Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cu pornirea
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault Kangoo & Renault Vehicule Utilitare
razvan79
Salut!

Am un Renault Kangoo model 2006 adus recent din Germania (decembrie 2012).
Dupa cateva sute de km a inceput sa porneasca foarte greu chiar daca afara nu erau decat zero grade. Initial am crezut ca e de la baterie, am schimbat-o cu una noua. Chiar si asa a pornit foarte greu, dupa vreo 7 incercari. In prezent numai porneste deloc.
Cand pun contactul se aude ca se invarte, dar cand dau sa pornesc face la fel ca si atunci cand ai bateria slaba, desi bateria este noua. In bord nu-mi indica nimic, nu am nici un martor aprins.
Ce ar putea avea?
postasu
electromotorul invarte?
razvan79
Da invarte.
ady24
Daca e motorizare de 1.5 dci atunci sunt sanse ca unu sau mai multe injectoare sa fie compromise, adica sa dea mai mult pe retur si de aici vine si pornirea asta mai greoaie spre deloc in cazul tau. Incearca sa o pornesti cu un spray de pornire. Dai maxim 2 pufuri in admisie si daca ai noroc si sansa iti va porni. Insa nu abuza de aceasta metoda neortodoxa de a porni motorul ca risti foarte mult. Porneste si mergi cu masina sa faci un test de retur la injectoare si neaparat o diagnoza.
ccoto
Ce motorizare e? Sunt multe cauze posibile. Poate fi chiar electromotorul daca se invarte prea incet. Da mai multe detalii despre masina si cum s-a manifestat.
razvan79
Model 2006, motor 1.5 dci, 85 CP, 135 000 km. Masina a fost adusa pe roti din Germania 2500 km.
Cum adica, daca se invarte prea incet? Electromotorul invarte fiindca atunci cand pun contactul se aude sunetul specific, iar cand dau o cheie se aude exact ca o masina care nu vrea sa porneasca.
Diagnoza si testul retur trebuie sa le fac neaparat la reprezentanta? Cam cat m-ar ajunge?
ady24
Probabil colegul de mai sus s'a referit ca bateria nu ar avea amperaj suficient.
Daca esti din Bucuresti cu diagnoza si testul de retur la injectoare te pot ajuta eu. Vezi oferta mea din "Anunturi - Oferte Permanente" , ai acolo toate detaliile.
razvan79
Bateria este de 70 A Varta. Sunt din Focsani.
ccoto
QUOTE(razvan79 @ 19 Jan 2013, 19:14)
Model 2006, motor 1.5 dci, 85 CP, 135 000 km. Masina a fost adusa pe roti din Germania 2500 km.
Cum adica, daca se invarte prea incet? Electromotorul invarte fiindca atunci cand pun contactul se aude sunetul specific, iar cand dau o cheie se aude exact ca o masina care nu vrea sa porneasca.
Diagnoza si testul retur trebuie sa le fac neaparat la reprezentanta? Cam cat m-ar ajunge?
*


Inseamna ca avem masini aproape identice, a mea tot din Germania, tot 2006, tot 1.5 dCi, 84CP
Iata cateva cauze posibile, prin unele am trecut si eu:
- electomotorul invarte incet, adica la o turatie mai mica (am patit-o, colector partial deteriorat pe rotorul electromotorului) si garantat nu porneste
- aer pe circuitul de motorina (am patimit si cu asta) se poate vedea usor in zona filtrului, furtunele fiind transparente
- presiune mica a motorinei in rampa (m-au lasat subit 3 injectoare prin Slovenia asta vara) insa pentru asta, ar trebui sa se aprinda in bord martori cu rosu STOP si Injection
- antidemarajul, daca nu iti vede cheia
razvan79
A ta e alba, a mea e gri metalizat, in rest identice, usi culisante pe ambele parti geamuri fumurii in spate. Deci trebuie sa merg la reprezentanta si ma scapa de toate problemele sau merge si un service de cartier?
ccoto
QUOTE(razvan79 @ 19 Jan 2013, 20:00)
A ta e alba, a mea e gri metalizat, in rest identice, usi culisante pe ambele parti geamuri fumurii in spate. Deci trebuie sa merg la reprezentanta si ma scapa de toate problemele sau merge si un service de cartier?
*


