Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: dezaburire luneta
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2
petricaremus
am constatat ca de ceva vreme nu mai functioneaza dezaburirea pentru luneta.am verificat sigurantele sunt OK becul se aprinde dar nu functioneaza.am verificat daca am tensiune la mufele acelea de la luneta si nu am... blink.gif o schema ceva are cineva?la ce fire ar trebui sa ma uit? wub.gif
xred
salut! ce tip de caroserie ai? (sedan / hatch / break)
siguranta de la panoul de langa baterie ai verificat-o?
sageata1976
Mai mult ca sigur este un megane cu haion iar defectul este in furtunu de cauciuc dintre caroserie si haion(fir intrerupt)
petricaremus
am megane sedan si am verificat siguranta de la motor e buna.m-am uitat si la furtunul de cauciuc insa cum as putea sa-mi dau seama care fire sunt intrerupte?
sageata1976
Daca e sedan nu ai treaba cu acel furtun,cauta o schema daca te pricepi
mike12
Pe partea soferului in prag dupa ce desfaci ornamentul interior al pragului ai un fir gros alb de 3... 4mm grosime in manunchiul de cabluri, acela este + care duce catre luneta, il poti intepa cu bornele de la un aparat de masura (minusul il iei de pe incuietoarea metailica sau vreun surub) si vedea daca ai tensiune pe el. Atentie tensiunea este doar cu motorul pornit si activata functia de dezaburire.
Este singurul fir gros alb din manunchiul de cabluri , nu ai cum sa il ratezi.
petricaremus
am incercat sa rezolv problema la un service renault dar nu am avut noroc erau foarte ocupati dry.gif dar exista un releu al circuitului de dezaburire care ar trebui verificat? blink.gif
alex1988
la mine nu merg cateva linii de dezaburire. a folosit cineva solutie cu argint sa el lipeasca?
mike12
Releul de dezaburire este interiorul UPC-ului si nu ai cum sa ajungi la el decat daca demontezi UPC-ul si il faci bucati. Verifica daca ai tensiune pe firul alb cum ti-am explicat mai sus.
mumus
@alex, am folosit eu solutie de argint, dar daca am aplicat o linie la fel de subtire de 'vopsea' ca si circuitul refuza sa mearga, cand am pus mai gros, c-am de 2-3 ori ca latimea benzii, a functionat, eu am avut vreo 11 locuri de lipit, a functionat pana nu am mai suportat sa ma uit la ele si am schimbat luneta smile.gif (ca de afara arata ca dracu)

14 Dec 2012, 15:26:
QUOTE(alex1988 @ 13 Dec 2012, 22:20)
la mine nu merg cateva linii de dezaburire. a folosit cineva solutie cu argint sa el lipeasca?
*




daca ai drum in brasov, mai am solutie, te ajut eu ...ca o sticluta deaia e scumpa, si nu se renteaza doar ptr o luneta.
alex1988
iti multumesc, cand voi avea drum te voi cauta
CrissGabriel
Sau pune in pipeta si da-ne si noua (contra cost bineinteles). si eu am doua puncte intrerupte pe doua linii de la luneta. Se incalzesc doar acele puncte de pe linii, se vede ca e intrerupt.
mumus
daca aveti drum in bv, va ajut.
alex1988
la mine sunt 3 linii si nu merg deloc, sunt mai jos si nu ma deranjeaza, dar vreau eu sa mearga toate biggrin.gif
mumus
o sa mearga stai linistit smile.gif
danvizi
QUOTE(alex1988 @ 13 Dec 2012, 22:20)
la mine nu merg cateva linii de dezaburire. a folosit cineva solutie cu argint sa el lipeasca?
*



Salutare. La vechea masina nu mergeau cam 5 linii. Prin 2005 am cumparat solutie Loctite pentru reparat circuite electrice. De atunci merg toate liniile de la luneta masinii veche.

