Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megane Grandtour
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
crinel_baronu
Salutare. De ceva timp caut niste informatii despre acest auto: Renault Megane Grandtour 1.5 (dci din cate stiu) 110 CP din 2009/2010 incoace, Euro 5 si nu gasesc nicicum mai multe informatii (fiabilitate, rezistenta, consum)
As vrea sa va adresez niste intrebari daca se poate
1. Cati km aveti la bord
2. Esti multumit de cum trage
3. Ai avut ceva probleme pana acum cu el
4. Cum stai cu consumul (aproximativ: autostrada, urban, extraurban)
5. O ultima curiozitate: in a 6-a la 3000 de rot/min ce viteza ai?

Mentionez ca astept cu placere parerile si a celor care detin acest motor (1.5 dci 110 CP) sa se exprime si de asemenea ca detin un Duster 2013 de serviciu, cu doar 11.000 km la bord facuti de mine de 2 luni incoace de cand sunt in firma si ma uimeste cuplul la o asa caroserie si un consum decent zic eu, dar ma astept ca la Megane a 6-a sa fie mai lunga decat la duster pentru un consum mai bun...
Am ajuns sa ma intereseze acest model datorita problemelor uzuale si frecvente de la alte categorii de motoare din ziua de azi si imposibilitatea lor de a-mi oferii Euro 5, un consum bun si fiabilitate macar pana la 200.000 de km fara mari reparatii...
Bugetul o sa fie undeva in 7000 E maxim (in Germania) cand va fi disponibil dar pana atunci ma interesez
Multumesc!
Modus
Eu am condus Megane Break cu acest motor (fabricatie 2012). Mi se pare submotorizat, in depasirile facute in scurt e patetic, penibil.

1.5 dci e un motor foarte bun, fiabil, economic, dar insuficient pe un M3 Break. Recomand pentru acest model un 1.4 TCE pe benzina, sau daca vrei neaparat diesel un 1.6 de 130 de cai.
M i h a i
1.5 dci 110 cai 0-100 10.5
1.4 tce 130 cai 0-100 9.9

Unde vezi tu diferenta enormă? blink.gif Vorbesti de parca unu are 75 cai iar altul 200... Dacă il comparai numai cu 1.6 de 130 mai intelegeam dar ai comparat cu 1.4 care nu are cine stie ce performanțe.
Pt initiator, trebuie sa faci un test drive și o să vezi dacă iti satisface necesitățile, nu are rost să fii dus in eroare de anumite păreri wink.gif
adytym
modus, de ce spui ca este submotorizat cel de 110 cp , daca omu a spus ca are acelasi motor pe duster si ii se pare destul de bun pentru caroseria aia. unde dusterul este mult mai greu ca si meganul.
nu stiu cum sa spun dar trage 1.6 benzinar de 110 cp si nu trage dieselul cu 110 cp care are un cuplu mult mai mare.
vorba lui mihai , fa un test drive si te vei convinge singur , ca si consum in functie de cat de sportiv conduci , poti sa scoti lejer un 4,5 - 5,5 l/ 100 extern .
ca si fiabilitatea sunt motoare bune, intretinerea nu este extraordinar de scumpa , vezi ca sunt topicuri cu costurile de intretinere.
Modus
QUOTE(adytym @ 3 Jun 2013, 08:19)
modus, de ce spui ca este submotorizat cel de 110 cp , daca omu a spus ca are acelasi motor pe duster si ii se pare destul de bun pentru caroseria aia. unde dusterul este mult mai greu ca si meganul.
nu stiu cum sa spun dar trage 1.6 benzinar de 110 cp si nu trage dieselul cu 110 cp care are un cuplu mult mai mare.
vorba lui mihai , fa un test drive si te vei convinge singur , ca si consum in functie de cat de sportiv conduci , poti sa scoti lejer un 4,5 - 5,5 l/ 100 extern .
ca si fiabilitatea sunt motoare bune, intretinerea nu este extraordinar de scumpa , vezi ca sunt topicuri cu costurile de intretinere.
*



