aduna pilitura. posteaza rezultatele.
bafta!
gabibulgaru
Dupa cum v am spus va tin la curent.Problema nu era de la calculator ci de la senzorul de presiune in rampa care cu motorul oprit si contactul pus arata 600bari. Calculatorul vedea presiune mare si nu deschidea injectoarele. sad.gif
Sper sa fii rezolvat problema definiv de data asta.
p.s. ady24 din cata mecanica stiu eu injectoarele nu au cum sa deschida toate odata smile.gif , tu ai dreptate cu presiunea in rampa care nu se mentine din cauza supapelor de retur defecte dar asta este cu totul altceva.Deocamdata porneste la sfert. Va doresc multi kilometri fara probleme biggrin.gif
meggeo multumesc dar testele de injectoare le am facut prima data,vezi mai sus in postari.
alexandru949
pornirea grea sau nu porneste la prima cheie sa facut o scanare si a dat eroare P 0340 care se refera la senzorul de la axa cu came sau mai bine zis este senzorul de pe pinionul pompei de injectie.
Dupa multe presupuneri si discutii cu diverse persoane {abilitate) sa procedat la inlocuirea acestuia cu unul de la Valeo cod 255003 iar problema a disparut senzorul costa intre 125-150 de lei iar manopera in functie de service, eu l-am schimbat acasa fara probleme dar necesita suspendarea motorului sesfacerea suportului de pe tamponul elastic sa poti avea acces in rest ok?
Bafta multa
alwaysfresh
Salutari

De aproximativ un an a inceput si mie sa nu.mi porneasca uneori la prima cheie Megane 1.5dci 60kw. La a doua de obicei o lua la sfert. Eu merg cam 20k km pe an si nu am dat prea mare atentie fenomenului caci se intampla cam odata la luna.

Acum in ultima luna a inceput sa faca tot mai des figura si uneori nu porneste timp de 3-4 chei apoi la a 5-a tot asa, o ia la sfert. Deobicei dimineata pleaca la prima cheie, apoi dupa ce se incalzeste motorul, porneste la a cata cheie ai noroc.

M.am uitat cu diagnoza ODB2 si am gasit singura eroare P0340 cea legata de pozitia axului cu came. M.am pus sa masor alimentarea si pinul de semnal al senzorului si totul pare in regula, adica pe pinul de alimentare am tensiunea de pe baterie, pe pinul de ground am masa iar pe pinul de semnal am variatii intre 4,7 si 5,4V, asa citeste multimetrul.

Mai mult am masurat pe masina tatalui meu Modus 1.5dci 63kw, iar senzorul de la el are comportament similar cu al meu.

Eu am eroare p0340 de tip "current fault", el nu are. Eu daca decuplez mufa de la senzor am in continuare eroare de tip "current". La el daca decuplez mufa apare eroare p0340 de tip "pending fault" care apoi dispare daca mufa este bagata la loc. M.as fi asteptat ca macar cand am mufa scoasa sa am si eu p0340 de tip "pending fault".

Am masurat la mine cu masina pornita ,dar cu mufa scoasa, pinul de semnal. Si masor 4.7V. Vi se pare normal ca pe wiring sa am 4.7V fara ca senzorul sa fie conectat? Pinul de semnal trebuie sa.mi fie input inspre ECU, ori daca eu deja am tensiune pe firu de la ECU, mi se pare cel putin ciudat.

Voi masura si la tatal meu acel semnal.

@fsilviu, cand aveai aceasta problema cu pornirea, masina avea si un comportament mai diferit? tragea mai greu sau ceva? pentru ca la mine nu sesizez nicio diferenta in mers. E doar pornirea.

RazvanF
Schimba senzorii intre ei si vezi daca apare eroarea pe Modus. Cu toate ca primesti valori normale senzorul poate fi stricat si cateodata sa dea valori gresite.
Current fault este cand ecu a facut mai multe cicluri de verificare a senzorilor si primeste eroare continua de la unul dintre ei.
Pending fault este in asteptare, a primit 1 eroare de la senzor, daca mai primeste una sau doua atunci va afisa current fault.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.