De cand am Meganul am observat ca 3 linii de sus (chiar unde te uiti mai mult in retrovizoare) nu merg. Am identificat intreruperile si am folosit solutia. Rezultatul: merg foarte bine. Azi le-am probat la -8 grade si gheata pe luneta. Pentru a face lucrul estetic trebuie puse 2 bucati de scotch in paralel cu linie de-o parte si de alta, cat mai aproape de linia intrerupta. Apoi de da cu pensula solutia in 3-4 straturi. Se asteapta sa se usuce cam 20-30 minute apoi se dezlipeste scotchul cu grija sa nu se ia si din solutia care e pe linie efectiv.
Rezultatul il vedeti si voi.

P.S. Din sticluta de argint se evaporase tot diluantul. Am pus peste putin diluant si s-a dizolvat din nou tot argintul.
aqua
liniile se intrerup pur si simplu in timp sau de la stergerea lunetei de exemplu?
danvizi
QUOTE(aqua @ 8 Jan 2013, 08:34)
liniile se intrerup pur si simplu in timp sau de la stergerea lunetei de exemplu?
*


Nu stiu ce sa zic. Ambele masini le-am cumparat cu defectul asta. Chestia e ca la masina veche nu cred ca am sters geamul din spate de 2-3 ori in timpul asta. Si la stergere trebuie sa fi atent. Miscarea carpei de sters sa fie longitudinala si sa nu apesi cu putere. La spalatorie nu-i las sa-mi stearga luneta pe interior.
Ca un fapt divers: cand am cumparat Meganul si a fost o ploaie, am dat drumul la dezaburire ca tot omul. S-a aprins ledul din buton si atat. Dupa o verificare am gasit ca mufele care intra in lamelele rezistentei (cele din laterale) nu erau. De fapt erau bagate in interiorul aparatorii de plastic: cred ca de la actiunile de frecare a baietilor din spalatorii. Asa ca pe viitor luneta pe interiro o spal personal.
Numai bine.
melcu
danvizi poti sa-mi dai mai multe detalii despre acea solutie minune ? Se gaseste asa, mai pe toate drumurile ? Google nu prea ma ajuta sau nu stiu eu .. tongue.gif
danvizi
QUOTE(melcu @ 8 Jan 2013, 09:30)
danvizi poti sa-mi dai mai multe detalii despre acea solutie minune ? Se gaseste asa, mai pe toate drumurile ? Google nu prea ma ajuta sau nu stiu eu .. tongue.gif
*



Solutia se cheama Loctite. Am luat-o prin 2005 din Craiova. A costat cam 600.000 pe vremea aia. Cam scump. Daca vrei ii fac o poza pe seara si o pun pe forum. E o sticluta mica.
melcu
Daca poti .. nu de alta dar sa stiu ce caut.

Iti multumesc.
Sosocj
eu mi-am dezlipit abtibildul acela cu ELF de pe luneta, si nu mai merg vreo 3 sau 4 linii de dezaburire dar in partea de jos, nu ma deranjeaza dar daca m-ati putea ajuta sa stiu ce sa caut sa o repar si eu, sau exact cum ii zice, sau poate aveti careva din cluj si ma ajutati si pe mine. multumesc
danvizi
Pozele promise. Nu prea au iesit bine dar se distinge totusi ceva. In primele 2 poze se vede cantitatea efectiva de substanta activa. In poza a 3-a am agitat sticluta putin si imediat s-a amestecat cu diluantul.

Scrie: LOCTITE SENLIS.
cosmin_69
Mai baieti pai din poze seamana cu lunarul acela argintiu folosit la revopsitul usilor de la sobe.

Ma gandesc eu de ce nu ar merge si la luneta atata timp lunarul argintiu rezista la temperaturi ridicate pe usile sobelor ?
nu este un bun conductor ?

Eu daca voi avea nevoie la luneta, incerc si cu el.

8 Jan 2013, 19:36:
Am verificat ciocanelul si are diluant in solutia argintie de lunar asadar are aderenta la luneta.
danvizi
QUOTE(cosmin_69 @ 8 Jan 2013, 19:34)
Mai baieti pai din poze seamana cu lunarul acela argintiu folosit la revopsitul usilor de la sobe.

Ma gandesc eu de ce nu ar merge si la luneta atata timp lunarul argintiu rezista la temperaturi ridicate pe usile sobelor ?
nu este un bun conductor ?

Eu daca voi avea nevoie la luneta, incerc si cu el.

