Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Incalzire motor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
alexbogdan
Buna ziua.
Am un Clio RNA 1.4 din 2000 la care de cateva zile mi se incalzeste motorul fff tare cand merg in aglomeratia urbana. Ajunge temperatura pana aproape de maxim... pe indicator trece de gradatiile cu un punct, peste prima gradatie cu 2 puncte ...

Acest lucru se intampla in special cand sunt in trafic, in rest nu exista o incalzire a motorului fata de normal (indicatorul "sta" la orizontala).

Aveti cumva vreo idee? Vreun sfat?

Precizez ca acum 1 an am mers cu masina pe munte, subturata mult timp si mi s-a supraincalzit motorul mi-a iesit antigelul si apa distilata din recipient, am cumpletat cu apa din sticla pana la service si am refacut circuitul de racire + inlocuit senzorul de temperatura.

Multumesc anticipat pentru sfaturi.
Bogdan
oanadenisa
termostatul face probleme
wolfin
electroventilatorul fonctioneaza?

cand dai drumul la Ac porneste?

BannedHost
si la mine cand e pornit a/c ul sta la mijloc, cand e oprit mai creste o linie, 2 dar ventilaorul merge ....

vezi sa nu iti fie obturati fagurii de la radiator si sa nu mai traga aer cum trebuie ....
alexbogdan
Aerul conditionat merge impecabil... masina are 13 ani si nu l-am incarcat niciodata, merge bine. Daca ieri nu scade temperatura - mi s-a intamplat cand am stat in trafic la pasajul obor (exact acolo unde a crescut si acum 2 sapt tot la acelas nivel) - porneam aerul conditionat, dar a revenit la normal dupa ce am iesit din pasaj.
Termostatul e nou, l-am inlocuit anul trecut dupa ce mi-a fiert apa...
wolfin
corect

ma refer la faptul ca atunci cand pornesti Ac automat pleaca electroventilatorul........verificare daca merge. inteleg din ce ai scris ca atunci cand ai dat drumul la Ac a scazut temperatura.

doar o opinie: probabil senzorul de temperatura defect si nu comanda electoventilatorului sa porneasca sau aer in instalatie.(din cate stiu sunt 2 unul pe elctro ventilator si o sonda pentru indicator)
sper sa nu vorbesc gresit excl.gif

oricum acul de temperatua este sus rau.

daca era ciupita garnitura/chiulosa care nu este plana pe bloc obervai lipsa antigel sau ulei in borcan+spuma, ceea ce nu este cazul.
arinin
este foarte sus, nu-ti porneste deloc ventilatorul? dupa 95-100(adica dupa jumate) grade ar trebui sa porneasca automat
alexbogdan
Cand am patit asta - incalzirea din poza, ieri 19.06.13 - eram in drum spre mecanic sa ii faca o inspectie generala inainte de a pleca in concediu.
De obicei ventialorul porneste - cel putin atunci cand ma opresc undeva acesta merge in continuare, isi face treaba. Aseara pentru a vedea ce are my mechanic a turat-o pe loc pentru mult timp (vreo 3-4 min) ca sa vada cum creste temperatura...dar nu a mai crescut, in plus cand a avut tendinta sa creasca... a pornit ventilatorul.
andri1940
alexbogdan, verifica totusi functionarea termostatului, sunt multe de calitate proasta si crapa repede. Daca aveai un laptop cu DDT2000 dadeai o tura cu masina si vedeai exact la cat deschidea, monitorizand temperatura lichidului de racire.

Fara diagnoza, te plimbi cu masina si cand sesizezi ca acul de la apa a trecut de jumatea scalei, te dai jos si pui mana pe radiatorul de racire. Daca nu e foarte cald, inseanna ca termostatul deschide mai greu si asta duce la supraincalzirea motorului.
tudorelghiorghiasa
Intrebare?
cand ti-a fiert motorul garnitura de chiuloasa nu a avut de suferit? Nu a-i sesizat urme de ulei in vasul de expansiune?


