micleadragoscostin
6 Jan 2013, 11:20
Cum scrie si in titlu, ieri, cand vroiam sa ajung la munte, cand am intrat pe DN1, am ajuns pana la viteza a 3-a si pe la 2500 rpm, s-a auzit un fasait, si nu a mai tras masina! Am oprit pe dreapta, a oprit si tatal meu, am deschis capota, si mi-a zis sa o turez putin sa vada daca iese pe undeva aer (am crezut ca s-a spart vreun furtun).
Cand era turata pe la 2200 rpm, s-a auzit un rontait si a luat-o pe ulei (iesea mult fum din motor). A mers vreo 2-3 secunde, pana m-am gandit sa o bag in a 6-a si sa apas pe frana sa o opresc! prima data m-am uitat la acceleratie, sa nu fie blocata, apoi am apasat pe butonul START/STOP (s-au lasat acele de la turometru in jos, dar ea nu s-a oprit) apoi am bagat in a 6-a am apasat pe frana si am dat drumu la ambreiaj. In acel moment ea s-a oprit.
Problema e ca, dupa ce s-a oprit, am verificat nivelul la ulei, nici nu atingea joja. Am pus cam 600ml ulei (cat aveam prin masina) nici asa nu se ia pe joja nimic.
Asa repede sa consume tot uleiul? Am incercat azi sa dau la automat putin, dar masina nu vrea sa dea, poate ca nu are ulei? vroiam sa vad doar daca invarte, sa nu fie stricat ceva si la motor, pentru ca a luat-o pe ulei! Da la automat f putin, si mi s-a parut ca am auzit ceva urat, si nu am mai incercat!
S-a mai intamplat la cineva? Ce s-a stricat, in afara de turbo? si cel mai important, stiti cumva, se potrivesc piesele din motor (tacheti, culbutori, supape) de la o laguna de 120cp la a mea de 130cp? Turbo stiu ca nu se potriveste sigur!
Daca stie cineva de unde sa iau o turbo de 130cp? Vroiam sa o reconditionez! Cum e mai bine? SH, sau reconditionata?
Daca are cineva, as fi dispus sa iau si un motor intreg, dar acelasi tip, de 130cp.
Astept raspunsurile voastre! Multumesc!
bogdan.stavar
6 Jan 2013, 11:34
e clar ca ai turbina stricata. din cate stiu diferente dintre cele 2 motoare e doar de turbina. Turbina da in plus cei 10 cp asa ca teoretic se potrivesc toate piesele. Nu mai incerca sa o pornesti fara ulei ca faci praf si motorul, schimba turbina a- i revizia de ulei si ar trebui sa mearga. Eu am schimbat la un prieten turbina si..am ales sh. Din cate am auzit cele reconditionate mai merg 30 40 000 km si pica...si costa si vreo 10 mil reconditionarea. Asa am dat 7 mil pe una sh si merge fara probleme.Mai e varianta de noua vinde cineva pe forum aici la vreo 400 euro parca
boeru_laurentiu
6 Jan 2013, 11:45
Este normal sa nu se opreasca cand apesi butonul START/STOP pentru ca motorul numai functioneaza cu motorina ci cu uleiul pe care-l aspira pe la turbina din motor , calculatorul nu poate sa-i mai controleze functionarea, iar acesta se tureaza la maxim si se opreste doar cand se termina uleiul !
Daca tu zici ca a mers doar 2-3 sec pe ulei , nu cred ca a apucat sa-ti strice motorul ! Poate uleiul era sub nivel inainte sa ti se intample asta !!!
micleadragoscostin
6 Jan 2013, 11:50
sub nivel nu era, ca ma avertiza! spre minim se poate, pentru ca mai aveam vreo 3-4000 pana trebuia sa ii fac schimbul!
Nu am incercat sa il pornesc fara ulei, ci doar sa vad daca se invarte... nu o lasam sa porneasca! Ciudat mi s-a parut ca nu da la automat (am handsfree) si apasam butonul start, se aprindeau toate luminitele, si cand se stingea cea de la buji, trebuia sa dea la automat, dar nu dadea.
o sa ii dau turbina jos! Problema e ca nu stiu unde sa gasesc una SH! Asa ca trebuie sa o reconditionez. Tata are pe Vectra C 150 cp una reconditionata, si merge bine! Sper sa mearga si la mine!
