Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme dupa schimbare distributie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
Pages: 1, 2
gicu_lord
Imi cer scuze de la bun inceput daca s-a mai discutat pe undeva acest lucru.

Am schimbat distributia la un mecanic, nu la reprezentanta. Dupa ce a montat-o am pornit motorul si se auzea un sunet ciudat, ca de diesel si destul de puternic. Pe moment mi s-a parut ciudat dar nefiind prea priceput in ale mecanicii am zis ca poate aud eu prost. Am plecat cu masina, am apucat sa merg 500m si m-am intors. Zgomotul era ca de un diesel obosit si trepida ciudat, era clar ca nu e in regula. A demontat iar, a verificat rotile dintate de sus (nu stiu ce sunt sau cum se numesc) si a zis ca alea sunt puse la punct. A verificat si la cea de jos si intr-adevar acolo era un decalaj foarte mic fata de semn, de ordinul 1-2 milimetri. A realiniat, a pus totul la loc si a pornit iar motorul. De data asta mergea normal, sau cel putin asa mi s-a parut atunci. La doua zile dupa toata treaba, la o analiza mai atenta imi pare ca parca tot nu merge exact ca inainte. E o diferenta foarte mica, dar are un sunet mai de diesel, mai ales la relanti.
E normal asa ceva? Oare a stricat mesterul mult laudat ceva pe acolo? Masina porneste ok, accelereaza bine, trage bine. La turatii mari pare mai silentioasa in schimb, parca e un sunet mai legat. Un decalaj asa de mic poate sa fii stricat ceva supape sau mai stiu eu ce? Am auzit tot felul de povesti.
ali3n_cop
Daca era distributia decalata, pornea in figuri, nu mai accelera...asta in cel mai fericit caz, deci nu cred ca este de acolo. Parerea mea este ca nu ti-a fixat bine tamponul superior de la motor sau acelasi tampon s-a "bulit" atunci cand a fost demontat/remontat pentru schimbul distributiei.
espacern
La motorul cu 16V calajul distributiei se realizeaza cu dispozitive specifice.
Asta pentru ca rola de pe arborele cotit nu are cama si se roteste liber...se blocheaza arborele cu tija speciala.
Daca nu se folosesc cela 2 dispozitive:tija si "potcoava"pentru arborii cu came,este o loterie sa reusesti un calaj 100%corect.
Bineinteles ca pe langa folosirea sculelor mai intervine si experienta mecanicului.
Daca nu a fost facut corect calajul distributiei pistoanele ating in supape si motorul functioneaza defectuos cu zgomot pentru ca toata "coregrafia"motorului este stricata.
@+
gicu_lord
@ali3n_cop
Pai si la prima incercare a pornit foarte bine, si tragea in regula, doar ca avea un sunet pronuntat de diesel si trepida serios. Asta de la doar 1-2 mm decalaj la roata de jos(habar nu am cum se numeste). Ma gandesc ca poate atunci s-a intamplat ceva.
Mi-a explicat mecanicul ca la roata aia de jos e pacatos faptul ca se fixeaza doar in surub si nu are ceva care sa o blocheze intr-o pozitie si daca nu strangi cum trebuie in momentul in care pornesti motorul poate sa se miste un pic.

@espacern

Exista o sageata pe motor si un semn pe rola. Banuiesc ca sunt facute in caz ca nu ai acele kituri speciale. NU stiu cum fac cei de la reprezentanta. Din ce am vazut mecanicul il punea pe celalalt , "ajutorul", sa blocheze ceva de dedesubt cu o tija, ca sa nu se invarta cu totul in momentul in care strangea surubul de la rola de pe arborele cotit.


espacern
Din fabrica nu exista nici un semn pe motor/rola/pinion de care sa te ajuti la controlul/reglajul distributiei la 16V.
Doar folosirea dispozitivelor specifice garanteaza 100%....intelegi?
Ce a facut mecanicul cu"ajutorul" a blocat volanta sa poata strange surubul de la fulia de pe arborele cotit.....nu altceva.