Am patit si eu cu acelasi tip de masina dar la mne era dus un senzor care dadea comanda de pornire a ventilatorului. Parca senzorul de temperatura....oricum e ceva de atunci si nu imi mai amintesc exact.

Oricum verifica si termostatul ....am fost nevoit sa schimb si eu si surpriza...am nimerit unul defect din cutie........
BannedHost
Exact asa am patit si eu azi... ca in poza cu temperatura, dar dupa ce am pornit de pe loc a scazut temperatura ... cand am ajuns acasa am lasat motorul sa mearga si ventilatorul porneste ..... Poate era prea cald si nu a facut fata ...
R19/16v
Nu ar trebui sa existe o asemenea situatie indiferent de conditii.
tudorelghiorghiasa
Indiferent cum se manifesta aceste fenomene nu sunt normale. eu am 2 masini difeite, una pe motorina si una pe benzina. Niciodata nu creste nivelul temperaturii asa mult. Normal daca totul functioneaza corect, la 90 grade se deschide termostatul, porneste electroventilatorul si se raceste apa. Dar pe indicatorul de la bord este vorba de 2 liniute mazim. Eu niciodata nu am apucat un indicator al temperaturii apei asa de sus.
Oricum trebuie verificate cateva lucruri:
1 termostatul
2 releul de cuplare a ventilatorului.
3. nivelul apei din instalatie
4. gradul de uzura al radiatorului.
speedx265dell
Buna seara! stie cineva de ce atunci cand se incalzeste motorul si porneste acel ventilator, el ramane pornit si dupa ce masina sa oprit? Am probleme cu bateria si faptul ca acel ventilator mai merge cateva min in plus dupa ce opresc masina raman fara curent. nu il pot face sa se opreasca odata cu masina? sau sa cupleze mai devreme cand trece temperatura de jumatate? astfel motorul va sta mereu rece. ms anticipat
arinin
legat de temperatura, credeti ca va ridica si la mine mult pentru un mers de 15 minute in bucuresti fara curea de accesorii? altfel nu am cum sa ajung la service
R19/16v
@arinin Fara curea de accesorii cel mai probabil nu ai pompa de apa, alternator si servo. Eu n-as face asta, dar daca e musai sa o faci, fa-o noaptea si cat mai repede cu putinta.

@speedx265dell ventilatorul trebuie sa mearga, nu il poti opri. E mai scumpa reparatia ce o necesita un motor fiert decat o baterie.
theodor2004
@arinin: si resturile curelei de accesorii unde sunt? ca daca au ramas prin zona, si sunt trase de vreo rola si ajung la distributie...ura si la gara motor.
Nu e mai usor sa chemi platforma? daca cauti pe net, gasesti si cu 150 RON pt distante scurte. Cei de la service nu au platforma?
tudorelghiorghiasa
Haideti sa lamurim cateva lucruri:
1. daca cureaua de accesorii s-a rupt si crezi ca a-i scos-o de acolo poti sa mergi fara grija la service. Racirea motorului nu are legatura cu acea curea de accesorii. Pompa de apa este rotita de cureaua de distributie.
Trebuie sa te asiguri ca este scoasa afara cureaua de accesorii rupta pentru ca, asa cum ti-a zis si celelalt coleg, poate fi agatatat la distributie si poti nenoroci motorul. Daca e scoasa si ai bateria buna, opresti tot ceea ce inseamna consumator, nu vei avea servodirectie si AC si fuga la service.



@speedx265dell functionarea pe anumite perioade de timp dupa oprirea motorului este aproximativ normala si acest sistem a fost creat tocmai pentru a nu supraincalzi motorul dupa oprirea lui atunci cand s-a mers pe caldura mare.

Normal, chiar daca merge cateva minute dupa oprirea motorului el trebuie sa se opreasca. Daca bateria e buna nu se intampla nimic.

