Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: a venit anul nou cu o surpriza rea!
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
jordy_seba
Mai intai LA MULTI ANI !!!!!!tuturor lagunistilor si nu numai!!
afara e polei ,zapada si ninge iar pe mine de cateve zile m-a parasit plange.gif ABS-ul, ESP-ul si ASR-ul.
am verificat pe calculator si senzorii de la roti sunt OK.cei de la reprezentanta ziceau ceva ca e posibil sa fie dus calculatorul de ABS. acum la mine bordul e la fel ca pomul de craciun(sta aprins martorul de abs, de esp, si ala de la frana de mana si ala de scrie "service"
am vrut sa mai rasfoiesc forumul dar nu am avut timp zilele astea caci au fost sarbatori si am fost ocupat, si de aceea nu am mai avut rabdare si am deschis un topic nou(scuze moderatorilor) dar sper sa rezolv problema mai repede ca sa merg si eu in siguranta.
rugam, daca stie cineva ceva despre acest lucru(cauze,chichite ascunse si rezolvari)sa-mi dea si mie niste sfaturi si informatii
multumesc mult anticipat si credetima ,e o problema care ma apasa destul de tare
sa auzim numai de bine!!!
melcu
Pai si eroarea stocata in UCH ? Si a mea a fost pom de craciun, senzor roata stanga fata ...
Totusi verifica-i, eventual scoate-i usor si foloseste un spray numit "desprafuitor". Bafta!
RLaguna
In momentul in care ai pe ceasurile de bord ESP + SERVICE ai strict o eroare pe esp, adica poti sa ai cititorul de pozitie de pe volan sau senzorul de acceleratie transversala, in momentul in care ai ESP+ABS+Service atunci poti avea senzori roti cu probleme, unitate de ABS-ESp defecta.

Eu am avut ESP+SERVICE aprinse in bord si am curatat senzorii roti rezultatul a fost 0, apoi am inlocuit cititorul de pozitie de pe coloana de directie si beculetele din bord au disparut.

jordy_seba
aprinse sunt toate:abs+esp+service+martorul de la frana de mana
cititorul de pe coloana ce pret a avut?
e posibil sa se fi dus calculatorul de abs?
melcu
Tot nu ai zis care este eroarea din UCH. Ai zis ca ai fost la tester ... ce eroare a dat ? Si eu cand am luat masina, ti-am zis .. am avut pom de craciun. M-am dus ca necunoscatorul la Reno si mi-au zis ca-i pompa de ABS si ca ma costa vreo 2500 lei ...

Pana la urma a fost un blestemat de senzor de pe roata stanga fata...
jordy_seba
eroarea din UCH era ceva de genul" defectiune calculator abs"senzorii au iesit ok.
la tine daca era un senzor ,nu l-a aratat pe calculator de ti-au spus mai intai ca e pompa de abs?

7 Jan 2013, 17:04:
si inca un lucru pe care l-am omis:daca o las o zi in pace ,in garaj,cand plec cu ea e pace si toate becurile stinse si se aprind dupa cativa km(3,4)
melcu
Probabil se aprind la prima frana...Nu stiu ce sa-ti zic, la mine a fost in felul urmator: am schimbat anvelopele de vara (cu unele noi, tot de vara -era prin iunie). Am plecat de la vulcanizare si la primul semafor am pus piciorul pe frana, a carait ABS de cateva ori si s-a dus pedala la fund. Erori peste erori, exact cum zici tu: bec ABS, bec frana de mana, ESP faulty ... toate la mine pe bord erau.

Necunoscand problema m-am dus la Reno pe Splai, am dat 80 lei si mi-a pus testerul .. spunandu-mi ca este defecta pompa de ABS si ca atat ar costa pentru inlocuire. Am ajuns acasa, am bagat un ochi pe forum...a doua zi am cumparat interfata si mi-am citit singur erorile. "defectul" a fost defapt eroare de citire pe senzorul stanga fata (AVG- avant gauche), raporta 425km/h blush.gif ). L-am scos, am folosit desprafuitorul de care povesteam si de mai bine de 6 luni am liniste pe bord si functioneaza totul (ABS, ESP(ASR)).

