Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: O mica intrebare.
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
mmgmarius
Dimineata cand este mororul rece se aude un scartait. Pe masura ce se incalzeste scartaiala incepe sa dispara. Aveti idee de la ce este sau ce trebuie uns? Ar trebui sa imi fac griji?
cj98czh
Cureaua de accesorii nu este bine intinsa sau intinzatorul este bulit ..
andr3i84
Sau alta rola de la accesorii...
Eu cand mi-am facut distributia si transmisia am schimbat la fiecare curelele si cate o rola fixa si una intinzatoare si tot scartaie la rece. Mecanicul mi-a spus ca poate sa fie de la celelalte fulii angrenate cum ar fi cea de la alternator, compresor....
mmgmarius
este cazul sa imi fac griji? poate sa duca la o defectiune?
cj98czh
Poti sa mergi sa verific intinderea curelei de accesorii.

Ideea ca daca se rupe ai sanse sa sari/rupi cureaua de distributie.
mmgmarius
in martie trebuie sa fac revizia si am sa vad care e treaba si cu aceasta curea. multumesc de raspuns
alexme24
CUm zicea cineva mai sus, vezi sa nu fie si de la fulie compresor sau alternator. Si la mine scartaie pt 3-4 secunde cand pornesc motorul, dar usor si am identificat zgomotul la fulia de la compresor.
romeo_id
Scartie din cauza umiditatii si la mine se aude la fel.
svclio
A mai zis cineva: verifica fuliile. Si mie mi-a scartait cu role si curele noi - era dusa fulia de la alternator (e incredibil de scumpa o fulie, dar mult mai ieftina ca un alternator, am schimbat-o).
cj98czh
Mai oameni buni .... nu are voie sa scartaie nimic daca totul este ok acolo .... nu mai gasiti tot felul de motive .... este o problema care trebuie remediata ... clar.

Poate duce la alte chestii mult mai costisitoare, acuma .... este alegerea fiecaruia cum isi intretine masina .... la ale mele nu are voie sa sune/bate/scartaie nimic ....

alexme24
App de asta, la compresor merge schimbata doar fulia? ca nu prea am auzit sa fi schimbat cineva.
bogdanvoinik81
io cred ca trebuie sa ajungi urgent in service nu astepta pana in martie daca se rupe cureaua de accesorii si ajunge in distributie e nasol asa s-ar putea sa cumperi o curea care costa max 60 lei sau o rola pe la vreo 100 lei
vallixx
Si la mine facea la fel si a fost de la fulia de la alternator.
Oricum, nu mai sta cu ea asa. Daca-ti ajunge in distributie ti-ai bulit tot motorul.
Ygi_17
nu mai speriati omul. de la scartait nu se rupe cureaua. cureaua se rupe daca se blocheaza o rola sau daca o rola e descentrata si agata marginea curelei. ajunge sa faca franjuri cureaua.

inspecteaza mereu cureaua si vezi starea ei.
in majoritatea cazurilor scartiitul e de la curea, dar uneori si de la role.

eu am schimbat 3 curele pana am gasit una care sa nu scartie. cauza era materialul/cauciucul, la ultima curea cauciuciul era mai moale si nu a mai scartiit.
celelalte curele erau dintr-un material mai tare si dur. oricum acolo lucrurile sunt mai complexe si aparea scartiitul
ida01ro
QUOTE(Ygi_17 @ 25 Jan 2013, 18:28)

in majoritatea cazurilor scartiitul e de la curea, dar uneori si de la role.

*



corect, scartaitul este de la curea, mai ales cand este rece afara si cauciucul se rigidizeaza, pe masura ce functioneaza, se incalzeste si se muleaza mai bine pe role/fulii. Nu este un capat de tara, merge bine si asa, doar un pik de atntie cum se dezvolta in timp...asta apropos de starea curelei, dar nu panica.