@+
gicu_lord
Mda, deci sa inteleg ca maestrul mi-a cam bulit motorul. Urat. Din cate am inteles o reparatie dupa o astfel de problema costa enorm. Mai bine o vand.
In legatura cu semnul iti spun sincer ca exista o sageata cam la ora 12 pe motor, am vazut cu ochii mei, si un semn pe axul acela in care intra rola. Ala de pe ax nu stiu daca e de la ei sau l-a facut mecanicul. Si la prima aliniere era un mic decalaj intre semnele alea si de acolo tot taraboiul. La a doua pareau aliniate perfect la ochi, si motorul mergea ok, dar cum zici si tu, probabil e imposibil fara instrumentele pe care le-ai mentionat.
In concluzie, evitati mecanicii priceputi cand e vorba de distributie. E posibil sa va coste de 5 ori mai mult sa reparati, cum pare sa fie cazul meu.
espacern
Motorul nu este defect ca el functioneaza acum....nu?

Dar se poate intampla ca in timp o supapa de la evacuare sa nu mai inchida bine si sa tremure la relantiu.

@+
gicu_lord
Da, porneste chiar mai usor decat inainte. Cel putin asa am impresia, la sfert de cheie cum se zice. Si la turatii mari, peste 3000 e mai silentios. Doar la relanti are un sunet altfel decat il stiam, o foarte mica diferenta, mai spre un diesel asa. Dintotdeauna motorul asta a sunat asa, dar acum parca e un pic mai pronuntat. Ce am mai observat e ca parca se accelereaza mai usor acum in sensul ca reactioneaza mai repede la apasarea pedalei.
Dar ma sperie diferenta asta de sunet la relanti, ma gandesc sa nu crape ceva pe acolo. Vorbesc din perspectiva unui nepriceput asa ca probabil iti dai seama de ce sunt un pic alarmat. Mai ales ca se pare ca nici pe mecanic nu o sa mai am de unde sa-l gasesc sa ma cert cu el deoarece urmeaza sa pleca iar in Germania. Asta m-a si convins sa fac masina la el, cica lucreaza la un service in Germania. Vai de masinile nemtilor.
Oricum, multumesc de raspunsurile prompte si la obiect.
D-Ice
Daca porneste usor si nu are zgomot metalic nu trebuie sa fie probleme.
Chestia cu distributia la 16V, la pinionul de pe vibrochen trbuie sa aiba pana ca sa ramana la pozitie. Nu se poate lasa fara nici o blocare.
Pentru punerea la punct trebuie sa existe semne pe pinioane, curea si chiulasa. Altfel nu vad cum s-ar putea pune la punct distributia cu mama dispozitivelor. Chiar daca blocam tot lantul cu dispozitive specifice, sa nu se miste nimic, cum o pune la punct ala din fabrica?
espacern
@D-Ice=Nu exista nici o pana la pinionul de pe arborele cotit si odata desfacuta fulia pinionul se invarte liber in toate sensurile.
Blocarea arborelui se face cu o tija speciala.
Nu exista semne pe pinioane/curea sau chiuloasa la motorul cu 16V si calajul se face usor dar cu ajutorul celor 2 dispozitive montate:tija de blocat arborele cotit si "potcoava" de blocat cei 2 arbori cu came.
In service si fabrica doar asta se foloseste!

@+
gicu_lord
Revin cu vesti mai mult decat proaste. Asta e. Mi-am luat-o cu mecanicii lu peste prajit. Stiam eu ca e ceva ciudat cu distributia asta. Pana acum nu am iesit din oras cu ea. Am mers cu maxim 80-90 la ora. Azi am iesit pe autostrada si nu i-a luat mult sa se faca franjuri. La 130 a clacat. Am simtit de la bun inceput ca nu trage ok si dupa 135 facea niste intreruperi/hopuri. In cele din urma s-a oprit motorul in mers, a aparut check injection pe bord si asta a fost. Nu am incercat sa-i mai dau cheie de frica sa nu fac mai rau. Mentionez ca inainte de oprit s-a auzit ca un fasait, ca si cum ar fi iesit aer sub presiune de undeva. A fost destul de scurt. Si gata. E pusa pe platforma si in curtea serviceului. Acum ce o vrea Dumnezeu, maine merg la service sa aflu verdictul. Asa ca faceti distributia doar la reprezentanta sau cel putin un service cu renume care da factura, garantie si ce mai e. O sa revin cu pretul daunelor. Sper sa nu fie pretul asa de mare incat sa prefer sa o arunc sad.gif
espacern
QUOTE(gicu_lord @ 10 Feb 2013, 17:24)
O sa revin cu pretul daunelor. Sper sa nu fie pretul asa de mare incat sa prefer sa o arunc  sad.gif

