Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fum 5 sec. la pornire
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3
lico
Salut, am o problema cu masina de aprox. 3 ierni.
Doar in sezonul rece si doar cu motorul rece, dimineata sau dupa cateva ore bune de stationare in frig. Vara nu se manifesta dar iarna..... scoate fum 4-5 sec si merge in 3 si-un sfert la pornire. Cand motorul incepe sa mearga relativ rotund dupa sunet, in 4, se opreste si fumul, repet, asta dupa cateva secunde de mers .
Am banuiala ca ramane un inj. blocat pe deschis, apelez la voi ca sa-mi dati o idee de cum sa-l identific. Stiu ca sunt aici cativa baieti priceputi.
Multumesc anticipat.
&feature=youtu.be


cristian_nechita
1. Ai nevoie de o baterie noua, cat mai repede, pentru ca invarte foarte greu demarorul.
2. Verifica bujiile incandescente, sigur ai cel putin 1 arsa.
3. Verifica tamponul anti-balans.Cand porneste se aude cum se balanseaza motorul.
comanr
@lico
verifica bujiile toate eventual inlocuieste le daca ai peste 120k.posibil ca una din ele sa nu se incalzeasca cum trebuie.
lico
Bujiile sunt bune, tamponul la fel. Electromotorul nu mi se pare ca invarte mai greu ca la alte dci-uri. Porneste la primul buton de fiecare data, dar cum porneste...cu fum si trepidatii... mad.gif
aleksanders
fa un test injectoarelor - si eu patesc lafel si aud un injector cum se chinuie o perioada pana se amorseaza - bafta
lico
Pai asa...e usor. Eu ma gandeam ca stie cineva cum sa-l depistez pe ala bolnav, poate pe clip ceva desi nu cred.
espacern
Pe tester(Clip)apar erorile de natura electrica/electronica.
Daca la tine este un injector uzat este defect mecanic si asta doar la un test de debit pe retur(cu borcanase)se constata.

@+
Cristi1980
http://www.reno.ro/-service-auto-Testari-s...80438-s210.html
incearca aici, vad ca esti din bucuresti
eu totusi as banui ceva simeringuri de supape sarite, legate de fumul acela scurt la pornire
n-ar fi rau sa ii faci si un test de compresie la motor sa vezi cum stai
lico
@ " ELECTRIQUE" wink.gif am observat ca pe partea de inj. sunt mesaje foarte generale...merci de info.
@ Cristi ,am schimbat deja cateva mesaje cu omu' de legatura de la "Nicojet" dar nu mi-a spus ce si cum se verifica la injectoare iar in reclama nu spun nimic de generare coduri sau alte bazaconii. Nu zic ca nu fac, dar nici nu e secret de stat. Nu vreau sa ma duc acolo si sa-mi spuna ca stau bine "pe retur".
La Salajean a reparat cineva ?
M-am gandit si eu la simeringuri dar de ce scoate asa de scurt ? In plus nu papa gram de ulei de la schimb la schimb, ma rog, pe joja si bord. Le-a schimbat cineva fara chiulasa data jos ?
Tossi
Aceeasi problema o am si eu, anul trecut am reparat si injectoarele, la buzau, o lucrare profi, si cu generat coduri noi dar fumul, cateva secunde dupa pornire a ramas. O ameliorare am vazut-o dupa ce am schimbat si regulatorul de pe pompa ( in urma unor probleme cu relantiul instabil, care doar s-au mai diminuat).