Bafta
alexme24
Ygi apropo de materiale proaste la curea. Am cumparat de la un magazin celebru[nu dau nume[the godfather in alta limba] curea+rola intinzatoare. Le-am schimbat toate bune, mergea masina fara niciun zgomot la role. Fac o mica excrusie prin tara, si dupa 1000 de km, cand ajung acasa, m-am uitat de curiozitate sa vad cum arata cureaua. Stii ce inseamna ca mai avea doar jumate din latime?era ca un covor,numai franjuri. M-am dus inapoi la magazin si cica nu e domne de la noi, nu e cureaua de vina, ma rog le-am urat de bine si am plecat. Am luat aceasi marca de curea de la alt magazin, am montat-o la aceasi persoana si ghici ce? este impecabila.
mmgmarius
Cureaua despre care tot se vorbește este cureaua de distribuție sau cureaua de accesorii? Cureaua de distribuție are cam un an de când a fost schimbată(gates am pus) . La cea de accesorii nu am umblat. Si cureaua de accesorii este aia de învârte alternatorul?
vallixx
Cureaua care invarte alternatorul este cea de accesorii iar din cele 2 curele (accesorii si distributie) cel mai des se intampla sa scartaie cea de accesorii.

Cureaua de distributie antreneaza arborele cotit, axa/axele cu came si pompa de apa.

Cea de accesorii antreneaza alternatorul, AC-ul, servodirectia.

QUOTE(ida01ro @ 25 Jan 2013, 21:08)
scartaitul este de la curea, mai ales cand este rece afara si cauciucul se rigidizeaza, pe masura ce functioneaza, se incalzeste si se muleaza mai bine pe role/fulii. Nu este un capat de tara, merge bine si asa, doar un pik de atntie cum se dezvolta in timp...asta apropos de starea curelei, dar nu panica.
*


Un sfat extrem de prost zic eu.

Scartaitul poate fi si de la role sau fulii, si anunta o uzura.
Ori rola in sine scartaie, ori uzura o face sa fuleze si astfel sa frece pe curea in mod nenatural.
Chestia asta creaza scartaitul specific pe care-l face cureaua, dar el de fapt sa fie din cauza rolei.
Tu stai linisit si zici , "e cureaua rigida" cand de fapt poate sa fie o rola pe duca.

Ca fapt divers si eu am avut un scartait la rece, mi-a aparut pe la 55.000 k, am dat vina pe curea, iar cand m-am dus la 59 .000 km sa fac distributia s-a dovedit ca de fapt era fulia de la alternator, care avea o uzura pronuntata si in aprox. 2-3 luni ceda (dupa estimarea mecanicilor)

O fulie sau rola uzata poate crea probleme mai mari decat ruperea unei curele.

De obicei sfaturile cu "merge bine si asa" nu sunt chiar ok.
alexme24
Intr-adevar, dar acum s-a deschis o polemica, desi nu se stie despre ce scartait e vorba. [o filmare ceva era bine venita]. De exemplu am multi preiteni la care atunci cand ploua si mai dau printr-o balta ca si la mine, incepe si flueira pe acolo ceva, pana se usuca, pe urma liniste. D-asta zic ca nu avem de unde sa stim , decat pe ghicite la ce fel de scartait se refera el.
Eu unul am mers cu scartait metalic jumatate de an , la fulia de la alternator.[stiu nu a fost bine, dar uite ca nu am patit nimic, poate a fost noroc cine stie].
vallixx
Dupa parerea mea nu conteaza ce scartait este si din ce cauza.
Atata timp cat masina nu trebuie contructiv sa scartaie, iar in timp incepe sa scartaie, mi se pare normal sa cauti sa rezolvi problema indiferent daca e grava sau nu.
ida01ro
QUOTE(mmgmarius @ 25 Jan 2013, 09:53)
Dimineata cand este mororul rece se aude un scartait. Pe masura ce se incalzeste scartaiala incepe sa dispara.


ai verificat cumva intinderea curelei?

printre altele, daca zgomotul nu este specific de lagare (cureaua are un scartait specific !) , scartaitul - mai ales pe vreme rece - este cauzat de patinarea curelei pe fulie, in sensul ca exista o viteza relativa intre fulie si curea - si anume fulia ramane in urma fata de curea pentru fuliile antrenate si invers pentru cele antrenoare. Dupa ceva timp flancurile curelei se incalzesc - la fel si agregatul antrenat, lagare, etc - si cureaua & fulia respectiva ajung sa se miste cu aceeasi viteza periferica, adica fara alunecare. Pe masura ce fenomenul se repeta, cureaua se largeste si se deterioreaza pe flancuri, iar zgomotul are o durata mai lunga Sper sa fi fost suficient de explicit. Cred ca este prima directie de investigat, si cea mai usoara...

