Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Upgrade frana clio
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Modificari si imbunatatiri
DXL
De ceva vreme m-am tot gandit ce modificare sa aduc la sistemul de franare pentru a fi mai performant si mai sigur. Asa ca si in urma unor probleme intervenite din cauza uzuri am inceput sa caut ceva mai bun decat ce este stock, asa ca am cautat pe google si n-am gasit mai nimic, am intrat la brembo la williams la EBD si la multi alti producatori de etrieri discuri si placute si la unele nu am gasit gama RENAULT dar apoi un amarat de symbol, asa ca am inceput sa intreb in stanga si in dreapta si am aflat ca suporti de etrier de la logan sunt mai mari decat cei de pe symbol si pot sa pun si discul mai mare. Asa ca am desfacut suportul de etrier de pe logan si l-am pus pe clio si ghici surpriza chiar mergedar ramane pana la genta cam 6-7 mm. Dar am mers un pic mai departe si am incercat cu niste etrieri de logan VAN care sunt un picut si mai mari in lungime, dar suportul de etrier este mai "ingust" si ramane distanta mai mare pana la geanta, si atunci m-am oprit si rezultatul il vedeti in poze. La primele frane mi se pare mult mai buna frana dar deocamdata o iau usor sa se pasuiasca un pic discurile si placutele si cand am sa le testez cu adevarat va anunt daca si cam cu cat sa imbunatatit.
tupeu_adrian
se vad foarte frumos...si sper sa si functioneze pe cat are frumusetea...felicitari pt upgrade....intrebarea mea este: discurile ce marca sunt, unde le`ai gasit si cat ai dat pe ele?...este logic ca nu sunt cele stock ca si eu am tot symbol. ma intereseaza cat sunt de eficiente daca esti amabil sa ne spui si noua dupa ce le testezi ca as vrea sa ii fac si eu acelasi upgrade...spor in continuare
diesel_power
Eu m-am gandit la treaba asta inca de cand a aparut Logan Van, insa n-am avut curajul sa fac aceasta modificare. Stiu ca Loganul are jante de 15" si ma gandeam ca nu vor avea loc etrierii de Logan Van pe un symbol cu jante de 14".

Multumesc mult de descriere, cand voi fi nevoit sa imi schimb discurile cu siguranta voi schimba tot ansamblul franelor cu cele de Logan Van.
tupeu_adrian
@diesel_power vrei sa spui ca acele discuri sunt de logan van....n`as prea crede....am vazut nenumarate loganuri van dar nici unul nu avea asemenea discuri.....fii sigur ca imi sarea imediat in ochi
diesel_power
Eu cred ca sunt discuri pt Logan Van, dar nu cele originale (care vin din fabrica).
tupeu_adrian
nu stiu ce sa zic unsure.gif ....eu astept sa vad ce zice colegul DXL de pe ce masina sunt mai exact wink.gif
BannedHost
Discurile sunt pentru logan van, dar sunt multi producatori... de exemplu brembo, care au discuri si cu striatii si simplu ....

Chiar am cautat discuri pentru van dar nu am gasit decat simple fara striatii... pentru clio 2 se gasestc si pline si ventilate si cu striatii si fara ...

Un pret daca ne poti spune cat te-a costat toata operatiunea ar fi super
hellcat
QUOTE(tupeu_adrian @ 14 Jun 2013, 23:03)
@diesel_power vrei sa spui ca acele discuri sunt de logan van....n`as prea crede....am vazut nenumarate loganuri van dar nici unul nu avea asemenea discuri
*


Nu asta era ideea, logic ca pe echipare de fabrica nu se monteaza astfel de discuri (perforate, striate), specificatia de disc e aceeasi ca si la logan van.