Poate rapoartele de la cutia de viteze sunt diferite pe Duster fata de Megane Sport Tourer. Repet, mie mi se pare extrem de slab in ceea ce priveste forta si reprizele. Imi place mult mai mult Clio al meu 1.6 16v de 110 cai. Plus ca am condus si un Latitude de 2.0 dci si 150 de cai si poate de-aia am o impresie atat de jalnica despre 1.5 dci.
cj98czh
Tare am impresia ca nu stii tu cum sa conduci un 1.5 dCi de 110 c sa vezi ce poate .... si ce sa zic ... comparatia cu 2.0 dCi .... este de mare angajament ... noroc ca nu l-ai comparat cu 2.0T de pe RS ..
Modus
Am tras de el cat se putea, dar nu prea aveam de ce sa trag, isi da duhul prea repede, de aia prefer benzinarul.

E un motor excelent, fiabil, consuma putin, dar nu e facut pentru depasiri din scurt.
mircea_aq
De fapt un dci110 pe un ST face suta in 12.4s, nu in 10.5s asa cum zice M i h a i mai sus. N-am condus ST-ul deci nu pot sa-mi dau cu parerea despre cum se simte masina, dar 1.5-ul pe Megane III consuma destul de mult fata de variantele E3/E4 de pe Megane II.
Ca dinamica pur si simplu forget about it, 1.5 e ultima varianta.
Uita-te mai degraba la un 1.9dci, care se misca binisor afara, ca idee, pe autostrada, intr-a sasea la 3000 rpm ai 150kmh. Consumul mixt pe bicorp e pe la 6.5%.
TCE-ul nu ti-l recomand, ST-ul fiind un pic mai greu, si presupunand ca nu o sa mergi cu masina goala / 1-2 persoane la bord.
M i h a i
QUOTE(mircea_aq @ 3 Jun 2013, 14:32)
De fapt un dci110 pe un ST face suta in 12.4s, nu in 10.5s asa cum zice M i h a i mai sus.
*


mda, eu m-am uitat la http://www.renault-serus.ro/wp-content/upl...rt%20Tourer.pdf

dacă ne uitam pe fr, avem 10.4 pt tce 130 si 12,4 pt dci 110 blink.gif In alta ordine de idei , eu am mers cu ambele motorizari (tce nu era pe st) și dci 110 nu mi-a dat senzatia de motor lenes, trebuie doar să știi să schimbi cand trebuie..Daca esti in treapta 5 la 50 , normal că nu trage.
mircea_aq
Nu e prima data cand gresesc cei de la rro fisa de produs, eu unul nu ma mir. O singura observatie am, acel tce130 care face suta in 10.4s, e motorul nou energy de 1.2T care se comercializeaza din mai ac.

Sh, cum cauta crinel_baronu, din 2009-2010 gasesti doar 1.4T, cu 0-100kmh in 9.9s. Nu ca ar fi vreo mare diferenta.
crinel_baronu
In primul rand multumesc pentru raspunsuri.
Ma gandesc ca la acea caroserie e mic motorul si cu siguranta e altfel aranjata cutia fata de duster care la 130 am 3000 de ture intr-a sase-a dar am avut o alta masina inainte si nu mai urmaresc asa mult sportivitatea ci apreciez mai mult consumul, fiabilitate si aspectul care la acest model imi place spatele la nebunie. e printre putinele masini (parerea mea) care are un "fund" frumos si e sw sau kombi, sau cum s-o numi.
Oricum am sa iau in calcul si varianta 1.9 dar primele criterii de care am sa tin cont: Euro 5, spatiu (obisnuit cu masina anterioara) fiabilitate daca am grija de ea.
Deocamdata ma folosesc de Duster ca doar cea mai buna masina e cea de serviciu, nu? e la mine de la 10 km, acum are 11.000 si deocamdata ma incanta...
Am sa caut pe la cj un drivetest daca o sa imi fie un drum sa vad cum simt diferenta de cuplu, caci cu siguranta ma astept sa fie mai lenta, ca lenesa e prea mult
PS: am ajuns pe la "voi" in curte dupa ce m-am mutat de la altii ca dorinte dupa cate injectoare si turbo-uri si pompe de ulei schimbate am vazut scris la masini relativ noi, asa ca mai am inca o intrebare: cu porcaria asta de Filtru de particule cum e? de infundat banuiesc ca se infunda, dar la dci-uri e la fel de pacatos, se aprinde bec in bord si trebuie sa "fugariti" masina sa se desfunde?
k0b3
Am modelul din semnatura, cred ca cel care te intereseaza pe tine.

