Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Intrebare pt. posesorii dci
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2
fanmegane
Salut, am o problema cu pornirea la rece, e greoaie. Am 1.5 dci 82 cp.
Cam cat trebuie sa stea "pe bujii", sa zicem la -10 grade si cine comanda acest timp?
danvizi
Salut. Cand mi-am luat masina (in ianuarie) eram curios si eu. Am filmat pornirea dimineata la -10 si in alta zi la -17 grade. Masina era nepornita de cel putin 2 zile.
La -10 grade indicatorul de bujii a stat 4,5 secunde aprins
La -17 grade indicatorul de bujii a stat 6 secunde efectiv.
Probabil ECU comanda cat sa stea bujiile aprinse in functie de temperatura exterioara. Unul din clipurile filmate de mine l-am pus pe youtube anul trecut cand eram si eu curios tot ca tine.
Daca mai ai intrebari si pot sa-ti fiu de folos te ajut cu placere.
Numai bine.
fanmegane
Mda, la mine cred ca nu prea tine cont f. mult de temp exterioara, cam 3 sec si incepe sa invarta. Nu cred ca e suficient pt. bujii sa faca treaba prea multa, vreau sa stiu cum pot sa modific timpul asta, la -20 nu e ok treaba asta.
Multumesc frumos de interes, danvizi smile.gif
aqua
nu ai cum sa modifici tu timpul, comanda se da din ecu catre releul de preincalzire si mai departe in bujiile incandescente
timpul cat sta pe bujii depinde de tensiunea pe care o ai la baterie si temperatura antigel
scrie intr-un manual de service pe undeva despre asta
o bujie incandescenta in 2 sec atinge temp f mari, vezi pe beru de ex, parca acolo aveau niste demo-uri cum se aprind bujiile de diesel

http://www.e-automobile.ro/categorie-motor...andescenta.html
autonicu
Asa ca bagi masina in viteza...apesi duar cu piciorul pe frana,fara ambreiaj si se pune contactul fara sa porneasca, faceti treaba asta in mod repetat de 2-3ori cam 7 sec. poate sa fie - 30 de gade daca sunt bujile toate 4 bune porneste la sfert.
tpv
Bujiile mai functioneaza si dupa pornire pret de cateva secunde.
fanmegane
Multumesc de raspunsuri, stiu ca bujiile mai functioneaza un timp dupa pornire si e normal asta. Faza cu contactul de mai multe ori e un pic aiurea, o sa schimb senzorul de temp si poate isi revine desi aparent funct corect.
E totusi prea scurt timpul de stat pe bujii si o suspectez ca-mi pregateste ceva, chiar daca se incapataneaza sa porneasca la prima cheie pana pe la -15.
vlad12
Si eu am observat ca difera timpul de asteptare in functie de temperatura. Nu am contorizat, dar la porniri cu grade in minus am observat ca invarte putin mai mult (daca masina e nepornita de cateva zile).

Fiind prima iarna cu masinuta, chiar vroiam sa intreb daca e mai ok sa intri in modul test daca nu porneste la prima cheie pentru a se incazi bujiile.
fanmegane
N-are treaba modul test. Singura metoda e sa pui contactul de mai multe ori, cred. E normal sa stea mai mult pe bujii cand e mai frig dar aici am eu probleme, sta aproape la fel ca timp si la -15 si la -0. Cred ca sunt ceva praguri de temp la care se modifica timpii dar ......
papa_mulo
Nu stiu de ce iti bati tu capul daca zici ca ea porneste...
Ca idee, masina porneste si fara nici o bujie functionala inclusiv la -10 chiar -15. E drept ca trebuie sa ai baterie foarte buna ca invarte de o iau dracii vreo 10-15 secunde pana o ia.
99AIM
Nu trebuie sa fie neaparat arse ci doar sa se incalzeasca putin,eu asa aveam 2 bujii luate de noi cica Beru dar cred ca sunt contrafacute care se incalzeazeau putin la baza si eu cautam pb. pe la injectoare...se probeaza usor cu 2 fire pe baterie si se vede care se incalzeste aiurea.
fanmegane
Stiu ca porneste si fara bujii, am pornit-o acum vreo 2 ani la -11 de-am ramas interzis.... O sa mai sap un pic si cu bujiile, ori/facaturi .
aqua
QUOTE(99AIM @ 19 Dec 2012, 12:45)
Nu trebuie sa fie neaparat arse ci doar sa se incalzeasca putin,eu asa aveam 2 bujii luate de noi cica Beru dar cred ca sunt contrafacute care se incalzeazeau putin la baza si eu cautam pb. pe la injectoare...se probeaza usor cu 2 fire pe baterie  si se vede care se incalzeste aiurea.
*