Si bine ar fi fost ca initiatorul proiectului sa fi mentionat ce sistem a avut initial pe masina. Se pare ca symbolul e diesel, deci avea discuri ventilate de 238mm si a trecut la ventilate de 259mm.
Strict ca parere personala, n-as fi ales placutele EBC greenstuff, cu o compozitie prea soft. "The Greenstuff brake pad is made with a softer compound to enable an improved brake pedal feel at lower speeds."
DXL
Discurile sunt TEXTAR am dat aproape 600 lei si sunt aceleasi dimensiuni cu cele de logan VAN.
Am luat placute greenstuff sa vad cum "se pupa" cu discul si sa vad ce performanta si cat de durabile sunt, apoi putem testa altceva. Placutele aproximativ 250. iar etrieri fiecate cu cat ii gaseste:P.
Sistemul pe masina era standard pt diesel cu discuri ventilate.
Deocamdata singurul lucru care sa zici ca ar deranja pe uni este zgomotul la franarea usoara, saptamana viitoare o sa fac si un test de frana mai puternic sa vad ce se intampla mai ales ca pe spate frana a ramas la aceiasi intensitate.
mike12
Nu cumva sunt TAROX discurile?
DXL
Da Mike ai dreptate nu stiu de ce am avut in minte in momentul ala.
Revenind dupa o saptamana in care au fost zile in care frana am incercat-o destul de mult, pot sa spun ca din punctul meu de vedere a meritat investia. Franele sunt mult mai ferme si chiar dupa mai multe franari destul de puternice nu am simtit ca raman fara frane ca inainte.
Un dezavantaj ca sa zic asa, dar pe mine nu ma deranjeaza, este un huruit la franare in rest numai de bine.
BannedHost
de la striatii se aud huruielile ... O sa schimbi doar mai repede placutele.. atat...
diesel_power
Ca sa concluzionez, te rog confirma ca toate piesele schimbate au fost:
- suporti etrieri
- etrieri
- placute frana
- discuri frana

Toate cu specificatiile Logan Van/Pick-up. A mai fost nevoie de altceva ?

Mersi.
UXE
Eu mi-am pus de anul trecut:

- etrieri de Logan (nu VAN, ca nu incap si mai am pana la janta 2 mm biggrin.gif)
- placute GreenStuff EBC (sunt la al doilea SET de cateva saptamani tongue.gif)
- discuri BREMBO MAX


Intr-adevar franeaza mult mai bine .. insa nu va lasati pacaliti: eficienta se cunoaste pe ASFALT CURAT SI USCAT , daca nimeresti un pic de pietris, nisip, apa sau chiar gropi mici etc cel putin mie imi intra ABS-ul in draci si masina se duce. Cel mai bine e sa franezi (in caz de urgenta), nu cu pedala la podea, ci la 80-90% din cursa. Am observat ca ABS-ul nu intra asa des si poti opri mult mai repede decat daca ti-ar intra ABS-ul cu padala apasata la maxim.

Si cum la noi 80% din asfalt nu e maturat, aspirat si spalat ca in prin alte parti ph34r.gif ...


PS: GreenStuff-urile lucreaza mai bine cand sunt un pic incalzite unsure.gif
adrian2011
o franare eficienta nu inseamna doar sa te opresti pe distanta scurta ci sa ai si control asupra directiei.e bine ca iti intra abs-ul.
UXE
pai bun.. sa intre ABS-ul doar cand invart de volan .. ca pe linie dreapta nu ma ajuta deloc smile.gif
BannedHost
De cand am schimbat placutele de frana am observat ca pe linie dreapta, oricat de agresiv as apasa pedala, chiar si pana in capat, nu mai intra deloc abs-ul, in schimb se simte cum franeaza violent ( nici rotile nu se blocheaza )... In viraje la apasarea franei, abs-ul intra... E ceva normal ?
adrian2011
QUOTE(UXE @ 25 Jun 2013, 16:57)
pai bun.. sa intre ABS-ul doar cand invart de volan .. ca pe linie dreapta nu ma ajuta deloc smile.gif
*