Raspund direct la intrebarile tale.

1. Cati km aveti la bord

20.000 km facuti in 8 luni de zile.

2. Esti multumit de cum trage

Foarte multumit, conteaza sa stii cand si cum sa schimbi vitezele. Treptele 2-4 sunt foarte bune pentru demaraj sustinut mai ales daca schimbi dupa 3.000 de ture. Daca schimbi aiurea injuri masina degeaba (in special daca te iei dupa recomandarile din bord pentru consum ecologic).

3. Ai avut ceva probleme pana acum cu el

Zero. In general motoarele dci de la Renault sunt foarte fiabile mai ales daca le intretii cum trebuie. Insist aici in special pe partea de filtre de aer care trebuie inlocuite macar la 15.000 km, filtre de carburant maxim 30.000 km.

4. Cum stai cu consumul (aproximativ: autostrada, urban, extraurban)

Pe autostrada nu am mers decat o singura data, Ploiesti - Bucuresti dar consumul nu este relevant deoarece am mers toata autostrada cu 170 km/h setat pe CC (apropos, motorul trage brici si masina este foarte stabila la viteza asta).

Urban: variaza intre 7 si 8 vara, respectiv 9 si 11 iarna.

Extraurban: variaza intre 5 si 5,5% in conditiile in care mergi linisit (maxim 130 afara).

5. O ultima curiozitate: in a 6-a la 3000 de rot/min ce viteza ai?

Cred ca in jur de 130 km/h. Stiu sigur ca la 2000 rot/min are 90 km/h smile.gif

3 Jun 2013, 21:13:
QUOTE(crinel_baronu @ 3 Jun 2013, 20:11)
Oricum am sa iau in calcul si varianta 1.9 dar primele criterii de care am sa tin cont: Euro 5, spatiu (obisnuit cu masina anterioara) fiabilitate daca am grija de ea.
Deocamdata ma folosesc de Duster ca doar cea mai buna masina e cea de serviciu, nu? e la mine de la 10 km, acum are 11.000 si deocamdata ma incanta...
Am sa caut pe la cj un drivetest daca o sa imi fie un drum sa vad cum simt diferenta de cuplu, caci cu siguranta ma astept sa fie mai lenta, ca lenesa e prea mult
PS: am ajuns pe la "voi" in curte dupa ce m-am mutat de la altii ca dorinte dupa cate injectoare si turbo-uri si pompe de ulei schimbate am vazut scris la masini relativ noi, asa ca mai am inca o intrebare: cu porcaria asta de Filtru de particule cum e? de infundat banuiesc ca se infunda, dar la dci-uri e la fel de pacatos, se aprinde bec in bord si trebuie sa "fugariti" masina sa se desfunde?
*



1. vezi si varianta 1.6 cu 130 cai, e mai puternica si are si distributia pe lant (insa nu stiu daca exista in anii 2010/2011).

