Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu mai porneste
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
16vic
Salut ! Aseara am tras masina pe dreapta in jur de 10 minute si cand am vrut sa o pornesc nu mai mergea...a venit un prieten cu cabluri sa'mi dea curent la baterie , dar nu a mers decat impinsa si pornita cu a 2'a...dupa ce am pornit'o am mai verificat'o de cateva ori sa vad daca mai face figura asta , dar a fost totul in regula pana azi dimineata cand a reaparut tacanitul ala scurt ( ca aseara )...initial martorii din bord au fost in regula , dar dupa cateva incercari mi s'au aprins martorii de la esp , airbag , servo si benzina ( cu toate ca benzina are )...aveti idee de la ce ar putea fii ? renault laguna 1,8 16v din 2002.
fastoff
QUOTE(16vic @ 23 Jan 2013, 15:59)
Salut ! Aseara am tras masina pe dreapta in jur de 10 minute si cand am vrut sa o pornesc nu mai mergea...a venit un prieten cu cabluri sa'mi dea curent la baterie , dar nu a mers decat impinsa si pornita cu a 2'a...dupa ce am pornit'o am mai verificat'o de cateva ori sa vad daca mai face figura asta , dar a fost totul in regula pana azi dimineata cand a reaparut tacanitul ala scurt ( ca aseara )...initial martorii din bord au fost in regula , dar dupa cateva incercari mi s'au aprins martorii de la esp , airbag , servo si benzina ( cu toate ca benzina are )...aveti idee de la ce ar putea fii ?  renault laguna 1,8 16v din 2002.
*



"tacanitul ala scurt" cel mai probabil platul de carbuni din electromotor - eu l-am dat jos, desfacut si curatat carbuni plus ca am tras si un pic de arculetele alea ca sa stea un pic mai aproape de rotor ( in tara e posibil sa gasesti piesa respectiva cred ca vre-o suta de lei aici doar electromotorul cu totul) despre martorii din bord - cred ca atunci atunci cand ai luat curent de la cealalta masina ai "prajit" vre-o siguranta din cutia aia de pe baterie - am avut aceleasi probleme cu masina de dinainte acelasi motor ca al tau.
petruseldan
problema cu senzorii in bord poate fi si din cauza ca nu primesc suficient curent, deoarece probabil electromotorul iti "fura" curent. iti recomand sa iei electromotorul jos daca te pricepi si sa il duci la un electrician auto sau daca nu sa duci masina direct la electrician.
blizzard
QUOTE(fastoff @ 23 Jan 2013, 22:07)
"tacanitul ala scurt" cel mai probabil platul de carbuni din electromotor - eu l-am dat jos, desfacut si curatat carbuni plus ca am tras si un pic de arculetele alea ca sa stea un pic mai aproape de rotor ( in tara e posibil sa gasesti piesa respectiva cred ca vre-o suta de lei aici doar electromotorul cu totul) despre martorii din bord - cred ca atunci atunci cand ai luat curent de la cealalta masina ai "prajit" vre-o siguranta din cutia aia de pe baterie - am avut aceleasi probleme cu masina de dinainte acelasi motor ca al tau.
*



Tind sa-i dau dreptate lui Fastoff in ceea ce priveste problema cu martorii din bord. Laguna 2 nu prea este indicata sa fie pornita cu cabluri dar daca e musai necesara treaba, operatiunea trebuie facuta cu luminile aprinse la ambele masini. Altfel risti o friptura de UCH sau ECU. Asta-i ultima informatie aflata de pe la un mic dealer Renault. In ceea ce priveste tzacanitu,l s-ar putea sa ai probleme cu electromotorul. Verifica-l sa vezi si nu uita sa-i faci o diagnoza completa sa nu care cumva sa-i fi prajit ceva pe acolo.
16vic
Nu prea ma pricep , dar cu putin ajutor cred ca as putea sa o scot la capat...Fastoff ? Tu ai facut toata operatiunea asta singur!?
tacufmr_lagunaII
Ai verificat bateria si bornele bateriei?
16vic
bateria este ok...as vrea sa stiu cum se poate da jos demarorul daca se poate...
espacern
Demarorul se demonteaza pe sub masina dupa demontarea celor 3 suruburi cu care este fixat de cutia de viteze.
Mai trebuie desfacut un cablu si scoasa o mufa pentru "eliberare" completa.

