Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Compresor AC cupleaza - decupleaza de nebun
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault Kangoo & Renault Vehicule Utilitare
geutz
M-a mancat in dos sa ma duc la o verificare + reincarcare cu freon (era moka, o castigase un amic la nuj-ce concurs).

Pacientul e kangurul meu 1.5 dci din 2007. Nu mai facea el racoare ca atunci cand era nou, dar ceva - ceva tot baga.

Flacaul de la service a zis ca aveam instalatia goala, mai aveam vreo 20 de grame de agent frigorific. Au dat afara 20 de grame si au bagat 650.

Dupa reincarcare, compresorul cupleaza/decupleaza incontinuu. Ala de la service zice ca n-a vazut nici o masina sa se comporte asa si presupune ca am ceva probleme cu instalatia, care nu se manifestau inainte pt ca nu aveam destul freon in instalatie. Nu stiu ce sa zic de teoria asta, nu-s de meserie, dar nici ei nu-mi inspira prea multa credibilitate. Aveau masinaria nou-nouta, si nu prea stiau sa mearga cu ea, le-a luat un sfert de ora sa gaseasca renou' in meniu. Puteau sa fi stricat ceva? Nu s-au atins de compresor, decat au pus furtunele pe mufele alea doua din dreapta, cuplat la masinaria lor, vidat instalatia si reumplut.

Google imi da mai multe variante: presiune prea mare in instatie, senzor de presiune defect si de aici in colo incep alea scumpe rau sad.gif

Pana la interventia asta, compresorul nu s-a decuplat de capul lui nici macar odata in 5 ani jumate.
cosmin_angh3l
aceeasi problema am avut-o si eu. ai prea mult freon in instalatie. compresorul intra in protectie si din cauza asta cupleaza/decupleaza,altfel instalatia plesneste. mai trebuie sa scoti si din freon.
R19/16v
650g de refrigerant si 135g de ulei e ok, deci daca scula aluia nu era decalibrata sau nu te-a mintit, alta e problema ta.
geutz
Multumesc pentru raspunsuri.

Hai sa va povestesc operatiunea pe scurt, poate gasim o explicatie:

- nenea cupleaza furtunele alea 2 la conductele masinii
- nenea se incurca in meniul aparatului, cand a introdus nr de inmatriculare
- nenea cheama pe sefu-so, care ii da un reset la scula (pornit/oprit din butonul de power) cu furtunele inca cuplate la renou' meu
- luat de la capat, cautat/gasit reno kangoo in meniu, ajungem la motorizare, erau 2 variante de 1.5 dci, cred ca a ales una la intamplare
- lasat masinaria sa-si faca ciclul
- scula videaza 18 min la instalatie, baga refrigerant, baga ulei,
- scula cere pornire AC; pornesc motor, pornesc AC, baga racoare 2-3 secunde, decupleaza. Cupleaza, se tureaza, decupleaza; cupleaza, se tureaza, decupleaza etc.
- Sefu pune diagnostic ca "are ceva ce n-a vazut in viata lui" care nu s-a manifestat pt ca nu aveam freon si se declara depasit de situatie

Posibil sa se fi intamplat ceva ce nu trebuia? Repet, inainte sa ma manance in dos si sa ma duc la ei, masina baga racoare si compresorul nu s-a oprit in viata lui decat daca opream eu AC-ul sau daca dadeam ventilatia la zero. Mentionez ca AC-ul l-am pornit si iarna, nu a stat nepornit mai mult de 2 saptamani.

Anticipate multumiri!

<span class='edit'>20 Jun 2013, 14:31:</span>
Rezolvat. Am mers azi la ei, am scos 150 ml de refrigerant (valoare stabilita la ghici intre mine si nenea ala). Frig baga, de decuplat nu mai decupleaza.

Momentan o las asa; cand i-o veni de revizie cred ca o fac la reprezentanta si fac acolo o verificare a instalatiei.
baciudibaciu
asta DA informatie UTILA !
De 2 zile si al meu kangur sta cu cracii in sus oropit de calduri-i-o fi venit de ...
Nu mai da nici un grad sub ce da natura . Musai sa trec pe la un frigotehnist !
furia galbena
Pai daca spui ca tipul de la service ti-a spus ca a pus in instalatia de clima cantitatea de refrigerant corecta ... inseamna ca a gresit masinaria de vid ? cred ca este ceva la mijloc .... ori instalatia de incarcat refrigerantul are probleme si nu masoara corect ... ori refrigerantul a fost incarcat dupa ureche .
In momentul incarcarii sint niste indicatoare de presiune ... daca pui prea mult indica presiune mai mare ... este normal sa intre in protectie instalatia de climatizare , daca este prea mult refrigerant locul in radiatorul unde se expande lichidul comprimat de compresor este saturat de gaz si ciclul de functionare nu mai poate avea loc , creste presiunea de functionare si intra in protectie ... 053.gif
NicKlaus
Ieri am fost si eu la incarcat de freon cu al meu scenic 1.9 dci , si de cand am luat-o de la ei masina la relantii compresorul cupleaza si decupleaza intr una.. "meseriasul" a zis ca e compresorul pe duca desi imi vine greu a crede pentru ca inainte functiona corect. Aveti idee ce poate fii?