dry.gif aceeasi teapa am luat-o si eu cu bujiile beru "noi de origine", luate de pe okazii, am intors masina pe fata si pe dos pana sa ma prind ca ele erau cauza
stiu ca la un moment ma intrebase cineva de unde le-am luat la pret asa bun (25 ron buc) sa isi ia si el, sper ca nu ai fost tu wub.gif
99AIM
Eu le-am luat de la un magazin din Vitan.
valentin_29
QUOTE(fanmegane @ 16 Dec 2012, 18:40)
Salut, am o problema cu pornirea la rece, e greoaie. Am 1.5 dci 82 cp.
Cam cat trebuie sa stea "pe bujii", sa zicem la -10 grade si cine comanda acest timp?
*



Este normal ca pornirea la rece iarna sa nu fie atat de lina ca vara. Eu am masina luata de noua si chiar in prima iarna cand masina avea 6 luni si vreo 8000 km am observat ca porneste tusind un pic dar important este ca demareaza la prima cheie ! Am incercat si eu faza cu pusul contactului de mai multe ori pana la demaraj si nu se schimba nimic.
Ar trebui sa iti faci probleme doar daca vezi ca invarte electromotorul mult timp pana la pornire. Atunci ar putea insemna printre altele ca una din bujii nu mai functioneaza.
rasvanmircea
TO: valentin_29: Pornirea la 1,5 dci se face mai "greu" datorita faptului ca dieselul are nevoie de incalzire a combustibilului pentru a intra la pragul de combustie. Si la mine in aceste vremuri motorul are nevoie de cca. 5 - 7 s pentru a initia combustia de la momentul apasarii butonului "START". Desi eu acum 7 zile am schimbat bateria. 80 AH CARANDA. Probabil ai ceva probleme cu bujiile sau bateria. Apropos' bateria originala a durat la mine cca. 5.5 ani si la 80.000 km am schimbat bujiile. Pentru cei care nu stiu ete mai bine sa aveti pe timp de iarna un ulei cu viscozitate mai mica gen 5W40 decat un ulei cu viscozitate mai mare 10W40. Atentie in timp uleiurile indiferent de viscozitate isi schimba mai mult sau mai putin (vezi cele sintetice) caracteristicile viscozitatii. Asadar, prefer sa-mi pun vara un ulei cu viscozitate mai mare pentru ca in iarna sa-l folosesc la o viscozitate mai mica si sa-mi solicite mai putin motorul si bateria pana se incalzeste. Cu stima
fanmegane
Am deviat un pic de la tema principala. Toti stim ca e normal sa porneasca mai greu iarna, evident sunt si cativa carora le porneste mai usor ca vara rolleyes.gif , stim ca exista ulei mai gros si ulei mai subtire, stim ca bujiile joaca un rol imp. in procesul de pornire al motorului, stim ca bateria de acumulatori e f. importanta, injectoarele si carburantul au rolul lor. In general le cam stim pe toate, scoala/experienta/hobby. E foarte bine ca incercam sa ne ajutam intre noi si e foarte bine ca de multe ori chiar reusim. Personal am aflat o multime de lucruri noi din discutiile voastre si va multumesc pt. asta.
E mai bine sa incheiem acest topic aici, rog un moderator sa-l inchida. Multumesc frumos de sprijin.
dany75
Si Meganl meu porneste mai greu cateva sec.merge in trei pistoane apoi merge rotund.
fanmegane
Cred ca exista ceva prbl. la un injector. Ai umblat la ele ?
VyRuZ
Salut lume,

Ridic acest thread din morți pentru că este singurul pe care l-am găsit legat de ceea ce vreau să vă întreb.