In cazul in care se constata ca s-a rupt/decalat cureaua de distributie atunci daunele sunt evident la piesele din chiuloasa:
Supape(8-16)indoite-sigur
Arbore cu came 2 buc-de verificat
Chiuloasa-de verificat
Garnitura de chiuloasa-de schimbat
Kit de distributie-de schimbat
Pretul pieselor intre 400-2000 functie de fabricant
Manopera intre 400-1500 functie de service.
Daca vrei sa arunci masina spune la ce gunoi o duci......vin eu sa o iau.

@+
gicu_lord
Salutare,

Dupa un schimb de distributie facut de un incompetent laudat de tot satul....In sfarsit.
Motorul meu e zdrente. In reprezentanta au constatat urmatoarele: O supapa s-a rupt dar a luat cu ea si un piston si a facut zdrente chiluoasa care trebuie si ea schimbata si nu mia stiu ce a mai zis. Mecanicul mi-a facut un calcul si mi-a zis ca daca o fac cu piese noi plus manopera e 125 mil!!!! (12 500 lei) ohmy.gif excl.gif
Asa ca mi-a recomandat sa caut la dezmembrari. Daca stiti ceva si ma puteti ajuta cu o idee, un sfat, un loc, un om, un gand bun, raman recunoscator pe vecie si nu doar atat. El mi-a zis ca as putea gasi un motor sh la 20-30 mil si se rezolva mult mai bine asa. Si eu sunt de aceeasi parere. Sa bag 3000 de euro in masina, nici daca i-as avea si tot nu mi s-ar parea rentabil cand ea nu face mai mult de 5000.
Asa ca...... HELLLPPPPP!!!!!
bogdan_i710
din curiozitate din banii cui o faci ?
gicu_lord
Ai mei. mad.gif sad.gif Mecanicul lucreaza pe cont propriu, acum e plecat prin Germania. Si oricum chiar daca era aici ce puteam sa-i fac? Eventual sa-i rup si eu supapele lui si un piston sa vad daca mai merge dupa aia. Dar nu sunt genul din pacate pentru mine si fericiere pentru el. Mi-am asumat riscul cand m-am dus la el. Si cum prostia se plateste cu varf si indesat acum nu-mi ramane decat sa rezolv problema singur si sa sfatuiesc pe oricine sa mearga intr-un service normal, legal, preferabil reprezentanta sau ceva cu renume.
espacern
Nu trebuia sa deschizi un topic nou si se putea posta pe cel vechi.

La sectiunea Bursa ai mai mult succes cu anunturi de cumparare.


