Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum sa-ti repari incalzirea la oglinda
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
Pages: 1, 2
cotoi_motorizat
Deschid acest topic pentru a fi de ajutor celor care au probleme cu incalzirea oglinzilor - sticlei.
Astfel,in prima instanta se demonteaza oglinda - sticla .Pentru acest scop se gaseste deja pe forum procedura de demontare.
Dupa demontarea sticlei se decupleaza cu grija priza care alimenteaza incalzirea.Incalzire care este defapt o sarmulita de cupru,de o anumita lungime si sectiune.Din pacate sectiunea nu o stiu pentru ca nu am avut o scula asa precisa de masura(micrometru).Dar lungimea totala este de 3,75 ml si impedanta totala este in jurul a 12-13 ohmi.Cu un aparat de masura digital,pe pozitia "sunat" se poate verifica daca este intrerupta sau nu.
Daca este intrerupta se procedeaza in felul urmator:
1.Mergi la aragaz si aprinzi un ochi....dai flacara potrivita.Se incalzeste sticla ,la un nivel la care sa o poti tine in mana.Incalzirea se face tinand sticla deasupra flacarii si verificand-o.Se asteapta pana ce se face transferul termic de la sticla catre folia adeziva pe care este lipita sticla.
2.Se trage de suportul de plastic cu grija.Acesta se dezlipeste de pe sticla,treptat(sticla fiind mai calda decat suportul de plastic).Trebuie avut grija ca folia autoadeziva sa se dezlipeasca uniform ,sa nu existe parti care raman in urma(nedezlipite) si sa ramana pe suportul de plastic.
Rezultatul dezlipirii :[attachmentid=1627866100]

3.Dupa dezlipire se curata cu alcool tehnic suprafata sticlei :
[attachmentid=1627866102]

4.Se achizitioneaza in prealabil o banda dublu adeziva pentru lipit oglinda la baie.Aceasta banda are proprietatea ca este rezistenta la umiditate.Eu am cumparat-o avand latimea 19 mm.
5.Se incepe reconstructia suprafetei care va sustine sticla,lipind fasie langa fasie benzile autoadezive.Se modeleaza si taie ca grija la capete ca in poza.
[attachmentid=1627866103]

6.Dupa acoperirea totala a suprafetei se dezlipeste folia si se trece la pozarea sarmei urmand tiparul care l-ai observat cand ai dezlipit sticla.
[attachmentid=1627866105]

7.Un amanunt important este ca ,intoarcerea la borna(celalalt capat care trebuie sa fie parcurs de curent) nu trebuie intersectat cu traseul construit.Intersectarea duce la micsorarea lungimii circuitului=scaderea impedantei=arderea sarmei(adica yoc incalzire).Tocmai aceasta intersectare a fost cauza defectului.(treaba gandita.....sa cumperi alta sticla..).
[attachmentid=1627866112]

8.Dupa finalizarea traseului se lipeste capatul al doilea pe pinul corespunzator.Apoi ,cu ajutorul unui aparat de masura digital,se verifica continuitatea circuitului.
9.Se lipeste geamul si gata.Sticla are incalzire.
[attachmentid=1627866117]

Cine nu se descurca si vrea info suplimentar;ii este frica sa nu rupa sarma - sa ma contacteze pe PM.Contracost fac eu operatia daca sticla este intacta si nu s-a incercat desfacerea ei.
Sper sa nu se considere reclama.

