Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce masina poti cumpara cu 10000 EUR
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
Vlad Georgescu
Ce masina poti cumpara cu 10.000 de euro


12 modele isi disputa piata autoturismelor de import cu preturi reduse


Asa cum majoritatea romanilor stiu, in tara noastra pretul conteaza in proportie de peste 50% in momentul achizitionarii unui automobil.

Piata autohtona de autoturisme abunda in acest moment de vehicule cu preturi destul de mici, facute parca sa seduca clientii cu venituri medii.

Conform statisticilor, majoritatea cumparatorilor autohtoni se orienteaza catre acest tip de vehicule, mai exact catre masinile cu preturi cuprinse intre 6.000 si 10.000 de euro.

Acest fapt, atat de bine cunoscut de importatorii si dealerii auto din Romania, a impins comerciantii sa includa in oferta proprie un numar tot mai mare de modele care sa corespunda acestui criteriu.

In goana lor nebuna dupa un autoturism nou romanii se multumesc de cele mai multe ori sa intrebe care este pretul fara a lua in calcul si dotarile pe care le include masina cu pricina.

Mai grav chiar, ei par a nu lua in seama elemente precum siguranta, fiabilitate sau confort, preferand sa se lase sedusi de preturile - de cele mai multe ori fara taxe - prezente in show-room-urile auto. Putini sunt cei care se informeaza care este de fapt pretul final pe care trebuie sa il plateasca in cazul achizitionarii in rate si, chiar mai putini, cei care se gandesc cat ii va costa intretinerea automobilului cu pricina.

Daca luam ca exemplu unul dintre cele mai ieftine autoturisme de import prezente pe piata autohtona, Chevrolet Kalos, si incercam achizitionarea lui cu plata cash sau prin credit vom afla ca, desi pretul fara taxe (CIP) este de numai 6.152 de euro, taxele aferente acestei masini produse in afara Uniunii Europene sunt de aproape 50%, ajungandu-se ca masina dorita sa coste in varianta TTI (toate taxele incluse) nu mai putin de 9.060 de euro.

Daca luam in calcul si faptul ca, dupa expirarea garantiei, fiecarei piese de schimb necesare ii vor fi adaugate aceleasi taxe ne dam seama ca aceasta masina nu este atat de ieftina cum pare la prima vedere. Intr-o situatie similara se afla si alte modele precum Hyundai Getz (CIP - 6.990 euro/TTI - 10.750 euro), Kia Picanto (CIP - 6.263 euro/TTI - 9.823 euro) sau Chevrolet Lacetti (CIP - 8.909 euro/TTI - 13.390 euro).

Chiar si achizitionarea in leasing poate crea surprize. Desi se evita plata anumitor taxe, valoarea pieselor de schimb va fi aceeasi, iar intretinerea masinii va deveni destul de dificila. O alta problema a masinilor produse in afara UE este legata de perioada relativ lunga de timp in care piesele de schimb necesare sosesc la service.

Multe dintre service-urile autorizate de dealeri sunt nevoite sa amane clientii chiar doua sau trei saptamani pana la sosirea piesei necesare pentru reparatie in cazul in care subansamblul respectiv nu se afla in depozit.

Un lucru extrem de important, dar luat in seama de foarte putini cumparatori, este perioada pentru care firma asigura garantia vehiculului pe care il vinde si numarul de kilometri acoperiti de aceasta.

Din acest punct de vedere, multi dintre dealerii de masini noi se multumesc sa se inscrie in limitele legii oferind perioade de garantie mult sub ceea ce se practica pentru aceleasi modele in alte state din Europa.


Clio Symbol, vedeta pietei


Daca nu luam in calcul modelul Logan al celor de la Dacia si nici Matizul produs la Craiova, vedeta pietei de modele ieftine este, fara doar si poate, Renault Clio. Aflat pe primul loc si in clasamentul tuturor modelelor de import, acest vehicul care beneficiaza de doua carosari - Symbol si Bicorp -, a fost vandut in primele sapte luni ale acestui an in 7.055 de exemplare.

