Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Accelereaza greu
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
mircea-daniel
So... E bleaga si lesinata pana in 2000 de ture.Accelereaza greu si nu are deloc zvac pana in 2000 de ture, dupa aia parca se trezeste la viata. Mentionez ca face asa numai in tr I si II si preponderent ca este rece.
Turbina reconditionata, intercooler schimbat, ulei schimbat, 2 injectoare reconditionate si am aceasta problema. Habar nu am ce poate fi si nici nu am gasit ceva concret.
espacern
Verifica senzorul de presiune de pe tubulatura aer....si cablajul/mufa lui.

@+
mircea-daniel
Senzorul de pe tubul care duce spre EGR?
Perfect, o sa ma uit la el, mersi!

21 Mar 2013, 23:24:
L-am dat jos, am verificat firele si totul pare ok. Poate fi senzorul stricat?
denybest
salut
incearca sa verifici: debitmetrul de aer, sensorul de presiune de pe tubulatura ce vine de la intercooler si intra in admisie si incearca sa verifici EGR .
-debitmetrul se verifica usor ca sa vezi daca este de la el sau nu (scoate-i mufa si mergi cu masina cu mufa scoasa sa vezi daca apare vre-o diferenta)
-Egr-ul ar trebui sa-l scoti afara si asigurate ca este curat si ca este pe pozitia inchis , apoi poti sa faci o tura cu masina cu mufa scoasa de la el si vezi daca apare vre-o diferenta.
-daca ai facut pasii de mai sus , atunci mai mult ca sigur problema ta este la sensorul de presiune de pe tubulatura d la intercooler

Dar mai mult ca sigur eu cred ca ai o problema la EGR dar incerca sa-l cureti si dupa ce-l cureti nu-i mai conecta mufa si mergi cu masina sa vezi cum merge .
Tamas_Lorand
Si eu ti-as sugera sa verifici EGR-ul, si tubulatura de la filtrul de aer pana la turbina.
Daca este infundat pe undeva tinde sa accentueze turbo-lag-ul.
mircea-daniel
EGR/turbo nu are cum sa fie, de cand am reconditionat turbina si are fluierul acela am dat in ea doar doar oi simti o idee de problema sa ma pot duce cu ea la garantie.

Poate fi defect senzorul? Firele par a fi ok, pana la intrarea in manunchiul acela de matze.
Tamas_Lorand
Probabil ca suna prosteste dar...esti sigur ca nu vorbesti de un turbo lag?
La masinile dotate cu turbina este normal sa fie lesinate pan la aprox 1800-2000 de ture, pana se acumuleaza destul gaz de esapament sa creeze presiune suficienta pentru a actiona turbina. Mai nou se foloseste sistem twin-turbo, unde pe langa turbina de marime normala este si una mai mica, care are nevoie de presiune mai putina ca sa functioneze si implicit intra in functiune la turatii mai mici. Cu asta se lauda producatorii main nou, ca obtin x cai putere inca de la 1500/1600 de ture.

Acum la tine dat fiind faptul ca ai si turbina reconditionata, ea livreaza o putere putin mai mare decat innainte, iar turbo lag-ul este mai accentuat.

Eventual fa-i o diagnoza, daca e vre-un senzor eronat apare imediat pe calcualtor.
Si pentru linistea ta eventual dai o tura cu o alta Laguna(daca ai posibilitatea) si vezi daca e diferenta.
mircea-daniel
Tocmai, am fost cu ea la userul VF1BG0 si pe calculator nu arata nimic. Ideea e ca se manifesta doar cand e rece, de aia ma tot intreb ce puii mei o mai fi acolo de are comportamentul asta.
todhiere
Conduc regulat un Focus 1.6 tdci 90 cai, cu 42000 km. reali din 2009, luat de la reprezentanta, si mai mult sau mai putin are aceleasi manifestari, adica prima data dupa 24-36 de ore cand pornesti motorul iarna are o anumita lipsa de putere, nu se tureaza asa de usor, si nu trage ca si cand ar fi motorul cald. La fel se intampla si cu Laguna mea. Am alti prieteni cu dieseluri diferite gen VAG sau Opel, si cam la fel spun si ei.

Morala: iarna dieselul are nevoie sa se incalzeasca pt. a functiona optim. Fiind un combustibil care arde mai greu ca benzina, motorina nu incalzeste apa la aceleasi temperaturi si atat de repede ca un motor Otto. Asta nu inseamna nici sa stai cu motorul pornit in parcare in fiecare dimineata mai mult de 1 minut, nici asa nu rezolvi mare lucru pentru ca piesele se incalzesc in sarcina, nu cand sunt angrenate la relanti.


In fine, teoria o putem lungi mult si bine, dar daca e doar vorba de o lipsa de putere eu zic ca e normal. Daca e acompaniata de batai/zgomote accentuate/suturi/rateuri la rece, s-ar putea sa fie o problema.
mircea-daniel
Parca papa si cu 1 litru mai mult. Adica in loc de 5.5 instant la 62km/h, ia minim 6.4. Sa fie tot asta de vina?
todhiere
Nu sunt expert dar eu zic ca frigul e cauza. Sa-ti mai dau niste exemple:

- sunt la primul diesel dar vara cu masina din semnatura la 2000 de ture in a4a aveam 76 la ora consum instant 4.6-5; iarna in aceleasi conditii am 6,5, daca se mai incalzeste motorul scade pe la 5

- prima mea masina a fost un benzinar de 1.6, iarna sau vara tot 10 scoteam in oras, si nu aveam problema de incalzirea motorului
s-ervin
asa facea si le mine cand era dus debimetrul.La rece sub 2000 de ture urca foarte lent dar dupa aia mergea bine.
mircea-daniel
Eu merg cu debitmetrul decuplat, se stie. Dar imi papa mai putin decat cu el cuplat.
bogdan razvan
nu vreau sa vorbesc prostii dar incerc sa ajut pt ca am patit-o.ca ai mentionat de consum m-a dus cu gandul imediat la filtrul de aer(nu ai mentionat daca e nou sau nu)eu dupa ce a schimbat filtrul de aer mi-a scazut consumul,poate de acolo vine si lipsa de putere
todhiere
QUOTE(mircea-daniel @ 28 Mar 2013, 10:23)
Eu merg cu debitmetrul decuplat, se stie. Dar imi papa mai putin decat cu el cuplat.
*




Tocmai am mers 30 de km. cu debitmetrul decuplat, am zis sa incerc sa vad ce se simte la consum. Big mistake radmasa.gif

Da, intr-adevar, consuma cu ceva mai putin, dar sub 1800-2000 de ture, adica exact unde intra turbina, zici ca e cateaua lesinata, aproape ca imi murea motorul la pornire de pe loc. A fost un test sa vad ce inseamna debitmetru decuplat, am mai auzit la multi ca ar influenta in bine multe chestii, dar mie mi-a adus aminte de forduletul meu de 1.6 si 90 cp ce trebuia sa il turezi peste 3000 ca sa simti ceva cuplu.

Mircea, eu zic ca la tine singura si unica problema e acel maf decuplat, sau daca merge la fel si cu el cuplat, inseamna ca o fi defect.

Eu personal prefer sa imi consume si 10% in oras, dar sa stiu ca am putere instantanee. Degeaba consuma 7.5 in loc de 8-9 daca masina merge ca dracu', mai risti si sa strici. Am relatat asadar experienta mea, sunt curios si de alte pareri.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.