alintosu
Felicitari pentru tutorial...foarte tare...m-am gandit si eu ca se poate repara inlocuind circuitul daca acesta este intrerupt, dar n-am avut timp si chef de munca "chinezului batran" si am mers toata iarna cu oglinda inghetata.Vazand ca tu ai reusit si impins de la spate si de faptul ca o sticla noua incalzita, de buna calitate e undeva la 90lei, ma bag si eu la reparatie...sper sa o rezolv fara prea mari batai de cap...felicitari inca o data! biggrin.gif
gutui
eu oricum am 2 maini stangi, dar nu am inteles cum se lipeste sticla la loc, aproape de finalul operatiunii. Timp de lucru cat sa fie?
cotoi_motorizat
@gutui
Sticla se lipeste deoarece banda este dublu adeziva : adica o parte se lipeste pe palsticul suport (cel care incadreaza si tine sticla),iar cealalta parte pe care s-a lipitit circuitul incalzitor(lita mai pe romaneste)se lipeste ,cu grija sticla.
Ca timp de lucru mie mi-a luat cam o ora si un pic.
Cea mai migaloasa parte este refacerea circuitului cu distantele intre spire.
Oricum ,cum se stie,ce am facut eu este o chestie pur romaneasca.In mod sigur daca ne vad nemtii sau francezii rad de noi.
Oricum am mai tras o palma capitalismului....era in care nimic nu se repara...totul se inlocuieste....dar pan' cand???
Din punctul meu de vedere....a fost gandita sa se strice..si sa cumperi...alta,cum am mai spus!!!!
mihai_dorin
Un pret pentru reparatie, eu fiind foarte stangaci?smile.gif)
spk
felicitari ptr. topic. mai nou am descoperitc ca oglinda din stanga nu se mai dezaburaste ! ghinion. sper sa fie din mufa (am reparat macaraua la usa aia)
alintosu
In sfarsit am facut si eu operatiunea(cur pansat biggrin.gif )...numai bine ca o sa am oglinzi incalzite acum ca se anunta viscol, ger, ninsori abundente...ce sa mai povestim...vara grea...daca toata iarna mi-a fost groaza sa ma apuc de treaba tongue.gif Problema a fost ca nu a decurs totul ca la carte.In primul rand pacatoasa aia de banda nu a vrut sa se dezlipeasca oricat am incalzit oglinda si am fost nevoit sa actionez mai brutal si am am rupt-o in cateva bucati.Norocul meu a fost ca pe plastic nu au ramas bucati din ea, acesta a iesit foarte curat din toata operatiunea iar sticla s-a curatat foarte usor cu apa calda, detergent de vase si un burete abraziv.Din pacate, din lipsa de timp nu am reusit sa gasesc banda dublu adeziva rezistenta la apa la un pret corect(era 30 lei in supermarket o rola mica de 19) si am folosit banda dublu adeziva normala de 50.Deoarece aceasta este mai subtire, am folosit-o in doua straturi astfel: - primul strat de banda l-am lipit pe suportul de plastic(pe orizontala au intrat doua fasii si au fost foarte usor de implementat), si am construit circuitul pe el; - al doilea strat l-am lipit pe spatele sticlei, dupa care am unit cele doua piese.S-au lipt foarte bine, chiar inclin sa cred ca la fel de bine ca originalul.Sper sa reziste si la apa(adica mai bine zis sa nu ajunga apa sa intre acolo) si la caldura, sa nu ma trezesc ca imi cade oglinda tongue.gif Daca o sa am parte de vreun eveniment neplacut o sa va anunt ca sa stiti daca daca e ok si cu banda normala sau banda rezistenta la apa e absolut necesara.Spor. Inca odata vreau sa il felicit pe colegul cotoi_motorizat, adevarat pionier in depanarea oglinzilor incalzite worship.gif fara el cred ca ma prindea vara cu 30+ fara degivrare biggrin.gif
spk
am rezolvat cu incalzirea oglinzii biggrin.gif
am avut noroc, a trebuit doar sa prelungesc un capat de la rezistenta care incalzeste oglinda tongue.gif
adutu23
am reusit sa fac aceasta operatiune, dupa mai multe incercari. dc??
sarma (lita) trebuie sa aiva grosimea apropiata ca originalul.
am incercat cu una de la un motoras de la jucarii si nu a mers , se incingea oglinda prea tare.
incercati , sper sa gasiti , ceasuri de perete. de la unul am luat eu lita si se aseamana f.mult cu cea originala. mere f.bn. se incalzeste la fel ca cea din dreapta.
Sper sa va ajute sfatul meu.
demin2609
super... si eu am probleme cu oglinda... buna treaba!
aduasarchaeus
Salutare!

Unde ati gasit lita asa subtire pentru oglinda? Ma gandesc ca as gasi pe la maica domnului, dar in cantitati mai mari. Mai aveti cumva pe acasa dintre voi?

Multumesc!

alintosu
Lita gasesti sigur la un centru de colectare fier vechi...la cate electronice vechi se arunca acolo, nu exista sa nu gasesti o bobina cu lita de dimensiunea dorita(si nici nu iti ia bani pentru asa ceva biggrin.gif ).Succes.
Stemario
eu nu am gasit lita de dimensiunea respectiva. cea originala, dupa calculele mele ar avea o sectiune de 4nm. am dezizolat un conductor de cupru cu lite si apoi am lipit 4 bucati de cate 1m pana am ajuns la rezistenta dorita(12.5ohmi). am folosit tot buretele ala lipicios pentru a lipi lita de sticla si apoi am folosit gasket pentru a lipi plasticul de buretele cu oglinda.

cost sticla oglinda cu incalzire la serus: 120lei pe neoriginal si 180lei pe valeo.
cost reparatie oglinda: 0.5lei metrul de conductor cupru, 3.5lei gasket.