Acum mai poti verifica si nivelul de lichid ? Dar teoretic acolo iti apare un mare STOP pe bord...oricum merita sa verifici si asta.
jordy_seba
multumesc mult de tot si mai astept si alte pareri!!
vyp75
cum zic baietii, de la zapada si gheata e posibil sa-ti faca un senzor, ai sters eroarea si apare iara sau nu a sterso meseriasul?
inca ceva, daca ai carenajul de roata fata stanga sau scutul spart sau deplasate de la loc, mai apar erori ca arunca roata mizerie pe pompa de abs si se oxideaza mufa de la calculator.
Calculatorul si pompa sunt sub farul stanga, sub bara exact in dreptul rotii.
costi75
Salut
Am patit-o si eu iarna asta,pe un drum de tara care arata ca un patinuar,am vrut sa intorc masina,si cum marginea drumului era in panta, "dai si lupta". Am decuplat ESP-ul,volan dreapta,volan stanga, frana,iar acceleratie, m-am trezit cu un mare stop de culoare rosie aprins in bord. M-am oprit din agitatia in care eram si am oprit si motorul,am scos cartela,am bagat-o la loc si am pornit din nou. Stopul rosu disparuse din decor dar a aparut "ABS fault" de culoare galbena de aceasta data.Am verificat nivelul lichidului de frana si era ok,am scos borna la baterie si nimic, am zis "frumos cadou de sarbatori" ( cu nici o saptamana inainte umblasem cu un amic pe la cateva servisuri cu un Opel Vivaro fabricat tot de celebrul Renault, cu acelasi mesaj in bord, si concluzia a fost calculator ABS defect, iar unu second era undeva la 1000-1200 lei)
Dupa cateva injuraturi si picioare in roti am plecat spre casa, am calcat pedala de frana si surpriza, am simtit "rontaiala" specifica ABS-uli in pedala,dar avertizarea nu a disparut.Ajuns la asfalt ( la civilizatie biggrin.gif ) dupa vreo 2-3Km a disparut.
Are cineva idee de ce a facut asa, sa fie ceva ajuns la sfarsitul vietii? Nu am ajuns inca la un tester.
melcu
Posibil sa fi detectat ceva anormal la vreo roata. Acelasi lucru se intampla si daca ai masina pe stand si invarti de roti (cu mana). Eroare in bord, dar dupa 1-2 km isi revine.
Stiu ca suna dubios, sunt senzori hall ... dar pot fi afectati in mod negativ de gheata/zapada intrata pe acolo. La cat ai chinuit-o o fi luat ceva jeg pe senzori (posibil cei de pe spate) iar la drum s-au curatat.
fazer
Si eu sustin ca senzorii ar fi de vina sau oxidati,murdari sau orice altceva care ii impiedica sa transmita ce au de transmis...am patit o si eu...am fortat o in niste namoale de am rupt o ca sa ies de acolo,am iesit si imediat s or aprins in bord toate cele...am plecat injurand si blestemand si dupa cateva balti si o frana si o revenit ...asa ca nu te arunca sa scoti bani din buzunar pe la reprezentante ca aia oricum cer acolo de parca ar fi piesele din aur masiv...sunt satul de piese ,,de origine,, ca sunt cele mai bune si ca numai la ei rezolvi problemele!!!
costi75
Multumesc pentru raspunsuri, m-am mai linistit. Astept putina zapada sa mai incerc frana,parca pe asfalt uscat nu-mi vine sa probez ABS-ul.
Toate bune!
jordy_seba
ieri am primit vestea cea rea(dar urata rau de tot)
in urma tuturor testelor pe calculator si a incercarii tuturor posibilitatilor de a se remedia defectiunea ce am mentionat-o la inceputul topic-ului, am primit concluzia finala (de la reprezentanta)-A MURIT CALULATORUL DE ABS-ESP.
solutia ....trebuie schimbat ....pret 4100 ron fara tva.....asa ca se incep sapaturile pe la dezmembrari.
daca stie cineva ceva de un calculator la sh(numai sa se potriveasca codurile) va rog mult de tot da-ti un semnal!!!
multumesc mult si sa auzim de bine!
melcu
Eu zic sa incerci si alta parere! Sincer! Si mie mi-a zis la fel Autocobalcescu si defapt era o eroare stupida!

Eventual o tuica fiarta vreunui coleg forumist cu CLIP / DDT ...
jordy_seba
am fost si la alta parere si acelasi rezultat.al diagnosticare scrie DF017 -DEFECTIUNE CALCULATOR.
daca ma apuc sa caut la sh alt calculator,este obligatoriu sa corespunda codurile sau sunt universale si se potriveste orice calculator?
melcu
Din ce stiu este musai sa fie IDENTICE, dar pana una alta:

Check the condition and position of the 30A and 40A ABS fuses in the engine connection unit.
Ensure continuity between the fuse and tracks 1 and 32 of the computer connector (presence of +AVC on the
2 tracks). Check the tightness and the condition of the battery terminals.
Check the connections on the 47-track connector of the ABS computer.
Check the ABS earths (the two terminals on the earth bolt above the ABS unit) and visually inspect all the
ABS wiring.