Ce am observat e ca cupleaza si decupleaza doar la regimul de mers la relantii in sarcina ori nu imi dau seama ori nu face . cert e ca in sarcina da rece permanent si nu simt intreruperi.


Update: am verificat pe tester ( delphi) presiunea pe instalatie cat si un cod de eroare aparut:

DF049 refrigerant sensor circuit intermitent- l-am sters si nu a mai aparut momentan
Presiunea lichid refrigerant cu motorul oprit 7 bari.
Presiunea lichid refrigerant cu motorul pornit si AC pornit 18 bari.
Circuit senzor presiune refrigerant 2.57 V cand e pornit si 1.6 cand e oprit compresorul

Ce ziceti de aceste valori sunt normale?
ProfiBv
QUOTE(NicKlaus @ 4 May 2018, 12:29)

Ce ziceti de aceste valori sunt normale?
*


18 bari e mult mai ales ca inca nu avem afara temperaturi de peste 30 grade afara .E foarte posibil sa-ti decupleze compresorul acesta controlat de senzori de presiune(mica-mare).
Ventilatorul din fata radiatoarelor porneste?
Radiatorul de a/c ,primul din fata tuturor radiatoarelor ,mai are striatii sau e turtit de muste sau pietricele?Spala radiatoarele "gospodareste".
Nu in ultimul rand cat freon ti-au bagat? 550g ar fi suficient .
Nu-ti trebuie Delfi sa vezi cand si daca se decupleaza compresorul , ci pur si simplu se vede pe ceasurile de freon a celui care ti la incarcat.
NicKlaus
Am verificat radiatorul este curat si nu prezinta indoituri la nivelul elementilor/striatiilor.
Ventilatorul porneste. Legat de freon daca imi aduc bine aminte era in jur de 600g
ProfiBv
QUOTE(NicKlaus @ 7 May 2018, 09:03)
Am verificat radiatorul este curat si nu prezinta indoituri la nivelul elementilor/striatiilor.
Ventilatorul porneste. Legat de freon daca imi aduc bine aminte era in jur de 600g
*



Pune ceasurile de freon pe ia ,tureaza la 1800-2000 si vezi pe ceasuri la ce presiuni decupleza.
Daca decuplarea compresorului este aleatoare , trebuie verificate cablaje senzori,compresor ,controler A/C .Este important cand decupleaza compresorul ca sa sti ce cauti mai departe.
Asta ar trebui sa stie cine a incarcat freonul .
Din ce spui mai sus intind sa cred ca ori nu sa vacumat corespunzator ori ai prea mult freon .Dar nu vreau sa arat cu degetul pe alti fara sa vad personal .
Răduță
Aceiași problema, compresorul pornește și se oprește la ralanti... În mers baga frig ok... Sa descoperi problema?
mad toz
Problema asemănătoare și la un Megane 1.9 dci. A indentificat cineva cauza?
ProfiBv
QUOTE(Răduță @ 21 Jun 2018, 15:17)
Aceiași problema,  compresorul pornește și se oprește la ralanti... În mers baga frig ok... Sa descoperi problema?
*




QUOTE(mad toz @ 1 Jul 2020, 09:59)
Problema asemănătoare și la un Megane 1.9 dci. A indentificat cineva cauza?
*


Am mai zis . Daca la freon e ok mai pot fi senzori de temperatura vaporizator , temp ext. , temp .interioara sau senzorul de presiune de pe radiatorul ac (condensator cu filtru uscator ) din fata masinii . Senzorii se vad pe tester in valori actuale, chiar daca nu apare vreo greseala pe a/c .
pistritu
E din freon sigur, au pus cantitate mai mare decat scrie constructorul in manualul de reparatii. De aia face asa
MAD TOZ, Pentru freon, instalatii ac, climatizare, ai service de instalatii ac auto, FrigoService, in sectorul 5, str
Suzana nr9, Cristi il cheama 0723239010. Mergi sa iti faca o verificare.
ccoto
Daca instalatia AC cupleaza si decupleaza, ori radiatorul nu mai face racire ori undeva pe traseu exista o obturare care face ca presiunea pe refularea compresorului sa fie prea ridicata si sa duca la decuplare pe presiune maxima. Filtrul dezumidificator obturat poate fi o cauza a presiunii ridicate.

Pentru simptome similare, eu am inlocuit la Kangoo 1.5dci 2006 atat radiatorul (aripioarele de aluminiu erau atat de batute incat nu mai trecea aerul printre ele) cat si filtrul dezumidificator.

Legat de cantitatea de freon din instalatie, greu de crezut ca cineva sa puna mai mult freon de cat e necesar, mai degraba se intampla invers.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.