Am doua Kangoo, aia din poza e 1.9D din 2003, nemtoaica e visiniu metalizat. Dupa ce am cumparat-o am facut o verificare la reprezentanta in CT (tester si inlocuit distributia, pompa de apa si consumabilele). Poate te ajuta vre-un coleg de pe forum, daca nu, e bine sa-i faci un test la o reprezentanta, macar stii cum stai cu masina.
Inainte sa nu mai porneasca, cat ai mers cu ea a prezentat vreun simptom, ti s-a aprins vreun martor in bord?
razvan79
Nu mi s-a aprins nici un martor la bord niciodata. Am mers aproximativ 1000 km dupa ce a fost adusa din Germania.
Si inainte sa-i schimb bateria pornea greu, au venit niste geruri nu am mai pornit-o si s-a descarcat complet, de aceea am schimbat-o si rezultatul: intai a luat-o mai greu am mers o perioada fara probleme si dupa kaput.
Gluma-i gluma, dar nu cred ca e din cauza bateriei.

19 Jan 2013, 20:33:
Oare am facut o alegere gresita cand am ales aceasta masina? Practic cat de bune sunt Kangoo-urile?
Aveam de ales intre Opel kombo, Fiat doblo si Kangoo. La Opel si Fiat motorul de 1.3 cdti mi s-a parut cam mic pentru ditamai duba si din aceasta cauza am ales Renault.
ccoto
In principiu, dupa cum zice lumea pe-aci, un dCi porneste si fara bujii insa eu n-as baga mana in foc ca e asa. Deci, pot fi si bujiile cauza. Si astea ar trebui sa le verifici. Eu le-am schimbat pe toate cand am facut revizia, desi 3 erau inca bune insa nu stiam cat sunt de vechi. A ta cum sta cu reviziile? Ar trebui sa aiba un autocolant galben lipit pe undeva unde scrie cand sau la cati km e programata urmatoarea revizie. Asta daca n-ai cartea ei cu toate interventiile si daca ai norocul ca fostul proprietar sa-i fi facut reviziile la un service care pune autocolant de revizie.
Deci, ia-o cu cele simple la verificat, bujii, aer in motorina.
Desi nu se recomanda sa o pornesti trasa/impinsa, eu am pornit-o de cateva ori impinsa cat am avut elecromotorul bolnav, pana sa-i schimb rotorul. Poti incerca, a mea o lua in 5 metri, impinsa cu umarul in cadrul usii, singur. Daca o pornesti, mergi putin cu ea pana se incalzeste si apoi vezi daca porneste usor cat e calda.
razvan79


Cat e calda porneste repede. Am carte de service la ea in limba germana. Ultima revizie a fost facuta pe la 128 000 km.
Cred ca in final o sa merg la Renault si apoi revin cu impresii.
ccoto
Daca erau injectoarele, pornea mai greu la cald decat la rece, s-ar putea sa fie o problema mai simpla, poate bujii/releu bujii.

19 Jan 2013, 21:14:
QUOTE(razvan79 @ 19 Jan 2013, 20:24)
Oare am facut o alegere gresita cand am ales aceasta masina? Practic cat de bune sunt Kangoo-urile?

Isi merita banii! Aia alba, 226.000km, nu m-a lasat niciodata in drum. A doua am luat-o tocmai din acest motiv, fiabilitate. Daca ai grija de ea, e o masina excelenta, confortabila si destul de ieftina la piese, de cand cu Dacia Logan si urmatoarele, care au preluat multe de la Kangoo.
postasu
DCI-ul porneste fara buji.... laguna mea 1.9 dci avea toate 4 bujiile arse si pornea fara stres iarna trecuta.
razvan79
Cat de mare ar fi posibilitatea sa fie un injector de vina? Masina a mers in Romania 1000 km. In Germania banuiesc ca motorina e de calitate mai buna decat la noi.
ady24
Probabilitatea este destul de mare avand in vedere ca masina a fost rulata in Germania si stim cu toti ce calitate au acolo la combustibil. Exact aceeasi problema a mai avut'o un client de al meu, a cumparat un Clio symbol din Germania. Masina pornea la sfert, mergea impecabil, ajuns la Vama , a alimentat de la o benzinarie de pe langa Timisoara si in 10 km l'a lasat injectoarlele. A trebuit sa vina cu masina pe ramapa pana in Bucuresti. Asadar nu ar fi primul caz de acest gen.
Pana nu faci un test de retur la injectoare plus o diagnoza nu rezolvi nimic.
razvan79
Maine ma duc cu ea la reprezentanta. Dar ar fi prea de tot sa cada chiar atat de repede injectoarele. Motorina am pus de la Rompetrol si Petrom.
Ar trebui sa cada injectoarele si la masinile noi abia cumparate daca motorina e atat de slaba la noi
ccoto
@ady24 "Probabilitatea este destul de mare avand in vedere ca masina a fost rulata in Germania si stim cu toti ce calitate au acolo la combustibil."