Eroarea DF017 este una "generica": defectiune electrica . Poate fi vorba de o singuranta, un contact sau de calculator. Dar pana a zice ca-i calculatorul defect, merita verificate cele de mai sus.


Bafta si sper din suflet sa rezolvi.
alupsa74
Salut

exact aceiasi eroare am avut-o si eu , pentru acelasi motor ,1.8 dar anul 2001

mesajul cu ABS+ESP era clar , dar cel cu frina de mana m-a pus pe un drum gresit

am inceput cu schimbat cabluri frina de mana ambele roti spate , servrofrana ( tulumba ) , verificat senzorii ABS pe fiecare roata , senzorii din volan si cotiera , nimic acelasi mesaj inervant.

Persoana la care duc masina are si tester CLIP ( a lucrat la rep. RENO din Alba Iulia si se ocupa de parte electrica la tot ce inseamna RENO ) a inceput din prima cu verificarile de circuite ( masa la pin , etc ) de care a zis colegul mai sus din manualul de reparatii dar tot nimic , asa ca pina la urma ne-am hotarit sa schimbam blocul ABS+ESP.

Dupa mai multe pareri citite pe forum ca s-ar potrivi orice bloc de pe motor benzina sa stii ca NU este asa , am incercat si cu ESP si fara , intradevar cu cel fara ESP am reusit sa stergem erorile dar nu mai aveam ESP...... , iar cele cu ESP care nu aveau codul identic cu cel defect nu au mers.

Deci ca sa nu fiu plictisitor , treci la treaba da raota stinga fata jos , desfa carenajul roata si undeva in spatele farului intr-un fel de cutie de metal se afla blocul ABS+ESP , are o mufa albastra atasata de el , noteaza codul exact si cauta-l la colegii de pe forum care au masini la dezmembrat , Radocanu , RLaguna , NightWolf , etc

Daca nu au codul exact lasa o cerere de piesa si pe dez.ro , si o sa te contacteze cei de la parcurile de dezmembrari care o sa aiba piesa cu codul solicitat.

Sper sa fii mai norocos ca mine si sa nu ai codul 8 200 001 333 care se gaseste mai rar.

Cine iti face lucrarea trebuie sa aiba neaparat un tester CLIP , mufeaza prima data blocul nou si sterge erorile , daca reuseste , dupa aia il schimba si-l configureaza pe masina sa sa "inteleaga " cu senzorul din volan si cu cel din cotiera sa nu primesti dupa aia alte mesaje de eroare.

SPOR

jordy_seba
QUOTE(melcu @ 18 Jan 2013, 16:55)
Din ce stiu este musai sa fie IDENTICE, dar pana una alta:

Check the condition and position of the 30A and 40A ABS fuses in the engine connection unit.
Ensure continuity between the fuse and tracks 1 and 32 of the computer connector (presence of +AVC on the
2 tracks). Check the tightness and the condition of the battery terminals.
Check the connections on the 47-track connector of the ABS computer.
Check the ABS earths (the two terminals on the earth bolt above the ABS unit) and visually inspect all the
ABS wiring.

Eroarea DF017 este una "generica": defectiune electrica . Poate fi vorba de o singuranta, un contact sau de calculator.  Dar pana a zice ca-i calculatorul defect, merita verificate cele de mai sus.
Bafta si sper din suflet sa rezolvi.
*



am verificat si senzorii de pe fiecare roata,si conectorul cu 47 rini din calculator de sub farul stang, am dat cu spray de contacte peste tot,suflat cu aer si tot nimic.Asta inainte de a primi "sentinta "definitiva

20 Jan 2013, 16:05:
codul la mine este 8200 053 423 B / P5CT 2AAY2


am gasit la dezmembrari unul cu un cod foarte apropiat adica 8200 053 422 a / P5CT 2AAY 1.dar se para ca degeaba daca trebuie musai identic.
mai cautam!!!
sidy
Am si eu cam aceeasi problema cu ABS ul, imi sta martorul aprins dar doar cand temperatura scade sub 10 grade.
In decembrie am facut ITP si dupa ce au pus-o pe rolele acelea pt frane si sa vada daca are joc la directie mi s-a stins martorul idar dupa o saptamana a aparut iar.
Acum cateva zile cand a fost mai cald afara s-a stins iar martorul dar s-a aprins dinou.
Mentionez ca am pus testerul de mai multe ori la reprezentanta dar si la particulari si nu da nicio eruare la ABS, am curatat toti senzorii am schimbat discurile de frana cu tot cu rulmenti si tot asa face
Are cineva idee ce ar putea avea?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.