Daca stiti de unde pot lua o turbina, astept sa ma anuntati! Eu maine o sa o dau jos! Ca am incercat azi, dar maine ma duc undeva la un elevator... ca e mai usor!
fastoff
6 Jan 2013, 15:26
ce ai patit tu cu laguna am patit eu cu vanul de la munca in semafor in centrul londrei - nu vreau sa te sperii, si sper sa nu fie asa.
eu am scos cheia din contact - motorul inca mergea si se ambala singur, si s-a oprit la ca la jumatate de minut dupa ce am desfacut bornele de la baterie. Raspunsul baietilor de la breakdown a fost "overheating after head gasket blown" ca a ar fi vazut el urme de apa in ulei. cei de la service au fost mai simpatici si au zis " engine replacement or scrapyard"
acum tu daca sti ca trebuie sa pleci drum cu masina nu ti-ai verificat-o inainte?
micleadragoscostin
6 Jan 2013, 15:48
ce mi s-a intamplat mie e de la turbo! s-a rupt axul! masina mea avea filtru de particule, eu l-am scos, ca s-a infundat, si de aceea turbo mergea mai tare decat trebuia! Stiam ca o sa cedeze turbina pana la urma... dar, mergeam asa cu ea de 3 ani! Cei de la reno s-a si mirat acum 2 luni ca nu mi-a picat turbina inca!
Eu vroiam sa stiu daca a patit ceva motorul, daca i s-a mai intamplat cuiva! O sa il desfac maine si va spun ce s-a intamplat! Motorul masinii mele a mers vreo 5 secunde! ca l-am oprit in viteza 6 sasea...
Radocanu
6 Jan 2013, 16:02
Nu e bine sa il mai pornesti dupa ce s-a dus turbina pentru ca risti sa aspiri in motor bucatele de metal, din palele turbinei.
De multe ori, cand se duce turbo, e posibil sa se rupa si elicea turbinei, si sa se faca bucatele, tu cand pornesti motorul, sau incerci, ea aspira acele bucatele in admisie, si...daca iti ajunge prin blocul motor, pe la supape...se strica si motorul !
Turbomecanica Bucuresti. Odai pe a ta la schimb si diferenta. Ei fac turbinele Garret. Bafta
micleadragoscostin
6 Jan 2013, 19:01
nu am auzit pe nimeni, si nuprea cred ca fac ei asta! Poate sa scada 2-3 mil din pretul unei noi, ceea ce nu imi convine! mai bine o repar!
espacern
6 Jan 2013, 22:21
Functionarea motorului prin alimentare cu ulei prin autocombustie=motor mort!
Prin temperatura ridicata degajata in cadrul procesului de combustie necontrolata se distrug segmentii/pistoanele/cuzinetii/chiuloasa/etc.
In loc sa cauti o alta turbina mai bine cauta sa verifici bine de tot motorul daca e parametri si doar dupa aia poti sa te ocupi de turbina/tubulatura.
@+
QUOTE(jordi @ 6 Jan 2013, 21:58)
Nu prea te ajuta linkul si informatiile astea. Intr-adevar, langa Turbomecanica, la Garrett se fac turbinele, dar nu iti poti achizitiona/repara turbina la ei. ei produc doar pentru producatorul autoturismelor, in speta Renault, nu fac spare-parts.
Sa ne spui si noua evolutia problemei talesi unde ai reconditionat turbina.
Numa' bine.
micleadragoscostin
7 Jan 2013, 09:13
sunt student la politehnica bucuresti, acum la master
am fost la honneywell... am si vazut cum le fac ei, cum le echilibreaza, etc.! de aceea am spus ca aproape sigur nu accepta sa o dai pe cea veche si diferenta!
Acum plec sa o demontez! o sa incerc sa invart motorul sa vad daca merge, apoi, daca merge o sa dau jos turbo si incerc sa o pornesc! Sper sa nu aiba probleme motorul!
7 Jan 2013, 23:35:Gata... am rezolvat! am luat o turbina SH cu 250 Euro... m-am chinuit putin sa o schimb, dar merge!
Am curatat si tubulatura si intercooler de ulei... cred ca avea mai mult de 2 litrii de ulei in ele
)
Acum merge perfect, nu e stricat nimic in motor
bogdan.stavar
7 Jan 2013, 22:58
ma bucur mult ca ai rezolvat dar acu nu tre sa schimbi si uleiul? ii faci revizia
cam mult 250 euro turbina aia.....da...bine ca ai rezolvato
[quote=micleadragoscostin,6 Jan 2013, 16:48]
ce mi s-a intamplat mie e de la turbo! s-a rupt axul! masina mea avea filtru de particule, eu l-am scos, ca s-a infundat, si de aceea turbo mergea mai tare decat trebuia! Stiam ca o sa cedeze turbina pana la urma... dar, mergeam asa cu ea de 3 ani! Cei de la reno s-a si mirat acum 2 luni ca nu mi-a picat turbina inca!