Daca erau injectoarele de vina, trebuia sa-i semnalizeze in bord presiunea scazuta in rampa, injectia cu martor rosu, plus STOP. M-au lasat si pe mine injectoarele, la o masina cu istoric similar, adusa tot din Germania. Desi in mers pe autostrada la 130 sau la urcarea pantelor se aprindea martorul check injection +stop, masina pornea in continuare fara probleme deosebite, desi e drept, tineam contactul 2-3 secunde pana porrnea, la cald. La rece, pornea normal.
Motorina de la cele 2 firme de care spui este buna, atata timp cat nu este alterata in vreun fel. Are aceiasi specificatie cu o motorina vanduta in Germania. Deoarece lucrez in domeniu (productie, nu vanzare), vorbesc in cunostinta de cauza. Motorina, la iesirea de pe poarta rafinariei este conforma, poate sa fie vanduta oriunde in UE. Si se exporta o buna parte din productie.
razvan79
Rezolvat la reprezentanta. Injectoarele sunt in regula.
Defectiunea consta in faptul ca este aer pe instalatia de motorina, practic trebuie schimbata "para" si 1-2 conducte, aproximativ 350 RON.
Dimineata daca nu porneste la prima cheie trebuie sa amorsez "para" de cateva ori si ar trebui sa mearga.

Multumesc pentru sfaturi.
ccoto
Daca nu ai comandat deja piesele, e bine sa nu te grabesti sa arunci cu banii, decat daca ai certitudinea ca sunt crapate. Daca nu a fost identificata neetanseitatea, practic ei te pun sa schimbi tot, ca sa fie ei siguri ca se rezolva.
Ia-o metodic:
1. Se vede pe undeva sa curga motorina in exterior? Probabil nu, ramane sa confirmi.
2. Para de amorsare lucreaza? pompeaza motorina? daca da, supapa din para ar trebui sa fie buna. Daca dupa ce amorsezi instalatia, dand la para in continuare aceasta se intareste, inseamna ca e buna. Nu ar fi cazul s-o schimbi.
3. daca furtunele nu prezinta semne clare de frecare si crapaturi vizibile, problema se muta la imbinari. Primele care trebuie verificate sunt cele de pe filtru
Eu as opina in proportie de 90% ca aici e cauza. Ce ai de facut e simplu. Daca seara opresti motorul si dimineata gasesti instalatia dezamorsata, ia niste vaselina si pune-o in cantitate suficienta pe cuplele dintre furtun si filtru, astfel incat sa previna sa mai traga aer. Dimineata urmatoare, vezi daca s-a golit iar sau nu. Daca nu se mai goleste, ai gasit zona. Pasul urator e sa pui prin eliminare vaselina, pana identifici clar racordul prin care trage aer. Apoi, trebuie sa vezi ce e pe acel racord, un o-ring stricat sau un racord pe filtru care nu e perfect circular si din cauza asta nu etanseaza.
Succes. Asteptam amanunte daca ai chef de joaca cu masina.