@+
gicu_lord
Ok, dupa mintea mea era alt subiect si chiar aveam nevoie de ajutor. M-am gandit ca separat este mai vizibil si titlul este mai relevant. Rog sa se stearga de catre admin, eu nu stiu cum sa o fac. O sa incerc la bursa, multumesc pentru sfat.
autonicu
gicu_lord, ai un pm.
gicu_lord
Pana acum am gasit doua motoare K4J-G7, exact cum scrie in cartea masinii. Unul luat de pe un Clio din 2008 cu aprox. 90 000 km rulati, de pe o masina din Anglia la 600Euro. Si unul cu doar 1000 km !!!! rulati (cel putin asa spune vanzatorul), de pe o masina din 2010 adusa din Olanda la 1200 Euro. Ambele firme zic ca dau garantie 3 luni, factura si tot ce trebuie. Sincer daca ar fi real l-as prefera pe cel la 1200 in ciuda efortului financiar. Dar poti sa ai incredere in astia de la dezmembrari?
La service mi-au zis ca ma costa aproximativ 15 mil manopera pentru schimbul motorului. Cum vi se pare?
mariusd4
12500 Ron ?? cred ca jumatate din suma reprezinta doar manopera. Nu iesi mai ieftin cu o chiulasa SH + set motor nou ? Si asa ve fi sigur ca ai un motor reconditionat de la zero de tine. Al tau cati km avea ?
Pe langa schimbatul de motor sa iei in calcul si actele, schimbul de distributie (piese + manopera )
alexme24
Oricum indiferent ce motor vei lua, e clar ca va trebui desfactu si refacut de la zero sa fii sigur ca ai problema rezolvata calumea. Sincer ala de 1000 km rulati mi se pare cam dubios sau poate a dat norocul peste tine dupa atatea ghinoane.
gicu_lord
@mariusd4 Motorul avea 60 000km. E cam greu de gasit un set motor nou, la fel ca si chiuloasa. Numai la reprezentanta. Si pretul e asa cum e. Asta urmau sa schimbe si la service. Chiuloasa, setul, distributia, etc. Din auzite numai chiuloasa sare de 1000 de E si banuiesc ca si setul e tot pe acolo. Cred ca din 125 mil cam 100 sunt piesele. Asa cu schimbatul motorului pare sa fie manopera mai mica. Au zis 15 mil. E clar ca trebuie sa mai adaug o distributie noua, ulei nou si alte chestii. D-aia sunt cam in dilema. Daca s-ar dovedi in regula motorul ala la 1200 de E si chiar daca l-as negocia la 45 mil, cu montat si alte chestii cred ca tot bat spre 80 mil. Ce-i drept nu sunt 125.
espacern
Motoarele pe benzina merg foarte bine si chiar daca are 200-300 MKm tot nu-ti dai seama de asta mai ales daca este demontat.
Cumpara ce este mai ieftin si de restul sumei schimba pe el distributie/pompa apa/role accesorii/simeringuri/etc...si asa stai linistit....un timp.
Cam scumpa manopera de schimbat motorul.....parerea mea.

@+
gicu_lord
Pretul este unul de reprezentanta. Nu din Bucuresti ci la Slobozia. Dupa ce mi-am luat-o in bot la mesteri m-am dus direct acolo. Nu ca as avea incredere sau ca mi-ar fi zis cineva ca sunt mecanicii buni. Dar macar sa am garantie pe manopera. Si altceva mult mai bun prin zona oricum nu gasesti. Ar mai fi unul din reteaua AD Garage de il mai lauda lumea dar si acolo cred ca preturile sunt asemanatoare. De mentionat ca in astia 15 mil a bagat si faptul ca l-a desfacut pe asta sa faca constatarea.
Pompa de apa doar ce o pusesem pe cel distrus, una Hepu. Trebuie schimbata? Adica nu pot sa o iau de pe ala?
espacern
QUOTE(gicu_lord @ 13 Feb 2013, 20:49)
Dar macar sa am garantie pe manopera.....in astia 15 mil a bagat si faptul ca l-a desfacut pe asta sa faca constatarea.

Garantia DOAR pe manopera..cand vii cu motorul tau sau piesele tale.

Nu trebuia sa mai cheltui pentru constatarea ca ti-am scris mai sus ce si cum...gratis.

@+
gicu_lord
Da, doar pe manopera. Pe motor au zis ca dau cei de la dezmembrari 3 luni. Trebuia facuta constatarea pentru ca nu stiam la ce nivel e dauna. Puteau fi doar niste supape. Din pacate nu au fost doar ele. Am cautat chiuloasa completa si set motor dar nu am gasit nicaieri de vanzare. Nu par sa se gaseasca astfel de piese in magazinele online.
mariusd4
Motorul tau a fost desfacut ?
espacern
QUOTE(gicu_lord @ 13 Feb 2013, 23:54)
Am cautat chiuloasa completa si set motor dar nu am gasit nicaieri de vanzare. Nu par sa se gaseasca astfel de piese in magazinele online.