Zilele astea am pus multimetrul pe baterie când am pornit mașina, ca să văd până la ce tensiune scade bateria când învârte electromotorul. Mare minune mare, la -15 grade, deși a stat 6 secunde aprins martorul de bujii, tensiunea bateriei a rămas beton: 12.6 volți. Deci bujiile incandescente mortua este.

Ce verificări trebuie făcute, în afară de cele clasice la bujii (ohmetrul pe ele, să nu aibă peste 0.6 ohmi, se scoate una din chiulasă, să verifică dacă se aprinde de la vârf spre bază etc.)? Din câte am cetit pe forum, treaba merge așa:

1) se verifică să aibă releul masă (de la lonjeron) și să aibă 12 volți la pinul 3;
1a) dacă nu are 12 V, se verifică siguranța de 70 din cutia de lângă baterie (siguranța 2, la M2.2);

2) dacă cele de mai sus sunt OK, idem și bujiile, se verifică să aibă continuitate firele de la ECU la pinii 8 și 9 ai releului;

3) dacă și astea sunt OK, se verifică cu CLIP senzorul de temperatură lichid răcire.

Sunt corecte cele de mai sus?

Voiam să vă mai întreb următoarele:

- Plusul de pe releu este permanent la contact?
- Bujiile au tensiune de întreținere la contact? Adică se poate citi o tensiune pe fișe cu multimetrul chiar dacă ECU a întrerupt comanda de încălzire? Țin minte că anul trecut aveam o tensiune permanentă de 6-7 volți pe fișe, cu contactul pus.


Țin să menționez că în momentul de față pleacă la -15 fără bujii - am rămas mască. Greu, dar pleacă...

Vă mulțumesc frumos. smile.gif
mad toz
De ce esti convins ca nu functioneaza bujiile? Ai vreo eroare pe bord?
La mine cand se arde o bujie imi apare pe bord check injection. Dupa ce se incalzeste motorul, daca opresc si repornesc masina, acest mesaj dispare pentru ca nu se mai folosesc bujiile incandescente.
ionitagelu
Daca ai una - doua bujii cu probleme bate motorul la pornire la rece cateva secunde. Pistoanele care nu au fost incalzite de bujii nu functioneaza in parametrii si bat.
cj98czh
Un DdCi in mintile lui porneste si cu toate bujiile arse si nu bate nimic ... daca este in mintile lui ... la -15 grade greu probabil dar pana pe la -5 nici macar nu le simti ca sunt arse ..

Nu se aprinde nimic pe bord la bujie arsa ... tie ti se aprinde din alte cauze nu de la bujii.

Pune un CLIP si vezi ce o doare.
igl1
salut,
cand au fost gerurile alea eu porneam masina punand de 3-4 ori contactul aproximativ cate 5 secunde si apoi pornea destul de repede
legat de calitatea bujiilor sigur este adevarat
pe masina aveam champion si mi le-am schimbat cu unele febi (apoi am aflat de la un electrician ca febi nu face bujii ) si acum mi se pare ca porneste mai greu
VyRuZ
Salutări și mulțumesc pt. răspunsuri. smile.gif

Am să răspund structurat:

@mad toz: știu că nu-mi merg bujiile pentru că am pornit-o la -15 cu multimetrul pe baterie și cât stă martorul de bujii aprins (înainte să învârtă) scade voltajul bateriei de la 12.5 la 12.3. La ce wataj halesc bujiile alea, o scădere de doar 0.2 volți clar e semn că ceva nu merge. smile.gif

@cj98czh: becul de bujii nu se aprinde în mers ci exact cum trebuie - variabil ca durată, la contact, în funcție de temperatura de afară. Cel mai mult a stat 6-7 secunde, pe -15 grade.