2. in 20.000 km nu s-a infundat nimic, merg normal, sunt foarte relaxat cu acest aspect. Probabil cei care merg numai in oras ar trebui sa fie mai stresati. E drept, eu cam 85% din km ii fac in exteriorul orasului.
crinel_baronu
ar fi si culmea sa iti exploatezi masina la nevoie si cand are ea nevoie sa nu ii dai ce iitrebuie (intretinerea corecta si la timpt). Nu am fost niciodata de parere ca dai un ban, iei o masina si de acolo numai combustibi si da-i ca merge si asa. imi place sa am grija, sa le "bibilesc".
Dar nu mi se pare normal ca incepand de la 5.000 km o masina noua sa inceapa sa iti licureasca in bord senzorii ca pomul de Craciun,(nu e cazul celora de aici) si stiu ca asta din cauza cerintelor de poluare dar daca te respecti, faci un lucru calumea (mai exact Filtrul de particule)
Bun, am inteles ce a explicat colegul *k0b3.
Chiar ca is curios daca viteza raportata la treapta de viteza si turatie e la fel cu cea de la Duster. Dar sincer, imi place cum porneste, cum toarce, cum se comporta, ce-i drepta la inceput dar vedem pe parcurs...
Cu FAP-ul sunt putin speriat numai din cele citite pe alte forum-uri, dar cam asa voi avea si eu de facut aprox., cam 80-85% afara, in rest oras...

*singura motorizare de 130 cp ce am gasit-o e cea dezvoltata de 1.9
k0b3
QUOTE(k0b3 @ 3 Jun 2013, 21:10)
5. O ultima curiozitate: in a 6-a la 3000 de rot/min ce viteza ai?

Cred ca in jur de 130 km/h. Stiu sigur ca la 2000 rot/min are 90 km/h smile.gif

*



Scuze de eroare, la 2000/rot are 100 km/h, nu 90.

Referitor la temerile tale legate de FAP, eu consider ca majoritatea sunt "texte". Nu am auzit pe nimeni ca la 5.000 km sa aiba deja probleme cu filtrul, pana la urma este vorba de un mod de exploatare care trebuie pus in practica.

FAP-ul se infunda in special la utilizari foarte scurte, motor rece, accelerari brutale cu motor rece. Am mai multi prieteni care au FAP, inclusiv pe alte marci de masini, si nu stiu pe nimeni sa fi facut nici macar o regenerare fortata pana acum.
crinel_baronu
eu am facut niste teste si ma astept ca datorita acestor mici diferente fata de grandtour sa se simta o usoara diferenta la cuplu dar putin sesizabila si am asa:

-vit. 6-a - 3000 rot/min = 132-133 km/h
- 2000 rot/min = 90-91 km/h

-vit. 5-a - 3000 rot/min = 105 km/h
- 2000 rot/min = 70 km/h

-vit. 4-a - 3000 rot/min = 75 km/h
- 2000 rot/min = 50 km/h

Vitezele sunt aproximative, pe gps sunt ceva mai mici cu aprox 4-5%.
Ma intereseaza asta ca sa ma gandesc cam care i-ar fi viteza de croaziera in afara localitatilor in a 6-a fara sa ingreunezi motorul.

PS: ca sa imi fie in ciuda de cand urmaresc acest auto, azi l-am vazut pt prima data real intr-o parcare dar eram cu sefu' si nu puteam sa opresc... smile.gif
Exemplu motor 7000 km si nu e singurul dar nu vreau sa fac comparatii aici la voi, doar ca citesc multe pagini intr-o zi, citez:

"Azi dimineata cand am plecat cu masina, fluctuatii ale turatie si cand m-am apropiat de un semafor mi-a murit motorul. Am facut un filmulet cu fluctuatiile . A.. era sa uit ... si consum destul de mare. Nu stiu cum scot unii in oras cu motorul asta sub 8%....la drum intins imi scade si mie la aprox 5%. Martorul de filtru de particule nu mi s-a aprins niciodata. Astept pareri !

Plimbandu-ma prin oras cu fluctuatii cu tot, mi-a aparut in sfarsit martorul de filtru de particule si am iesit din oras la o tura pana mi s-a stins. Acum vad ca merge bine masina si nu mi-a mai facut probleme. Vedem si maine dimineata cand v-a fi motorul rece. Nu credeam ca daca ai fitru de particule si atunci cand e imbacsit sa iti mearga asa de prost masina si mai ales sa-mi si moara motorul, bine ca ma apropiam de un semafor si aveam viteza mica... "
Silk
Legat de relatia turatie motor-viteza nu crezi ca iti pui cam multe piedici ?

