Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pierdere ulei pe langa EGR
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
soryngs
Salutare,


Asa cum zice si titlul topicului...pare ca pierde ulei pe la un furtunas ce se afla langa valva EGR. Aveti ceva idei de la ce poate fi? A mai intampinat cineva chestiunea asta? Banuiesc ca nu e o chestiune grava dar as prefera sa previn decat sa constat mai tarziu... smile.gif

Atasez si poze. Merci anticipat !


[attachmentid=1627853881]
loc_jeca
verifica starea furtunului la inceput
DRD
Si eu am aceeasi problema ca si tine, a cedat colierul de pe furtunasul ala mic si cel de la conducta mare care intra in EGR. Ce scapa sunt doar vapori dar oricum iti cad stropi pe motor si arata ca naiba. Solutia ar si sa desfaci colierele, sa le rearanjezi si sa vezi daca mai scapa. O alta solutie ar fi sa inlocuiesti toata tubulatura si furtunul ala mic dar te costa ceva pentru ca vine tocmai de jos de la intercooler.
nonic
Verifica starea furtunului in zona imbacsita, poti sa tai o bucatica din el daca are pori si inlocuieste colierul daca s-a slabit.
fanmegane
Mai bine verifici starea turbinei si a motorului prima oara !
solidconvert
Eu nu cred ca este o problema... am vazut la multe masini chestia asta... sunt vapori care in timp, daca nu sunt stersi, se transforma in mazga aia care se vede... asta daca nu pierde ulei pe acolo.
soryngs
Diagnosticul mecanicul a fost "așa face toate". Nu pierde ulei, sunt vapori de ulei. Ar trebui într-devăr să verific starea turbinei. Mașina a fost verificată și pe calculator la revizie acum 3 mii de km și era în parametrii. Idei de cum aș putea verifica turbina fără ajutorul mecanicul?
STALEX2004
Si cei de la Serus au avut exact aceeasi explicatie...''asa face toate'' smile.gif mi-a aratat omu si la alt megane si era la fel...mi-a spus ca sunt vapori care se depun in timp...
fanmegane
Cati km are masina si de cati km ai remapat-o ?
TheSting
Chiar asa si este. Asa fac toate. Sunt doar vapori, nu ai de ce sa iti faci griji, eventual curata putin zona
soryngs
QUOTE(fanmegane @ 2 Dec 2012, 17:42)
Cati km are masina si de cati km ai remapat-o ?
*




Salut!

Masina are 109.000 km, a fost intretinuta mai mult decat atent, chiar exagerat, consider eu... remap-ul nu l-am facut eu, este facut de catre fostul proprietar (prieten de familie) la o firma cunoscuta din RO (SKN, sper sa nu se considere reclama dar consider ca e important de specificat...) iar kilometrii pe care ii avea masina in momentul remap-ului, din cate imi amintesc, aproximativ 40.000.

Masina pana la 65.000 de kilometri a mers doar la drum intins pe autostrazi straine, adica autostrazi smile.gif

2 Dec 2012, 19:39:
QUOTE(TheSting @ 2 Dec 2012, 17:49)
Chiar asa si este. Asa fac toate. Sunt doar vapori, nu ai de ce sa iti faci griji, eventual curata putin zona
*




Am curatat si voi urmari in ce masura se murdareste zona in timp. Pana una alta am ramas fara al meu capac de la motor smile.gif s-a rupt la una dintre prinderi plasticul. Cu aceasta ocazie multumesc Renault pentru plasticul de foarte buna calitate pe care il comercializeaza. Daca era din zahar topit facut nu reuseam sa il rup la cat de incet am tras de el....

2 Dec 2012, 19:42:
QUOTE(DRD @ 30 Nov 2012, 00:06)
Si eu am aceeasi problema ca si tine, a cedat colierul de pe furtunasul ala mic si cel de la conducta mare care intra in EGR. Ce scapa sunt doar vapori dar oricum iti cad stropi pe motor si arata ca naiba. Solutia ar si sa desfaci colierele, sa le rearanjezi si sa vezi daca mai scapa. O alta solutie ar fi sa inlocuiesti toata tubulatura si furtunul ala mic dar te costa ceva pentru ca vine tocmai de jos de la intercooler.
*




Salut,

Nu iau in calcul momentan schimbarea tubulaturii datorita pretului exagerat in primul rand si in al doilea rand pentru ca nu este o defectiune, aparent, ci o proiectare proasta care in timp duce la acesta situatie. Cand va fi ceva mai evident poate se va merita sa imi bag nasul si/sau sa imi golesc portofelul. Plus ca vin sarbatorile, se schimba prioritatile smile.gif))