@ionitagelu: nu am auzit să bată ceva la pronire iar când pleacă nu bâlbâie deloc - merge rotund. TDI-ul de pe Octavia Tour a lui taică-miu, spre deosebire, pleacă instantaneu dar bâlbâie.

@igl1: corect ar fi să avem Beru GN018, made in Ireland (sau Germany).

Mă interesa cum verific dacă este releul în mințile lui. Sâmbătă mă duc să pun mașina pe tester și să o las la verificat/reparat la cineva cunoscut, dar aș vrea să știu și eu cum e treaba, că niciodată nu strică să știi. smile.gif
Releul când pică, pică de tot, sau poate să i se ardă doar partea de putere și să nu raporteze erori? Adică există șansa să fie varză dar CLIP-ul să nu vadă asta?

Mulțumesc frumos. smile.gif
igl1
salut,
din cate stiu eu daca se strica nici martorul in bord nu se mai aprinde si nu cred ca se poate strica doar parti din el
VyRuZ
Salut!

Am pus tester-ul pe Mangan și am găsit eroarea DF025. Am verificat bujiile, sunt bune și ca ohmaj și ca mod de încălzire. Am verificat releul și funcționează intermintent (ba dă, ba nu dă). L-am desfăcut și... vedeți în pozele de mai jos ce era-n el. smile.gif Urmează să-l schimb și să scap de mort din casă.

Later edit: ca atare dacă aveți eroarea de "Legatura diagnosticare cutie de preîncălzire", desfaceți și releul și vedeți ce e-n el, că nu e mereu de vină firul de pilotare care pleacă din ECU.

Seară faină!
tpv
Eu am eroarea respectiva de 3-4ani si porneste fara probleme, releul a fost verificat si functioneaza, de proba am pus un releu de pe un alt dci, dupa 2 zile a reaparut eroarea, asa ca am revenit la releul original al masini.
Saptamanile trecute la -18 a pornit fara probleme, singura diferenta a fost ca a stat pe bujii circa 9-10 secunde.
VyRuZ
Și ești sigur că merg bujiile, că se încălzesc la contact? Că și mie îmi stă martorul aprins corect în funcție de temperatură, dar bujiile ioc. Am pornit-o și eu la -18, dar aș prefera să știu că e totul OK, nu că o chinui. smile.gif
tpv
Functioneaza bujiile, le verifica la inceptul ierni, le demontez si verific pe baterie cat de repede se inrosiesc, iar in timpul ierni cand am chef le verific cu un fir, scot fisa de pe bujie si cu un fir fac contact intre borna plus a bateriei si capul de bujie, daca face scanteie bujia e functionala, daca nu face scanteie e defecta, pot fi probleme si cu bujiile care produc scanteie, adica sa nu lucreze la capacitate.
Bujiile care sunt pe masina au circa 29000 de km si sunt Beru, dimineata la plus 7 grade nu a stat pe bujii mai mult de 4 secunde.
b76bgaarh
4 secunde la 7 grade, e imens.
tpv
la ce te raportezi ca e imens timpul de 4 secunde?
Un argument?
VyRuZ
Există și argumente, direct de la Renault. Vezi te rog poza atașată. Doar că 4 secunde pare OK, mai ales că peste noapte e mai frig decât ce vezi pe bord de dimineață iar fonta când se răcește, apăi se răcește. smile.gif

Faptul că bujiile merg e irelevant. Relevant e să verifici tu că le pilotează cu adevărat releul când este nevoie. Și ale mele merg perfect, doar că le aprindea releul din an în Paște.