Cred ca daca ai analiza piata la modul in care ai inceput tu topicul acesta, nu sunt sigur ca vei gasi masina care sa te incante nici la Renaul, nici in alte parti.

Legat de masina, de ORICE masina, cu cat ai mai multa grija de ea, si ea iti va returna serviciul, nu te va lasa in drum cand iti este lumea mai draga, cu tot cu problemele de pompe de injectie,injectoare, filtre de particule etc.

La fiecare persoana care intampina o problema cu masina, sa stii ca sunt multi altii care au masina identica si nu au intalnit problema mentionata ....

Decizia iti apartine, dar..... gandeste-te bine !
clr
QUOTE(k0b3 @ 3 Jun 2013, 22:10)
.....
2. in 20.000 km nu s-a infundat nimic, merg normal, sunt foarte relaxat cu acest aspect.....
*



Colega, la 20.000 e inca fata mare, cum naiba sa se infunde ceva?
k0b3
QUOTE(clr @ 6 Jun 2013, 21:06)
Colega, la 20.000 e inca fata mare, cum naiba sa se infunde ceva?
*



Uite asa:

http://www.reno.ro/Probleme-cu-filtrul-de-...le-t167482.html

Eu zic, că n-are legatura cu kilometrajul ci cu stilul de condus si distantele parcurse.
crinel_baronu
QUOTE(Silk @ 6 Jun 2013, 10:11)
Legat de relatia turatie motor-viteza  nu crezi ca iti pui cam multe piedici ?

Cred ca daca ai analiza piata la modul in care ai inceput tu topicul acesta, nu sunt sigur ca vei gasi masina care sa te incante nici la Renaul, nici in alte parti.

Legat de masina, de ORICE masina, cu cat ai mai multa grija de ea, si ea iti va returna serviciul, nu te va lasa in drum cand iti este  lumea mai draga, cu tot cu problemele de pompe de injectie,injectoare, filtre de particule etc.

La fiecare persoana care intampina o problema cu masina, sa stii ca sunt multi altii care au masina identica si nu au intalnit problema mentionata ....

Decizia iti apartine, dar..... gandeste-te bine !
*



Nu ma intelege gresit, ca nu am pus in balanta situatia in care intr-o anumita viteza daca nu are viteza care o vreau nu imi mai place. Vroiam doar sa fac o comparatie cu ceea ce conduc la munca caci despre asta pot avea termen de comparatie oricand si o cunosc bine fiind de la 10 km la mine. Fiabilitatea ca motor o s-o vad cand o dau la buy back la 100.000, mai departe e loto. Dar pana atunci vroiam sa mai cer cate un sfat. Am mai mentionat si mai sus, imi place cum porneste, cum toarce, cum trage si vroiam sa stiu daca si rapoartele sunt asezate la fel. Atata tot. Mentionez faptul ca la masina anterioara personala aveam 165 in a 6-a la 3000 dar sa fim realisti, la drumurile noatre unde mergi cu viteza asta(odata pe an la mare poate daca nu te temi de gabori). Eu m-am cam lasat de cand sunt monitorizat cu gps dar m-am obisnuit destul de bine...
crinel_baronu
chiar mi-am amintit de o intamplare...eram cam pe la 1000 si ceva de km si am observat un fum daca pot sa zic asa, ca si un condes ce iesea din teava de esapament, dar nu era temperatura afara pt a face condens si avea un miros ciudatat, nu chiar placut, asta fiind in relanti. Nu era nici un martor aprins sau problema, si ma gandeam, e posibil ca atunci sa-si fi facut regenerarea filtrul de particule? ar trebuii sa se aprinda in bord ceva martor? de atunci nu am mai vazut nimic dar nici nu merg in a 6-a la 50 la ora ca nu am de ce sa fac asa zisa economie...
k0b3
Nu se aprinde nici un martor in bord la regenerare.
LaurentiuMihai
Dusterul de la serviciu este 4x4? Daca da, atunci sa stii ca are cutie de viteze diferita fata de Megane, la aceeasi motorizare - poate iti este util in eventualitatea in care faci un test. Daca Dusterul e 4x2, atunci cutiia de viteze este aceeasi ca la Megane.