<span class='edit'>8 Jan 2013, 19:36:</span>
Am verificat ciocanelul si are diluant in solutia argintie de lunar asadar are aderenta la luneta.
*



Poti sa incerci dar nu cred ca merge sigur. Poti sa faci asa: eu cand am terminat de liptit, am urca sus si cand am vrut sa ma spal pe maini am observat ca eram putin murdar pe maini de la solutie (atunci cand am sters pensulica pe maini) Era o dunga cam de 1 - 1,5 cm si o latine de max 2-3 mm. Am masurat cu aparatul de masura si arata 80 ohmi la distanta intre bornele aparatului de masura de 3-4 mm.
Daca arata si soutia aia la fel merge. Poti sa incerci.
Numai bine.
melcu
Multumesc mult de info, am gasit! Dar este Pret: 84.56 RON/2 grame smile.gif))
Catalinmodena
Bun.Poate ca este o intrbare banala,insa vad ca si tu ai folie.Insa,cu aceasta solutie se da la interior sau la exterior?Sau nu conteaza?

La tine pare la exterior.
melcu
Cum Dzeu sa dai la exterior ? Aceasta solutie practic "uneste" cele 2 lunii (in zona intrerupta). Cum s-o aplici pe exterior ? O aplici pe interior acolo unde se afla liniile "desenate".

P.S: am vazut mai demult dar nu mai stiu la ce masina (cred ca un Nissan totusi), rezistenta de degivrare luneta era practic in "pachetul" de sticla. repar-o pe aia blush.gif
danvizi
QUOTE(Catalinmodena @ 8 Jan 2013, 21:21)
Bun.Poate ca este o intrbare banala,insa vad ca si tu ai folie.Insa,cu aceasta solutie se da la interior sau la exterior?Sau nu conteaza?

La tine pare la exterior.
*



Nu am folie deloc. Poza este facuta dimineata la ora 7 (era destul de intuneric) din interiorul masinii. Si solutia se da pe interior chiar pe unde sunt liniile respective, DUPA CE S-A CURATAT LOCUL RESPECTIV FOARTE BINE DE PRAF, GRASIME ETC. Eu am dat cu Rivex de geamuri, si sters bine cu o microfibra.
mumus
daca ai folie cel mai simplu e sa decupezi folia exact pe locul intreruperii, si aplici 'vopseaua'

Iar daca ai folie pe exterior, atunci aplici direct solutia, ca nu mai ai treaba cu folia icon_mrgreen.gif
ovy_megane_1982
Salut. Azi dimineata am observat ca numai functioneaza dezaburirea la luneta si nici la oglinzi. PetricaRemus tu cum ai rezolvat la a ta?

25 Jan 2013, 18:03:
Siguranta de la motor este buna, cea de 30A, si masina este sedan. Mentionez ca becul portocalii de la bord se aprinde
petricaremus
din pacate nu am rezolvat problema.am desfacut una alta dar cred ca ma depaseste pe mine.rezolvarea:service Renault
STALEX2004
curent vine la rezistentele de pe geam?sigur ai verificat bine rezistenta?
ovy_megane_1982
Salut. La geam nu ajunge curent, au verificat baietii la service, siguranta era buna, verificata cu mine de fata.MAi ramane de verificat butonul din bord(dar m-as mira), pentru ca se aprinde ledul.
petricaremus
si la mine este la fel nu ajunge curent dar ledul din bord se aprinde... dry.gif dry.gif
flo2410
QUOTE(sageata1976 @ 5 Dec 2012, 18:53)
Mai mult ca sigur este un megane cu haion iar defectul este in furtunu de cauciuc dintre caroserie si haion(fir intrerupt)
*