Problema e atunci cand merge fara sa se opreasca
R19/16v
Atat eu, cat si tu, ne-am pripit. Nici macar nu a zis omu' ce masina si ce motor are si ne-am dat fiecare cu presupusu' asupra antrenarii pompei de apa...
Exista situatii in care pompa e antrenata de cureaua de distributie, dar exista si situatii in care pompa e antrenata de cureaua de accesorii....
tudorelghiorghiasa
Am zis si io bazat pe faptul ca are RENAULT. Poate m-am inselat.
Dar principiul e acelasi. Pana la urma noi ne spunem experienta, el face ce vrea. Ca e masina lui.

eu personal cu Clio 2000 1.4 8v benzina am mers 10 km prin oras ca atunci s-a rupt cureaua. Am scos-o afara, am oprit tot ce inseamna consumator si directia service. Nu s-a intamplat nimic.
Cand s-a rupt cureaua mi s-au aprins martorii in bord, motorul mergea, l-am oprit si am sunat la service sa anunt. Mi-au spus sa scot toata cureaua afara si sa ma duc la ei ca nu se intampla nimic.

Si asa am facut.


Dar el mai are o varianta. Seara, cand nu e circulatie si daca i-l tine, sufa + amic cu alta masina si tractare la service. Oricum cred ca e mai ieftin decat platfaorma. Ca oricum ii trebuie bani pentru schimbarea kitului de accesorii.
R19/16v
La RENAULTul meu Scenic 1 Ph2 1.9 dci pompa de apa era antreanata de cureaua de accesorii, d-aia zic.


user posted image
tudorelghiorghiasa
Da da te cred si stiu. sa zica ce motor are si vedem
arinin
Tocmai ce m-am intors de la service (motor 1.4 8v 2000 clio). Stiu ce trebuia sa fac smile.gif, nu e prima oara cand imi sare (nu s-a rupt), aveam probleme cu intinzatoru care a facut sa-mi sara de 2 ori 2 curele noi, acum sper sa fie ok. Am plecat pe la 9.30, am prins toate semanafoarele rosii de eram cu ochii numai pe unde as putea sa bag daca raman fara baterie sau se incinge dar nu am avut deloc probleme, si nu exagerez daca zic ca statea apa mai jos decat imi sta cu respectiva curea pusa... dar am avut o alta problema cand m-am intors, lichid de servo aproape de capac si imi dadea peste capac pe afara(nu inteleg de ce era la nivelul ala), am mai scos din el cu o carpa si sa vad acum daca mai am problema
tudorelghiorghiasa
QUOTE(arinin @ 21 Jun 2013, 14:06)
Tocmai ce m-am intors de la service (motor 1.4 8v 2000 clio). Stiu ce trebuia sa fac smile.gif, nu e prima oara cand imi sare (nu s-a rupt), aveam probleme cu intinzatoru care a facut sa-mi sara de 2 ori 2 curele noi, acum sper sa fie ok. Am plecat pe la 9.30, am prins toate semanafoarele rosii de eram cu ochii numai pe unde as putea sa bag daca raman fara baterie sau se incinge dar nu am avut deloc probleme, si nu exagerez daca zic ca statea apa mai jos decat imi sta cu respectiva curea pusa... dar am avut o alta problema cand m-am intors, lichid de servo aproape de capac si imi dadea peste capac pe afara(nu inteleg de ce era la nivelul ala), am mai scos din el cu o carpa si sa vad acum daca mai am problema
*


deci pompa de apa este antrenata de cureau de distributie. fara cureaua de accesorii nu se supraincalzeste deloc motorul.
Daca da afara lichidul de servo este din cauza faptului ca ai mers fara servo si daca nu ma insel eu trebuie sa faci o aerisire a acestei instalatii (dar nu garantez ca e adevarat).

ATENTIE: DE ACEEA SE RECOMANDA SCHIMBAREA COMPLETA A CHITULUI DE ACCESORII (ROLE+CUREA)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.