Iti recomanda cineva mai sus dci-ul de 1,6 l, 130 CP, nu o sa gasesti pe modelele din 2009/2010, motorul a fost lansat abia in primavara acestui an.
99AIM
Hai sa va spun si eu ce impresii am de la M3 ST 1.5 dci masina de drive test referitor la motor:este rafinat dar se misca ca al meu de pe M2.2 primele trepte sunt cam la fel etajate doar a 4a si a 5 a sunt mai scurte si nu te da pe spate la demaraj,e suficient la mers normal, insa unde al meu merge cu 4,5-5% acolo M3 ST avea intre 5,5-6% consum la aceleasi conditii de trafic si aceeasi portiune de drum deci pe mine nu m-a convins ca e ceva mai deosebit de vechiul dci E4,masina are in schimb atuul designului
adytym
pai da dar tine cont , ca al tau e euro 4 la megane 2 iar asta este euro 5 deci un pic mai strangulat, plus ca are si filtru de particule, pe cand al tau nu are asa ceva
crinel_baronu
*k0b3 - inseamna ca aia o fi fost, a decurs ok fara fluctuatii de turatii, aproape ca nu imi dadeam seama de nu vedeam atunci evacuarea...
*LaurentiuMihai - e noua acea motorizare, iar dusterul este 4x4. Am sa vad pe viitorul apropiat daca o sa gasesc la cineva sau in reprezentanta un Grandtour pentru un test drive
*99AIM - foarte probabil sa ai dreptate dar vezi tu cum toata tehnologia asta noua ingreuneaza adevarata performanta scoasa de ingineri si se pune accentul pe noxe, si atunci ca urmare mai bine sa consume 5l/100 km cu 120 gr/km decat 4l/100 km cu 140 gr/km (e un pur exemplu), si pe langa asta profita statul cu ceva sute de E pentru taxa si nu sunt de acord sa le dau lor acesta suma...
k0b3
QUOTE(crinel_baronu @ 5 Jun 2013, 22:47)
eu am facut niste teste si ma astept ca datorita acestor mici diferente fata de grandtour sa se simta o usoara diferenta la cuplu dar putin sesizabila si am asa:

-vit. 6-a - 3000 rot/min = 132-133 km/h
            - 2000 rot/min = 90-91 km/h

-vit. 5-a - 3000 rot/min = 105 km/h
            - 2000 rot/min = 70 km/h

-vit. 4-a - 3000 rot/min = 75 km/h
            - 2000 rot/min = 50 km/h


*



Mi-am adus azi aminte de tine, in timp ce eram pe drum si i-am dat talpa. Esti sigur ca vorbim de acelasi motor, cel de 110 CP? Pentru ca eu in treapta a 6-a am:

- 2.000 rpm - 100 km/h
- 3.000 rmp - 150 km/h
crinel_baronu
dupa cum zicea si *LaurentiuMiha, daca varianta mea e 4x4 sunt altfel asezate vitezele si banuiesc ca avem acesta diferenta datorita faptului ca la duster e nevoie de un cuplu mai mare si fiind acelasi mototr doar prin scurtarea rapoartelor se putea face asta...
Asta vroiam eu sa verific cand am pus intrebarea legat de viteze raportate la treptele cutiei
Mersi! smile.gif
k0b3
Ah, scuze, eu intelesesem ca ai facut testul cu Megane-ul, nu cu Duster-ul.
crinel_baronu
inca nu am pus manuta pe vreunul... smile.gif
Sfinxul74
1,9 dci 131 CP este f.bun si se tine chiar si de Passat 2,0 140cp.
marius80_eugen
QUOTE(crinel_baronu @ 17 Jun 2013, 13:36)
dupa cum zicea si *LaurentiuMiha, daca varianta mea e 4x4 sunt altfel asezate vitezele si banuiesc ca avem acesta diferenta datorita faptului ca la duster e nevoie de un cuplu mai mare si fiind acelasi mototr doar prin scurtarea rapoartelor se putea face asta...
Asta vroiam eu sa verific cand am pus intrebarea legat de viteze raportate la treptele cutiei
Mersi! smile.gif
*