Atractia romanilor catre acest model este logica daca avem in vedere pretul sau care, chiar si cu taxe, se invarte in jurul a doar 8.500 de euro, iar varianta Symbol beneficiaza de un portbagaj imens si de un spatiu interior de invidiat.

O alta masina care pare a fi pe gustul conationalilor nostri este Skoda Fabia.

Acest adevarat best-seller al zonei estice a Europei a sedus si in Romania peste 2.400 de clienti, multi dintre acestia fiind incantati de performantele masinii cehe chiar si in varianta cu motor de 1.2 litri. Pretul TTI al acestui vehicul depaseste, conform catalogului de preturi APIA, cu numai 9 euro plafonul de 10.000 de euro.

Modelul Albea al italienilor de la Fiat ocupa locul trei in topul masinilor cu preturi reduse. In varianta Star, golita de orice accesorii mai mult sau mai putin importante, masina costa numai 9.391 de euro si se poate lauda cu aproape aceleasi atuuri ca si Renault Clio Symbol. Chiar si in materie de design, cele doua modele au deosebiri minore.


Masini cu preturi TTI (toate taxele incluse) sub 10.000 euro, conform catalogului de preturi al APIA


Nr. crt. Marca Model Motor (litri) Pret CIP Pret TTI (euro)
1. Fiat Panda Actual 1.1 6.540 7.844
2. Renault Clio Symbol 1.4 7.057 8.482
3. Citroen C2 1.1 7.470 8.961
4. Chevrolet Kalos 1.2 5.992 9.060
5. Fiat Albea Star 1.2 7.825 9.391
6. Lada 112 Europa 1.5 6.090 9.457
7. Lada 110 Victoria 1.5 6.090 9.457
8. Fiat Punto Actual 1.2 7.900 9.474
9. Ford Ka Base 1.3 7.890 9.483
10. Kia Picanto LX 1.1 6.263 9.823
11. Citroen C3 1.1 8.215 9.854
12. Skoda Fabia Classic 1.2 8.286 10.009


Banii Nostri, Robert Stan 2005-08-31
vv
Da, am remarcat si eu ca Loganu', Matizu' si Cielo nu sunt masini, in schimb Skoda Fabia costa sub 10k euro (mai precis, 10009).
ovidiusoft
Alt articol de toata jena... motorizarile nici macar nu se pot compara intre ele, nu mai zic de optionale si tot asa... o comparatie cat de cat corecta ar fi ceva de genul:

motoare cat mai apropiate ca cilindree/putere/consum, dotari identice (abs, airbag-uri, aer). Si atunci comparate preturile!
vv
Pai nu e nici o comparatie.. e pur si simplu o constatare: "ce puteti cumpara cu 10k euroi".
tatabobu
Pai si papucu' in patru usi de ce nu e pus? Nu incap 4 oameni sau nu ai loc de bagaj?
EDIT: ala incepe cu 1000 si ceva de euro mai jos decat Panda.
AND
Penibil .. 10.000 euro ! Cine are 10.000 euro sa fie nebun sa nu mai faca rost de inca o mie sau doua si sa-si ia ceva mai MASINA! Parerea mea , in calitate de barbat , e ca singurele masini care merita SUB 10.000 euro sunt : Logan si Kalos Sedan . Bineinteles , in articol nu zice nimic de masini precum Ford Fiesta sau Opel Corsa , insa nu consider ca merita sa-ti iei asa ceva decat daca nu te deranjeaza buburuzele. Pentru un posesor de Logan , sa treci la Kalos , Clio etc nu este un upgrade ci e ceva tot "pe acolo" . Cand schimbi masina ar trebuii sa fie intotdeauna pentru ceva mai bun , ceva CLAR superior. Parerea mea e ca un articol ar trebuii sa analizeze cele mai ieftine compacte..cred ca ne-ar interesa mai mult ! Octavia Tour , C4 Coupe , Megane Bicorp , plus alte frumuseti care stau undeva la clasa mini-mpv de genul Renault Modus si Mitsubishi Colt. Adica PANA IN 13.000 euro.
maddan
E o oferta la SEAT Ibiza.