In imagine, pentru exemplificare am colorat unul dintre racorduri, cum sa acoperi cu vaselina. Metoda o aplici la toate, nu doar la cel marcat.
PS La mine problema similara a fost pe filtru nou montat, piesa de origine. Dupa o usoara smirgheluire cu unul foarte fin, nu mai am probleme cu etanseitatea instalatiei. De asta ti-am si recomandat sa faci aceasta verificare-aer pe instalatie, in unul din primele posturi, pentru ca e un defect des intalnit pe motoarele dCi, indiferent ca-i Clio, Megane, Kangoo sau altceva.







razvan79
Dupa ce amorsez para si trimit motorina in filtru, dupa circa 10 minute in care masina nu e pornita se formeaza un gol de aer de vreo 5 cm pana la filtru.
Piesele inca nu le-am comandat, vreau sa vad cum se descurca in zilele urmatoare cu amorsarea parei manual.
La service mecanicul a cautat scurgeri de motorina pe furtune si pe filtru dar nu a gasit nimic.
Revin cu alte detalii.
razvan79
Masina nu porneste daca afara sunt -7 grade, chiar daca amorsez para sa trimit motorina in filtru. Nu am nici un martor luminos in bord care sa semnalizeze vreo avarie.
Daca afara sunt 0 grade porneste doar daca amorsez para.
In situatia de fata nu mai am nici o explicatie.
ccoto
Bujiile le-ai verificat? Se alimenteaza bujiile cand pui contactul? Povestile cu dCi-ul care porneste si fara bujii merg la motorul de 1.9, la cel de 1.5 nu e chiar asa, mai ales cand e foarte rece afara.
razvan79
Alta chestie oarecum ciudata, azi dimineata la -8 grade a pornit la prima cheie fara sa amorsez para, fara nimic. In bord mi se aprinde acea rezistenta, care indica incalzirea bujiilor, si se stinge foarte repede ca la orice diesel de altfel.
ccoto
QUOTE(razvan79 @ 27 Jan 2013, 09:56)
Alta chestie oarecum ciudata, azi dimineata la -8 grade a pornit la prima cheie fara sa amorsez para, fara nimic. In bord mi se aprinde acea rezistenta, care indica incalzirea bujiilor, si se stinge foarte repede ca la orice diesel de altfel.
*


Nu e deloc ciudat, e normal, asa trebuie sa faca o masina, sa porneasca. Din pacate mesajele pe care le postezi sunt dezlanate si nu ne dau posibilitatea sa te ajutam prea mult. Daca spui ca a pornit fara sa amorsezi la para, nu foloseste la nimic. Daca spuneai "am gasit instalatia plina cu motorina", macar asa stiam ca nu mai trage aer. Faptul ca se aprinde martorul de bujii in bord, cand pui contactul e iar ceva normal. Mai bine ne spuneai daca ai verificat bujiile si sunt toate bune si se si alimenteaza.
Deci, verifica bujiile si alimentarea lor.
Dimineata, inainte sa dai prima cheie, verifica vizual daca furtunele de la filtru au motorina in ele (chair daca au putin aer, asta nu e o problema care sa impiedice pornirea pentru ca pompa de inalta e pozitionata mai jos decat filtrul). Daca nu e motorina in furtune, atunci fa-i incarcarea cu para pentru ca e posibil ca si filtrul sa fie gol.
Dupa ce te lamuresti cu cele de mai sus, mai vedem.
Iarna trecuta am avut -20°C in februarie, si a mea pornea la prima cheie intotdeauna, nu mai mult de o secunda la automat.
razvan79
Bujii in regula, furtunele sunt pline de motorina. Porneste la prima cheie la -12 grade.
Nu stiu ce avea inainte de nu pornea.
ccoto
QUOTE(razvan79 @ 29 Jan 2013, 20:07)
Nu stiu ce avea inainte de nu pornea.
*


Aer avea, ca doar nu s-a reparat singura. Nu?
razvan79
Probabil avea aer.
razvan79
Salut! Ma vad nevoit sa revin cu aceeasi problema.
Acum o saptamana a fost foarte frig afara circa -4 grade. La prima cheie nu a pornit. Ridicat capota, furtunele de la filtru aveau aer, am dat la pompa pana au disparut toate bulele de aer. Am dat la cheie din nou, nimic. In timp ce dadeam la pompa altcineva dadea la cheie sa porneasca. Tot nimic. Practic cand sunt grade cu minus 3, 4, 5 masina nu porneste nici sa te rogi de ea.
Cand vremea e calda (peste 4-5 grade) porneste la prima cheie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.