Vezi ca si M3 1.5 de 110 CP are 2 feluri de cutii, una etajata mai scurta si alta mai lunga.
Referitor la putere, nu uita ca si 1.5 poate suporta un cliptuning si il duci in 133 CP .
andreitop94
QUOTE(crinel_baronu @ 5 Jun 2013, 22:47)
eu am facut niste teste si ma astept ca datorita acestor mici diferente fata de grandtour sa se simta o usoara diferenta la cuplu dar putin sesizabila si am asa:

-vit. 6-a - 3000 rot/min = 132-133 km/h
            - 2000 rot/min = 90-91 km/h

-vit. 5-a - 3000 rot/min = 105 km/h
            - 2000 rot/min = 70 km/h

-vit. 4-a - 3000 rot/min = 75 km/h
            - 2000 rot/min = 50 km/h

Vitezele sunt aproximative, pe gps sunt ceva mai mici cu aprox 4-5%.
Ma intereseaza asta ca sa ma gandesc cam care i-ar fi viteza de croaziera in afara localitatilor in a 6-a fara sa ingreunezi motorul.

PS: ca sa imi fie in ciuda de cand urmaresc acest auto, azi l-am vazut pt prima data real intr-o parcare dar eram cu sefu' si nu puteam sa opresc... smile.gif
Exemplu motor 7000 km si nu e singurul dar nu vreau sa fac comparatii aici la voi, doar ca citesc multe pagini intr-o zi, citez:

"Azi dimineata cand am plecat cu masina, fluctuatii ale turatie si cand m-am apropiat de un semafor mi-a murit motorul. Am facut un filmulet cu fluctuatiile . A.. era sa uit ... si consum destul de mare. Nu stiu cum scot unii in oras cu motorul asta sub 8%....la drum intins imi scade si mie la aprox 5%. Martorul de filtru de particule nu mi s-a aprins niciodata. Astept pareri !

Plimbandu-ma prin oras cu fluctuatii cu tot, mi-a aparut in sfarsit martorul de filtru de particule si am iesit din oras la o tura pana mi s-a stins. Acum vad ca merge bine masina si nu mi-a mai facut probleme. Vedem si maine dimineata cand v-a fi motorul rece. Nu credeam ca daca ai fitru de particule si atunci cand e imbacsit sa iti mearga asa de prost masina si mai ales sa-mi si moara motorul, bine ca ma apropiam de un semafor si aveam viteza mica... "
*


megane 3 2013 bose, 1.5 dci 110cai
vit 6 - 3000rpm - fix 180km/h
cutia cu rapoarte lungi
ionut L.
confirm megane 3 2012 bose 1.5 dci 110cai in tr6 3000 _ 180 km/h
silvanu96
Ce cutie e asta? Adica ce cod are?
ionut L.
cutie TL4, indice cutie 056___ motor K9K 636
silvanu96
TL4 am si eu ,dar nu fuge asa. La 3000, in a6a n-am mai mult de 140.
fishi2
TL4 e a mea si la 100km/h am 2000ture in cap.
rusus
QUOTE(silvanu96 @ 13 Jan 2017, 12:25)
TL4 am si eu ,dar nu fuge asa. La 3000, in a6a n-am mai mult de 140.
*