smile.gif pai asta e idee,sa intre ABS ca sa poti sa invarti de volan ca sa eviti coliziunea. de exemplu: drum drept,80 km/h si iti sare brusc ceva in fata.poti sa ai tu cele mai BUNE frane,daca iti blocheaza rotile ciuciu control,intri direct.asa cu abs eviti.
R19/16v
@BannedHost cel mai probabil e placebo.
Daca schimbai cauciucurile si simteai reactia asta, putea fi demna de luat in considerare, dar pt ca ai schimbat doar placutele, nu.
diesel_power
Oarecum legat de acest subiect:
http://goo.gl/emNtv
DXL
Am schimbat ce ai enumerat mai sus Diesel cu toate ca cel de la care am cumparat mi-a recomandat sa schimb si furtunele dintre etrier si teava principala, nu am schimbat-o ca nu a avut-o pe stoc si nu am mai avut rabdare sa o aduca.
De franat franeaza mai bine dar sa nu intre ABS-ul deoarece cand intra se comporta la fel ca inainte, acest lucru se datoreaza minunatului sistem abs pe care l-am intalnit doar la clio la alte masini cu care am mers abs-ul fuctiona mult mai bine.
Uxe nu inteleg de unde sti ca nu merg de VAN, pt ca eu de van mi-am pus, prima data am pus un etrier de logan sa vad daca merge si este ok dar ramane distanta de cativa milimetri, cei de van nu credeam ca o sa incapa dar am zis sa incerc si sa vezi surpiza distanta pana la jeanta este aproape dubla fata de montajul cu etrier de logan.
cj98czh
QUOTE(DXL @ 8 Jul 2013, 22:34)
A
De franat franeaza mai bine dar sa nu intre ABS-ul deoarece cand intra se comporta la fel ca inainte, acest lucru se datoreaza minunatului sistem abs pe care l-am intalnit doar la clio
*



Ce anvelope ai? Ca de acolo ar putea sa fie problema ta ...
diesel_power
Si mie mi se parea o prostie ABS-ul cand aveam anvelopele originale (good year GT2). Dupa ce am trecut la Michelin Energy E3A s-a imbunatatit mult comportamentul ABS-ului. Urmeaza sa mi le schimb si pe acestea cu ContiEcoContact 5.
BannedHost
QUOTE(cj98czh @ 9 Jul 2013, 06:49)
Ce anvelope ai? Ca de acolo ar putea sa fie problema ta ...
*




Mersi de pont biggrin.gif cred ca la mine asa se manifesta de cand am trecut pe anvelope de 195....
alexme24
Legat de partea cu abs-ul in functie de anvelope, tin sa completez si eu ca am simtit o imbunatatire a franarii cand am cumparat anvelope noi de vara. Aceleasi dimensiuni ca originalele(desi vroiam sa pun pe 15, dar nu aveam trecut in carte dimensiunea) si abs-ul mi-a intrat doar odata cand a fost nevoie cu adevarat, pentru ca un ,,bulgar" a simtit nevoia sa taie un bulevard pe rosu. Inainte cand erau si cauciucurile uzate intra mai des ca-l auzeam cum caraia.
BannedHost
Salut. Oare stie cineva daca se potrivesc discurile si etrierii de r25 pe clio/symbol ? Cineva mi-a spus ca merg si as putea face rost de asa ceva mai "ieftin"
aurelyan
QUOTE(UXE @ 25 Jun 2013, 08:31)
Eu mi-am pus  de anul trecut:
-  etrieri de Logan (nu VAN, ca nu incap  si mai am pana la janta 2 mm biggrin.gif)

