alexmura
13 Feb 2013, 13:29
Salut, am si eu o problema cu masinuta mea, ieri am incercat sa o pornesc dupa ce mersesem cu ea in ziua respectiva si o mai pornisem de 3 ori. Dar a 4 a oara nu a mai fost cu noroc. Cand pun contactul si il las cateva secunde, nu invarte, nu face nimic. Daca incerc sa o iau prin "surprindere" si nu las contactul pus si dau direct la cheie sa porneasca, invarte putin si dupa aia se opreste si tot nu porneste. Am schimbat bujiile, am schimbat bateria si tot aceiasi situatie. Singurul lucru pe care nu l-am facut este sa incerc cheia de rezerva. Am inteles ca este posibil sa fie o problema la cip-ul cheii, dar nu stiu daca am cheie cu cip. aveti vreo idee ce ar putea fi?
In cazul asta ti'as recomanda cu incredere o diagnoza. Poate sa fie de la orice defect electric pana la defect mecanic.
Prima data verifica conexiunile de la baterie la masa caroserie. Daca nu se aude macar click-ul de bendix, poate fi o problema in contact. Daca se aude bendix-ul cupland, ai electromotorul defect. Immobilizatorul doar taie alimentarea motorinei insa motorul se invarte la automat, deci nu e din cheie. Dupa cum spui ca se manifesta, as inclina catre electromotor defect.
alexmura
15 Feb 2013, 12:31
ms, ideea e ca pe langa ca nu stiu ce e ala bendix, se aude un clic in momentul in care dau la cheie. Totusi cum am scris, el invarte daca nu las contactul pus. Si nu a mers nici cu cheia de rezerva.
Daca se aude click-ul, inseamna ca ai o defectiune la electromotor. Ar putea fi doar platoul cu carbuni, de aceea iti recomand sa mergi la un electrician care sa il verifice si eventual sa-l repare. Daca il mai chinui mult, risti sa strici colectorul de pe rotor si te costa mult mai mult.
Pentru bendix, putin google si te lamureai imediat, nu-i mare filozofie.
alexmura
22 Feb 2013, 10:53
Bun, deci faza cu electromotorul mi-a spus-o toata lumea, chiar aveam impresia ca nu ma asculta nimeni. Pana la urma am vorbit cu un baiat pe nume Cristi pe care l-am gasit pe forum, si fara pic de ironie, mare mester. Rabdator, a vazut ca problema nu e de electromotor si a stat ceva timp, vreo 2-3 ore si a descoperit pana la urma problema. Era un fir ce ducea la calculator, care saracul dupa 10 ani se oxidase. Schimbat firul, acum porneste. Mai greu uneori, ori e de la pompa ori de la injectoare, dar problema asta o stiam.
Mariusgl
9 Mar 2013, 12:37
Am si eu o problema asemanatoare.Aseara venind din club m-a lasat masina-n drum,la 2:30.Am ridicat capota,m-am uitat la ea ca bou' la poarta noua si am constatat ca ochiu' verde de la baterie lipseste cu desavarsire.Problema e ca se aprinde bordu' fara probleme.Faruri,claxon,inchidere centralizata,casetofon orice tine de mers pe curent functioneaza ok.In fine,am sunat aseara un prieten si am reusit intr-un final s-o pornim,dar doar impinsa.
Cand dau cheie sa o pornesc se aude doar un mic click in bord.Asta e tot ce se intampla cand incerc sa o pornesc la cheie.Ajuns acasa am zis sa mai incerc sa o pornesc inca o data:a invartit mai putin de o secunda electromotorul iar apoi...kaput.Nu mai vroia.
cand se aude doar un clik in bord de obicei e eletromotoru..totusi verifica cablurile, mufele, bornele de la baterie
Mariusgl
10 Mar 2013, 10:28
Electromotorul e de vina.Mai precis carbunii s-au dus.
Mariusgl
6 Jan 2014, 17:37
Mda,revin.Astazi m-a lasat iar in drum cu aceleasi simptome specificate mai sus.Deci,tot carbunii.Este posibil sa se fi consumat carbunii de la sine in mai putin de un an de zile sau este ceva pe la electromotor care ii 'roade' mai repede?
espacern
6 Jan 2014, 17:42
Sunt carbuni de calitate diferita..poate au fost de aia mai LOW.
@+
Mariusgl
6 Jan 2014, 21:36
Am ambalaju de la ei.Cargo facuti in Brazilia.Stii ceva de Cargo?
vallixx
7 Jan 2014, 12:15
Da, Cargo e o formatie care cica canta rock.
Serios vorbind, "de la sine" nu au de ce sa se duca carbunii ata de repede.
Sunt electromotoare care au carbunii ok, uzati dar ok, si au ani buni de functionare.
Primul lucru la care ma gandesc ar fi calitatea carbunilor.
Dupa aia trebuie verificat la montaj si rotorul, eventual dat un pic cu smirghelul pe el astfel incat sa se creeze o suprafata cat mai fina si fara asperitati. Cu cat e mai fina, cu atat mananca mai putin din carbuni si se face si contactul mai bine intre rotor si carbune.
Trebuie curatat bine si spatiul ala dintre placutele de pe rotor.
In santurile alea se mai depune mizerie, in special praf de carbune.
Mariusgl
7 Jan 2014, 21:04
Problema rezolvata.De vina ar fi fost statorul(asta mi-a zis electricianul).Carbunii erau ok,ar mai fi mers un an cel putin.S-a rezolvat cu-n electromotor sh ca nou,la propriu.
Merci de sfaturi!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.