Nu ai cautat unde trebuie...pe net.
Astea nu sunt piese chiar uzuale si trebuie facuta identificarea exacta a lor pentru comanda pentru ca nu se accepta retur .
La magazinele de piese auto mai serioasa se poate aduce orice piesa si poti sa faci si eventuala comparatie de pret.....daca e cazul.
Dar solutia cu schimbatul motorului este mult mai rapida/corecta....si "moderna".
Un motor refacut,chiar si la service,nu se compara cu un motor la care nu s-a umblat....parerea mea.
Am vazut cum se monteaza motoarele in fabrica Renault-Franta si nu are absolut nici o legatura cum se lucreaza aici in Romania sau in reprezentanta.

@+
Catalinmodena
Nasol ce ai patit.Mie cand mi-au schimbat pe garantie distributia pentru scurgerile alea idioate de ulei nu mi-au blocat cu dispozitive speciale pe acolo,si nici capacele alea de plastic de se spune ca se distrug nu cred ca le-a distrus mecanicul.

Pentru blocare pinioanelor de sus imi pare ca s-a ajutat de 2 coliere simple de plastic.Oricum,deja ma apropri de 60.000 de km facuti de atunci!
Asa ca,conteaza si mecanicul!
gicu_lord
Conteaza si mecanicul asta e clar. Dar a fost un risc si atunci. Macar era pe garantie. Miezul problemei asta e, nu ca a gresit ci ca nu plateste greseala. Daca era o greseala asumata si imi platea reparatiile nu aveam nimic cu el. Cu totii gresim. Vrea sa se intoarca din Germania sa isi deschida service in oras. O sa am grija sa anunt pe toti de abilitatile lui de mecanic. Si nu ca vreau sa-i fac lui rau, ci pentru ca ar fi bine sa nu mai treaca si altii prin ce trec eu.
Sambata o sa merg pe la dezmembrari sa vad cateva motoare. Ceva sfaturi la ce sa ma uit, ce ar conta, etc? Nu pot sa iau cu mine decat un om mai priceput dar nu un mecanic. Chiar daca imi dau ei garantie 3 luni nu mi-ar pica bine sa dau 15 mil sa-l montez si sa-l demontez imediat.
aleksanders
pai in primul rand nu il iei fara proba - si vezi si tu cum se aude cand il pornesc - acuma nu stiu ce sa zic referitor la pete de ulei, probabil ca le spala sa arate bine - e o oarecare loterie si doar cu cineva mai priceput care sa aiva ureche buna e recomandat sa mergi - bafta
gicu_lord
Acum mai am o dilema. Pe cartea de identitate scrie tip motor: K4J-G7 dar mecanicul mi-a zis ca pe motor scrie K4J-780. E unul si acelasi lucru? Sau s-a facut vreo greseala la RAR? Aia de la service nu stiu nimic. Zici ca suntem in zona crepusculara. Singurul lucru pe care au putut sa mi-l spuna e ca daca e alt cod nu se potriveste mai mult ca sigur dar legat de diferenta asta intre cele mentionate mai sus nu au avut habar ce sa spuna.
espacern
La service sunt buni mecanici nu cititorii.
Motorul tau are cod K4JG780 si asta este bine inscriptionat pe blocul motor....asta trebui sa cauti si tu la SH.
Verificarea unui motor care este demontat se poate face doar visual si prin invartire cu o cheie de 18.....atat.
Daca mecanicul care te insoteste are "ochi" atunci este usor sa remarce daca s-a umblat la motor sau alte probleme.