Îți sugerez să pui într-o dimineață rece pe cineva să-i dea cheie și să stai cu un multimetru pe baterie în acest timp. Dacă în faza de preîncălzire scade voltajul bateriei cu 0.4-0.5 volți, e clar că ai bujii. Dacă nu scade...
Ideal ar fi să oprești înainte faruri, aerotermă și RCD. smile.gif

Seară frumoasă!
tpv
Bun atasamentul, multumim pt el.
Legat de verificari, am verificat cam tot ce se poate, scaderea voltajului la prima pornire este de la 12.4 la circa 12.1-12.2, dupa pornire urca brusc spre 13.4-13.5 pentru cateva secunde(1-3 secunde) dupa care se stabilizeaza la 14.3.
Nu stiu cum este la 1.5dci, al meu e 1.9dci, dar daca scot fisele de la bujii apare in bord "chek injection' si "service",iar fara bujii porneste parca cu o smucitura.
Oricum functionarea corecta a releului si timpul de lucru al bujiilor, depinde de alte informatii pe care calculatorul le trimite spre releu, iar aceste informatii la o masina de 12 ani cum este meganul meu mai pot fi si eronate, important e ca a pornit de fiecare data.
danvizi
Salutare tuturor.
Am o nelamurire. Pe gerurile aste masina mea 1,5dci a dat la cheie peste 10 sec, am oprit eu din buton, apoi la a 2-a cheie a pornit dar tot a invartit mult. Bateria era incarcata si adusa din casa. Eu banuiam ca e de la baterie (are 4 ani). Am fost la un atelier electric care si comercializeaza acumulatori, si cu testerul lor (cel care da capacitatea bateriei in sarcina maxima) a zis din start ca trebuie schimbata - mai arata 440A Pe aparatul lui daduse curentul maxim al bateriei de 750A, cand de fapt pe baterie scria 600A (are 72Ah). Aveti grija ca asa puteti fi pacaliti. Daca pune curentul bateriei mai mare decat cel de care e scris pe baterie aparatul calculeaza in functie de el si afiseaza mereu ca trebuie sa schimbi bateria.

Acum ca s-a mai incalzit porneste normal (cand sunt peste 6-7 grade si motorul rece). De aici am inceput sa suspectez bujiile sau releul lor. Imediat dupa pornire relantiul varia foarte putin dar sesizabil.
Am pus testerul elm 327 si a apartu eroarea P0760 specifica partii de incalzire (bujii, releu). Am fost cu masina la un mecanic si erau toate 4 arse (Beru). Am gasit numai Motrio cu 22 lei bucata. Cele gasite Beru erau putin mai lungi cu 3mm decat cele arse.
Am pus contactul si aveam 12V pe bujii (deci relelul este OK). Am facut testul numai pe un fir din cele 4.

Am 2 intrebari:

1. Unde este releul bujiilor (eu nu am reusit sa-l gasesc - bine ca nu avea probleme).

2. Am sters eroarea cu cu softul Torque. DAR a aparut din nou. O sterg, apoi reapare. De ce??? Are releul vreo problema (celelalte 3 fire nu le-am verificat daca areau 12v cand pun contactul) sau anumite erori se sterg numai cu interfata originala si softul ei? (CAN-CLIP V152)??

Sa vedem acum cu frigul cum porneste acum.
Astept sfaturile voastre.
Numai bine.
tpv
Releul de bujii este in partea stanga in carenajul roti, nu se vede numai cu bara demontata sau cu carenajul de plastic dat jos.
Mr_X
Eroarea îți reapare în momentul în care nu ai rezolvat cauza ei. În cazult tău, nu erau (numai) bujiile. Mai este și altceva care cauzează eroarea.
VyRuZ
Salut!

Am schimbat releul cu unul nou, marca Huco, cod 132122. Eroarea a disparut si pe 0 grade a pornit ca vara. Sunt multumit.

@danvizi - Asa cum ti-am scris si pe PM, ca sa lucrezi comod la releu trebuie date jos bara si carenajul rotii fata, partea soferului.
Vezi ce e si cu bujiile acelea Motrio. Releul are circuit de diagnosticare si vrea ca bujiile sa aiba anumiti parametri. Originalele pe M2.2 DCi sunt Beru GN018 (verifica si tu, nu stiu daca se aplica la toate motoarele). Daca Motrio au parametri diferiti (rezistenta, consum in amperi etc.) e posibil sa ai eroare.