Este posibil sa fie doar ulei care se scurge in capul pistonului cat timp motorul este pornit, ulei din admisi adica, nu neaparat de la supapele chiulasei, mai ales ca si la mine, ca si la tine, nu consuma gram de ulei.
lico
Offf, am crezut ca sunt singurul de pe planeta cu problema asta, nu ma bucur ca sunt si altii dar e bine de stiut. E ciudata treaba cu diminuarea dupa schimb regulator. Am unul si o sa-l schimb si eu, ii schimb si bujiile, din nou si daca tot se tine de prostii o sa vorbesc cu prietenul MEU sa schimb si simeringurile. Coincide si cu distributia si poate impusc 2 iepuri.
@Tossi, te tin la curent cu rezolvarea problemei.
P.S. Am fost azi la un service la test, am platit 100 lei ca sa-mi spuna ca pompa sta bine si ca dupa parerea lor este simtom de duza de pulverizare dacalibrata dar nu-mi garanteaza ca se va remedia problema. Am masina resoftata de 4 ani si cica asta ar duce la decalibrarea duzelor, fortarea asta, vrajeala pe fata...parerea mea, dar cine stie.

Moderator edit: atentie la reclama, o faci pe PM daca este cineva interesat nu pe aria tehnica!

Multumesc!
Tossi
Cand am refacut injectoarele in afara de supapa de pe retur, la mine, s-a schimbat si duza care pulberizeaza motorina in camera de ardere, cimptomele sunt aceleasi. Cat despre semeringuri schimbate fara dat jos chiulasa nu pot sa ma pronunt. Aaaa, era sa uit, bujiile sunt bune, la mine. Eu mi-am propus ca la primavara, cand fac distributia sa desfac si pomap de motorina si sa vad cum se prezinta inauntru, pilitura nu am, dar poate nu face presiune suficienta, de aici si relantiul instabil, cateva secunde dupa pornire sau pana o accelerez putin...chiar te rog sa ma tii la curent...
DRD
Exact la fel face si la mine, fum cateva secunde dupa pornire dupa care deloc. Nu consuma ulei si nici alte probleme nu am avut cu ea, am acceptat ca e de la uzura generala a motorului si nu prea am ce face. Adica doar pt ca iti scoate fum 5 sec cand o pornesti nu se merita sa desfaci motorul ...
99AIM
Este din injectoare sigur,asa facea si a mea cand am facut injectoarele si a pornit-o prima oara,apoi a pus-o pe tester si a scris noile coduri de calibrare si de atunci numai scoate fum deloc,nici in accelerare...nimic,deci este o chestie de calibrare din injectoare.
argon
Da, ca o fi a ta editie mai speciala fara fum..nu exista sa nu socta fum deloc, orice diesel fara filtru de particule scoate fum, macar in accelere, dar nici la pornire nu e neobisnuit.
99AIM
Argoane iar vb ce nu stii... un diesel cu injectoare calibrate pe cod are mai putine noxe ca benzinara ta de 1.4, apropo cum mai stai cu forja la limo?dai fatza la piscute? nono.gif
meganus_bicorpus
A mea are o problema asemanatoare..tot de 3 ierni.Cand e sub zero grade invarte mai mult la automat.daca incing bujiile de 2-3 ori porneste lasefrt.Bujiile sunt noi, compresia e ok, softul e la ultima verisune.Ce safie?
Axelinooo
La mine e la fel cu pornitul ... Dar e simplu cred am sau mai bine zis nu am bujii .... 4 bucati arse biggrin.gif ... Deja trecute pe lista de achizitii la revizia de peste max 2 sapt tongue.gif
lico
Una peste alta nu e ok sa scoata fum la pornire, in accelerare da, mai ales ca atunci cand am scris de resoftare era vorba de adaos de putere nu de versiune de soft, nu ma deranjeaza un pic de fum negru cand bag piciorul in podea dar la pornire....parca e raba. O sa-i scriu softul original maine sa vad daca se schimba ceva. O alta parere ar fi ca s-a modificat avansul si de aici si pornirea cu nabadai, dar stiu sigur ca n-am umblat in harti la ralanti sau la pornire, poate a facut singura ceva adaptari desi asta pare SF.
Ce nu stiu, inca, daca schimb duza de pulverizare, e nevoie de generare cod nou ?
Eu am schimbat o supapa de retur acum ceva ani si n-am generat cod nou, nu stiu daca coincide cu aparitia fumului, o sa incep cu acel injector cautarile.
P.S. Scuze de reclama, n-a fost chiar foarte cu intentie smile.gif
Tossi
QUOTE(99AIM @ 21 Jan 2013, 22:17)
Este din injectoare sigur,asa facea si a mea cand am facut injectoarele si a pornit-o prima oara,apoi a pus-o pe tester si a scris noile coduri de calibrare si de atunci numai scoate fum deloc,nici in accelerare...nimic,deci este o chestie de calibrare din injectoare.
*