@+
16vic
am inteles...multumesc pt ajutor...o sa revin cu un reply dupa ce o fac...
fastoff
QUOTE(16vic @ 24 Jan 2013, 08:02)
Nu prea ma pricep , dar cu putin ajutor cred ca as putea sa o scot la capat...Fastoff ? Tu ai facut toata operatiunea asta singur!?
*


cand am pus platoul de carbuni la loc am avut nevoie de o a treia mana - asta a fost singurul ajutor.
electromotorul e prins tei suruburi; 2 le desfaci de sub masina si unul pe deasupra - am avut acces la o rampa
iti mai trebuie o cheie de 10 sa desfaci un cablu care e atasat de electromotor - toata operatiunea mi-a luat sub o ora - am avut ceva de "furca" la demontarea scutului - nu cred ca fusese desfacut vreodata -
cand desfaci electromotorul si scoti carbunii trebuie sa ai grija sa nu pierzi arculetele alea care imping carbunii - ca sa nu mai ai probleme si pe viitor eu zic sa te duci sa cumperi un platou nou
sa nu uiti sa scoti si minusul de pe baterie
16vic
Buna seara! Dupa cum spuneam...am revenit and guess what...baiatu' de la service a verificat bateria si bornele dupa care s'a uitat la electromotor si mi'a spus ca toata treaba e de la capse care erau ruginite...a dat cu un spray , am achitat si am plecat...a mers cat a mers , m'am oprit la cineva in jur de o ora cam asa si cand sa plec...iar nu mai pornea...nu stiu ce sa ii mai fac...maine ma duc la niste electricieni sa ne uitam la lipituri si ce ar mai putea fii pe la electromotor... 183.gif
victor cristian
nu prea inteleg asta cu ''nu stiu ce sa-i mai fac'',atata timp cat nu i-ai facut nimic.spray-ul ala e frectie la picior de lemn daca nu desfaci,cureti cu perie de sarma,hartie abraziva.incearca ceea ce ti-au spus colegii ceva mai sus ptr ca simptomele pe care le are masina ta cam asta descriu,carbuni cu contact imperfect,circuitul nu se inchide ci doar cel al bendix-ului,de acolo provine ''tacanitul'' pe care il auzi.avertismentele alea din bord se aprind in mod normal atunci cand nu ai baterie,lucru patit si de mine
PMG_tr
pana la urma a fost de la carbuni sau de la ce? ma confrunt cu aceeasi problema...de vreo 2 saptamani si mi s-a intamplat de vreo 3-4 ori sa nu porneasca...pe langa acel tacanit am observat ca atunci cand porneste are o scanteie la electromotor, mai exact la acea borna de care este legat + -ul, nu am reustit sa-mi fac loc sa-l mai strang sau sa vad daca se misca...ma gandesc ca daca erau carbunii nu se vedea scanteia la borna, nu? aia sunt in interior...cum ajung la acea borna? multumesc anticipat...
fastoff
QUOTE(PMG_tr @ 3 Feb 2013, 23:12)
pana  la urma a fost de la carbuni sau de la ce? ma confrunt cu aceeasi problema...de vreo 2 saptamani si mi s-a intamplat de vreo 3-4 ori sa nu porneasca...pe langa acel tacanit am observat ca atunci cand porneste are o scanteie la electromotor, mai exact la acea borna de care este legat + -ul, nu am reustit sa-mi fac loc sa-l mai strang sau sa vad daca se misca...ma gandesc ca daca erau carbunii nu se vedea scanteia la borna, nu? aia sunt in interior...cum ajung la acea borna? multumesc anticipat...
*