Eu sunt sigur ca nu are legatura cu faptul ca ai scos FAP-ul, dupa 3 ani ti-a picat turbina, daca era din cauza FAP-ului pica imediat nu dupa 3 ani.
micleadragoscostin
12 Jan 2013, 10:38
uleiul oricum er prin tot intercooler.... oricum am pus altu, ca nu mai avea! am pus unu mai prost, si il schimb iar acum... dupa 2-3 zile!
si e de la fap, pentru ca o forta sa mearga mai tare decat trebuie, si intr-un final a picat! de cand am scos fap-ul, se auzea turbina mai ciudat! ca o elice care se invarte prea tare, se auzea un fashait, nu fasait! am scris cu sh, ca mi-e lene sa schimb tastatura pe romana
acum, merge normal, dar nu stiu de ce, dupa 150km/h, in orice trapta/turatie, nu mai ma lasa sa accelerez! nu se aprinde nimic pe bord! dar problema e ca daca s-a intamplat asta la peste 150 km/h, nu mai ma lasa sa accelerez nici cand reduc la 80 de ex! e ca si cum nu mai ii da comanda la turbo, ca nu se mai aude, si cand opresc e loc, turbo merge f incet!
Daca opresc motorul, isi revine, si merge normal (pana la 150km/h).
Mi se pare ciudat ca nu imi da nici o eroare pe bord... si daca ma duc la reno, nu stiu ce o sa vada pe tester! ca sigur nu ii mai da comanda la geometria variabila, si de aceea nu mai merge! dar de ce nu ma avertizeaza de asta?
bogdan.stavar
12 Jan 2013, 11:04
spui ca nu mai trage peste 150...dar cand accelerezi masina ea se tureaza? adica se tureaza si nu creste in viteza?
offtopic: esti singurul pe care l-am auzit pana acum facand manevra cu treapta 6, frana si ambreiaj.
Felicitarile mele, domnule! Majoritatea stau si se uita pana se termina uleiul.
micleadragoscostin
12 Jan 2013, 17:51
dupa 150 zici ca nu mai are turbo! nu se mai tureaza... adica se tureaza f greu! si face asa pana ii opresc si ii pornesc motorul! adica daca am trecut de 150, se tureaza greu si la 80 in a 3-a de ex! sau in orice alta treapta! e ca si cum nu mai ar avea turbo! cred ca nu mai ii da comanda la geometria variabila sa se deschida!
@melcu - asta m-a invatat cineva, fara sa vreau, la service reno! care mi-a zis ca pe el l-a prins in mers, si nu a avut ce sa ii faca! nu a putut sa o opreasca! si mi-a zis daca mi se intampla, ce sa fac
Ca altfel nici eu nu stiam! de aceea e bine sa informam pe cat mai multi de ce am patit si ce putem face in caz ca ni se intampla ceva!
bogdan.stavar
12 Jan 2013, 17:59
si eu ce fac daca Doamne Fereste?!
ca am cutie automata
nu exista vreo siguranta care sa o scot de la panou..aia de UCH....sau ma uit la ea....bine poate nu o fi cazul niciodata
boeru_laurentiu
12 Jan 2013, 19:39
Nu ai ce siguranta sa-i scoti cand o ia pe ulei , UCH nu mai controleza functionarea motorului ! Ai doua variante sa-l opresti : sa cuplezi intr-o treapta superioara ( 5,6 ) si sa calci frana simultan cu eliberarea ambreiajului , sau sa scoti / tai tubul de plastic care vine de la intercooler si intra in galeria de admisie si sa obturezi patrunderea aerului !
bogdan.stavar
12 Jan 2013, 20:30
deci..care va sa zica...in cazul meu cu cutie automata...am cam puso..pentru ca am si motorul de 2.2 si habar nu am unde e acest intercoler
micleadragoscostin
12 Jan 2013, 22:17
am mai incercat odata astazi... am ajuns pana la 160, si s-a aprins check injection
Deci acum daca ma duc la service, poate imi spune ce e stricat
Sper sa nu fie ceva scump
)
espacern
12 Jan 2013, 22:40
Senzorul de presiune aer?