Cum sa ai numai atât,eu la fix 3000 turații am cu 5 trepte de 90 cp 150km/h

17 Jan 2017, 01:01:
QUOTE(fishi2 @ 13 Jan 2017, 13:10)
TL4 e a mea si la 100km/h am 2000ture in cap.
*


Maine va fac poze e prea de tot, cum eu cu 5 trepte am tot 2000 de turații la 100 km/h
espacern
Unul are indice viteza 056 si altul 040 adica alte rapoarte.....pentru aceeasi carcasa TL4 e chiar asa greu de inteles ca nu exista 2 cutii de viteza absolut identice!
rusus
5 trepte 90 cp
argon
Treapta 6 la unele e acelasi lucru cu a cincea la altele. Deci e un dezavantaj...o schimbare in plus,. Cu alte cuvinte degeaba o ai daca e scurta.
ionut_pitesti
Megane 3 GT Line 2012 /6 trepte 110 cp

treapta 6-a 2100 rpm 134 km/h
treapta 4-a 3000 rpm cam 130km/h

am si foto da nus cum se posteaza ca sunt incepator
Silviu881
Salut. Cateava raspunsuri
1. Cati km aveti la bord
172.000, O am de 6 luni de la 164.000

2. Esti multumit de cum trage
Este ca o masina care are putere si in acelasi timp nu are. Trage si nu trage. smile.gif. E greu de explicat. Depinde si cum schimbi treptele. A mea intre 2000-3500 te baga un pic in scaun, nu de speriat, dar destul. Tata are un M2 1.5 90cp si clar este diferenta.

3. Ai avut ceva probleme pana acum cu el
Bujii 100 ron/buc (bosch) si 100 ron manopera.
Releu aprindere 250ron cu manopera (desi cred ca al meu era inca bun)
Termostat 300ron cu manopera

4. Cum stai cu consumul (aproximativ: autostrada, urban, extraurban)
7.1 strict urban, distrante scurte si medii, demaraj normal (iarna) (Brasov)
5.0 extern, drum national fara clima
5.5 extern, drum national cu clima si 4 persone (fara bagaje)(90-100)
5.5 autostrada (150-160KM)(Brasov-Buc) 3 persoane in masina, clima dar noaptea(probabil ac nu mergea)

5. O ultima curiozitate: in a 6-a la 3000 de rot/min ce viteza ai?
Habar n-am, dar cred ca peste 130

Per total sunt foarte multumit de masina.
Mult mai silentioasa ca M2 a lu' tata (mai antifonata)
Motor rafinat si silentios
Mult mai sportiva, chiar sta bine pe curbe.
Foarte modulara, multe spatii de depozitare si bine gandite, spatioasa (incap obiecte foiarte lungi , pt ca scunul fata este rabatabil)
Consum OK fata de 2.0 diesel.
Destul de confortabila.
Design fain atat exterior, cat si interior.
Suspensii reglate OK pt RO
Inca arata bine parcata langa masini mai "scumpe"
Multe dotari standard

Ca si minusuri.
Nu se simte atat de inchegata ca "nemtoaicele" (plasticile mai scartaie)
Oarecum joasa, cel putin fata de M2.
Scutul de plastic ( a mea e din Franta)
Vopseaua pare foarte usor de zgariat (chiar mai usor decat la Logan)(am unu din 2005 si pot sa compar)
Piese din dezmembrari relativ scumpe si putine (inca nu sunt asa multe in tara)
Suport relativ putin pe internet si putine ghiduri(inca nu sunt multe in tara)
Motor inghesuit (toti mecanicii injura si dau cu capu de mecanismul de prindere capota smile.gif)
Scaunele nu ofera cel mai bun suport pe curbe
Se toarna greu lichid de parbriz







Mycroft
Pe autobahn, treapta 6, 172km/h, putin sub 3000rpm, deci probabil ar fi ajuns la 3000 la 180km/h.

Suportul de pahar de sub bricheta este de toata jena. In afara de o doza de 330 sau un pahar mic de cafea, nu se poate pune nimic acolo. Poate doar o butelca de guma Orbit.
Spatiile de depozitare din podea sunt ok, dar eu n-am gasit inca o utilitate pentru ele.
Cotiera e faina, dar spatiul din interior e putin practic - ingust si adanc.
La variantele non-GT, scaunele nu ofera intr-adevar un suport lateral prea bun.
Torpedo-ul este incapator si, cel putin la mine, este prevazut cu fanta pentru racire. Nu iti raceste o sticla cu apa, dar cel putin nu se topeste o ciocolata tinuta in torpedou. Probat vara trecuta, in concediu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.