Iei una all inclusive (optiuni garla) in 10400E TTI.

Iarasi, e o oferta la Corsa. Iei una cu tot ce-i trebuie pana in 10800E TTI.
madalina
Documentat bine articolul! Daca iti iei o masina produsa in afara UE astepti 2-3 saptamani piesele! Din experienta, daca iei o masina fabricata in UE tot 2-3 saptamani astepti piesele daca nu sunt in stoc.

De ce? Simplu! Piesele se aduc de prin aceleasi locuri: Austria-Germania-Franta, unde au depozite s fabricantii din afara Europei!
maddan
Ba nu, la Kalos le aduc niste coreeni cu barca! tongue.gif

Articol total cretin. Mai ales prin prisma faptului ca a trecut cu vederea exact masinile cele mai interesante din banii aia.
Ake
QUOTE
In goana lor nebuna dupa un autoturism nou romanii se multumesc de cele mai multe ori sa intrebe care este pretul fara a lua in calcul si dotarile pe care le include masina cu pricina.


Ba cred ca dinmpotriva, romanii zapacesc dealerii cu intrebari despre dotari. Numai ca de multe ori, vanzatorii aia pusi de decor prin showroom-uri habar n-au
Adrian_Solenza
Articolul se referea ce poti cumpara cu 10000, nu era o comparatie, nu te sfatuia ce sa iei in 10000!
La banii astia nu iei nimic bun, poate o Nubira2 in 10300! Si ai aer, abs si airbag! Consum mai mare, dar nici masina nu e de aruncat, merge, e mare, incapatoare si f confortabila : din ce am mers eu cu ea! Peste Logan, clar!
Codrin
Evident, trebuia mentionat si ZKR rolleyes.gif

edit :
QUOTE(Vlad Georgescu)
12 modele isi disputa piata autoturismelor de import cu preturi reduse
karmicparradox
Sincer,decit sa strici 10.000 Euro, mai bine mai pui ceva si iei masina serioasa.

In afara de Logan, cu care Renault au spart piata europeana, exploatind mai ales dorinta clientilor de a cumpara o masina buna la toate,fara pretentii de limuzina si cu un pret super ok, nu prea exista oferte.

Am fost pasager intr-un Clio Symbol. Nu as vrea sa repet experienta. Soferul (de fapt, soferita,cam speriata de bombe) a facut o manevra minunata de evitare care era sa ne aduca cu susul in jos... Si nu a fost mare brinza de schimbare de directie.

In rest...exista o vorba inteleapta:suntem prea saraci pentru a cumpara lucruri ieftine. In spatele unei reclame cu un pret super atractiv exista intotdeauna semnul * care inseamna multe detalii care te fac sa te gindesti de 2 ori.


cristyyy2003
Docomentat...dar Peugeot 206, Hynday Accent nu intra in aceasta categorie???
Ciudat!

SPOR!@
musicall
mai bine te mai cauti prin buzunare si mai scoti vreo 3000 E si atunci chiar ca iti ei masina !!!
Adrian_Solenza
Amin!
AND
Dublu-Amin!
gonty
QUOTE(musicall @ 1 Sep 2005, 00:24)
mai bine te mai cauti prin buzunare si mai scoti vreo 3000 E si atunci chiar ca iti ei masina !!!
*



Si daca nu-i ai in momentul ala, mai stai un pic pana-i faci. Si cand ajungi la 13000 euroi, iti dai seama ca daca mai aduni 2000 euroi iti iei o masina si mai si, te mai scormonesti un pic si cand ajungi la 15000 realizezi ca, daca mai pui 3000, incepi sa te apropii de masinile adevarate dupa care..... biggrin.gif , si cand ajungi la un Porche 911 Carrera Biturbo (visul meu wub.gif ) sau Maibahuhu lui Jiji iti dai seama ca a trecut viata pe langa tine, esti tot cu harbul de 30 de ani samd sad.gif
Jack Daniel's
Logan si Kalos sunt singurele masini de aici .
St
Faza cu daca ai 10000E e irelevanta. Chiar daca mai pui 3000E dupaia trebuie sa si intretii masina aia, si atunci o sa vezi ce si cum, ca sa nu spuneti ca intretinerea e la fel la o masina de 10000E si la una de 13000E.