@+
gicu_lord
Revin cu noutati. M-am gandit ca poate experienta mea va folosi altora pe viitor in caz de astfel de surprize neplacute. Atentie mare la firmele de dezmembrari. Aproape toti sunt neseriosi.
Unul de la Cosereni, cu o voce de raket de peste Prut, a incercat sa ma prosteasca ca el are un motor nou, cu doar 5000 km. Mi-a trimis si poze cu motorul care arata jalnic, se observa clar ca era alt tip de motor dupa capacul de plastic de desupra si avea urme de adeziv rosu folosit la imbinari metalice in zona garniturii de la chiuloasa. M-a luat cu abureala ca nu e adeziv ci e vopsea visinie de pe masina si motorul e tipul bun dar nu il stiu eu. Cand a venit vorba de cod motor a dat-o la intors si mi-a oferit solutia simpla de a poliza tipul de motor si seria. Ca nu se intampla nimic. Garantie nu vroia sa dea la el ca nu are incredere in mecanicii de reprezentanta sau alti mecanici ci doar in ai lui de undeva din Colentina. Si imi garanteaza doar daca merg la el.
Am sunat la Belciugatele si mi-au zis ca au motorul si ca e ca nou. Am mers la ei, nu aveau tipul asta desi am repetat de o mie de ori la telefon ce imi trebuie. Aveau un D4F adica 1.2 16 v. Ce-i drept ala chiar era nou, nici fum pe evacuare nu avea. Bagai mana si iesea curata. Au incercat sa ma convinga ca nu-i problema, ca se polizeaza si gata se rezolva la RAR. Ca ei dau factura si trec acolo serie si tip ilizibile...bla..bla. Sustineau ca este 1.4 16v. Noroc cu internetul pe telefon. Am cautat si le-am aratat in fata ce motor e. Au recunoscut ca au gresit in cele din urma.
Am mers apoi la Gagu, unde un nene m-a asigurat ca are exact tipul care imi trebuie si ca e din 2008 cu 90 000km. Era un K4J C 750, motor de 1.4 16 v de pe Megane produs pana in 2002. Aceeasi poveste cu polizam si se rezolva. In plus motorul avea cureaua de distributie rupta lasata pe el. Si pinionul de la arbore scos. Nu puteai nici sa-l invarti. Un nene cu talente de agent de vanazri din ala scabros, libidinos si ordinar a incercat sa ma convinga sa-i aduc masina acolo, "ca si asa ai avut atatea probleme, nu iti mai face griji, lasa grijile pe mana altora", si in 3 zile o rezolva. Si sa nu imi fac griji la RAR ca el omologheaza tot si modifica tot.
In cele din urma am rezolvat la Dancor Ploiesti, la interventiile unei persoane care lucra constant cu cei de acolo. Sper cel putin ca am rezolvat. Motorul trebuie sa ajunga maine cu garantie 6 luni.
Voi reveni cu continuarea ....
gicu_lord
Revin cu detalii. Poate se vor dovedi utile altora. Iata doua imagini cu dezastrul. Imi pare rau ca nu am facut si la pistoane. Erau facute x si 0, unul arata chiar foarte rau.
Am pus si o imagine cu motorul de la dezmembrari.
espacern
Mai rar sa vezi asa dezastru....aviz celor care neglijeaza intretinerea.
Daca vrei sa donezi chiuloasa pentru studiu sunt interesat.

@+
gicu_lord
Nu stiu ce sa fac inca cu chiuloasa...unii zic ca se poate incarca si reface. Probabil ca o sa o pastrez si o sa o vand in caz ca o doreste cineva aflat la ananghie si care nu dispune de banii de a cumpara un motor nou sau din dezmembrari. Bineinteles la un pret modic, dar si cateva milioane daca as recupera din toata paguba asta si tot ar fi in regula. Pistoanele sunt si ele destul de afectate. Dar vreo doua din ele s-ar mai putea folosi la nevoie daca se si potrivesc pe aceeasi greutate. Blocul motor e in regula, la fel si vilbrochenul.
Nu recomand nimanui sa isi faca masina pe bucati la mana a doua, dar atunci cand nu ai bani dar ai nevoie de masina ajungi sa recurgi si la asa ceva. Mai ales ca in cativa ani nu va mai merita sa repari un Clio 3 cu piese noi deoarece valoarea de piata a masinii ar fi prea mica ca sa mai fie rentabil.
In concluzie am sa pastrez ramasitele undeva intr-o magazie pana poate mai scot ceva pe ele.
Maine o sa va spun si cum merge masina si ce pasi trebuie urmati la RAR. Si cat costa. Paguba pana acum m-a dus la aprox. 65 mil.
espacern
QUOTE(gicu_lord @ 25 Feb 2013, 19:09)
...unii zic ca se poate incarca si reface.