Procedura de test:

1) Incepe cu bujiile: sa aiba fiecare PANA LA 0.6 ohmi rezistenta interna si testate pe baterie sa se aprinda de la varf spre baza.
Daca masori tu asta cu un multimetru, nu uita sa iei in calcul si rezistenta cablurilor multimetrului.

2) Releu: pui o bujie buna, legata la masa, pe fiecare fisa si comanzi releul din tester. Daca se aprinde pe fiecare fisa, releul e bun.

3) Legaturile dintre releu si ECU: DIAG si CDE se leaga la ECU. Cuiva de pe forum ii cursese acid din baterie si ii corodase firul de DIAG. Ca atare nu functiona preincalzirea.
Mai exista si varianta ca la mine, sa fie corodat releul pe interior si sa fie varza legaturile astea in releu.

4) Daca nu se alimenteaza releul, poate fi siguranta din cutia de langa baterie (70 amperi).

5) Conform schemelor de la Renault, intre fise si releu mai exista o mufa intermediara. Poate fi si aceea cu probleme, daca releul e bun dar nu ajunge curent la bujii.

La tine vine curent la fise, deci as verifica bujiile si releul (sa dea amperaj suficient, nu doar voltaj) si eventual mufa de la releu si releul in interior (sa nu fie oxidat).

Scuze pt. post-ul lung, am zis sa epuizez toate posibilitatile, poate mai are cineva vreodata nevoie de informatiile astea.

P.S. - Releul Nagares la mine era umplut cu un GEL moale (nu cu rasina), de aceea au putut oxida legaturile inauntru. Daca e vorba de o asemenea problema, se poate indeparta gelul si repara releul. Eu asa am sa fac si am sa-l tin de back-up, ca d.p.d.v. electronic releul e bun.

Zi frumoasa!
danvizi
QUOTE(VyRuZ @ 6 Feb 2016, 09:07)
Salut!

Am schimbat releul cu unul nou, marca Huco, cod 132122. Eroarea a disparut si pe 0 grade a pornit ca vara. Sunt multumit.

@danvizi - Asa cum ti-am scris si pe PM, ca sa lucrezi comod la releu trebuie date jos bara si carenajul rotii fata, partea soferului.
Vezi ce e si cu bujiile acelea Motrio. Releul are circuit de diagnosticare si vrea ca bujiile sa aiba anumiti parametri. Originalele pe M2.2 DCi sunt Beru GN018 (verifica si tu, nu stiu daca se aplica la toate motoarele). Daca Motrio au parametri diferiti (rezistenta, consum in amperi etc.) e posibil sa ai eroare.

Procedura de test:

1) Incepe cu bujiile: sa aiba fiecare PANA LA 0.6 ohmi rezistenta interna si testate pe baterie sa se aprinda de la varf spre baza.
Daca masori tu asta cu un multimetru, nu uita sa iei in calcul si rezistenta cablurilor multimetrului.

2) Releu: pui o bujie buna, legata la masa, pe fiecare fisa si comanzi releul din tester. Daca se aprinde pe fiecare fisa, releul e bun.

3) Legaturile dintre releu si ECU: DIAG si CDE se leaga la ECU. Cuiva de pe forum ii cursese acid din baterie si ii corodase firul de DIAG. Ca atare nu functiona preincalzirea.
Mai exista si varianta ca la mine, sa fie corodat releul pe interior si sa fie varza legaturile astea in releu.

4) Daca nu se alimenteaza releul, poate fi siguranta din cutia de langa baterie (70 amperi).

5) Conform schemelor de la Renault, intre fise si releu mai exista o mufa intermediara. Poate fi si aceea cu probleme, daca releul e bun dar nu ajunge curent la bujii.

La tine vine curent la fise, deci as verifica bujiile si releul (sa dea amperaj suficient, nu doar voltaj) si eventual mufa de la releu si releul in interior (sa nu fie oxidat).

Scuze pt. post-ul lung, am zis sa epuizez toate posibilitatile, poate mai are cineva vreodata nevoie de informatiile astea.

