Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: accelereaza greu dar totusi are puter 1.9dci 105cp
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
atilla_cj
Salut! Stuediez forumul de ceva vreme si desi am gasit asemanari nu m-am lamurit. Chestia e ca : am un scenic 1.9dci din 2002, dimineata cand il pornesc la rece merge normal , ca orice alt diesel. Dupa ce i se incalzeste motorul se leneveste de de-abia mai trage mai ales la plecarea de pe loc sau vreo pornire in rampa . O ia mega greu dar cand turatia ajunge la 1800-2000 incepe sa traga de mananca asfaltu, indiferent de panta sau etc. Mai am un Golf 4 SDI care de exemplu in a 2a relanti il calc , turatiile se ridica frumos si merge bine, in schimb renault-ul e mort la faza asta ...sau cel putin pana isi ia cele aprox 2000 de ture. Tubulatura turbo nu curge, vanele in turbina se misca liber si ok, senzori ce-am mai putut masura eu merg ok ....A mai avut cineva boala asta? Stiu c-o sa intrebati de tester , urmeaza si ala, dar poate a mai patit-o cineva si e ceva minor. Pt cine s-a obosi, multumesc.
stef66
Verifica furtunul dintre senzorul de presiune si tubulatura de admisie. Senzorul este montat pe caroserie (in spatele motorului). Din el pleaca un furtun de 6mm ce ajunge in tubulatura de admisie. Capatul montat in admisie se largeste. Daca nu rezolvi, curata cu spray special debitmetrul. Bafta!
atilla_cj
Senzorul de presiune cu furtunasul aferent a fost printre primele verificate si parea ok. Cu debitmetrul s-ar putea sa fie bube deoarece dupa ce am cumparat masina am obs vopsea pe carcasa lui si deduc ca a fost schimbat candva cu unul din dezmembrari. Am sa incerc sa-i masor impedantele desi inca nu am gasit o lista cu valorile normale(autodata nu da nimic in acest sens- sau cel putin versiunea mea). Mersi de feedback.
tuner
verifica: turbo, egr si intercooler ....
Dacus_Malus
ai rezolvat ceva?
daca da, suntem si noi curiosi....
atilla_cj
Scuze pt intarziere! Am verificat senzorul de presiune - furtunasul era ok si senzorul era bun(masurat) in schimb am descoperit ca debitmetrul avea o chichitza. In interior are senzorul de temperatura si debitmetrul propriu zis , acesta din urma avand doi semiconductori pe post de citire a cantitatii de aer(seamana cu niste rezistente mici). "rezistenta" mai mica era rupta , adica un piciorus arata ca si ars , dar clar circuitul era intrerupt. Am cumparat unul nou , ceva Meat&Doria mai ieftin , l-am montat si masina merge brici , chiar nu stiam ce masina capabila am pan ain momentul asta, ea fiind si remapata. Lucrand in domeniu am dus debitmetrul stricat colegilor electronisti de la service si unul din ei mi-a inlocuit chestia aia mica arsa cu un semiconductor pe care l-a gasit el la furnizoru de electronice al firmei , am montat la loc debitmetrul si culmea merge. Adevarul e ca nu chiar ca si cel nou dar merge(parca are motorul alta tonalitate cu cel reparat), asa ca il tin de rezerva.


In alta ordine de idei : tubulatura turbina-intercooler:)
imi era sparta pe la mai multe coturi si coliere , dupa nshpe mii de improvizatii tot sufla asa ca am demontat-o si am refacut tot traseul ambelor conducte din furtune hidraulice de diametrul potrivit, cu coliere fortoase si am folosit chiar si coturi de cupru la cotituri . "sistemul" e ok deocamdata , nu sufla gram , dar cand deschid capota ma ia ameteala cand vad "canalizarea" din motor , totusi arata grosolan furtunoacele alea prinse pe acolo. Am cautat in magazine , originalele sunt extrem de scumpe (unul 600ron si unul 700ron) .
Intrebarea e: oare pe termen lung pot aparea probleme din cauza tubulaturii improvizate? Ma refer la faptul ca in unele locuri are diametrul mai mare decat cea originala si ma gandesc si la piesele din cupru (aveam de ales intre pvc si cupru, deci cupru) sa nu faca vreo reactie cu vaporii de ulei sau naiba stie cu ce pe acolo...

Daca vi se pare ok , pot folosi si altii metoda (furtun hidraulic de la magazin specializat - 10 bari- aprox 150 ron, coturi si coliere aprox 150 ron), rezistenta la presiune e super, atat doar ca arata urat .
In caz ca v-am plictisit , scuzele mele.
Dacus_Malus
si eu am nevoie de un debitmetru ieftin...
de unde l-ai luat pe al tau? si cu ce pret?
multumesc
radunre
atilla_cj, daca tubulatura improvizata nu scapa aer e perfect. Pentru a readuce imaginea de sub capota la original, incearca la dezmembrari.
cj98czh
QUOTE(atilla_cj @ 5 Apr 2013, 08:09)
(aveam de ales intre pvc si cupru, deci cupru)
*




Deci .... mai bine PVC ... de ce? cuprul se incalzeste ... si in loc sa faca ce trebuie sa faca traseul ala +intercooler ... adica sa raceasca aerul pentru a intra cat de rece in camerele de ardere .... tu anulezi asta prin folosirea cuprului care se incalzeste repede si tare .... deci?!?

Cum spunea colegul radunre .... dezmebrari ..... in mod sigur gasesti ce ai nevoie ... cred ca sunt identice cu cele de megane 1 ..
atilla_cj
Clar dezmembrari, insa acum circul 95% cu masina firmei asa ca mai aman cautarile.

Debitmetrul e Meat&Doria, costa vreo 300ron la Unix, eu am ceva card de fidelizare asa ca din 300 mi l-au dat cu 260. Chiar recomand cardu' ala al lor , eu tot timpul am iesit bine la pret cu el. Am gasit si Bosch si VDO , dar la 8-900ron, deocamdata nu-s convins ca-si merita banii. Cu tot riscul l-am luat pe cel ieftin pt a-mi satisface curiozitatea: cat timp functioneaza in parametrii o piesa electronica no name comparativ cu una de brand, dar turceasca.

7 Apr 2013, 22:30:
Cu cuprul ce sa zic...ai si tu dreptate, dar prin natura lui conduce caldura f eficient si ma gandesc ca daca se incalzeste repede se si raceste repede, adica caldura absorbita o disipa repejor. De pvc imi era frica pt ca nu stiu cum reactioneaza cu vaporii de ulei , ma gandeam sa nu se inmoaie sau ceva. In rest ideea e ca nu mi-am prea batut capul cu astea pt ca solutia am adoptat-o pe baza de repede(aveam nevoie de masina urgenta pt un drum nu f lung) si dupa cum ziceau baietii mai sus , la urma urmei cand am timp si finante o sa-i cumpar conductele din demembrari.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.