Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Check airbag
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
man3x
ceva vreme mi-a aparut aprins martorul de airbag si cheita de service iar pe ecranul calculatorului de bord imi apare "Check airbag"

Am verificat sub scaun pasager si sofer si nu cred ca acolo este problema. Am dat cu un spray de curatare dupa ce am desfacut mufele, etc... Fara succes. Are cineva vreo alta idee? E vorba de Clio 3 1.4 16v....am fost la o diagnoza acolo mia gasit scaunul soferului si ambele frontale sa sters eroarea dar cand sa plec hop iarasi mi s`a aprins in bord dar culmea ca in mers la denivelari sau gropi logic....se sting dupa un timp se aprind...am mai avut aceiasi problema la fel dar atunci am rezolvat trantind scaunul soferului maxim spate si reglaj dar acum nu sa mai brodit...

Si scuze cred ca am postat 2 anunturi la fel...
alinmateescu
Buna ziua,
Problema este generata de ruperea unei benzi cu 5 sau 7 trasee din contactul rotitor al volanului. Benzile cu 7 trasee sunt pentru volanul cu comenzi.
Am avut aceasta problema si nu am gasit pe net demontarea la CLIO3, am rezolvat-o si acum scriu aici:
In primul rand se scoate borna de minus de la baterie. Dupa 20 min. se poate scoate AirBagul. Se desfac cele doua cochilii ale volanului, sunt doua suruburi sub volan, la vedere restul este clipsat. Se demonteaza airbagul ca aici: https://www.reno.ro/Demontare-volan-airbag-t259794.html
Mufa albastra este inspre usa soferului, cea verde spre pasagerul dreapta. Are si un fir de masa. Pentru a scoate mufele de la Airbag se trage usor in sus de partea galbena 4-5 mm, dupa care se scoate mufa
Se desface volanul cu rotile orientate drept, in partea de sus a axului volanului se afla o canelura mai groasa si un semn , la fel si la volan, sunt vizibile dupa ce se scoate surubul. Se da volanul jos si se scot firele cu mufele pe rand prin orificiul din volan.
Se scot mufele din blocul de comanda, pe stanga o mufa pe dreapata doua mufe. In spatele blocului de comanda, sus se afla un surub care strange ca un colier blocul pe axul volanului. Se scoate surubul se casca cu o surubelnita deschizatura si se scoate prin tragere blocul. Are trei clipsuri in fante pe axul volanului.
Asezam blocul pe masa cu firele la ora 12. Pozitia de desfacere precum si de montaj este aceasta cu rotile drepte la masina, deci daca rotim rozeta interioara a cuplajului (trebui sa apasam mufa in jos sa se deblocheze) trebuie sa se roteasca 2 ture in stnga si doua ture in dreapta. In momentul demontarii sa fie la centrul celor 4 ture, sa avem 2 in st si 2 in dr. In aceasta pozitie avem o sageata pe carcasa fixa a blocului undeva la ora 5, in dreptul ei pe rozeta mobila avem o gaura ovala si acolo trebuie sa fie inelul interior de culoare alba cu un semn (este un cerc mic). In acel loc inelul alb are o fanta prin care este trecuta banda si i se intoarce sensul de rotatie. Se scoate rozeta din trei clipsuri exterioare si trei clipsuri interioare. Se studiaza cu atentie banda si mai ales capetele unede este prinsa. Se verifica continuitatea cu un ohmetru, nu trebuie sa dea intre ele iar fiecare in parte sa aibe continuitate. Mufa de pe partea fixa a blocului se scoate usor. Eu acolo am avut doua capete de traseu smulse. Am lipit cu un letcon suptire ajutat de lupa capatele apoi am lipit banda cu pistolul cu plastic cald. Puteti taia banda si sa faceti lipituri noi, Dupa cum am spus este banda suficienta pentru doua rotiri stanga si doua dreapta din punctul de mijloc cu rotile drepte. Coloana de directie limiteaza miscarea volanului o tura si jumatate dreapta respectiv o tura si jumatate stanga din punctul de mijolc(roti drepte). Inainte de montaj verificati dace se roteste usor , puneti la centru cu firele la ora 12 si montati in ordinea demontarii. Atasez poza care va pot ajuta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.