Chiuloasa aia se poate vinde la pret de metal(aluminiu) dar in nici un caz ca piesa de schimb pentru ca este complet moarta.
"Meseriasii" aia care recomanda sa o refaci trebuie sa-si monteze pe masina lor asa ceva....refacut/incarcat.

@+
gicu_lord
Final de poveste. Sper.
Am adus masina acasa. Dupa 60 km parcursi pare in regula. Am mers si la RAR. S-a rezolvat destul de usor la Ialomita cel putin. Cam o ora de stat pe acolo. Completezi o cerere, le dai un aviz de la service prin care atesta ca ei au schimbat motorul, platesti 131 de lei si mergi la noxe. Aici am avut putine emotii. Nu iesea cum trebuie "testul la lambda" dupa cum a spus "verificatorul". A bagat o carpa pe esapament si a iesit. Nu stiu daca e ceva grav. Am vb si cu mecanicul si a zis ca a fost asa pt ca nu era motorul pornit de ceva vreme. De la service la RAR am facut 2 km, deci nu a avut timp sa mearga prea mult.
In 60 km masina a avut un consum mediu de 8.9 luand in considerare si faptul ca am tinut-o pornita vreo 5 minute in fata la RAR(am zis sa se plimbe toate lichidele pe unde trebuie) si a mai stat si la verificare. Am mers relativ bland in primii 20 km, cu maxim 90 iar in ultimii 20-25 cu 110-130 si variatii dese de viteza. Ca sa o vad cum se comporta. La inceput imi parea un pic puturoasa dar parca pe parcurs a mai prins viata. Mecanicul a zis ca e nomal din acelasi motiv, motorul a stat destul de mult nepornit. Ambreiajul era foarte moale la inceput. S-a reglat singur.
Partea ciudata este ca in service mi-au pus ulei 10W-40. Au zis ca e motorul mai vechi si asa pun ei. 5w pun la alea mai noi. Desi Renault nu specifica asta si ei sunt reprezentanta Renault. Pretul manoperei si materialelor a fost 2980 Ron, in care au intrat desfacut primul motor, demontat si montat motor pe masina, set de distributie, ulei si filtru, antigel, bujii noi, incarcat instalatie AC, demontat-montat cutie de viteze si alte cateva maruntisuri. Un demontat/montat motor costa aproximativ 1000Ron. Este normat la 10.9 ore de lucru iar tariful celor de la Slobozia este de 90Ron/h cu TVA.
espacern
Ambreiajul era bine sa-l schimbi daca tot era motorul dat jos.
Cat este totalul de costuri de cand ai intrat si pana ai iesit din reprezentanta(motor inclusiv).....ca un ajutor pentru cei care "uita"de intretinere corecta.

@+
gicu_lord
motor 3000ron + transport Fan Courier 160 ron = 3160ron
manopera+piese service = 2980ron
RAR = 130 ron

TOTAL: 6270ron
pepelutza
Adica 1458 euroi.
espacern
Ca e totalul in Ron sau Euro ...tot dureros este!

@+
pepelutza
Corect graiesti !
gicu_lord
Al naibii de dureros. Noroc ca aveam banii stransi pentru altceva. Acum acel altceva va mai astepta. Concluziile sunt multe:

1.Nu reparati masina la prosti. Dar cum prostii nu au eticheta nu poti sa ii deosebesti.
2.Reparati doar in reprezentanta sau service cunoscut. Chiar daca si aia sunt prosti macar acolo aveti garantie.
3.Daca nu va permiteti sa faceti intretinerea unei masini ca la carte inseamna ca nu va permiteti masina aia. Mai bine o vindeti si va luati una pe care o puteti intretine sau macar de care nu va pasa.
4.Peste tot cereti garantii. Orice cumparati, orice reparati. Ingropati-va in garantii. Scrise nu verbale.
5. Inainte de a lasa pe altcineva sa va repare ceva sau sa faca orice operatiune pentru voi cautati pe internet si interesati-va singuri cum se face. Ca sa puteti sa-l verificati pe "mester".
6. NU aveti incredere in nimeni:mecanici, vanzatori de piese, etc. 99% sunt doar cu gandul la magarii.

