Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tutorial schimbare HIDROLAGAR
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I > Tutoriale
Florin Constantinescu
Salutare,
vreau sa va prezint operatiunile pe care le-am facut pentru a schimba suportul superior de motor de la Megane-ul meu 1,9 dTI. Acest suport se mai numeste si HIDROLAGAR, se pare ca are inauntru un ulei care, impreuna cu o supapa si muuuult cauciuc absoarbe vibratiile produse de functionarea normala a motorului diesel.

Inainte sa va arat ce si cum, am sa va spun cum se manifesta masina si anume, cu curca 2 luni inainte de inlocuire au inceput sa apara trepidatii ale intregii masini la ralanti cu motorul rece. In prima faza aceste trepidatii dispareau complet in 5-10 km de condus. Cum va imaginati trepidatiile au inceput sa nu mai dispara, astfel cu o luna inaintea inlocuirii erau prezente, desi mai estompate odata cu incalzirea compartimentului motor.

Initial am verificat erorile pe injectie, nu era nici o eroare, m-am uitat atent la pompa de injectie (VP 37 Bosch) si bine am facut pentru ca am observat usoare pierderi de motorina... am reusit sa gasesc un service TARE cu baieti priceputi, specializati pe injectie si mi-au schimbat toate garniturile pompei, au montat-o pe tester si au reglat-o perfect, vibratiile nu erau nici de aici!

Din vorba in vorba si din prieten in prieten am auzit ceva de "tamponul hidraulic" si dai si cauta pana am ajuns sa-l iau de pe e-bay la 1/2 din pretul de la noi.
Uite asa a venit cu DHL-ul in 2 zile un superb hidrolagar de la "CORTECO" cu codul: 80001199, si daca tot am platit curierul am luat si o bieleta antirasturnare tot de la "CORTECO" cu codul: 80000295.

Si uite asa intr-o zi de iarna cu -5 sau -6 grade afara am facut asa:

- se ridica partea din fata pe 2 capre;
- se demonteaza scutul din plastic care acopera baia de ulei si cutia de viteze;
- am schimbat si bieleta antirasturnare (ca tot eram acolo!);
- se pregateste cricul si o bucata de lemn moale ca sa nu stricam baia de ulei;
- cam atat pe dedesupt si revenim la verticala :-)
- se scoate capacul motorului (poza 0);
- se ridica motorul (cu cricul) circa 2cm;
- se desface extensia motorului (poza 5);
- se desface hidrolagarul (poza 6);
- am sters lichidul scurs din hidrolagar (poza 7);
- se inlocuieste hidrolagarul, suruburile au fost doar apropiate;
- se monteaza extensia motorului, suruburile se strang la gata;
- se coboara motorul si se scoate cricul de sub masina;
- am pornit motorul pentru a se aseza pe pozitie;
- se misca hidrolagarul cu mana pana la o pozitie de mijloc;
- se strang suruburile hidrolagarului la gata;
- se verifica eventuale batai date de o pozitie incorecta si se opreste motorul;
- se monteaza capacul motorului;
- se monteaza scutul de dedesupt;
- se da masina jos de pe capre.

Cam asta este, cu totul a durat ~20 min.
cv02gen
Florin, imi poti spune si mie la cat te-a ajuns pretul pt cele doua piese? caut si eu de ceva timp, dar nu gasesc nimic original...momentan am un suport hidraulic din dezmembrari (50 de lei ), e original, numai ca se simte ca e si el obosit de timp biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.