Si eu cand am reconditionat injectoarele am fost in centru autorizat delphi(supape, duze, coduri), nu la service-ul din colt care schimba supape cu patentu', dar tot scoate fum/ceata la pornire, unul gri-albicios, la fel si la un demaraj mai puternic, in trepte superioare.
sk0rpion
iti deschide un injector mai greu la rece, pe tester nu o sa iti apara
argon
QUOTE(99AIM @ 21 Jan 2013, 22:49)
Argoane iar vb ce nu stii... un diesel cu injectoare calibrate pe cod are mai putine noxe ca benzinara ta de 1.4, apropo cum mai stai cu forja la limo?dai fatza la piscute? nono.gif
*



Hai ca deja vorbesti aiurea. De putine noxe ce da nu are voie prin centru in orase in Germania un diesel euro 3, pe cand un benzinar euro 2 are voie oriunde. Noxele la diesel sunt cele mai periculoase, exceptie fac cele cu FAP.

Daca tu nu-ti vezi fumul in oglinda, nu inseamna ca nu da, poti sa reglezi injectoarele cum vrei, fumul ala e funingine rezultata din arderea motorinei, si e mai ult sau mai putin functie de starea motorului, dar deloc nu exista fara filtru de particule, nu te mai alinta.
Tossi
QUOTE(sk0rpion @ 22 Jan 2013, 11:38)
iti deschide un injector mai greu la rece, pe tester nu o sa iti apara
*



Si cu motorul cald, in parametrii optimi, dupa o oprire de cateva minute tot balbaie putin...
99AIM
QUOTE(Tossi @ 22 Jan 2013, 09:36)
Si eu cand am reconditionat injectoarele am fost in centru autorizat delphi(supape, duze, coduri), nu la service-ul din colt care schimba supape cu patentu', dar tot scoate fum/ceata la pornire, unul gri-albicios, la fel si la un demaraj mai puternic, in trepte superioare.
*


ok,pe ce pariem si-ti fac un film la -10 grd?aici se vb de fum negru la pornire ceea ce nu este normal....

22 Jan 2013, 11:40:
QUOTE(argon @ 22 Jan 2013, 10:54)
Hai ca deja vorbesti aiurea. De putine noxe ce da nu are voie prin centru in orase in Germania un diesel euro 3, pe cand un benzinar euro 2 are voie oriunde. Noxele la diesel sunt cele mai periculoase, exceptie fac cele cu FAP.

Daca tu nu-ti vezi fumul in oglinda, nu inseamna ca nu da, poti sa reglezi injectoarele cum vrei, fumul ala e funingine rezultata din arderea motorinei, si e mai ult sau mai putin functie de starea motorului, dar deloc nu exista fara filtru de particule, nu te mai alinta.
*