Stiu ca e vina mea ca am mers la prost, nu vina prostului ca a stricat. El cu asta se ocupa, ca d-aia e prost.

Acum nu ramane decat sa sper ca nu voi mai avea probleme curand. Daca aveti orice fel de intrebari legate de probleme asemanatoare cu a mea nu ezitati sa le puneti. Dar sper sa nu ajungeti pana in punctul ala.
ccoto
Bine ca ai rezolvat, pacat ca ai cheltuit atatia bani. Am recitit topicul de la inceput si ar fi cateva intrebari de pus:
- ce a insemnat schimbarea distributiei? doar cureaua?
- ce curea ai pus? de origine sau aftermarket?
Intre data primei postari, dupa schimbarea distributiei si data calarii motorului au fost vreo 3 saptamani. Daca ai circulat cu masina in perioada asta, cum s-a comportat?
pepelutza
Daca am citit bine a scris ,, set de distributie " ceea ce implica mai multe.
Iar cureaua , acum imi dau cu parerea vazand ce a patit , sigur e ceva de calitate .
Conti , Gates , etc.
gicu_lord
QUOTE
Bine ca ai rezolvat, pacat ca ai cheltuit atatia bani. Am recitit topicul de la inceput si ar fi cateva intrebari de pus:
- ce a insemnat schimbarea distributiei? doar cureaua?
- ce curea ai pus? de origine sau aftermarket?
Intre data primei postari, dupa schimbarea distributiei si data calarii motorului au fost vreo 3 saptamani. Daca ai circulat cu masina in perioada asta, cum s-a comportat?


A insemnat curea distributie si role. Role INA, curea Continental. Sunt aftermarket dar dintre cele mai bune. Masina pe ea din fabrica a avut role si curea Gates. Dar nu piesele au fost problema. Nu s-a rupt nimic. Boul baltii care se autointituleaza mecanic nu a pus bine la punct motorul. Dupa multe cercetari, discutii la reprezentanta si dupa ce mi-am instalat Autodata, am aflat cum se face distributia la un asemenea motor. Ai nevoie de un set de SDV-uri (scule, dispozitive, verificatoare). Blochezi axele cu came spargand capacelele din capatul lor, care se inlocuiesc ulterior si introducand acolo dispozitivele din set. Si mai blochezi si introducand undeva in blocul motorului o tija care blocheaza arborele cotit. Abia dupa aia te apuci de prostii. Procedura e oricum destul de complexa. Iar daca observati ca mecanicul vostru nu o urmeaza sa va puneti semne de intrebare.
In cele 3 saptamani nu am iesit cu masina la drum lung, doar prin oras. Simptomele erau: Un zgomot diferit la motor. Ceva mai zgomotos si un sunet ca de diesel. O tacaneala sau ceva de genu. De tras parea sa traga destul de bine. Nenorocirea a venit la prima iesire, direct pe autostrada. Acolo a cedat tot. E clar ca supapele loveau in pistoane de la bun inceput, dar pentru ca boul a fost pe aproape nu au lovit asa de tare incat sa se indoaie din primii kilometrii. Au cedat in timp, iar in momentul in care au fost fortate la turatie mare una s-a rupt.
iri-
iti multumesc pt topic si in acelasi timp imi pare rau pt cele patite de tine.
vreau sa fac si eu distributia si nu eram hotarat daca sa dau, banuiesc eu vreo 2000 ron (cu pompa apa) la o reprezentanta gen cobalcescu sau amg (in bucale) sau sa ma duc la vre-un service "de cartier" unde poate ies la jumate'... dar acum sunt convins 100% de calea pe care o sa merg smile.gif
andri1940
Ai Mercedes de te costa 2000 lei distributia? Pe manopera, in reprezentanta cu garantie si tot ce trebuie la 1.6 16v mie mi-a luat 200 lei... Pui piese suflate cu aur si pompa de apa cu cristale swarovski, antigel amestecat cu apa sfintita?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.