Te referi la suporturi si etrieri sau doar la suporturi? Etrierul ar trebui sa se potriveasca cel de Symbol pe suport de Logan, suporturile trebuie schimbate daca treci la disc mai mare. Ma bate si pe mine gandul sa trec la discuri de 259 mm...
UXE
ambele..
aurelyan
Ai schimbat si etrierii pentru ca nu s-au potrivit? Ai incercat sa vezi daca se potrivesc sau nu cei de la Symbol? Sau i-ai schimbat "la pachet" pentru ca asa i-ai luat pe ceilati? Ai ramas la discuri pline sau ai trecut la ventilate daca ai schimbat si suport si etrier? Tnx
UXE
Asa au venit la pachet, etrierul de logan este mult mai "gros" decat cel de symbol. Discurile le-am pus venitilate , dar cu aceeasi dimensiune ca si inainte
aurelyan
Nu stiu daca este neaparat o imbunatatire, dar am trecut la discuri de 259 mm, cele anterioare fiind de 238 mm neventilate. Motivul afost schimbarea suportilor de etrier din motive de troncaneala, dar dupa ce i-am schimbat nu sunt ferm convins ca ei au fost vinovatii. Am schimbat doar suportii, etrierii s-au potrivit perfect, singura diferenta este ca suportii de Logan sunt ceva mai "lati" decat cei de Symbol dar ramane spatiu suficient pana la janta.
Am mai avut nevoie si de nenorocitele alea de tablite de la placutele de frana pe care le-am gasit cu greu pe la dezmembrari, nici cele de origine nu mai vin cu ele.
PS Discurile de 238 Brembo folosite maxim 500 km si suportii aferenti sunt de vanzare, voi posta la Bursa.
diesel_power
Ce marca de discuri ai cumparat ?
aurelyan
Febi, 63 lei/buc...
mariusred
Ati pus discuri de 260 sau de 259? Eu am incercat cu 260 mm (de van) si 22 mm grosime si ating in fuzeta. Am etrieri de van si placute de van merg si discuri de 259? Multumesc
brewsir
Stiu ca e mai mult de un an de la ultimul post dar m-am gandit ca poate e util pentru cineva. Am trecut si eu la etrieri de Logan Van la un Renault Symbol 1.4 16v din 2006. Confirm ce a spus mariusred - discurile de 260mm de Van nu se pot monta pentru ca ating in fuzeta. Merg montate discurile de 259mm de Clio2 bicorp/Logan 1 berlina, ce e drept ramane distanta de cam 3mm intre suportul de etrier si disc pe partea dinspre exterior. In rest s-a potrivit totul bolt-on.

user posted imageuser posted imageuser posted image

Masina are acum jantele de tabla de 14" cu care a venit din fabrica si nu sunt probleme

user posted imageuser posted image
mike12
Arata bine . Ca o sugestie ai grija ce vaselina folosesti la placutele de frana , din ce se vede in pozele tare pare vaselina obisnuita, ea se va topi si va curge pe disc cand se vor incalzi discurile. Se foloseste vaselina pe baza de cupru sau ceramica.
brewsir
Mersi de sugestie. Stiu ca arata a vaselina obisnuita dar este ATE Plastilube. N-am gasit nicio fisa tehnica pe site-ul ATE, dar zic ei ca este speciala pentru frane/anti-scartait:

ATE Plastilube lubricates and provides protection against corrosion for the guide surfaces of brake calipers and brake pads. To prevent squealing, ATE Plastilube is applied to the backing plates of the brake pads.
plopii
Din ce s-a descris aici eu am înțeles că :

- ai discuri pline de 238 -> schimbi suportul de etrier cu unul de Logan -> pui disc plin de 259 -> etrierul vechi rămâne (poți adăuga amărâtele alea de tăblițe)

- ai discuri ventilate de 238 -> schimbi suportul de etrier cu unul de Logan sau Van (care este mai îngust) -> pui disc ventilat de 259 -> etrierul vechi rămâne

- una din situațiile de mai sus -> vrei un upgrade suprem -> pui suport + etrier de Van + disc ventilat de 259 + plăcuțe de Van.

Oi fi înțeles bine ? blink.gif
diesel_power
Cred ca ai inteles bine, cu conditia sa iti incapa ansamblul etrierului in jantele de 14".
plopii
@brewsir

Nu se mai văd pozele...poate le încarci din nou...

busu 12
plopii mai folosesti tu amsoil de la user123?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.