Have fun!:)
Florin Mihai
Am rezolvat cu incalzirea oglinzii dreapta la mine !
Am avut noroc, a trebuit doar sa prelungesc un capat de la rezistenta care incalzeste oglinda . Am desfacut oglinda cu grija si relativ repede cu uscatorul de par, am verificat cu aparatul de masura continuitatea , am gasit ruptura , prelungit putin , lipit , verificat din nou , fericiree ....merge. Banda dubla adeziva cu lita originala s-au lipit elegant inapoi pe sticla, dar pt lipirea de plastic am fost nevoit sa cumpar alta banda dubla adeziva , asta mai mult pt a fi sigur ca nu imi cade pe drum . Verificat din nou totul cu aparatul de masura , montat pe masina , functioneaza ca nou !!! Buna treaba baieti, felicitari , fara voi as fi vandut masina intro zi cu oglinda fara incalzire !
19vik
Informatii suplimentare:
-diametrul litei masurat de mine este 0,09-0,1mm
-rezistenta totala 14 ohmi
ricky67
Intrebarea mea este pentru "cotoi_motorizat".
Mai functioneaza oglinda? huh.gif
dAnNy dNy
Si nu ma poti ajuta si pe mine cu oglinda din stanga care nu mai incalzeste? Am vazut ca esti din Bucuresti...probabil aceeasi problema am si eu
buzasparta
@19vik: la lungime cat sa fie?
petro_ionut
Salut, am facut si eu operatiunea, se poate vedea in poze, firul este la fek de subtire ca originalul, am folosit 4m, si am obtinut 10ohmi rezistenta, am tinut-o 5 minute la 13v, si a rezistat, s-a incalzit destul de tare! De lipit am lipit-o cu dublu adeziv de la bison cumparat de la Hornbach, foarte bun!
19vik
QUOTE(buzasparta @ 28 Feb 2014, 16:13)
@19vik: la lungime cat sa fie?
*


Nu am masurat-o, la mine s-a intrerupt la 2-3 cm de papuc si nu am desfacut toata folia aia autoadeziva.
buzasparta
Momentan cred ca in loc sa te chinui cu lite, aparat de masura si altele mai bine cumperi 2 oglinzi cu incalzire de Logan si le vandalizezi.Costa ceva mai mult decat lita dar e mai rezistent intrucat incalzirea e inserata in ceva plastic.Daca nu esti prea pretentios decupezi plasticul oglinzilor de Logan si lipesti sticla de Megane.Daca esti ceva mai pretentios si ai ceva timp la dispozitie desfaci usor incalzirea de pe suportul de plastic si il montezi pe cel de Megane si apoi montezi si oglinda de Megane.
postman
Mai sunt functionale oglinzile reparate????? Nu cumva lita originala este nikelină? Stie cineva?
alintosu
A mea merge betoon... foarte multumit de solutie biggrin.gif . Daca da coltul va anunt oricum... tongue.gif
19vik
QUOTE(postman @ 27 Oct 2014, 21:43)
Mai sunt functionale oglinzile reparate????? Nu cumva lita originala este nikelină? Stie cineva?
*


Si a mea continua sa functioneze.
Nu este nichelina. Nichelina la diametru de 0,1 are rezistivitatea de circa 130 ohm/m, aici e vorba de vre-o 5 m de lita... si nici nu se cositoreste usor.
golkeeper23
SAL! Cum pot avea pe
megane 2.2 1,6-16v 2007 , oglinzi incalzite ???
ceachi
Cred ca cea mai buna solutie este cu folia de incalzire de la oglinzile de Logan 1. Costa 20 lei bucata, se dezlipesc cu grija la foc, se scoate folia de incalzire, se foloseste folie dublu adeziva si se lipeste pe suportul de la Megane (dupa ce acestea au fost deasemenea dezlipite si curatate in prealabil). Deasemenea, mufa de alimentare trebuie desfiintata si se conecteaza papucii individual (eventual izolati in parte). Costa mai mult aceasta solutie, insa folia de dezaburire de Logan este mult mai rezistenta.
buzasparta
Oglinda dreapta este asferica sau convexa?
djcristi
este normala, doar cea stanga este asferica (punctata).
buzasparta
Aia stiu ca e combinata dar nu stiam aia de dreapta cum e si vazusem si asferica si covexa..Multumesc.
esk3ee
Gata baieti m-am apucat si eu sa imi repar incalzirea la oglinzi momentan doar in stadiul de demontare. Din cate observ eu distanta dintre spire e de cca 2mm si ca lita este din cupru emailat (cu tot emailul era in unele locuri oxidata mad.gif ) . Operatia e foarte usoara. Asa ca spor la reparat incalzirea pana nu vine frigul tongue.gif .
cezarn
Salut!