ajungi sa strangi piulita aia numai pe sub masina cu o cheie de 10
dar e posibil ca acel cablu sa fie intrerupt si capetele sa aiba un contact slab si din cauza asta asta sa iasa scantei
PMG_tr
si cablul ar fi o varianta....ma gandeam sa o incerc pe cea mai simpla...stransul piulitei biggrin.gif insa imi trebuie o cheie de 10 dar ceva un fel de teu...telescopic...eu nu am reusit sa ajung acolo...ce-i drept in seara asta m-am bagat sub ea...maine o urc pe un elevator, insa...exista vreun risc? se poate sa fie scurt prin alta parte...sa nu iau foc sad.gif eu atat am vazut, ca face scanteie in varful acelui surub/borna...
fastoff
eu am folosit criketul cu un cap de 10 lung pentru piulita si 13le pentru electromotor
daca o urci pe elevator e bine ca poti vedea si cauza scanteii intr-o oarecare masura
daca este cablul intrerupt si are doar un mic contact - tot incercand sa o pornesti se va arde/intrerupe acel cablu de tot si nu va mai face nici o scanteie si electromotorul nu va mai primii curent
un caz fericit - cablu acela poate fi inlocuit cu un orice alt cablu mai gros.
Nu vad sa existe riscul sa ia ceva foc pe acolo
daca te-ai bagat sub masina nu ai bagat mana la electromotor sa iti faci o idee daca e doar pilulita slaba - provizoriu o puteai strange "la mana"
PMG_tr
eu am un canal acasa, iar de acolo cu "manutele" mele abia am reusit sa-l ating cu varful degetului... tongue.gif multumesc pt raspunsuri..
fastoff
QUOTE(PMG_tr @ 4 Feb 2013, 08:15)
eu am un canal acasa, iar de acolo cu "manutele" mele abia am reusit sa-l ating cu varful degetului... tongue.gif  multumesc pt raspunsuri..
*



bun canalul- schimba mana daca nu ajunge biggrin.gif
PMG_tr
degeaba, sunt amadoua la fel la grosime biggrin.gif
au fost foarte ocupati astazi la serviceul unde mai merg si m-au programat maine...vad ca astazi nu a mai facut figuri...
fastoff
QUOTE(PMG_tr @ 4 Feb 2013, 20:14)
degeaba, sunt amadoua la fel la grosime  biggrin.gif
au fost foarte ocupati astazi la serviceul unde mai merg si m-au programat maine...vad ca astazi nu a mai facut figuri...
*



si le era greu sa faca o constatare rapida??? cel putin aveai o idee
ciudati sunt unii oameni
PMG_tr
Incompetenta si prostie mai exact. La ora 09.00 mi s-a raspuns "Las-o aici si vino pe la 16 si se rezolva"...maine o rezolv...numai bine
PMG_tr
pe elevator a mers mai usor, oricum e ascuns bine...e ceva de munca cand il voi da jos....ce va sfatuiesc...daca vreodata patiti ca mine sa nu porneasca si mai si vedeti ca face vreo scanteie nu continuati sa mergeti asa, sa faceti porniri intruna, la mine se sudase acea piulita de la borna...numai bine.
melcu
Nu stiu la alte motorizari cum este, dar la L7X (3000cmc) este o adevarata aventura sa dai jos electromotorul. Se incepe prin demontarea catalizatorului de pe Vul din fata -> suruburi care sunt sudate datorita temperaturii ridicate. Apoi constati ca n-ai loc si este imperios necesar sa dai jos si filtrul de ulei (evident, curge ulei). Si intr-un final, dupa ce desfaci cele 3 suruburi blestemate te apuci si tragi de purcelul ala de electromotor intr-o parte si-n alta pana iese.

3h mi-a luat sa-l schimb...probabil la service m-ar fi taxat cu vreo 6 ore de manopera smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.