Argoane,argoane....tu ai auzit de sprint diesel euro 5? apropo ce funingine sa scoata din arderea unei motorine E5....faza cu funinginea o vezi tu la Logane taxi cu motorina la galeata care conduc cu a V a la 60 km/h.
razvanache
Si a mea face la fel, scoate cam aceeasi cantitate de fum albicios vreo 2-3 secunde de la pornirea la rece la temperaturi de -. la fel a facut si iarna trecuta, iar in primavara i-am facut test de injectoare (cu borcanase) si totul a fost in regula. Deci partea cu injectoarele pe duca nu stiu cat e de reala. Citisem pe un forum ca fumul alb la rece ar fi normal la un diesel la temperaturi scazute, datorita condensului ce se formeaza in cilindri. Din nou nu pot sa ma pronunt cat e de reala aceasta informatie. Pt cine doreste, pot sa postez linkul cu forumul respectiv legat de tot felul de tipuri de fum.
Tossi
Se vorbeste despre fum la pornire iar in primul post, cel cu videoclip, eu vad ca fumul este unul gri/albicios, ca o ceata (cum de altfel se manifesta si la mine), nu de fum negru, cand de multe ori este cauzat de defectiuni ale tubinei sau furtune sparte.

A nu se interpreta ca "flame", nu este.
lico
Cred ca un injector INCHIDE mai greu la rece. Am facut o testare la injectoare azi, mai pe seara pun si poze cu valori. Cred ca un injector nu lucreaza asa cum ne inchipuim multi dintre noi. Am aflat azi cate ceva despre cum funct. un injector de acest gen...e putin altfel decat credeam eu sad.gif
Revin cu poze diseara, pana una alta cred ca am nevoie de 3 supape antiretur +codare la toate 4 injectoarele...1600 lei.
Nu stiu daca o sa se rezolve cu fumul ALBICIOS de la pornire dar o sa vad dupa ce rez. cu injectia.



<span class='edit'>22 Jan 2013, 20:12:</span>
Poate se rezolva ceva daca repar astea, daca nu....simeringuri supape urmeaza.
Cred ca asa trebuie sa arate un test de injectoare.[attachmentid=1627863958] [attachmentid=1627863960] [attachmentid=1627863961] [attachmentid=1627863962] [attachmentid=1627863963]
eugenTL
QUOTE(razvanache @ 22 Jan 2013, 11:41)
Citisem pe un forum ca fumul alb la rece ar fi normal la un diesel la temperaturi scazute, datorita condensului ce se formeaza in cilindri. Din nou nu pot sa ma pronunt cat e de reala aceasta informatie. Pt cine doreste, pot sa postez linkul cu forumul respectiv legat de tot felul de tipuri de fum.
*



Iarna trecuta, a mea a stat 1 luna pe margine, deic in frig. Cand am revenit la ea, si am dat sa plec cu ea n-am obs nimic, dar la primul semafor cand am accelerat am lasat ceata in spate, fum alb/condens etc. M-am speriat si am oprit imediat, am sunat pe tata socru care are service, iar frasu e sef mecanic si mi-a spus sa mai merg 1 min cu ea ca e de la condens, stat mult pe dreapta. De atunci nu mi-a mai facut asa niciodata.

@lico: eu stiu ca e nevoie de coduri cand schimbi injectoarele, nu si cand schimbi duza
lico
Nu stiu daca e neaparat nevoie de recodare dar o sa vad ce coduri scoate dracia aia de masinarie si le compar cu codurile vechi de pe injector. Cred ca nu s-a inventat degeaba agregatu', plus ca e la un pret destul de prohibitiv pt. atelierele mici.
comanr
@lico

backflow-failed
inseamna ca pierzi presiune din rampa prin returul injectoarelor respective , de aici si injectia anemica la inceput pana se creeaza presiune in rampa.

e bine ca totusi porneste masina.
lico
Da, am vazut. Unu' e la gara, unu' defect si unu' la limita smile.gif si totusi porneste binisor. Suspectez ca am compresia ok. pana la urma...
lico
[attachmentid=1627866665] [attachmentid=1627866666] [attachmentid=1627866667] [attachmentid=1627866668]

Merge mai bine dar face la fel 111.gif
calinnov
Oare asta sa aibe aceeasi problema ...?