@+
micleadragoscostin
13 Jan 2013, 01:54
dupa ce o pun pe tester, o sa iti spun! Acum nu stiu
micleadragoscostin
15 Jan 2013, 20:50
acum imi arata check injection dupa 150, sau la turatii peste 3700 de la a 4-a
bogdan.stavar e ceva mai complicat la tine. Imi aduc aminte de pe vremea cand faceam scoala de soferi ... pe un Saviem obosit.... modalitatea de a-l pune in "shutdown" era o mica valva care taia alimentarea cu aer. Nu stiu daca in cazul in care o ia pe ulei , daca-i tai aerul (sa presupunem ca ai acces sa astupi admisia) se rezolva ceva. Zic si eu !?
P.S: o alta intrebare idi, la astia cu automate: cum o pornesti impinsa ? (bla bla, stiu ca sare distributia & stuff) dar la mine e doar o intrebare pur pentru cultura mea!
bogdan.stavar
16 Jan 2013, 02:13
stai ca nu inteleg...cum adica cum o pornesti impinsa?! Te referi sa ramai fara baterie si sa impingi masina apoi bagi a 2 a si pornesti ca la daciile vechi? Cred ca la masinile pe injectie nici nu le mai poti porni asa indiferent de cutia de viteze, cat despre laguna la cata electronica are...cu siguranta nu o pornesti impinsa nici pe cutia manuala
boeru_laurentiu
16 Jan 2013, 09:37
bogdan.stavar ; porneste si impinsa , desi , nu este indicat ( am ramas fara baterie si am fost nevoit sa o imping ... a pornit surprinzator de usor )
melcu ; prima la mana : daca-i "iei" aerul nu mai are ce sa intretina arderea , deci , pa combustie ! Iar a doua la mana : cand ii astupi admisia odata cu aerul ii tai si combustibilul ( uleiul ) , care patrunde pe la turbina prin circuitul de aer !
Eu intrebam la modul teoretic, cum pornesti prin impingere
) o masina dotata cu o cutie automata.
Motivul .. nu am un motiv. Doar o intrebare pur teoretica! Nu pot sa-i dau a 2a si sa debreiez ..
micleadragoscostin
19 Jan 2013, 13:54
bogdan, orice masina porneste impinsa, daca are putin curent... nu ma refer la automate, nu am avut niciodata, nu stiu cum functioneaza... Cutia este mult diferita... daca nu are ulei, nu schimba vitezele, pe cand cea manuala, merge pana se blocheaza
SI bineinteles ma refer la diesel... ca la benzina, nu stiu sa iti spun, dar ar trebui sa porneasca... doar ca ii trebuie curent pentru buji... dar cand o impingi si debrezi, produce alternatorul curent si pentru buji, deci teoretic ar trebui sa porneasca.
Banuiesc ca, cele care au cutie automata, nu merg impinse! Cum nu merge nici la scutere (ambreiaj centrifugal)... pe cand la motociclete cu viteze, merge (am avut si stiu)
Mai vreau sa intreb si eu ceva, sa nu mai deschid alt topic... Am un senzor pe spate, care merge cand vrea... cand e frig nuprea merge deloc! Vi s-a intamplat? AM fost la reno, mi-a zis care e... dar e ciudat ca atunci cand e cald afara, merge perfect... M-am uitat si la el, am desfacut mufa, am curatat putin, dar nimic...
audiofilu'
19 Jan 2013, 14:54
Se mai intampla mai ales cand afara e conditii meteo vitrege. Uneori patrunde apa si mizeria, mai ingheata dar isi revine. Important e sa tii cont de asta (cand stii ca ai un senzor cu probleme sa nu dai inapoi pana auzi piuitul ca e prea tarziu).
Aceeasi problema. Masina mea acum este neagra de la jegul din Bucuresti si la mersul cu spatele piuie continuu. Am mai patit chestia asta, dupa prima ploaie sau dupa spalatorie isi revine miraculos
audiofilu'
19 Jan 2013, 15:05
Ha ha ha. Masina mea care e neagra devine gri cand se usuca porcaria aia de pe vopsea. Ideea e ca mizeria o indepartez cu Karcherul. Si cu asta eu am incheiat ca o dam rau in off-topic.
micleadragoscostin
21 Jan 2013, 15:58
nu e de la murdarie... e de la frig... si nu ca intra apa... ca l-am desfacut si nu are deloc! Mai i s-a intamplat lu un coleg de facultate cu un focus... nici el nu a rezolvat... intrebam doar daca a-ti patit... si.. e un tiuit mai gros ca de obicei... si apoi nu mai merge deloc...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.