Confirm

Sageata1976 are dreptate!
Fir intrerupt, RUPT, in furtunul grofat!! MEGANE 2 ESTATE ! (parca il taiase ineva intentionat) se incalzeau doar oglinzile!
La mine a fost cel de masa cu toate ca la aparatul de masura, tziuia ca scurt la masa
- Verificat sigranta 30A compartiment motor OK
-Cu motor pornit si degivrare activata, verificat prezenta + 14.4 v (prin intepate fir gros alb si in prag sofer si intrare si iesire furtun haion)
- Pus intre papucii de la degivrare luneta bec SPOt 12v 50w... nu se aprindea, atingand firul care trebuia sa fie la masa, la caroserie se aprindea !!!!
- cu TUPEU am tras de firele de masa NEGRE, cele mai groase din furtun - retezat!
- Am procedat la introducerea unui fir la grosimea necesara prin furtun (tras cu ajutorul unei sarme de otel) apoi cositorit si izolat cu tub termocontractibil ca in FOTOs

PROBLEMA REZOLVATA
Poata ajuta pe cineva
flo
Stanciu_Paul
Salut! Acelasi lucru am eu acum la masina, megane sedan. Siguranta de 30A este buna,ledul se aprinde dar nu am nici o tensiune. Am desfacut toata plasticaraia dupa partea stanga pt a ajunge la cabluri. Partea interesanta este ca luneta mea are conectata un cablu mai gros alb,asa cum s-a zis si mai sus,si in partea dreapta este conectata cu un cablu negru la fel de gros. Verificand continuitatea am constatat ca firul alb si cel negru sunt in regula. Continuitatea am verificat-o intepand camasa cablului alb si al celui negru din dreptul pernei dupa partea stanga, astfel am inlaturat orice suspiciune de scurt de la bancheta spate pana la luneta. Cred ca problema este pe undeva pe la cablajul de la mijlocul masinii,dar pt a ajunge la el trebuia sa desfac jumatate de masina. Cred ca voi ajunge la un servis. Ramane intrebarea: de ce colegul de mai sus mentioneaza doar de cablul alb si de cel negru nu spune nimic?
lico
Sa stiti ca beleaua poate sa provina si din calculatorul de sub volan, am probat recent unul si face la fel, becul din bord se aprinde dar la luneta nu ajunge tensiune.
Stanciu_Paul
In cazul in care calculatorul este de vina,are cineva idee cam cat ar costa interventia?
lico
Trebuie schimbat, nu stiu daca se poate repara desi nu e imposibil...
Stanciu_Paul
Tinand cont ca vorbim de reno, nici nu vreau sa ma mai gandesc la costuri. Asta e,se potriveste vorba aia: avem reno-uri si asta ne ocupa tot timpul si banii. Multumesc lico pentru raspunsuri.
ms_ervin
postez si eu in acest topic deoarece am problema la dezaburire luneta...
am o linie din traseu pentru dezaburire luneta care nu functioneaza (presupun ca este intrerupta)
problema ar fi ca am folie aplica pe luneta...
se poate repara fara exfoliere?
sau nici nu are rost sa ma chinui!?
mumus
daca gasesti locul unde este intrerupt, dai jos folia in locul ala, aplici solutia minune, si gata,
flo2410
QUOTE(Stanciu_Paul @ 5 Mar 2013, 11:13)
Salut! Acelasi lucru am eu acum la masina, megane sedan. Siguranta de 30A  este buna,ledul se aprinde dar nu am nici o tensiune. Am desfacut toata plasticaraia dupa partea stanga pt a ajunge la cabluri. Partea interesanta este ca luneta mea are conectata un cablu mai gros alb,asa cum s-a zis si mai sus,si in partea dreapta este conectata cu un cablu negru la fel de gros. Verificand continuitatea am constatat ca firul alb si cel negru sunt in regula. Continuitatea am verificat-o intepand camasa cablului alb si al celui negru din dreptul pernei dupa partea stanga, astfel am inlaturat orice suspiciune de scurt de la bancheta spate pana la luneta. Cred ca problema este pe undeva pe la cablajul  de la mijlocul masinii,dar pt a ajunge la el trebuia sa desfac jumatate de masina. Cred ca voi ajunge la un servis. Ramane intrebarea:  de ce colegul de mai sus mentioneaza doar de cablul alb si de cel negru nu spune nimic?
*



Salut
Ca sa testezi corect, trebuie sa testezi cu motorul pornit, ca ca altfel nu poti porni dezaburirea sa trimita 12v pe firul alb!
La mine, masurat la rece, aveam continuitate intre papucul de la firul negru la caroseria masinii... dar cu motorul pornit nu se aprindea becul de SPOT 12v 50w...pe care l-am pus ca sarcina!
Drept urmare (ca nu se aprindea) am masurat daca ajunge 12v <si ajungea> asa ca am inteles ca era pe circuitul de masa problema.... adica la firul negru, care era sectionat ...