My Webpage
aleksanders
sper sa se ia si la mine- scoate fum dar sa se faca mai repede mertz radmasa.gif
lico
Deci i-am scris ieri codurile noi de la injectoare in ecu. Motorul merge impecabil. Astazi a pornit cazanu' cum n-a pornit niciodata de cand o am, a invartit max 2 ture, sigur e o greseala . Fumul s-a redus mult, mai da dar la jumatate din capcitate adica doar vreo 2 secunde happy.gif . Trebuie sa cercetez problema cu avansul, daca se regleaza sau nu , parerile sunt impartite....
Mai avem un pic pana la mertz, emblema si e gata 38.gif
Tossi
Lico la mine s-a rezolvat cu balbaielile de la relanti si datul in nas: am zis sa incerc si ultima solutie la care m-am gadit: am scos mufa de la EGR sa vad cum merge fara, cu toate ca eram convins ca nu e de la el, mai ales ca era si curatat, rezultatul, am alta masina: nu mai balbaie la relanti, nu mai da in nas, se controleaza mai bine acceleratia, mai ales la mer in coloana....super incantat. Acum o sa caut totusi un EGR nou, sper sa-l gasesc la pret de Black Friday smile.gif).
eugenTL
Sau il poti anula. Iesi si mai ieftin si e si mai bine smile.gif
Tossi
Nici acum nu-mi vine a crede ce frumos merge masina, zici ca-i noua smile.gif si are 180.000km.
aleksanders
si risti sa nu mai functioneze cand pui mufa la loc ca sa faci itp-ul si daca o sa functioneze o sa ai probabil alta norma de poluare biggrin.gif
alexme24
Tossi daca zici ca l-ai curatat si tot asa face inseamna ca e cam dus, ori nu s-a facut curatarea cum trebuie. Ai curatat si teava care intra in el?[bine acum eu stiu ca la mine e acea teava si dupa ce am curatat-o si pe aia, masina a revenit la viata subit, nici macar la talpa acum nu mai scoate fum vizibil in oglinzi].
lico
Tocmai ce am terminat de mesterit la masina.
Tossi, in seara asta am schimbat un oring din pompa de injectie care era rupt pur si simplu. Eu nu am balbaieli la ralanti sau ezitari in acceleratie in plus am scris si o noua harta de injectie ceva mai agresiva, 110 hp din calcule si am modificat si harta pornirii in functie de temperatura . Sa vad maine cum porneste apoi sa-i scriu codurile injectoarelor din nou. Am facut si o reinitializare completa a calculatoarelor. Aaaaa, era sa uit, am setat EGR-ul pe off permanent din soft. Acum am terminat de alergat pe strada, masina parca zboara ( in limita celor 1461 cc) dar e foarte sensibila pedala la atingere chiar si mai sus de 2500 rpm smile.gif)))))
PS: Umbla vorba prin targ ca dupa remapare se cam pierd codurile injectoarelor, sa vedem ....
Problema mare este fumul de la pornire, sa vedem daca se rezolva ceva dupa schimbarea oringului ala nemernic.

12 Feb 2013, 08:10:
GATA, a pornit aproape instant astazi la -3 grade iar ca si fum/abur alb/albastrui a scos exact..... cat sa nu fiu sigur daca a scos sau nu vreun puf.
Sper s-o tina asa:)))))))
Tossi
Am curatat personal EGR-ul, cat am putut de bine, inclusiv teava de inox si corpul ce ramane pe chiulasa, dupa demontarea supapei EGR. O sa incerc sa il schimb cat de repede.

Lico poti sa-mi dai ceva detalii despre ce oring era vorba, eu in primavara urmeaza sa schimb distributia si as desface si pompa de inalta, sa vad cum se arata prin interior...si despre resoftare poti sa imi dai cateva detalii, eventual pe PM.