Bafta
mmgmarius
voi merge la inceputul lunii martie in service sa fac revizia si o sa ma ocup si de aceasta problema. va anunt de la ce era.
danydci
deci nu-mi mai suport masina, am un renault clio 2 din 2005, 1.4 benzina 55kw, si dimineata cand o pornesc scartaie rau de tot, acum cateva zile mergeam sa zic 5 min cu masina si daca o lasam la relanti nu mai facea deloc, dar acum merg cu ea 5 minute, dar tot se mai aude nu la aceeasi intensitate ca si cand as porni-o, dar tot scartaie, am cumparat cureaua de accesorii, ce ma sfatuiti sa cumpar si rola de la intinzator? masina are 123.000 km , rola de la intinzator are vreo 40.000 cam asa, ce sa fac sa cumpar si rola daca tot desfac acolo, sau sa schimb mai intai cureaua si sa vad daca mai face ?multumesc
mmgmarius
a mea are 55.000 km si scartaie smile.gif) nu te mai plange
danydci
Eu am intrebat altceva.....nu ma poate ajuta nimeni?
espacern
Intinzatorul se vinde cu tot cu rola dar exista si posibilitatea cumpararii rolei separata.
Cand se da cureaua jos se verifica rola daca are joc/bataie/etc.
Apoi poti sa decizi daca trebuie schimbata....sau nu.

@+
danydci
Nu stiu ce sa fac am cureaua in masina, cumparata... Am pornito acum dimineata afara ploua , umiditate scartaia rau de tot merg ce merg cu ea si scade zgomotul dar tot se aude
danydci
Am rezolvat tot prin schimbarea curelei si rola de la intinzator, nu mai scartaie deloc
andr3i84
Salutare,

Si pe mine ma inebuneste scartaitul asta la rece. Se aude destul de tare de ma stiu vecinii cand plec de acasa si dupa cateva minute (5-7) dispare de tot.
Am schimbat acum 2 luni tot kitul de accesorii (rola fixa, intinzator si curea) si nu mai facea deloc. Dupa aproximatic o luna mi s-a dus cureaua (a avut un viciu de fabricatie), am schimbat-o si timp de 2-3 saptamani nu scartaia deloc. Acum iar a aparut scartaitul asta mad.gif .
Mecanicul mi-a spus ca a verificat "la mana" fulia de la alternator, de la pompa de servo si compresor si ca par OK (fulia de la alternator oricum am schimbat-o in toamna).

Nu stiu ce sa mai fac sa scap de scartaitul asta asa ca va rog sa-mi dati cateva idei, sfaturi, poate mai sunt patiti ca mine blush.gif

Cineva mi-a spus ca daca s-a umblat la alternator poate l-au fixat mai in spate (cica nu are un sistem de prindere fix - poti sa-l dai mai in fata sau mai in spate) si nu compenseaza bine intinzatorul. Voi ce parere aveti de asta?
UXE
Probabil sta cureaua in tensiune...
andutu
si eu am un zgomot , mad.gif , a aparut cam de anul trecut pe vreme rece facea foarte putin anul acesta tot in sezonul rece a reaparut , pana zilele trecute mi-a facut in fiecare dimineata acum este mai cald numai face deloc.Nu cred ca este de pe la curele zgomotul mentionez ca atunci cand ridic capota in dreptul curelelor nu se aude nimic , zgomotul se aude foarte bine in masina iar cu capota ridicata pare sa vina de undeva din spatele motorului pe partea soferului.
Zgomotul se manifesta putin timp aproximativ 2 minute dupa pornire , dispare dupa ce accelerez de cateva ori.La filmare am dat drumu dupa ce am mers 5 metri prin parcare si am vazut ca incepuse sa faca incontinuu zgomotul si am pornit repede camera sa filmez imediat ce am accelerat putin a disparut si nu a mai aparut.