P.S. - Releul Nagares la mine era umplut cu un GEL moale (nu cu rasina), de aceea au putut oxida legaturile inauntru. Daca e vorba de o asemenea problema, se poate indeparta gelul si repara releul. Eu asa am sa fac si am sa-l tin de back-up, ca d.p.d.v. electronic releul e bun.

Zi frumoasa!
*



Multumesc de mesaj. Azi dimineata erau -2 grade. A pornit ca vara. Inclin sa cred ca bujiile sunt functionale dar au alta rezistenta fata de ce ar trebui sa aiba ca sa nu dea eroare. Cele originale erau Beru. Cele Beru gasite in magazin aratau jalnic dpdv al finisajului - sigur erau pirat. Inainte de montare am verificat una pe baterie: s-a inrositdinspre virf spre baza cam 1 cm. Ale mele aratau mai bine decat cele din magazin. Motrio fiind ieftine nu cred ca le falsifica nimeni. biggrin.gif
In legatura cu releul cand se mai incalzeste il verific si pe el.
Multumesc inca odata pentru raspunsuri.
tpv
Tot citind pe topicuri am gasit refererire la o siguranta de 60-70 pt releul de bujii care ar fi amplasata in cutia de sigurante din compartimentul motor. La meganul meu nu exista acea siguranta pe schema cutie de sigurante. Ma puteti lamuri exista acea siguranta pt releul de bujii? unde este amplasata mai precis.
tpv
QUOTE(VyRuZ @ 6 Feb 2016, 10:07)
Salut!

Am schimbat releul cu unul nou, marca Huco, cod 132122. Eroarea a disparut si pe 0 grade a pornit ca vara. Sunt multumit.

@danvizi - Asa cum ti-am scris si pe PM, ca sa lucrezi comod la releu trebuie date jos bara si carenajul rotii fata, partea soferului.
Vezi ce e si cu bujiile acelea Motrio. Releul are circuit de diagnosticare si vrea ca bujiile sa aiba anumiti parametri. Originalele pe M2.2 DCi sunt Beru GN018 (verifica si tu, nu stiu daca se aplica la toate motoarele). Daca Motrio au parametri diferiti (rezistenta, consum in amperi etc.) e posibil sa ai eroare.

Procedura de test:

1) Incepe cu bujiile: sa aiba fiecare PANA LA 0.6 ohmi rezistenta interna si testate pe baterie sa se aprinda de la varf spre baza.
Daca masori tu asta cu un multimetru, nu uita sa iei in calcul si rezistenta cablurilor multimetrului.

2) Releu: pui o bujie buna, legata la masa, pe fiecare fisa si comanzi releul din tester. Daca se aprinde pe fiecare fisa, releul e bun.

3) Legaturile dintre releu si ECU: DIAG si CDE se leaga la ECU. Cuiva de pe forum ii cursese acid din baterie si ii corodase firul de DIAG. Ca atare nu functiona preincalzirea.
Mai exista si varianta ca la mine, sa fie corodat releul pe interior si sa fie varza legaturile astea in releu.

4) Daca nu se alimenteaza releul, poate fi siguranta din cutia de langa baterie (70 amperi).

5) Conform schemelor de la Renault, intre fise si releu mai exista o mufa intermediara. Poate fi si aceea cu probleme, daca releul e bun dar nu ajunge curent la bujii.

La tine vine curent la fise, deci as verifica bujiile si releul (sa dea amperaj suficient, nu doar voltaj) si eventual mufa de la releu si releul in interior (sa nu fie oxidat).

Scuze pt. post-ul lung, am zis sa epuizez toate posibilitatile, poate mai are cineva vreodata nevoie de informatiile astea.

P.S. - Releul Nagares la mine era umplut cu un GEL moale (nu cu rasina), de aceea au putut oxida legaturile inauntru. Daca e vorba de o asemenea problema, se poate indeparta gelul si repara releul. Eu asa am sa fac si am sa-l tin de back-up, ca d.p.d.v. electronic releul e bun.