Sper ca am fost de ajutor!
flo
rasvanmircea
Solutia pentru reparat dezaburirea se numeste Bison electro. Se gaseste in unele magazine de bricolaj. Pentru a face rost de ea contactati TEMAD care este distribuitor. Cereti la marketing si intrebati in ce magazin gasiti functie de locatia voastra. Reparatia se face simplu dupa ce ati curatat zona distrusa cu un pic de alcool tehnic. Se pun doua benzi de scotch in lungul liniei deteriorate pe lungimea distrusa si apoi se da cu aceasta solutie in cateva straturi (2-3) la intervale de 30 de minute in functie de temperatura de afara. A doua zi este indicat sa scoateti bucatile de scotch dar cu foarte mare atentie sa nu se dezlipeasca si ceea ce ati vopsit.
Spor la treaba.
mihaiadrian88
Salut, "Stanciu_paul" daca gasesti rezolvare la problema cu dezaburirea sa ne spui si noua ca si eu am aceiasi problema! sad.gif
Stima!
mr. black
QUOTE(rasvanmircea @ 5 Apr 2013, 13:40)
A doua zi este indicat sa scoateti bucatile de scotch dar cu foarte mare atentie sa nu se dezlipeasca si ceea ce ati vopsit.
Spor la treaba.
*



Dupa ce se usuca bine puteti sa aplicati peste argint putin lac de unghii incolor. O sa intareasca mai bine vopseaua, am vazut chestia asta la un electrician auto. El zicea ca nu se mai curata partea care s-a vopsit.
cristitr
Salut, am si eu probleme cu dezaburirea lunetei , am gasit lamelele rezistentei de pe luneta dezlipite . Stie cineva cu ce pot fi lipite acela lamele, mantionez ca am un megane 2 sedan
renoipso
QUOTE(flo2410 @ 6 Feb 2013, 18:57)
Confirm

Sageata1976 are dreptate!
Fir intrerupt, RUPT, in furtunul grofat!! MEGANE 2 ESTATE ! (parca il taiase ineva intentionat) se incalzeau doar oglinzile!

flo
*



Confirm ca si eu am intampinat o problema asemanatoare si am pocedat aproape la fel pentru a o rezolva ; am folosit un aparat de masura nu un bec
MARE ATENTIE atentie atunci cand inlocuiti acel cablu/conductor de alimentare fie el cel negru sau cel alb ; nu folositi un cablu uzual din comert ( cod de produs MYF ; nu-l folositi ) , este acel conductor multifilar izolat cu o manta de PVC care se gaseste pe la orice magazin de electrice ; NU IL FOLOSITI

FOLOSITI UN CONDUCTOR FLEXIBIL DIN CUPRU AVAND CA SI STRAT IZOLATOR CAUCIUC SAU ALT ELASTOMER
De ce va spun asta ? pentru ca la la temeraturi joase mantaua de PVC nu mai este aproape deloc flexibila ; devine rigida si favorizeaza deteliorarea conductorului de cupru ; ruperea

Daca sunteti din bucuresti ma puteti contacta pe PM sau tel 0723_795_496 pentru detalii sau ajutor efectiv daca nu vreti sa va bateti singuri capul cu asa ceva

Am prins experienta deoarece prima data cand am inlocuit acel conductor am pus si eu unul cu manta de PVC ( cod MYF) apoi cand am mers sa iau din masina restul de cablu MYF am vazut ca era rigid in draci la -13 grade temperatura de afara ; apoi am citit, m-am documentat si rezultatul a fost un conductor cu izolatia de cauciuc ; acesta este mult mai flexibil la temperaturi joase comparativ cu PVC-ul
tzsombi
Nu functioneaza incalzirea in luneta si nici in oglinzi, am verificat sigurantele si sunt bune inclusiv si cele din conpartimetul mortor. A mai patit cineva la fel si daca da a rezolvat problema?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.