http://youtu.be/c7f33hknTsA a se observa la 0:05 dupa acceleratie dispare.
vallixx
Pot fi mai multe cauze:

fulia de la alternator uzata

cureaua de accesorii poate sa nu aiba acelasi profil ca fulia si atunci prinde prea putin pe fulie, caz in care din cand in cand patineaza

curea de accesorii de proasta calitate, caiuciuc prea rigid


andutu
ultimele 2 cred ca ies din calcul pentru ca revizia de 4 ani am facut-o in 2011 la reprezentanta schimbat curea accesorii distributie role etc am cam 21000 km facuti.
As lua in calcul fulia de la alternator pentru ca recent cand mi-am schimbat bateria la testul de garantie a zis ca stau un pic cam prost cu incarcarea desi imi e greu sa cred chiar sa nu se auda cand ridic capota?
Daca mai merg asa risc sa se blocheze ceva ? eventual sa se rupa cureaua? pot verifica daca de acolo este? stau cam prost cu banii wacko.gif maine deja se duc 700 lei pe anvelope mellow.gif
verde
Daca e vorba de gajaitul ala e de la termoplonjoanele care incalzesc antigelul. Din ce am mai citit pe forum , dupa schimbarea antigelului ai sanse mari sa nu-l mai auzi.La mine e al doilea an cand se aude asa si nu s-a rupt nimic . Vara asta schimb distributia si implicit antigelul motiv ptr. care l-am ignorat.
BioHazarD
@andutu un zgomot asemanator (de ventilator obosit) m-a stresat si pe mine toata iarna. Daca temperatura e undeva sub 8-9grade apare garantat. Ce-i drept, dispare dupa vreo 5 min de mers in trafic doar ca este f enervant. Mie mi s-a parut ca zgomotul vine de undeva din partea pasagerului, de dupa bord. Si cu capota ridicata n-am sesizat nimic....

Plus ca nu pot nici sa ma duc la service cu ea pt ca pana acolo dispare si mama zgomotului.
Sper macar sa se rezolve odata cu schimbatul distributiei si kitului de accesorii. Partea proasta e ca n-o sa aflu decat cand o sa scada iar temperatura.

andutu
la mine dispare mai repede in orice caz sunetul este exact.am cautat pe aici despre termoplonjoane.Tot ce am gasit pe aici a fost:
http://www.reno.ro/-t252664.html
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=103...plonjoare&st=30
din pacate insuficiente informatii.Nici nu stiu unde sunt pozitionate aceste bujii( termoplonjoane)nici macar nu stiam ca am asa ceva blink.gif
andr3i84
Salutare,

Revin la intrebarea de acum cateva zile:

"...Cineva mi-a spus ca daca s-a umblat la alternator poate l-au fixat mai in spate (cica nu are un sistem de prindere fix - poti sa-l dai mai in fata sau mai in spate) si nu compenseaza bine intinzatorul. Voi ce parere aveti de asta? ..."

Poate sa-mi confirme cineva daca alternatorul, la modelul meu, are prinderile fixe sau daca se poate deplasa putin fata-spate?

Multumesc.
gabidrideanu
eu am 1.5dci 65cp si pe masina este un intinzator pentru curea si alternatorul este fix ! nu se poate regla deloc
vallixx
Eu am avut un scartait la rece, care a disparut dupa ce am schimbat distributia si evident odata cu ea si kitul de accesorii. Baietii de la Renault Filaret, unde am facut operatiunea mi-au zis ca cel mai probabil scartaitul era de la fulia alternatorului care era foarte uzata.

Mi-au dat jos fulia si chiar era uzata rau, mi-au montat una diferita de ce aveam pe masina, cica una cu ambreiaj incorporat.

Aveam 59500 km cu masina si scartaitul aparuse in ultimile 2-3 luni, doar la rece
La cald se linistea.....

Motorizare pe benzina deci fara termoplonjoane...
andr3i84
Salutare,

Sambata am fost la mecanic si am rezolvat cu scartaitul.
Practic nu i-a facut nimic special huh.gif dar acum nu mai scartaie deloc.
Trebuia sa schimb senzorul / manocontactul de la servo si pentru asta a trebuit sa demonteze si alternatorul. La remontare la rugat sa-l tina cat poate inspre stanga (mie mi se parea ca sta putin ridicata curea pe partea exterioara a fuliei). A verificat toate rolele si erau ok. Canelul din stanga curelei era putin tesit inspre interior (poate de la fulie alternator) si i-am zis s-o monteze invers.