Zi frumoasa!
*



Daca a fost eroarea DF 025, si a disparut prin simpla inlocuire a releului, posibil sa fi fost un contact imperfect la vechiul releu, daca e vreo problema de cablaj va reaparea eroarea respectiva. Ai inlocuit si bujiile?
GabrielGabi
Va salut, pornire grea am si eu cu 1.5 dci. Dimineata minim 4-5 chei. De cand cu frigul asta, ii dau cu spray de pornire si o ia la prima cheie. Am fost la mecanic cu ea, i-am schimbat duzele injectoarelor si filtru de motorina. Intr-adevar, merge mai ,,rotund,, nu mai este zgomotos dar tot greu porneste. Tin sa mentionez ca are o bujie este arsa. Am mai intrebat cate un mecanic si cam toti mi-au zis ca din cauza aerului din conductele de motorina. Asta sa fie problema?
tpv
Daca are bule de aer pe conducte acesta poate fi o cauza, ar trebui vazut din ce cauza apar acele bule, cel mai probabil se dezamorseza instalatia, poti incerca montarea unei supape de sens, inlocuieste macar bujia arsa, ar fi ok daca s-ar inlocui toate 4.
VyRuZ
@tpv: era releul varză pe dinăuntru, am pus și poze mai sus. smile.gif A tras cumva apă gelul ăla cu care este umplut și au oxidat contactele dintre cablaj și pini. Am să-l recondiționez, dar am să-l păstrez de rezervă/pt. teste. smile.gif

@GabrielGabi: cauzele sunt multiple: injectoare, pompă, releu, bujii, senzor presiune rampă, senzor turație etc. Ai pus-o pe un tester?
GabrielGabi
Azi am reusit sa chem un baiat cu tester, mi-a dat eroare de bujii (stiam) si abs. Am aerisit conductele de motorina, masina merge perfect acum... sunt foarte surprins.
Insa mai am o mica mare problema: cand o pornesc dimineata, da cu fum pana sa incalzeste de zici ca e tractor. Cand e cald nu da gram de fum. Ce pot sa-i fac?
silviu02
salut am un renualt megane 2 1.5 dci si mi sa aprins in bord becul senzorul de la motor.Ce ar putea sa fie?
cj98czh
Ar pute sa fie o gramada ... un test CLIP te-ar putea lumina ..
Nicu Cretu
Salutare tuturor,
Problema mea e mai veche pe forum si inca nerezolvata.
Detin um megane 2.0dci 110kw/ 150hp din 2006. Am schimbat la ea 4 seturi de bujii pentru ca le arde intr-una. Dupa multe cercetari am descoperit ca trebuie un update la softul masinii , pt ca timpil de preincalzire pe bujii este prea mare , undeva la 7-8sec. Timpul e ok dar pentru bujiile vechi de 11V, care acum nu se mai fac. Se gasesc doar de 7V . Sunt doua tipuri de preincalzire: lenta si rapida. Toti aveti preincalzire rapida, eu lenta
Daca stiti pe cineva , persoana sau service , care ma poate ajuta ar fi excelent. Deja am cheltuit suficient cu aceasta problema (service-uri , bujii) si i.as mai da o sansa acestei masini si motorizari geniale.
Va multumesc.
Hristos a Inviat!!!
stefandinescu70
Gasesti un electronist ( sa iti fabrice un timer simplu reglabil ) + un releu 12 V / 100 Ah , cu contacte NC (normal inchise) , care montat/inseriat pe firul de alimetare bujii iti taie alimentarea lor dupa cat doresti ( 3 sec , 4 sec ) , ( reglabil ) , chiar daca calculatorul ti le alimenteaza 7-8 sec , releul ti le taie dupa cat vrei tu . Timer gasesti si la un magazin de electronice , nu trebuie ceva special , timer sa fie cu domeniul de 0-10 sec si alimentare de 12-24 V . Sau resoft la calculatorul masini ( smile.gif ) daca gasesti pe cineva sa modifice harta cu preincalzirea ( ???? )
cj98czh
Resoft din cate stiu se poate face in reprezentanta. am gasit o discutie pe la Laguna 2 despre treaba asta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.