Aveti idee cat ma costa sa imi montez sistemul de incalzire in oglinzi? Modelul meu nu are o asemenea dotare... si, de asemenea, cine ma poate ajuta in acest sens?

Multumesc!
ripper2005
Salutare tuturor!

In primul rand tin sa ii multumesc lui cotoi_motorizat pentru tutorialul excelent care mi-a dat suficient curaj sa incerc sa-mi repar singur incalzirea din oglinda stanga.
Tin sa-i mai multumesc si lui adutu23, care a gasit o lita foarte asemanatoare cu cea din oglinda intr-un ceas de perete si din pricina caruia m-am vazut nevoit sa imi vandalizez ceasul, negasind alta lita mai apropiata ca diametru si rezistenta.

Sunt dator de cinste amandurora cheers.gif

Mie mi-a luat aproximativ 3 ore operatiunea:
- o ora doar desprinderea sticlei de plastic (care era al naibii de bine lipita cu banda originala) si curatarea ei de depunerile ramase de la banda veche si oxidarea litei (care bineinteles ca avea unul dintre capete intersectat cu toate litele de pe suprafata oglinzii si exact in 5-6 locuri de intersectare s-a si oxidat si a cedat; se poate vedea in pozele atasate)
- o ora si jumatate aranjarea litei cu penseta pe banda (cu penseta deoarece nu am vrut sa las amprente sau alte mizerii pe banda noua)
- o jumatate de ora lipirea sticlei inapoi pe plastic, cositorirea litei pe contacte si verificarea continuitatii inainte si dupa lipirea sticlei

Pentru curatarea suprafetelor am folosit apa calda si sapun dupa care am degresat cu alcool izopropilic. Nu am frecat cu burete sau altceva, m-am folosit doar de degete.

Am folosit acelasi tip de banda dublu-adeziva ca si petro_ionut: Bison Car tape cumparata de la Dedeman si mi s-a parut excelenta. Din rola aia micuta de banda am consumat cam jumatate asa ca teoretic as putea face si oglinda dreapta daca cedeaza.

Distanta dintre lite am aproximat-o ochiometric la vreo 3mm, foarte apropiat de cea originala.
Nu am masurat cata lita a intrat, insa, rezistenta finala, masurata pe contactele oglinzii dupa cositorire, este de 14.5ohm. De mentionat este ca in cazul meu lita din ceas a avut un diametru putin mai mic decat cea originala, care se poate observa si in poza unde am comparat cele doua lite (cea din dreapta este lita originala din oglinda).

Lita are pe ea un strat izolator iar pentru cositorirea pe contacte am infasurat-o de cateva ori in zona de lipire, am taiat excesul de lita dupa care am folosit pasta flux si un pistol de lipit cu varful incins pentru a le lipi. Stratul izolator s-a dizolvat singur in combinatia de flux si pistol de lipit incins iar lita sa lipit uniform.

Reparatia am facut-o acum 3 saptamani si intre timp am folosit degivrarea din oglinzi de 4-5 ori, fara nicio problema. Oglinda se incalzeste si se usuca uniform.
In cazul in care cedeaza reparatia revin aici cu un update.