Deci poate avea dreptate unchiu' in privinta alternatorului: poate in toamna cand au schimbat puntea de relee si fulia a montat alternatorul chiar si cun 1-2 mm ispre dreapta (chiar daca suruburile vin pe gauri el nu e chiar fix)
Mai astept totusi 2-3 saptamani sa vad daca se comporta ok pana sa fiu itru-totul multumit smile.gif
andr3i84
Salut,

Se pare ca "minunea" nu a tinut prea mult... sad.gif
Dupa 2 luni face mai rau ca inainte si in permanenta la rece dar si la cald).
Astazi am curat pompa de servo sa caut daca are cod, fiindca pe ea o banuiam si incercand sa sterg mizeria ce a sarit pe la curea am apasat putin cu carpa umeda pe marginea fuliei inspre pompa, surpriza...nu mai scartaia... blink.gif
Rog sa-mi spuneti daca voi ati patit asta si daca este 100% din pompa servo sau doar o coincidenta.

N-am putut sa postez video direct pe site asa ca mai jos aveti link:

https://www.youtube.com/watch?v=MQeJUXkxT0g&feature=youtu.be

clau166
Mie imi e greu sa identific problema. Initial am avut zgomot doar la pornire dar in timp s-a agravat si e permanent zgomotul. In mod ciudat pe filmare am prins cand e destul de calm zgomotul dar are multe momente cand e mult mai apasat si se aude clar din interiorul masinii. Imi e greu sa zic daca e din zona curelei de accesorii sau de distributie.
https://youtu.be/K-DlgN4HaUU

Zgomotul pare sa vina din zona curelei de accesorii. Am factura schimbat de fostul proprietar cureaua de distributie, pompa de apa, kitul intinzator distributie, curea accesorii. Totul are sub 2 ani si mai putin de 20.000 km.

Suplimentar eu am inceput sa inlocui piese incercand sa rezolv problema :
- inlocuit intinzator curea accesorii cu rola cu tot , noua - fara rezultat
- inlocuit rulment fulie compresor nou - fara rezultat
- inlocuit alternator din dezmembrari initial, apoi la a doua picare a alternatorului am pus pe alternator toti rulmentii noi. - fara rezultat
- fulia vibrochen are un sistem de amortizare si s-ar putea sa fie de acolo zgomotul. Am verificat astazi si nu pare sa aibe nicio problema nici asta. Am notat pozitia pe fulie cu un marker si am pornit motorul. Am observat apoi daca e ceva decalat- fara rezultat , fulia e ok.

Ce sa fie ? A mai ramas sa patineze oare fulia alternator ? Dar e de retinut ca la fel facea si cu alternatorul masinii cu fulia lui, tot scartaia si cand am luat alternatorul nr 2 din dezembrari cu fulia lui iar acum sunt la al 3-lea alternator cu a 3-a fulie tot din dezmembrari dar are inlocuit carbuni, colector, rulmenti si tot se aude. Alternatoarele astea 3 sunt identice cu cel original. Al 4-lea il am de alt tip si cu ala producea zgomotul. Ar fi prea tare ca toate cele 4 fulii cu ambreiaj sa fie defecte.

Dupa un timp de mers in functie de starea de incarcare a bateriei imi apare in bord eroare "battery charging fault" si dispare dupa vreo 15-20 secunde.

Adaug ca nu vad fisuri pe cureaua de accesorii. Dupa ce a mers motorul am pus mana pe curea si nu pare incalzita ca si cum ar patina. Teoretic s-ar incalzi daca ar patina asa rau. Am incercat sa indoi cureaua de accesorii si cu greu reusesc sa o duc la 90 grade sau aproape de 90 grade deci tensionare buna.
wolfin
Incearca sa asculti cu un stetoscop sau o coada de matuta lemn de unde vine zgomotul.

Piese din sh..diferite si incurcate in caile domnului
clau166
Mersi. E o idee si asta. Oare am voie sa pornesc motorul fara cureaua de accesorii conectata ? Nu s-ar roti alternatorul si compresorul de AC. Nu cred sa afecteze ceva. Ar fi doar temporar cat sa-mi dau seama daca sunetul e din zona asta. As putea incerca la o eventuala interventie in zona aceea ca sa nu demontez special.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.