Multumesc pentru sfat !
fanmegane
Si a mea este remapata de aprox 40k dar nu am problema asta, nu e normal sa dea ulei pe acolo, ciuperca aia murdara de ulei da, e din ciclul ''asa fac toate'' dar pe la furtunasul ala nu. Sunt doar 2 posibilitati sa ajunga ulei pe furtunasul de la wg si sunt relativ acceptate. La tine cred ca e colierul slab sau furtunul fisurat si rasufla pe langa, caz in care e posibil sa faci presiune prea mare in turbo si nu-i bine.
TheSting
Capacul de la motor se rupe la peste 50% dintre noi, mai ales tinand cont de temp de afara, dar daca mai ai bucatiele ce sau rupt, il poti lipii cu un pistol de lipit plastic. La Megane 2 inca nu am auzit dar la Megane 1, Logan si Laguna , au schimbat palnia de colectare deoarece se infundase si dadea pre mult ulei pe acolo. (acel capac care iti apare tie in poza atasat pe tubulatura de aer sub furtunasul flexibil ce intra in tubul de la intercooler)
soryngs
Referitor la capac, nu prea am ce sa mai lipesc, tot ce inconjura piesa de cauciuc de pe capcul motor s-a distrus...asa ca ca voi cumpara alt capac sh sau improvizez sa stea in cele 2 prinderi in continuare functionale.
Despre acel furtun nu stiu ce sa zic, nu prea mi-as baga nasul avand in vedere pretul pe care il practica renault pentru acel reper smile.gif). Cum spuneam mai devreme..voi curata zona si ma voi uita in ce masura se mai murdareste in timp. Daca dupa 2 mii de km se face la fel e clar ca trebuie facut ceva.. nu e ok rationamentul?
DRD
QUOTE(soryngs @ 2 Dec 2012, 20:22)
Referitor la capac, nu prea am ce sa mai lipesc, tot ce inconjura piesa de cauciuc de pe capcul motor s-a distrus...asa ca ca voi cumpara alt capac sh sau improvizez sa stea in cele 2 prinderi in continuare functionale.
Despre acel furtun nu stiu ce sa zic, nu prea mi-as baga nasul avand in vedere pretul pe care il practica renault pentru acel reper smile.gif). Cum spuneam mai devreme..voi curata zona si ma voi uita in ce masura se mai murdareste in timp. Daca dupa 2 mii de km se face la fel e clar ca trebuie facut ceva.. nu e ok rationamentul?
*



Suna bine, mai ales ca "asa face toate".
soryngs
Are idee cineva care e scopul acelui furtunas? Pana la urma sunt nevoit sa il scurtez pentru a pune alt colier. Va intreb daca stiti scopul lui pentru ca a inceput a mea masina dimineata sa balbaie 1 secunda dupa pornire si ma gandeam ca poate trage aer fals pe acolo, desi nu cred ca poate trage aer pe acolo si sa influenteze pornirea motorului la rece....si totusi..mai bine sa intreb, nu?

7 Dec 2012, 10:14:
Anyone?
Silk
QUOTE(soryngs @ 6 Dec 2012, 23:56)
Are idee cineva care e scopul acelui furtunas? Pana la urma sunt nevoit sa il scurtez pentru a pune alt colier. Va intreb daca stiti scopul lui pentru ca a inceput a mea masina dimineata sa balbaie 1 secunda dupa pornire si ma gandeam ca poate trage aer fals pe acolo, desi nu cred ca poate trage aer pe acolo si sa influenteze pornirea motorului la rece....si totusi..mai bine sa intreb, nu?

<span class='edit'>7 Dec 2012, 10:14:</span>
Anyone?
*




Nu este problema daca scurtezi acel furtunas, dar nu vad motivul scurtarii furtunului decat daca este deteliorat in partea de prindere, in zona colierului.

M-am uitat mai bine la poze : nu cumva furtunasul acela intra in actuatorul pneumatic de la turbo ? Daca e asa, prin el trece presiunea in actuatorul pilotat care iti comanda tie deschiderea geometriei variabile/wastegateului.
Parere personala : un pic cam mult ulei pe acolo, iti inchipui ce este in interiorul actuatorului ?!
soryngs
QUOTE(Silk @ 7 Dec 2012, 12:48)
Nu este problema daca scurtezi acel furtunas, dar nu vad motivul scurtarii furtunului decat daca este deteliorat in partea de prindere, in zona colierului.

M-am uitat mai bine la poze : nu cumva furtunasul acela intra in actuatorul pneumatic de la turbo ?  Daca e asa, prin el trece presiunea in actuatorul pilotat  care iti comanda tie deschiderea geometriei variabile/wastegateului.
Parere personala : un pic cam mult ulei pe acolo, iti inchipui ce este in interiorul actuatorului ?!
*




Salut, avand in vedere ca nu a fost curatat niciodata (acum este smile.gif ) eu zic ca pe de o parte e normal tinand cont ca nu sta etans acel furtunas.. de maine va sta smile.gif... intrebarea era...care este rolul lui defapt ? si daca are vreo legatura cu pornirea greoaie dimineata in ideea ca ar trage aer fals pe acolo..?


Mersi anticipat !
Silk
Poi nu ti-am raspuns la intrebare ?!
soryngs
Well, am scurtat foarte putin furtunasul, am scos colierul deoarece nu mai strangea cum trebuie...cu una bucata patent l-am facut sa stranga bine in asa fel incat in momentul in care "agata" sa nu mai permita furtunasului sa se miste aiuristic.

Ramane sa vad cum se comporta deoarece am curatat si zona...iar referitor la capac..am rezolvat-o destul de simplu. Super glue + surub cu piulita infipte in cauciucul ce nu mai avea plastic suficient pentru formarea acelei prinderi in forma de " o " ce avea scopul sa sustina partea cauciucata in tensiune.


Cu ponirea...am schimbat bateria cu o varta de 750 de amperi curent la rece, am alimentat de la petrom baneasa cu motorina "extra" si vad ca nu mai face figuri. In concluzie multumim Renault si multumim OMV Romania....pacat....aveam impresia ca bag o motorina de calitate in masina smile.gif
Heavyd
Scuzati ca redeschid topicul...
Astazi am observat ca am ceva mazga negra uleios langa EGR.
Motorul trage bine si consumul este unu foarte bun asa ca anomalii de functionarea motorului nu am observat.
In rest nu am observat in spate pe la turbina sa fie ulei in rest totul ii curat.
Stie cineva ce ar putea sa fie problema?
espacern
Scoate-l afara si curata-l bine.....si cotul de inox asemenea!
Heavyd
Mersi de raspuns.
Speram sa nu fie ceva grav
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.