Gonty a zis tare bine....
AND
Cu 10.000 , sa iei ceva cu dotari acceptabile inseamna Logan si Kalos intradevar. Personal as recomanda cuiva care are 10.000 din imprumut si e dispus sa mai puna cateva sute de euro , sa astepte noul Opel Corsa sau noua Toyota Yaris.
St
Si ce te faci daca iti trebuie o masina de familie, destul de incapatoare si cu portbagaj imens?
cristyyy2003
QUOTE(St @ 4 Sep 2005, 17:44)
Si ce te faci daca iti trebuie o masina de familie,  destul de incapatoare si cu portbagaj imens?
*


Te referi cumva la GOLAN? blink.gif
Nu cred ca s-a facut inca o masina care sa aibe un portbagaj atat de incapator ...incat sa ii multumeasca pe romani! laugh.gif
Leone
Mey copii, ce usor vorbiti voi ca daca ai niste bani, cit e sa te mai cauti prin buzunar de vreo 3000 de euro!!!
Pentru cei care nu realizeaza direct ce inseamna asta, iata un calcul:
- 3000x35000=105000000 lei vechi (adica 10500 RON)
- salariul minim pe economie este 3200000 (320 RON)
- nu degeaba mai bine de 50% din vinzarile de auto de import sint la preturi pina in 10000 de euro!
Cit priveste articolul, l-am citit saptamina trecuta si a fost unul din elementele care m-au ajutat sa-mi aleg viitoarea masina, plecind de la posibilitatile pe care le am si conditiile pe care mi le impun!
Este doar o analiza, cine vrea sa interpreteze mai mult de cit scrie acolo poate sa o faca, dar sa nu puna interpretarile lui pe seama celor precizate acolo!
Si zic ca unii ar trebui sa citeasca mai bine asemenea articole - ca sa nu mai apara chestii de astea: "de ce Loganul nu e printre masinile de acolo?"; "pai, Loganul nu este masina de import, cum scrie in analiza facuta acolo".
vv
ninel, eu ma simt la categoria celor care au pus intrebarea "de ce Loganul nu e printre masinile de acolo?". Dar as atrage atentia ca articolul e tampit scris, e specificat doar in subtitlu ca e vorba de autoturisme de import (eu, din cauza "profesionalismului" presei romanesti, am tendinta sa nu citesc cu atentie titlul/subtitlul), iar in corpul articolului chiar e mentionat Loganul si Matizul in cadrul autoturismelor sub 10k euro ("Daca nu luam in calcul modelul Logan al celor de la Dacia si nici Matizul produs la Craiova, vedeta pietei de modele ieftine este, fara doar si poate, Renault Clio").
Una peste alta, ce sens are acest articol? Inteleg "topul autoturismelor sub 10k euro" (desi mai cinstit ar fi fost sa faca un 'top' pana in 8000-8500 CIP, din cauza ca totusi 'penalizarea' la leasing pentru asiatice nu e la fel de mare ca si taxa vamala). Dar de ce sa le excludem pe alea romanesti? Ce sens are? Ajuta pe cineva? Una peste alta, articolul a trecut cu vederea mai multe masini, deci raman la parerea ca e prost documentat.
Ake
cred ca din cauza ca cei mai multi interpreteaza articolul gresit, ba mai mult exista tendinta de a incepe diverse comentarii X vs Y desi nu e locul potrivit -

aici se inchide
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.