Merci.
lico
Cred ca cel mai bine vorbim la un telefon sau ne intalnim, 0722357211 Liviu, locuiesc in Titan.
Zici ca si a ta face la fel la pornire, stai 2-3 zile sa vad cum se comporta masina mea si apoi vorbim despre reparatii. Lasa pompa in pace deocamdata. Treaba cu oringul nu e un secret, de fapt s-a discutat deja pe forum dar doar in treacat, nici eu nu l-am crezut in stare de atatea belele + ca se schimba pompe de injectie pe banda rulanta din cauza lui. Parerea mea e ca trebuia pus pe lista de piese schimbate/verificate periodic.....
[attachmentid=1627868854]
99AIM
QUOTE(lico @ 12 Feb 2013, 14:51)
Cred ca cel mai bine vorbim la un telefon sau ne intalnim, 0722357211 Liviu, locuiesc in Titan.
Zici ca si a ta face la fel la pornire, stai 2-3 zile sa vad cum se comporta masina mea si apoi vorbim despre reparatii. Lasa pompa in pace deocamdata. Treaba cu oringul nu e un secret, de fapt s-a discutat deja pe forum dar doar in treacat, nici eu nu l-am crezut in stare de atatea belele + ca se schimba pompe de injectie pe banda rulanta din cauza lui. Parerea mea e ca trebuia pus pe lista de piese schimbate/verificate periodic.....
[attachmentid=1627868854]
*


Oringul este cumva pe supapa de sens din spatele pompei de inalta?
lico
Nu stiu despre ce supapa vorbesti, cred ca e de la aia de suprapresiune.




























99AIM
Atunci zii tu de unde este oringul ala care zici tu ca ti-a rezolvat pb.
lico
Mi-a rezolvat un drac. A pornit perfect, nu se stie din ce cauza, doar in dimineata urmatoare. Oringul se afla in capul supapei de pe lateralul pompei care se desface cu cheia de 15. Este unul din motivele pentru care nu pornesc masinile sau pornesc greu de tot.
TheSting
QUOTE(argon @ 21 Jan 2013, 22:26)
Da, ca o fi a ta editie mai speciala fara fum..nu exista sa nu socta fum deloc, orice diesel fara filtru de particule scoate fum, macar in accelere, dar nici la pornire nu e neobisnuit.
*




QUOTE(argon @ 22 Jan 2013, 11:54)
Hai ca deja vorbesti aiurea. De putine noxe ce da nu are voie prin centru in orase in Germania un diesel euro 3, pe cand un benzinar euro 2 are voie oriunde. Noxele la diesel sunt cele mai periculoase, exceptie fac cele cu FAP.

Daca tu nu-ti vezi fumul in oglinda, nu inseamna ca nu da, poti sa reglezi injectoarele cum vrei, fumul ala e funingine rezultata din arderea motorinei, si e mai ult sau mai putin functie de starea motorului, dar deloc nu exista fara filtru de particule, nu te mai alinta.
*


Poate ale tale scot fum.
Mie nu imi scotea fum nici cand am avut injectorul blocat si imi pornea la a 5 a cheie.
Daca schimbi doar duza injectorului nu trebuie rescris, dar daca schimbi injectorul cu totul atunci trebuie rescris.
In alta ordine de idei dCi-ul nu trebuie sa scoata fum la pornire, injectoarele nu sunt de vina in situatia de fata si nici bujiile nu au treaba cu fumul ce il scoate la pornire.
99AIM
QUOTE(lico @ 20 Mar 2013, 22:20)
Mi-a rezolvat un drac. A pornit perfect, nu se stie din ce cauza, doar in dimineata urmatoare. Oringul se afla in capul supapei de pe lateralul pompei care se desface cu cheia de 15. Este unul din motivele pentru care nu pornesc masinile sau pornesc greu de tot.
*


A da,e cel mic de pe supapa de retur care regleaza debitul de retur pe ala l-am schimbat si eu.
lico
@99 Care e supapa de sens de pe sapatele pompei de inalta ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.