Spor la repararea incalzirii din oglinda!
TomachE
Dumnezeule cata migaleala ! Felicitari !!!
Cristi_Antrax
Este vreun buton pentru pornirea incalzirii la oglinda? masina mea megane 2 nu are aceasta optiune si as vrea sa ii pun incalzire la oglinda
Dreamer
Incalzirea in oglinzi este pe acelasi circuit cu rezistenta de la luneta.
luca76
Salut!
Va rog sa-mi spuneti cei ce si-au reparat incalzirea la oglinda daca rezista cu lita sau sa pun folie de logan.Multumesc!
cnada
QUOTE(Dreamer @ 16 Oct 2016, 19:08)
Incalzirea in oglinzi este pe acelasi circuit cu rezistenta de la luneta.
*


La mine (Megane 1) încălzirea oglinzilor este pe circuit cu încălzirea parbrizului. Bănuiesc ca este valabil pentru toti cei ce au optiunea mai sus mentionata
cj98czh
Parbrizul cu degivrare la Megane 1 este rar ... daca il ai esti norocos, la majoritatea insa, degivrarea oglinzilor este legata de degivrarea lunetei.
comanr
intrebare pentru ripper, merita 40 ron(atat costa o sticla noua cu incalzire) atata munca si timp?
luca76
Nu se mai gasesc decat pe original,una sh e peste 50 lei.
greny
luca76 Cauta geam oglinda pe epiesa.ro , sunt destul de ieftine.
cnada
QUOTE(cj98czh @ 7 Dec 2016, 13:05)
Parbrizul cu degivrare la Megane 1 este rar ... daca il ai esti norocos, la majoritatea insa, degivrarea oglinzilor este legata de degivrarea lunetei.
*


Asa este, iarna este cu adevărat util.
Bănuiesc ca este o echipare mai speciala deoarece am si încălzire in scaune la fel 100% functionale.
Ii voi face zilele acestea un jurnal..
Scuze de off topic!
luca76
Repet, elemente de caroserie renault nu se mai gasesc decat pe original.

Pentru cei ce au inlocuit lita la incalzire,rezista coafura?
ripper2005
QUOTE(comanr @ 7 Dec 2016, 12:17)
intrebare pentru ripper, merita 40 ron(atat costa o sticla noua cu incalzire) atata munca si timp?
*



Avand in vedere ca m-a costat numai 13 lei (banda dublu-adeziva Bison) si niste ore de munca, pentru mine, pana acum, a meritat.

Din luna mai, de cand am reparat-o, functioneaza fara probleme. Sper sa ma mai tina mult si bine ca nu stiu daca o sa mai am rabdare sa o mai repar o data smile.gif
comanr
inteleg ce zici, totusi parerea mea e ca unele lucruri trebuiesc inlocuite daca se gasesc usor, prea mult chin
Dodone
Eu am cumparat de la un magazin o oglinda cu rezistenta, cu aprox. 20-24 lei, nu mai retin exact. Iar la masina din semnatura degivrarea oglinzilor e comandata odata cu degivrarea lunetei, chiar daca are degivrare de parbriz din fabricatie.
ripper2005
Inteleg si eu punctul tau de vedere. De asta am si spus ca acum nu stiu daca as mai avea rabdare s-o repar si cred ca as prefera s-o cumpar.
Depinde foarte mult si de cat chef ai de bibilit la masina, de cat de curios esti sa vezi daca o poti repara, etc. La mine asta a fost, cuplat cu faptul ca abia luasem masina si eram in pom cu banii si cu faptul ca o oglinda de stanga OEM era undeva la 100 de lei.
alex1988
Salut, sigurnta de sub bord de la incalzirea in oglinzi e de 7.5 amperi, am vazut ca era arsa, are ceva daca las provizoriu unu de 10 amperi? Se incalzeste prea tare ? Se poate arde rezistenta din glinda? Multumesc
ripper2005
Salut.
Nu sunt electrician dar iti pot raspunde din ce stiu eu: o siguranta de valoare mai mare decat cea prevazuta nu inseamna ca oglinzile vor consuma mai mult sau se vor incalzi mai tare ci inseamna ca in cazul unei avarii electrice (cum ar fi un scurt-circuit) va trece mai mult curent prin circuit (riscand sa suprasolicite firele sau alte circuite/electronice din amonte) pana cand acesta va fi protejat de acea avarie prin arderea sigurantei. Daca nu ai nicio problema electrica pe circuitul respectiv (desi arderea sigurantei poate indica o problema) poti sa o folosesti pe cea de 10 temporar , insa ti-as recomanda sa cauti una cu valoarea celei originale si sa o inlocuiesti.
Numai bine!
maryanucu
Salutare tuturor. Astazi am observat si eu ca nu mai functioneaza incalzirea in oglinzi, si ramane zapada pe sticla. Este vreun coleg indemanatic care ma poate ajuta cu schimbarea litei prin Bucuresti? (contracost bineinteles).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.